Tosi "hauskaa", kun kummityttö laitetaan soittamaan lastenhoidosta.
Kummityttöni, 4v, laitettiin soittamaan minulle vanhempien läsnäollessa heidän puhelimellaan, että voiko tyttö tulla viikonlopuksi hoitoon leikkimään.
Aika moni harrastaa tätä. Laita lapsi asialle, niin ei voi sanoa ei. Olisi vihdoinkin ollut vapaa viikonloppu edessä, ei mitään tekemistä ja nyt tulee 4v tänne kiukuttelemaan. Ei saa aamullakaan nukkua pitkään.
Sanoin, että nyt ei oikein sovi, että tädin pitää levätä. Taustalta kuuluu "sano sille, että sä oot ihan hiljaa ja lupaat olla tosi nätisti" ja "mä nukun nykyään jo ihan hyvin yöllä"..
Kommentit (32)
En missään nimessä ottaisi noin tökeröiden vanhempien penskaa hoitoon, ellen aivan ehdoin tahdoin toivoisi ylimääräistä lapsiseuraa. Saatanan vanhemmat, idiootteja tuollaiset vajakit.
lapselle, että antaa puhelimen äidille, koska nämä ovat aikuisten asioita. Lapsen ei kuulu itse järjestää hoitopaikkaansa.
lapselle, että antaa puhelimen äidille, koska nämä ovat aikuisten asioita. Lapsen ei kuulu itse järjestää hoitopaikkaansa.
Olisi tosiaan pitänyt tosiaan pyytää äiti tai isä puhelimeen. On kyllä törpöt vanhemmat.
luiskahtaa aivot synnytyksen yhteydessä viemäriin. Huono tyyli asioiden hoitoon. Tekee noista vanhemmista todella yksinkertaisen oloisia tyyppejä.
sinä syytät nyt aivan väärää ihmistä.
Ainahan kysyä voi, eikä sillä ole väliä kuka kysyy. Muistat vaan itse vastata REHELLISESTI kun kysytään.
Jos nyt halusit sanoa ei, miksi et sanonut, vaan valehtelit?
Jos ehdit jo suostua, niin soita suoraan vanhemmille takaisin, ja peru. Sano vaikka, että et ollut varma soittiko lapsi omin päin ja oliko se leikkiä. Mutta että tällä kertaa ei sovi, ja että ensi kerralla juttelet mieluusti vanhempien kanssa ensin.
Sanot lapselle, että tällaiset asiat pitää aikuisten puhua keskenään, pyydäpä äiti puhelimeen. Sitten sanot sille äidille ettei käy. Äläkä enää laita lasta soittelemaan näissä asioissa, vaan soitat itse.
Oma on ongelmasi, jos et osaa sanoa ei.
Kyllä lapsillekin voi sanoa ei, ei ne siihen kuolla kupsahda. Sanoa vaikka, että "just tänä viikonloppuna täti ei jaksa, mutta mitäs jos tulisit vaikka ensi keskiviikkona käymään, jos se vaan käy äidille ja isille?".
Ei jää lapselle fiilis, että et halua tavata häntä, mutta ehkä vanhemmat tajuavat, että eivät todellakaan voi noin ala-arvoisesti asioita hoitaa.
suostunut. Tekstistä sai sen kuvan, että suostuin.
Sanoin, että nyt on huono viikonloppu, eikä sovi. Ja mielessäni ajattelin, etten todellakaan nyt vapaalle viikonlopulle ota nelivuotiasta tänne vänkäämään. Haluan kerrankin nukkua pitkään, kun ei ole mitään menoa mihinkään suuntaan.
Kun vanhemmat näin fiksusti asian hoitivat, niin hoidin minäkin. Sanoin, ettei sovi ja kertokoot isälle ja äidille terveisiä. Enkä edes pyytänyt niitä puhelimeen. Luulivat varmaan, että on läpihuutojuttu..
ap
mutta niin hoidit sinäkin ap. Ei ole sen lapsen vika, että sen vanhemmat on noin typeriä. Jäin varmaan pienelle paha mieli kun et ottanut sitä kylään. olisiko ollut paha sopia vaikka joku muu päivä milloin hän tulee?
Minua välillä naurattaa nämä lapsettomat ihmiset, jotka tarvitsevat lepoa :) siis lepoa miltä? Lepoa levolta? Eihän teillä elämä muuta olekaan kuin työtä ja lepoa.
Kyllä minusta lapsellekin voi sanoa, että ensi viikonloppu ei käy minulle, tule joku toinen kerta.
Ettekö sano omallekaan lapselle koskaan ei?
suostunut. Tekstistä sai sen kuvan, että suostuin.
Sanoin, että nyt on huono viikonloppu, eikä sovi. Ja mielessäni ajattelin, etten todellakaan nyt vapaalle viikonlopulle ota nelivuotiasta tänne vänkäämään. Haluan kerrankin nukkua pitkään, kun ei ole mitään menoa mihinkään suuntaan.
Kun vanhemmat näin fiksusti asian hoitivat, niin hoidin minäkin. Sanoin, ettei sovi ja kertokoot isälle ja äidille terveisiä. Enkä edes pyytänyt niitä puhelimeen. Luulivat varmaan, että on läpihuutojuttu..
ap
Tekisin niille vanhemmille selväksi, että lapsenhoitoasiat pitää heidän selvittää sinun kanssasi. Ei tosiaan näin, että lapsi soittaa sinulle.
Meillä lapset toisinaan haluavat soittaa itse läheisille ihmisille. Saattavat alkaa siinä puhelimessa sitten kyselemään voiko ko. henkilö tulla meille kylään tai voiko lapsi/lapset tulla hänen luokseen ö.ö
Olen ilmeisesti todella paha ihminen kun annan lasten toisinaan soittaa läheisilleen :(
En ole koskaan ajatellut semmoisen olevan loukkaavaa, sillä itse tykkään siitä kun läheiset lapset soittavat minulle.
Tapaamiset tietysti sovitaan aina vanhempien kanssa.
mutta niin hoidit sinäkin ap. Ei ole sen lapsen vika, että sen vanhemmat on noin typeriä. Jäin varmaan pienelle paha mieli kun et ottanut sitä kylään. olisiko ollut paha sopia vaikka joku muu päivä milloin hän tulee?
Minua välillä naurattaa nämä lapsettomat ihmiset, jotka tarvitsevat lepoa :) siis lepoa miltä? Lepoa levolta? Eihän teillä elämä muuta olekaan kuin työtä ja lepoa.
Minulla on neljä kouluikäistä lasta. Nautin elämästä nyt, kun ovat isoja. Nautin esimerkiksi siitä, että saan viikonloppuna nukkua pitkään, kun vuosikausia jouduin nukkumaan pätkissä ja heräämään aamuviideltä lopulta ylös.
Kummityttö on täällä hyvin, hyvin, hyvin usein. Vähintään kahdesti kuukaudessa koko päivän "kylässä", eli hoidossa ilman vanhempiaan. Pitävät ilmaisena hoitopaikkana, eivät ikinä tule koko perhe kylään edes kutsuttuna. Siksi tämä tympii. Tuntuu tylsältä olla vain hoitopaikka.
ap
Meillä lapset toisinaan haluavat soittaa itse läheisille ihmisille. Saattavat alkaa siinä puhelimessa sitten kyselemään voiko ko. henkilö tulla meille kylään tai voiko lapsi/lapset tulla hänen luokseen ö.ö
Olen ilmeisesti todella paha ihminen kun annan lasten toisinaan soittaa läheisilleen :(
En ole koskaan ajatellut semmoisen olevan loukkaavaa, sillä itse tykkään siitä kun läheiset lapset soittavat minulle.Tapaamiset tietysti sovitaan aina vanhempien kanssa.
vanhemmat huohottavat vieressä ja ohjailevat, mitä lapsen pitää sanoa. Vanhemmat haluavat lapsen hoitoon ja yrittävät käyttää lasta välineenä, kun lapselle on mukamas vaikeampaa sanoa ei.
ap
En ole koskaan ajatellut semmoisen olevan loukkaavaa, sillä itse tykkään siitä kun läheiset lapset soittavat minulle.Tapaamiset tietysti sovitaan aina vanhempien kanssa.
Neuvotko sinä siellä taustalla lastasi, että miten saa kiristettyä siltä läheiseltä sen, mitä sinä haluat ja minkä olet lapsellesi "myynyt"?
Niinpä.
Aivan eri asia siis.
kun "mummin kulta pieni ihana" soittelee ja haluaa yökylään viikonloppuna. Osaan jo vastata kultapienelle, että hieno juttu, isomummi (dementikkoäitini) on myös tulossa. Siihen loppuu se kyläilyvimma.
No näin ainakin meillä. Ensin mies saa tekstarin eksältä ja jos ei sovi, tulee kohta puhelu 6-vuotiaalta. "Miksi et iskä hae miiiinuuaa? Haluaaan tuuuulla! Iskääää eiii tykkääää minustaaaa" No onpa tosi kiva sitten miehen yrittää kieltäytyä... Lapsi on joka viikonloppu meillä ja nyt on alkanut tulla jatkuvasti näitä arki-illan menoja.