Olen ylipainoinen sairaanhoitaja opiskelija
Kommentit (46)
on siitä yksinkertainen juttu, että sen kohdalla ei tarvitse miettiä, MISTÄ sen aloittaa, koska siihen on vain yksi tapa: syö vähemmän kuin kuluttaa.
Suosittelen, että menet terveydenhoitajan juttusille ja laaditte yhdessä sulle laihdutusohjelman. Sä et tuu saamaan töitä tuolla pelillä eikä sun fysiikka kestä rankkaa hoitotyötä. 130 kg on jo tosi lihava.
hyi vittu, musta ois älyttömän ristiriitasta että läski hoitaja kertos mulle esim. terveellisistä elämäntavoista, mitä jos tulee elvytystilanne tai muu vastaava äkkitilanne? Eihä 130kg pääse edes lähelle potilasta läskiensä takaa. Laihduta!!
kuinka paljon olette laihduttaneet eniten? Jos alle 20kg, niin sitten naamat kiinni. Ja joka tapauksessa ystävällisempi ja kannustavampi ote.
-ohis-
ollut tarkoitettu lyttääväksi tai epäkohteliaaksi. Moni ylipainoinen vain kuvittelee, että se laihduttaminen on jotain magiaa. Esim. moni ajattelee, että kun laihduttaessa repsahtaa, niin se on sitten siinä, ei kannata enää jatkaa.
Laihdutuksen ALOITTAMINEN ei ole vaikeaa, sen jatkaminen on. Sen takia ehdotinkin sitä terkkarille menoa. Kyllä mä tiedän, että laihduttaminen on vaikeaa, mutta siitä pitää riisua se turha mystiikka: ihminen laihtuu, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Toki laihdutukseenkin kannattaa hankkia apua, etenkin kun ylipainoa on paljon. Sehän on jo indikaattori, että voi olla joku syömisongelma.
11
mulla pitäs kannustaa läskiä laihduttaa?
Lihavat ihmiset eivät valitettavasti sovi hoitajiksi, sitähä tässä kysyttiin?
Menkää vaikka arnoldsiin, siinä oisitte varmaa parempia.
Lihavat on erittäin hyviä "kiinnipitäjiä" kun tehdään kivuliaita toimenpiteitä esim lapsille.
terv se toinen 130kiloinen
No, kertokaas mihin ammattiin tällainen mammutti sitten saa ryhtyä? Ettei häiritsis kenenkään näköalaa.
( niinkuin mä välittäisin muiden mielipiteistä ;-))))
No, kertokaas mihin ammattiin tällainen mammutti sitten saa ryhtyä? Ettei häiritsis kenenkään näköalaa.
( niinkuin mä välittäisin muiden mielipiteistä ;-))))
Ei ainakaa hoitoalalle, tyhmäkin tajuaa mitä terveysriskejä ne läskit aiheuttaa .. eikö sua itte hävetä, tajuat riskit ja vaarat mut et silti saa laihdutettua?
Lihavat sopis johonki istumatyöhön, mutta ei missää nimessä asiakaspalveluun..
T: Hoikka ja ennenkaikkea TERVE sh
Lihavat on erittäin hyviä "kiinnipitäjiä" kun tehdään kivuliaita toimenpiteitä esim lapsille.
en kyllä haluis pullukan pitävän mun lasta kii ...
Kuulostat iha meä ex-opiskelijalta... missä olit harjoittelussa?
se vaan onnistu se laihdutus.
Tänään yritin polkea kuntopyörää, jaksoin 3min, tein vatsalihaksia, pakaria yht. n 25min, aika hyvin?
Mut nyt on mennykki sen jälkeen iltapalaksi kaiken muun lisäks:
3 ruisleipää, kinkkua ja kurkkua
ja hävettävää, nyt menny tässä koneella 2 lihapiirakkaa ja 4hunajakeksiä (niitä terveellisiä)
ap
( niinkuin mä välittäisin muiden mielipiteistä ;-))))Ei ainakaa hoitoalalle, tyhmäkin tajuaa mitä terveysriskejä ne läskit aiheuttaa .. eikö sua itte hävetä, tajuat riskit ja vaarat mut et silti saa laihdutettua?
Lihavat sopis johonki istumatyöhön, mutta ei missää nimessä asiakaspalveluun..
T: Hoikka ja ennenkaikkea TERVE sh
Arvatkaas kumpi teistä kuulostaa kusipäisemmältä.
Lihavat on erittäin hyviä "kiinnipitäjiä" kun tehdään kivuliaita toimenpiteitä esim lapsille. Suosituspaino noin 100 kg tai yli
liittyviä sairauksia ( eikä kyllä muitakaan). Minä en ole ollut päivääkään sairaslomilla tai poissa muuten. Osastolla, jossa keikkailen, on useampi polvi"vammainen" hoitaja.. ja kaikki hoikkia.
Taidan olla sinua parempi valistustyössäkin, koska tunnen senkin puolen asioista, ettei pelkkä tieto ja riskeillä pelottelu vaan riitä.
Eika mua kiinnostanut millaan tavalla hoitajan paino tai ulkonako. Miksi olisi kiinnostanut? Tarkeinta jos olivat empaattisia ja huolehtivat potilaasta
Eika mua kiinnostanut millaan tavalla hoitajan paino tai ulkonako. Miksi olisi kiinnostanut? Tarkeinta jos olivat empaattisia ja huolehtivat potilaasta
se vaan onnistu se laihdutus.
Tänään yritin polkea kuntopyörää, jaksoin 3min, tein vatsalihaksia, pakaria yht. n 25min, aika hyvin?
Mut nyt on mennykki sen jälkeen iltapalaksi kaiken muun lisäks:
3 ruisleipää, kinkkua ja kurkkua
ja hävettävää, nyt menny tässä koneella 2 lihapiirakkaa ja 4hunajakeksiä (niitä terveellisiä)ap
Elikkä ok alku mutta tuosta pois ne leivät, lihapiirakat ja hunajakeksit. Luuletko, että laihdut sillä että kuntoilet ja syöt sen jälkeen leipää, piirakoita ja muuta paskaa mitä ikinä syötkään? Ihme suhtautuminen ruokaan näillä ylipainoisilla. Sitten marmataan ja valitetaan kun laihtuminen on niin vaikeaa ja miten minä nyt lihoan kokoajan? Ja se motivaatio. Jos ei tuo 130kg puntarissa, peilikuva sekä opiskelemasi ala riitä motivaatioksi niin mikä sitten? Kerroppa! Täyttä tekosyytä! Hoitsu opiskelijana luulisi sinun tietävän jotain ravinnosta ja mitä sieltä kaupasta kannattaa heittää kärryyn.
Itseäni ei haittaa vaikka lääkäri tai hoitaja on ylipainoinen mutta ärsyttää tuollaiset saamattomat vikisijät.
kyllä ne kiinnipitäjät on yleensä omat vanhemmat. Pahvi!
ei vaan oo niin helppoa, oikeesti kun ei jaksa ja kunto pettää!!
Mäpä laitan mun tämän päivän syömiset ylös, jotta nään itekki:
Koululla aamukahvi + pikkupulla
Lounas koululla: Normiruokaa,tuore sämpylä, kotikalja
Kahvi koululla: + pieni patukka, vesi
Kotona: Lämmin ruoka: kinkkupekonikiusaus, salaatti, kaks ruisleipää
+ kahvi (ei ollu herkkua, niin en voinu ottaa)
Välipala: lapsille sämpylöitä, mulle kolme ruisleipää ja uskokaa tai älkää, puoli pakettia kalkkunaleikkeleitä paljaaltaan, niitä ohuita :/
Illalla: 2 lihapiirakkaa, 7 hunajakeksiä, yks leipä, jossa siivu makkaraa.
Kouluviikolla tulee vaa jotenki enempi herkutella ku muut ottaa pullaa koulussa nii ooppa ainut joka ei ota :/
Ap
Musta oli taas mukavaa, kun aika pullea terveydenhoitaja aikanaan kertoili mulle, hieman ylipainoiselle lukiolaiselle ylipainosta ja siitä, kuinka pitäisi liikkua. Ei tullut sellaista tuomitsevaa fiilistä, vaan meininki oli sitä, että "hyvähän minun on sanoa, mutta... :)" ja tuli sellainen ajatus, että molemmat tässä samassa veneessä ollaan! Ei haittaa hoitajan ylipaino minua.
Ruokavalioon liittyen: Jätä nyt ainakin lihapiirakat pois - ne tirisee rasvaa ja on varsinaisia kaloripommeja. Jos kaipaat jotain lämmitettyä piirakanmuotoista, niin korvaa ne vaikka lämmitetyillä karjalanpiirakoilla, joihin laitat vähän jotain päälle, kevyttä levitettä ja jotain kevytjuustoa vaikka.