Ottaisitko kylään lapsen kaverin jos kaverin sisarella on oksennustauti?
Kommentit (16)
No en ottaisi eikä meidän perheestä kukaan liiku mihinkään silloin jos joku on yrjötaudissa. Muut saa olla ulkona mutta ei edes siellä kavereiden kanssa. Sen verran kunnioitan toisia etten halua tahallani tartuttaa muihin perheisiin niin inhottavaa tautia, ja totisesti toivon samaa kohtelua muiden perheiden osalta.
No meillä on just toi tilanne. En päästänyt tervettä kavereilleen kun muut perheenjäsenet on kipeitä. Eihän nämä yleensä kauaa kestä, joten joutaa sitä vielä vkl mennä.
En ottaisi enkä omaani kylään päästäisi!
En ottaisi. Kerran olen ottanut ja kadun sitä ankarasti.
Jos on kerrottu, että perheessä on oksennustautia, niin vatsuu siirtyy vastaanottavaan perheeseen.
Itse ottaisin ja olen ottanutkin. Silti ei koskaan ole meille tarttunut. Lapsi 6v eikä vielä koskaan ole sairastanut oksennustautia.
Normaalitilanteessa joka tapauksessa ne oksentavan lapsen sisarukset menevät kouluun ja siellä tapaavat ne terveetkin lapsenne?
En ottaisi, siinä on aika iso tartunnan riski ja tapaamme saada mahataudin helposti. En itse laittaisi oksennustautisen lapsen terveitä sisaruksia minnekään muualle kuin kouluun. Kaverivierailut, kerhot ja päiväkotiin menot saa aina odottaa, kunnes ollaan terveenä.
Että ootte hysteerisiä. Joo, ennen kun tähän vastaa se 'mun syöpää sairastava lapseni', ni sellasissa tapauksissa ymmärrän, mut normi kakara ei pikku tauteihin eikä bakteereihin kuole, eli vastauksena kysymykseen: antaisin kyläilijän tulla. Enkä edelleenkään saa hysteeristä kohtausta, jos taapero syö lunta tai vaikka kauhasis vähän koiranpuuppaakin siinä samalla. Siivoan, mutta en antibakteerisilla tuotteilla. Te ite teette kakaroistanne sairaita ja allergisia välttelemällä kaikkea.
11 varmaan sitten ihan mielellään ottaisi myös lapsen yökylään ja tyynesti siivoaisi yön oksennuksia, ihan hyvillä mielin....näin kävi minulle juuri em. kaltaisessa tilanteessa enkä toista kertaa vierailijoita halua jos joku perheessä oksentaa.
Varmaan ottaisin. Tuskin edes tietäisin mistään, että perheessä on oksutautia.
En tod! Ja minusta kaverin vanhemmat olisivat idiootteja jos edes päästäisivät.
en ottaisi,mutta monesti näin on ikävä kyllä ollut
En.
Leviää nopeasti ja varmasti, ei kai kukaan järkevä päästä?!
En.
Leviää nopeasti ja varmasti, ei kai kukaan järkevä päästä?!
no en. inha tauti.