Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttää kampaamojen hinnat, raidat 150 euroa!

Vierailija
04.02.2013 |

Miettikää mitä se on markoissa! Olisiko kukaan maksanut lähes tonnia raitojen laitosta ja latvojen tasauksesta.

Lähtenyt lapasesta tämä hinnoittelu ja kampaajalla käynti on eliittien hommaa...

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2013 klo 21:50"]

Miettikää mitä se on markoissa! Olisiko kukaan maksanut lähes tonnia raitojen laitosta ja latvojen tasauksesta.

Lähtenyt lapasesta tämä hinnoittelu ja kampaajalla käynti on eliittien hommaa...

[/quote]Kuuden kertotaulu tuli euron mukana kaikkeen muuhun paitsi palkkoihin.

Vierailija
62/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamoppilaitoksessa leikkaus maksaa 2-8 euroa, raidat 20 euroa ja permanentteja tehdään keväisin toisinaan aivan ilmaiseksi, kun tarvitaan harjoitusasiakkaita. Töitä valvovat opettajat ja olen saanut erinomaisia leikkauksia ja raitoja. Kolmiväriraidatkin 20 euroa. Viimeisen 10 vuoden aikana mieheni on säästänyt 4200 euroa, kun minä olen leikannut hänen hiuksensa. Itse olen säästänyt myös tuhansia, koska olen käynyt kampaamo-oppilaitoksessa ja mieheni on leikannut ja raidoittanut hiuksiani. Itse olen myös joskus sävyttänyt. Olen erittäin tarkka ja osaan leikata monenlaisia malleja - takana 15 vuotta harjoittelua. Kampaajalta tullessa sekä minulla että miehelläni on löytynyt vaikka mitä unohtuneita ihmepituisia suortuvia joskus. Raitoja perheessämme osataan laittaa nuorille ja minulle omatoimisesti - mieskin osaa tehdä raidat :) Tavallisissa leikkauksissa kampaaja on perheellemme tarpeeton, mutta jos haluan joskus erittäin lennokaan niskasta kevennetyn ja sivuilta pidemmän mallin, saatan käydä kampaajalla - onhan se joskus mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:12"]Jos kampaaja ottaa palkkaa 30 €/h ja aikaa menee 3h. Lisäksi menee tilavuokraan, välineisiin ja aineisiin rahaa niin eikö 150€ ole ihan oikeutettu hinta... Terveisin insinööri jolle maksetaan 68€ tunti
[/quote]
Joo toki, mutta kun iso osa tuosta 3h on odottelua. Ja esim. 10min hiustenleikkuu 25e niin on aika kova tuntiveloitus. Kampaajilla pitäisi ehdottomasti olla tuntiveloitus ja siihen päälle mahdollisia ainekustannuksia. Että vaikka 60e/h, niin 10min hiustenleikkaus on 10e (eli esim. mun miehen hiuksiin menee aina 10-15min). Jos leikkaus ja väri on vaikka 1,5h, on työ 90e ja päälle väriaineet vaikka 20e. Eli ala tarvitsisi selkeän, perustellun hinnaston.

Vierailija
64/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:50"]

Ei se ole hullu joka pyytää.

[/quote]

Valitettavasti. Ja naisethan maksaa kun pitää olla trendikäs ja kyllä kaikki muutkin kyllä maksaa saman verran... Jep jep.

[/quote]

Naisen euro on 80 senttiä, vai miten se menikään, niitä pitää siis ostaessa olla enemmän kuin miehillä.

[/quote]

Naisia siis oikeesti ryöstetään. Naisten hiusteleikkaus on 2 kertaa kallimpaa kuin miesten
[/quote]

No tottakai on kallimpaa, naisilla useimmiten on pidemmät hiukset. Kyllä naisetkin samalla hinnalla kaljuksi tai siiliksi ajetaan kuin miehet. On helpompaa leikata lyhyen mallin tukkaa kuin pitkän mallin. Miesten leikkuu on siksi halvempaa.

Vierailija
65/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:12"]Jos kampaaja ottaa palkkaa 30 €/h ja aikaa menee 3h. Lisäksi menee tilavuokraan, välineisiin ja aineisiin rahaa niin eikö 150€ ole ihan oikeutettu hinta... Terveisin insinööri jolle maksetaan 68€ tunti
[/quote]
Joo toki, mutta kun iso osa tuosta 3h on odottelua. Ja esim. 10min hiustenleikkuu 25e niin on aika kova tuntiveloitus. Kampaajilla pitäisi ehdottomasti olla tuntiveloitus ja siihen päälle mahdollisia ainekustannuksia. Että vaikka 60e/h, niin 10min hiustenleikkaus on 10e (eli esim. mun miehen hiuksiin menee aina 10-15min). Jos leikkaus ja väri on vaikka 1,5h, on työ 90e ja päälle väriaineet vaikka 20e. Eli ala tarvitsisi selkeän, perustellun hinnaston.
[/quote]

Odottelua? Meinaatko nyt sitä, että kun sulla on väri päässä vaikuttamassa niin se on sitä odottelua, mistä ei saisi laskuttaa?

Vierailija
66/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:12"]Jos kampaaja ottaa palkkaa 30 €/h ja aikaa menee 3h. Lisäksi menee tilavuokraan, välineisiin ja aineisiin rahaa niin eikö 150€ ole ihan oikeutettu hinta... Terveisin insinööri jolle maksetaan 68€ tunti
[/quote]
[/quote]

Odottelua? Meinaatko nyt sitä, että kun sulla on väri päässä vaikuttamassa niin se on sitä odottelua, mistä ei saisi laskuttaa?
[/quote]
No ei maalarikaan laskuta siitä että maali kuivuu ja pääsee seuraavaa kerrosta vetelemään. Silloin tehdään seuraavaa hommaa.

Vierailija
67/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:12"]Jos kampaaja ottaa palkkaa 30 €/h ja aikaa menee 3h. Lisäksi menee tilavuokraan, välineisiin ja aineisiin rahaa niin eikö 150€ ole ihan oikeutettu hinta... Terveisin insinööri jolle maksetaan 68€ tunti
[/quote]
[/quote]

Ei selkeä perustelu hinnasto toimi. Värejä on kalliimpia ja halvempia. Et sinä voi ravintolassakaan vaatia häränsisäfilettä lihapullien hinnalla.

Vierailija
68/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:12"]Jos kampaaja ottaa palkkaa 30 €/h ja aikaa menee 3h. Lisäksi menee tilavuokraan, välineisiin ja aineisiin rahaa niin eikö 150€ ole ihan oikeutettu hinta... Terveisin insinööri jolle maksetaan 68€ tunti
[/quote]
[/quote]

Ei selkeä perustelu hinnasto toimi. Värejä on kalliimpia ja halvempia. Et sinä voi ravintolassakaan vaatia häränsisäfilettä lihapullien hinnalla.
[/quote]
No miksei? Voihan siihen erotella että halpisväri 10e, kallis 20e, tai veloittaa kaikista 15e? Näethän sinä ravintolassakin että kallis annos ja halpa annos ja itse valitset kummasta maksat. Niin miksei kampaamossa? Ja nimenomaan tuo, että mikä tulee aineista ja ehdottomasti aikaperusteinen veloitus! Se olisi musta kaikista tärkein, koska se työhän siinä eniten yleensä maksaa kun esim. leikkauksessa ei paljon aineita käytetä.

Vierailija
69/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:12"]Jos kampaaja ottaa palkkaa 30 €/h ja aikaa menee 3h. Lisäksi menee tilavuokraan, välineisiin ja aineisiin rahaa niin eikö 150€ ole ihan oikeutettu hinta... Terveisin insinööri jolle maksetaan 68€ tunti
[/quote]
[/quote]

[/quote]
No ei maalarikaan laskuta siitä että maali kuivuu ja pääsee seuraavaa kerrosta vetelemään. Silloin tehdään seuraavaa hommaa.
[/quote]

Hieman eri asia värin kuivuminen tauluun, kuin värin vaikuttaminen hiuksissa. Niissä on tietty vaikutus aika ja jos on liian kauan tai liian vähän aikaa tulos ei ole mitä piti. Eihän siitä tulisi mitään, että ensimmäiselle asiakkaalle laitetaan väri päähän ja sillä aikaa mennään leikkaamaaan toisen hiuksia. Sitten kun tarvitsee pestä hiuksista väri jää leikkaus toiselta asiakkaalta kesken. Sitten se toinen istuu ja odottaa siinä kesken eräisten hiustenleikkuun kanssa, kun sinun hiuksiasi pestään/föönataan ja leikataan. Tai sitten se odottaa vain sinun värinpesun ajan jonka jälkeen kampaaja jatkaa sen toisen hiusten leikkuuta ja sinä odotat sen aikaa. Jolloin odotat enemmän kuin siinä tilanteessa jos toista asiakasta ei ole saman aikaisesti. Sillä olisi täysin kohtuutonta, että tähän vedettäisiin vielä tuo sinun tunti palkka hömpötyksesi ja näin ollen toiselta asiakkaalta laskutettaisiin siitäkin kun se odotti, että sinun hiuksesi pestään/föönataan ja leikataan.

Vierailija
70/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi perustaa oman kampaamon ja tarjota palveluja sopuhintaan, esimerkiksi samaan hintaan kuin joskus ap:n lapsuudessa.

Vierailija
71/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:12"]Jos kampaaja ottaa palkkaa 30 €/h ja aikaa menee 3h. Lisäksi menee tilavuokraan, välineisiin ja aineisiin rahaa niin eikö 150€ ole ihan oikeutettu hinta... Terveisin insinööri jolle maksetaan 68€ tunti
[/quote]
[/quote]

[/quote]
No miksei? Voihan siihen erotella että halpisväri 10e, kallis 20e, tai veloittaa kaikista 15e? Näethän sinä ravintolassakin että kallis annos ja halpa annos ja itse valitset kummasta maksat. Niin miksei kampaamossa? Ja nimenomaan tuo, että mikä tulee aineista ja ehdottomasti aikaperusteinen veloitus! Se olisi musta kaikista tärkein, koska se työhän siinä eniten yleensä maksaa kun esim. leikkauksessa ei paljon aineita käytetä.
[/quote]

Ei asiat ole noin yksinkertaisia kuin kuvittelet, pysy vain sillä tasolla töissä, että olet jonkun alainen, sillä jos sinä alat pyörittämään liikettä tuolla ajatusmallilla. Kaatuu firmasi ennen kuin on edes pystyssä. Suomeksi, ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.

Vierailija
72/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:12"]Jos kampaaja ottaa palkkaa 30 €/h ja aikaa menee 3h. Lisäksi menee tilavuokraan, välineisiin ja aineisiin rahaa niin eikö 150€ ole ihan oikeutettu hinta... Terveisin insinööri jolle maksetaan 68€ tunti
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Yksi neuvo älä ikinä perusta yritystä tai perusta niin opit kantapään kautta ja saat vastauksen kysymykseesikin.

Vierailija
73/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:12"]Jos kampaaja ottaa palkkaa 30 €/h ja aikaa menee 3h. Lisäksi menee tilavuokraan, välineisiin ja aineisiin rahaa niin eikö 150€ ole ihan oikeutettu hinta... Terveisin insinööri jolle maksetaan 68€ tunti
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Ei asiat ole noin yksinkertaisia kuin kuvittelet, pysy vain sillä tasolla töissä, että olet jonkun alainen, sillä jos sinä alat pyörittämään liikettä tuolla ajatusmallilla. Kaatuu firmasi ennen kuin on edes pystyssä. Suomeksi, ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
[/quote]
No itseasiassa olen yrittäjä ihan muulla alalla. Ja meillä laskutetaan ajan ja materiaalien mukaan, kaikki on laskussa eritelty. Kyllähän alalla kuin alalla pystytään laskuun erittelemään mitä tehty ja kuinka paljon ja mitä materiaalia siihen on mennyt, miksei kampaajat? Johonkinhan se hinta perustuu. Miksei voisi eritellä: leikkaus, pesu, föönaus, värjäys 2h×50e=100e, väri pitkiin hiuksiin 30e, välinekorvaus 3e? En ymmärrä miksei kampaajan laskua voisi eritellä niinkuin kaikkia muita.

Vierailija
74/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:42"]

Ap voi perustaa oman kampaamon ja tarjota palveluja sopuhintaan, esimerkiksi samaan hintaan kuin joskus ap:n lapsuudessa.

[/quote]

30E euron tuntipalkka on vitullista ryöstöä. Ihan sama kuin raaputtaisi raastinraudalla asiakkaan kehosta lihanriekaleita ja tekisi siitä kebabia ja möisi sen asiakkaalle 150E per annos. Ihan sama asia!

Vierailija
75/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:26"]

Kampaamoppilaitoksessa leikkaus maksaa 2-8 euroa, raidat 20 euroa ja permanentteja tehdään keväisin toisinaan aivan ilmaiseksi, kun tarvitaan harjoitusasiakkaita. Töitä valvovat opettajat ja olen saanut erinomaisia leikkauksia ja raitoja. Kolmiväriraidatkin 20 euroa. Viimeisen 10 vuoden aikana mieheni on säästänyt 4200 euroa, kun minä olen leikannut hänen hiuksensa. Itse olen säästänyt myös tuhansia, koska olen käynyt kampaamo-oppilaitoksessa ja mieheni on leikannut ja raidoittanut hiuksiani. Itse olen myös joskus sävyttänyt. Olen erittäin tarkka ja osaan leikata monenlaisia malleja - takana 15 vuotta harjoittelua. Kampaajalta tullessa sekä minulla että miehelläni on löytynyt vaikka mitä unohtuneita ihmepituisia suortuvia joskus. Raitoja perheessämme osataan laittaa nuorille ja minulle omatoimisesti - mieskin osaa tehdä raidat :) Tavallisissa leikkauksissa kampaaja on perheellemme tarpeeton, mutta jos haluan joskus erittäin lennokaan niskasta kevennetyn ja sivuilta pidemmän mallin, saatan käydä kampaajalla - onhan se joskus mukavaa.

[/quote]Missä kampaamo-oppilaitoksessa leikkaus maksaa 2-8 euroa??!!! OSAO:ssa maksoi minun pitkien hiusteni tasoitus 17 euroa ja aikaa meni 15 minuuttia....

Vierailija
76/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä. minulla on ärtyvä, herkkä päänahka ja voisin värjäyttää kampaajalla-päänahkaan ei jää niin paljon väriä kuin kotivärjäyksessä mutta.. 80 e tai ylikin ohueeseen polkkaan ! :O

samoin lasten hiusten leikkaus.. 2 veen vauvamaisen ohutta tukkaa kun vähän nipsittiin, niin 20 e!

Vierailija
77/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en käy enää kampaajalla. ensinnäkin, ajat ovat AINA myöhässä eikä edes anteeksipyyntö tipu! ja värjäysten kanssa hölmöillään aina.. kerran pyysin vaaleat raidat, sain oranssit. toisen kerran taas tummanruskeaa koko pään väriä, oikein värikartasta katsottiin ja tuli musta!  nykyään värjään itse ja mies nipsii huonot latvat pois

Vierailija
78/94 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sijoittajat vaatii tilavuokrissa voittonsa, joita menee mm. amerikkalaisen unelmaELÄMÄN ylläpitoon. (sitä kiva ihailla telkkarista)

Vierailija
79/94 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on keskimäärin aivan kauheita hiuksia. Niistä näkyy, että on laitettu itse väri purkista ja keittiösaksilla vähän "tasoiteltu". 

^ Todellakin totta, kyllä harjaantumaton silmäkin erottaa nämä.. Miettikää, että kampaamossa maksaa miesten leikkaus vaikka.. 25e. Jos on vaan yks asiakas päivässä niin siitä 25e:sta ei kyllä jää käteen yhtikäs mitään! Tällaisia päiviä on ntktään varsinkin paljon, koska valtio verottaa niin pirusti..

Ja edellinen, ei , se ei näytä samalta ja myös latvojen leikkaus on ydinfysiikkaa sellaiselle joka ei siihen ole opetellut. Se näyttää helpolta, mutta on tosi monia seikkoja jotka pitää siinäKIN työssä ottaa huomioon, aivan kun kaikessa kampaajan tekemässä työssä.

Vierailija
80/94 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lasket edelleen hintoja markoissa, oikeesti ???

Tiedätkö miten hinta koostuu ? Arvonlisävero on 24 %, eli tosta summasta 1/4 ottaa valtio. Ihan pienenpienen toimitilan vuokra maksaa 2000 euroa, omasta lompakostako sen kampaajan pitäis se maksaa. Jos kampaaja maksaa itselleen 1000 euroa palkkaa, se pitää kertoa 0,8 jotta saadaan kaikki eläkemaksut jne maksettua, ellei halua tehdä työtä pimeästi.

Montako mersulla ajavaa kampaajaa tiedät ?

Sä voit ajatella päässäs ihan kuinka paljon markoissa, mutta ota siihen mukaan myös inflaatio. Tuskin sun palkkakaan on sama kuin markka-aikana, vai ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi