Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin se vaan on että tuolla 5-luokkalaisellakin on angiina :(

Vierailija
04.02.2013 |

Olen "hieman" nyreissäni ja vittuntunut tk-lääkärin toiminnan vuoksi, tämäkin lääkitys olisi voitu aivan hyvin aloittaa viime pe lapsen valiteltuaan kurkkukipuaan 4vrk mutta ei, ei voitu aloittaa kun ei ollut nielunvilj tulokset tulleet.

VAIKKA perheessä oli jo 2 hlöllä eli sisarelklensa ja minulla, äidillänsä, todettu 1-3vrk aiemmin angiina ja minulla myös keuhkokuume!!

Nyt sitten odottelen, taas, lääkärin soittoa minulle, jotkin herkkyyslukemat eivät olleet vielä tulleet mutta hoitsu näki koneelta että selvä angiina on kyseessä.

Ja poika meni kouluun oltuaan koko viimevkon sieltä pois kurkkukivun, yskän ja nuhan vuoksi.

Lääkäri tietää myös sen että meillä on matka edessä, siksikin olisi ollut hyvä aloittaa lääkitys silloin viime pe mutta kun ei niin ei.

Meni koko vkonloppu hukkaan paranemisen kannalta, prkl!!! ja angiina tartuttaa 1-2vrk ab-kuurinkin aloittamisen jälk joten nyt on sitten koulussa tartuttamassa ja taas kai sitten ti-ke sieltä pois.

Voi vittuejn vittu tätä touhua:((

Me viimevkolla ravasimme tervkesk 3x ja 1x sairaalassa ja jonotin tervariin puhelimitse 7x!!

Ei jaksa enää://

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko terveyskeskusta? Se lyhennetään tk:een.

en nyt ihan ymmärtänyt mistä oot noin kyrsiintynyt? Siis ihan niinkuin olisit vittuuntunut tk:hon? Ei tietenkään ne voi kirjoittaa reseptiä ilman diagnoosia.

Ei, en tarkoittanut terveyskeskusta.

Vierailija
2/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla alilla voidaan lyhentää esim.

spr:rään tai spr:iin

en nyt ihan ymmärtänyt mistä oot noin kyrsiintynyt? Siis ihan niinkuin olisit vittuuntunut tk:hon?

Ei tietenkään ne voi kirjoittaa reseptiä ilman diagnoosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti paranette ennen matkaa! Voimia, vaikka varmasti kiehuttaa tilanne.

Vierailija
4/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan kiva jos lääkäri nyt soittaisi, yritin taas itse soittaa ja jonotin turhaan 20min.

ap*olis kiva tietää onko se lapsen respeti nyt siellä apteekissa vai ei, eivät kerro e-reseptejä puhelimitse*

Toivottavasti paranette ennen matkaa! Voimia, vaikka varmasti kiehuttaa tilanne.

Vierailija
5/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt viikon ajan stressannut sitä teidän matkaa!!

Vierailija
6/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ma-aamuna sinne menimme kun kuopukselle nousi 2vkon jälk kuume ja itselläni oli oireita ja työnantaja vaatii heti todistuksen.

Ke menimme koska minulla pompsahti ti päivällä kuume liki 40 asteeseen ja se ti-ke välinen yö oli sanalla sanoen pelottava koska edes 2 lääkkeen sekoitus ei alskenut kuumettani alle 39 asteen.

Ja tuolla 11v_llä oli alkanut kurkkukipu vaikka alkuvkon nielunvilj oli negatiivinen ja ed pvänä todettiin kuopuksen angiina.

Ja pe piti mennä labraan ke lääkärin ohjeiden mukaisesti ja ke meni osa siellä sairaalassa mm keuhkoröntgenissä.

Nyt sitten ei ole vieläkään lääkäri soittanut ja soitin tervkesk puoliltapäivin ja olen 3x yrittänyt soittaa sinne mutta päätynyt vain jonottamaan 15-20min ajaksi:/

Ja tuolla 11v joka nyt makoilee sohvalla lukemassa on kuume nousussa, 37.5 näytti nyt mittari:/

Tämä hajottaa, olen täydellisen kyrsiintynyt ja väsynyt!!

ap

Vierailija
7/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

e-reseptit näkee netistä.

Vierailija
8/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim meille määrättiin koko perheelle mykoplasmalääkitys koska tuolla kuopuksella oli mykoplasma reilu vuosi sitten.

Ja lääkärinä oli alueemme ylilääkäri joka totesi että "parasta lääkitä koko perhe koska kyseessä ns perhetauti" eli kun s eon yhdellä perheestä niin lähes varmasti kaikilla.

Se että esim angiinan kanss avetkuttelee ollakseen 100% eikä 99,9% varma on minusta hanurista ja edesvastuutonta, angiina voi olla todella kivulias ja tuskallinen tauti (itselläni oli se useasti lapsena) ja lisäksi voi nostaa tällaisen liki 40 ast kuumeen ja aiheuttaa mm nielupaiseen.

Ja mies on nyt tervkesk jonottamassa ja ilmoitti että siellä on potilastietojärjestelmät kaatuneet eli nyt miettivät miten saisivat lapselle reseptin kun tietoja ei voi mistään tarkistaa.

En enää usko tätä paskan määrää:((

ap

Vierailija
9/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt ihan ymmärtänyt mistä oot noin kyrsiintynyt? Siis ihan niinkuin olisit vittuuntunut tk:hon?

Vierailija
10/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee aina mieleen mitä nää tällaset tyypit tekee, kun niille tulee eteen jotain oikeita vastoinkäymisiä.

Vierailija
11/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saa tietoon ainoastaan apteekista.

Vierailija
12/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

me viedään lapset usein yksityiselle vaikka heillä ei olekaan sitä sairausvakuutusta. Niiltä nuo tuloksetkin tulevat paljon nopeammin.

Vierailija
13/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteellisen hyvällä tarkkuudella 15 minuutin kuluttua. Isompi viljely otetaan jos tulos negatiivinen. Toki se pikatesti voi näyttää negaa vaikka angiina oliskin, mutta ainakin mulla on aina näyttänyt oikein.

Vierailija
14/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa etät minulla on niitä aika paljon enemmän plakkariss akuin vaikkapa sinulla, ihan toistuvasta työttömyydestä, paskasta työpaikasta kiusaamisineen ja pomon "revitään selkänahatkin irti-mentaliteetista yksityissektorilla kun ollaan", kroonisesta sairaudesta, läheisen saattohoitamisesta ja kuolemasta yms lähtien.

Joten älä tule aukomaan minulle päätäsi oikeista vastoinkäymisistä kun et kokonaistilannetta ja elämänkokemuksiani tiedä.

ap

tulee aina mieleen mitä nää tällaset tyypit tekee, kun niille tulee eteen jotain oikeita vastoinkäymisiä.

Vierailija
15/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa etät minulla on niitä aika paljon enemmän plakkariss akuin vaikkapa sinulla, ihan toistuvasta työttömyydestä, paskasta työpaikasta kiusaamisineen ja pomon "revitään selkänahatkin irti-mentaliteetista yksityissektorilla kun ollaan", kroonisesta sairaudesta, läheisen saattohoitamisesta ja kuolemasta yms lähtien. Joten älä tule aukomaan minulle päätäsi oikeista vastoinkäymisistä kun et kokonaistilannetta ja elämänkokemuksiani tiedä. ap

on ja tulee olemaan kaikenlaista mutta eri asia millä asenteella noihin suhtautuu. Sun tekstistä voi päätellä ettet sä ainakaan mikään aurinko ole.

Vierailija
16/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annostus kuulema epänormaali, suurempi kuin mitä edes aikuiselle määrätään...

Olen sanaton:(

ap

Vierailija
17/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voitte kyllä syyllistää ja syyttää minua ihan rauhassa mutta jos tietäisitte vaikkapa viim 4kk koettelemukset mm työssä ja sitten siihen tämä tammikuun kestänyt sairastelu ja kirsikkana vielä viimevko ja tämä tämänpäiväinen niin luulen että pahinkin palstanaakka pitäisi suunsa kiinni.

Mutta koska ette tiedä niin paskahan lentää, sehän on tällä palstalla liikaa oletettu että ihmiset osaisivat suhtautua toisiinsa kuin ihmiset ilman että niille on revitelty ensin koko surkea elämäntarina ja kaikki mahs kuona sen varrelta.

ap

Veikkaanpa etät minulla on niitä aika paljon enemmän plakkariss akuin vaikkapa sinulla, ihan toistuvasta työttömyydestä, paskasta työpaikasta kiusaamisineen ja pomon "revitään selkänahatkin irti-mentaliteetista yksityissektorilla kun ollaan", kroonisesta sairaudesta, läheisen saattohoitamisesta ja kuolemasta yms lähtien. Joten älä tule aukomaan minulle päätäsi oikeista vastoinkäymisistä kun et kokonaistilannetta ja elämänkokemuksiani tiedä. ap

on ja tulee olemaan kaikenlaista mutta eri asia millä asenteella noihin suhtautuu. Sun tekstistä voi päätellä ettet sä ainakaan mikään aurinko ole.

Vierailija
18/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sit tikku sormessa. En kestä enää.

Vierailija
19/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko rahat takaisin jos ette pääse matkalle?

Vierailija
20/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset