Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka helpolla antaisit lapsipuolelle anteeksi pikkusiskon

Vierailija
04.02.2013 |

eli oman lapsesi hiusten leikkuun kun teki sen kiusaamismielessä?!Miehen esikoinen on YHÄ mustis yhteisestä lapsestamme, joka nyt jo yli 2v. Miehen poika 7v meillä sen joka 2.v-loppu + lomat. Pikkusiskoa kiusaa, juoksuttaa, ärsyttää ja simputtaa minkä kerkeää... Ja sisko taipuu vaikka mille mutkalle kun ihailee veljeä niin. Nyt näin punaista kun broidi leikannut siskon ihanat niskakiehkurat, naamioi sen leikin varjolla kun leikkivät muka kampaajaa..Tämä poika ei ikinä leiki lapseni kans ellei tarkoitus ole joku ikävä, joko vahingoittaa tytärtäni tai kalastella jotain etuja (esim tyhmä mieheni on alkanu maksaa pojalleen RAHAA siitä että leikkii siskonsa kans tai on tälle kiltti, niin pahaks meni se kiusaaminen välillä).

Olen ihan rikki ja poikki tähän touhuun nyt.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on lapsesta, joka on ihan hyvästä syystä mustasukkainen. 5 vuotta on tosi vaikea ikäero ja ilman muuta mustasukkaisuutta esiintyy.

7-vuotiaan tulee tietenkin saada jokin rangastus ja puhuttelu siitä, ettei toisia voi sohia saksilla (onhan se siis ihan vaarallistakin jos 7-vuotias saksii eloisan 2-vuotiaan hiuksia). Mutta ei siitä kaunaa voi jäädä kantamaan.

Vierailija
2/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mä paljon tarkemmin katselisin heidän peräänsä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mieheni lapset kiusaisivat meidän yhteistä lasta. Vielä tuollainen hiustenleikkuu, siinä on ihan riski osua saksilla toiseen, 2v tuskin pysyy kovin hyvin paikallaan! Eikö ap kukaan teillä komenna sitä poikaa? Mä en katselisi hetkeäkään, jos kiusaaminen olisi jatkuvaa. Saisi mies mennä muualle tapaamaan lapsiaan, lapsellani on oikeus olla kotona rauhassa. Mustasukkaisuus on ihan luonnollista, mutta rajansa kaikella.

Vierailija
4/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse 7vuotiaana leikkasin siskoni ripset (koska kaikki kehuivat niitä) ja koitin venyttää veljeni nenää (sen oli ja on edelleen pienempi kuin minun) terkut tutuille :)

Vierailija
5/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo ole paha juttu. Kaikenlisäksi, ihan biologinenkin veli olisi voinut tehdä tuon siskolleen... Miksi korostat, että oli lapsipuoli?

Vierailija
6/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehensä lasten saamasta huomiosta. Ei aikuinen puhu noin. Lapset ovat keskenään sisaruksia ja heidän tulee pystyä olemaan keskenään ja saada tutustua toisiinsa. Mustasukkaisuuden tunteet ovat sisarusten kesken (olkoon sitten täys- tai puolisisaruksia) luonnollisia ja välttämättömiä ja niitä pitää perheessä sietää ja pystyä prosessoimaan. Jos yksi lapsi rajataan perheen ulkopuolelle toisen "suojelemisen" nimissä, tehdään hallaa kaikille lapsille eikä se mustasukkaisuus takuulla sillä ainakaan vähene.

jos mieheni lapset kiusaisivat meidän yhteistä lasta. Vielä tuollainen hiustenleikkuu, siinä on ihan riski osua saksilla toiseen, 2v tuskin pysyy kovin hyvin paikallaan! Eikö ap kukaan teillä komenna sitä poikaa? Mä en katselisi hetkeäkään, jos kiusaaminen olisi jatkuvaa. Saisi mies mennä muualle tapaamaan lapsiaan, lapsellani on oikeus olla kotona rauhassa. Mustasukkaisuus on ihan luonnollista, mutta rajansa kaikella.

Vierailija
7/7 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapset ja mun lapset!

Eroa jos tarttee tehdä tollasia naurettavia jakoja! Ne on kaikki yhdessä huollettavia. Ja sinä olet jättänyt minustakin sen lapsen vahtimiset, 2- vuotiaan jätät omille teilleen. Syyttäsit itseäsi!

Jos minulla lapset tekee jotain tyhmää enkä ole näkemässä niin se on minun vika.

Se, että sinä vetäset tuossa tilanteessa vielä jakoon että SINUN LASTA on TOISEN LAPSI kiusannut niin sanon tämän: mene hommaamaan perheneuvolasta aika TEIDÄN PERHEELLE.

Luulisi että perheellinen tajuaa että se joka huutaa kovimmin, ei ole aina se syytön. Sääli sitä pientä ekaluokkalaista joka varmasti vaistoaa ettei hänestä pidetä.

Lapsien aikana älä missään nimessä puhu noin vaikeita asioita, aiheutat pienelle ihmiselle vaan kurjuutta.

Todella moni lapsi on leikannut joko omaa tukkaa tai toisen lapsen tukkaa. Ja joissain valitettavissa tilanteissa aikuinen käyttäytyy näin valitettavalla tavalla kuin ap.

Sinun toimintasi ei auta sitä isompaa toimimaan oikein, mutta se saa hänet tajuamaan ettei hänestä välitetä ja se äitin kultapossu on NIIIIIIIN paljon arvokkaampi. Sääli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan