Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan sinulla kesti etät parannuit täysin keuhkokuumeesta?

Vierailija
04.02.2013 |

Olitko minkä aikaa sairaslomalla?

Mulla alkaa antibiootit tehota, crp laskenut ja kuumettakaan ei ole mutta tämä limainen ja röhisevä yskä on yhä ja jonkinsortin voimattomuus.

Sairaslomalla olin viimevkon ja muutama päivä vielä jäljellä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kuitenkin varovainen ettet lähde liikkeelle liian aikaisin. Yleensä puhutaan että pari kuukautta menee mutta välillä on kuullut tapauksista jossa menee jopa vuodenkin.

Vierailija
2/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sain keuhkokuumeen jälkioireena pahan hermovaurion.

En suosittele leikkimään ko. taudin kanssa enkä menemään puolikuntoisena töihin! Tosi rauhallisesti kannattaa ottaa. Monet pitävät keuhkokuumetta vähän flunssan tapaisena tautina, vaikka kyseessä on astetta vakavampi juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aloin tuntea vointini normaaliksi. Sairaslomalla olin reilu 2vkoa. Kevyt toimistotyö niin ei tarvinnut itseä siinä kamalasti rasittaa. Olisin ollut varmaan pidempäänkin sairaslomalla, mutta työt kasaantui niin pahasti pöydälleni että katsoin viisaimmaksi mennä töihin reilun kahden viikon sairasloman jälkeen.

Vierailija
4/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti ke asti sairaslomaa eli to&pe pitäisi olla töissä. En ole toimistotyössä vaan lasten parissa jossa on nostelua, pesemistä, riisumista, jatkuvaa äänessä oloa ja ulkoilua useampi tunti pvässä, jotenkin vain tuntuu että en viitsisi lääkärille to-aamuna enää mennä kun kerta olettaa että olen työkunnossa silloin.

ap

Vierailija
5/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taudista. No, minne se teksti häipyi? Eli tästä taudista voi saada kovat jälkitaudit (juuri hermovaurioita, reumaa yms). Viimeiselle matkalle tämä on juuri se tauti joka vanhempia ihmisiä vie.

koska sain keuhkokuumeen jälkioireena pahan hermovaurion. En suosittele leikkimään ko. taudin kanssa enkä menemään puolikuntoisena töihin! Tosi rauhallisesti kannattaa ottaa. Monet pitävät keuhkokuumetta vähän flunssan tapaisena tautina, vaikka kyseessä on astetta vakavampi juttu.

taudista.

Vierailija
6/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se oireili?

Vierailija
7/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai haitte ja saitte aina lisää sairaslomaa?

ap

Vierailija
8/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta alkuun siis olin saikulla, sitten töissä, mutta vapaa-ajalla vaan lepoilua enimmäkseen, ei urheilua.

Vierailija
9/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauslomat tälle taudille joten lisää saat pyytämällä. Jos jälkitaudin saat niin silloin olet pulassa

Vierailija
10/24 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ollut pari päivää lämpöä, ennenkuin alkoi yhtäkkiä sietämätön kipu lapaluun ja solisluun kohdilla ja kuume nousi nopsaan 39-40 asteeseen, eikä laskenut lääkkeillä. Lisäksi hirveä uupumus, joka oli niin voimakasta, että lasten ja eläinten hoitaminen kävi ylivoimaiseksi jo tokana sairastamispäivänä, jolloin mies päätti jäädä kotiin etätöihin, jotta pystyisi auttamaan minua.

Menin sitten kolmantena sairastamispäivänä päivystykseen, jossa röntgenissä heti todettiin keuhkokuume ja crp oli 360! Jäin vauvan kanssa osastolle pariksi päiväksi, jonka jälkeen oli pakko päästä kotiin, jotta mies pääsisi takaisin töihin. Olin silloin jo ihan virkeä ja jaksoin taas tehdä kaikki normihommat(lapset-, elukat-,koti- ja pihahommat) Meillä kävi kuitenkin vielä parin päivän aikana hoitsu kotisairaanhoidosta laittamassa antibioottitippaa.

Toipumiseen ei siis minun kohdallani kauaa mennyt!

Vierailija
11/24 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun keuhkokuume alkoi kuivasta aamuyskästä, jota kesti 5 kuukautta. Aamuisin jouduin pari tuntia yskimään, että sain keuhkot toimimaan. Päivällä ja illalla ei ollut mitään ongelmia yskän kanssa. Vähitellen kunto alkoi kuitenkin hiipumaan. Ihmettelin, kun lenkillä ollessani ylämäkeä noustessa alkoi hengästyä ja happi loppumaan. Tätä vaihetta kesti parisen viikkoa. Ajattelin, että nyt on sydämessä jotain vajaatoimintaa. Niinpä mittasin verenpaineen, joka oli aivan ok, mutta syke oli kevyen lenkin jälkeen 135-140, kun normaalisti oli n. 100. Viimein keuhkokuume alkoi oireilla kuumeen kanssa, jota oli 38-38,5. Tuon kuumeen kestin aivan hyvin, mutta hapen väheneminen alkoi ihmetyttää ja ymmärsin mennä lääkäriin. Röntgenkuva osoitti, että molemmat keuhkot olivat tulehtuneet. Crp ei noussut kuin 80, joten keuhkokuumeeni hoito onnistui tablettiantibiootilla kotona. Hyppäilevää kuumeilua jatkui 3 viikon ajan ja crp korjaantui parissa viikossa. Keuhkojen vinkuminen ja pihinä kuitenkin jatkuu edelleen ja kunto ei häävi ole. Kova tauti keuhkokuume, vie kunnon pohjalukemiin.

Vierailija
12/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut nyt melkein 2 viikkoa kotona. Mulle tuli kuume kerralla ja se huiteli tuolla 39-40. menin heti terveyskekskukseen ja keuhkoihin sattui melkoisesti. Sanottiin että parin päivän päästä takaisin jos ei burana ja panadol auta ja eihän ne auttaneet kun hetkeksi. Menin siis takaisin ja rötgenissä näkyi reipas keuhkokuume. Tippaan suoraan ja sairaalaan jossa olin viikon. pahimmillaan tulehdusarvot 350. Antibiottia suoraan suoneen ja vasta kun sain suunkautta toisen antibiotin laski kuume ja tulehdusarvot. Nyt olo ihan hyvä, ei kuumetta eikä pahemmin kipuja. Tunnen kyllä ettei oikea keuhko siltikään vielä terve. Tänään kävin röntgenissä ja eihän ne vielä kokonaan terveet ole. Muutaman päivän päästä saan tarkemman selvityksen. Ihan kamala tauti joten olkaa varovaisia ja vaatikaa että ottavat tulehdusarvot heti jos kova kuume ja sattuu keuhkoihin. Itsekin ihan ihan perusterve ollut ja liikuntaa harrastanut.

Vierailija
13/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka vasta puolen vuoden kuluttua tuntui, että kunto oli ennallaan. Ilman antibiootteja olisin varmasti menehtynyt ja vauvani jäänyt orvoksi.

Vierailija
14/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka vasta puolen vuoden kuluttua tuntui, että kunto oli ennallaan. Ilman antibiootteja olisin varmasti menehtynyt ja vauvani jäänyt orvoksi.

Vierailija
15/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna viimeinen sairaslomapvä ja keuhkokuumeeni siis todettiin 1vko sitten ke.

Periaatteessa voin kai ihan ok mutta yskää on vielä, se tulee tuolta "syvältä" ja kun yskin niin aina irtoaa ällöjä klimppejä.

Tänään ollut mielestäni huonompi päivä kuin eilen, tuntunut myös painontunnetta tuossa rintakehällä ja lisäksi parina päivänä ollut inhottavia sydäntuntemuksia mitä lie, jotain rytmihäiriöitä kai..enkä tiedä johtuvatko tästä vai antibiooteista vai kroonisesta verenpainetaudistani vai stressistä vai kaikista niistä:(

Korpeaa vaan jo valmiiksi ajatuskin siitä että soittaisin ja jonottaisin ja selittäisin taas tervarin tädille asiaani, sieltä tulee kuitenkin vastaukseksi "seur soittoaika kellekään lääkärille menee ensiviikkoon" tms.

Ja en millään muotoa jaksaisi mennä to-aamuna sinne istumaankaan ja odottelemaan saanko lääkäriajan ja sitten selitellä siellä samaa etten ehkä ole vielä ihan työkunnossa.

Huokaus, olisin niin paljon mieluummin terveenä vaikka paska työpaikka onkin alla.

ap

Vierailija
17/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
18/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin yskäinen ja voimaton, mutta paha tietysti sanoa, paljonko asiaan vaikutti synnytys ja vauva.

Kaverini oli keuhkokuumeen vuoksi sairaslomalla kaksi viikkoa. Hän on sellainen, joka tulee pää kainalossa töihin. Palasikin töihin alle viikko sairastumisestaan, mutta häntä alkoi pyörryttää ja tykytyttää niin pahoin, että oli pakko lähteä kesken päivän kotiin. Hän sanoi olleensa puolikuntoinen ja herkästi väsyvä yli kuukauden ajan sairastumisesta.

Vierailija
19/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti monta kuukautta. Voimaton olo kesti tosi kauan ja romahtanut yleiskunto oli tosi vaikea saada samalle tasolle, millä se oli ennen. Pyydä lisäsaikkua jos siltä tuntuu!

Vierailija
20/24 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa ja sen jälkeen 3 vkoa saikulla. Olin todella voimaton, joten tuo sairasloma ei todellakaan ollut liian pitkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä