Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuorotyötä tekevät, joiden lapsi / lapset vuorohoidossa

Vierailija
03.02.2013 |

Jos teillä on peräkkäin ilta- ja aamuvuoro, niin haetteko lapsen / lapset illalla kotiin ja viette aamulla, vai yöpyykö lapset hoidossa?

Itselläni siis nyt sellainen tilanne edessä, kun meillä vaihtui työvuojen listapohja ja aiemmin ei ollut.

Käytännössä pääsen iltavuorosta klo 21, olen lasten päiväkodilla 21.30 ja kotona ollaan n. 21.50-22. Aamulla meidän pitää lähteä takaisin päiväkodille klo 6.00, ollaan siellä 6.15.

Päiväkodilta sanoivat, että lapset voivat jäädä yöksi, jolloin saavat pidemmän yöunen, tai sitten voin hakea heidät välissä kotiin, päätös on minun.

Tuntuu TOSI pitkältä ajalta olla tarhassa yhtä soittoa klo 12- seuraavaan päivään klo 15. Toisaalta, lapsilla tulee tosi lyhyet unet kotona.

Miten te teette vastaavassa tilanteessa?

Lapset siis 4v ja 1v10kk

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa mitä muut ajattelevat!

Vierailija
2/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edess uosittele lasten hakemista klo 21 jälkeen. Eli minä antaisin olla hoidossa, tuleehan teille vastaavasti pitkiä vapaitakin. Yksinhuoltaja ilmeisesti olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun välissä on se matka kotiin, niin lapsia tuskin saa nukkumaan klo 22 vaan vasta myöhemmin ja jos lähtö klo 6, pitää herätä jo 5.30-5.45 eli lyhyeksi jää unet ja aamulähtö on yhtä kiukuttelua.

Itselläni ei aiheesta kokemusta, mutta jos olisi, niin luultavasti toimisin näin.

Vierailija
4/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jättäisi lapset ilman muuta nukkumaan päiväkotiin. Itellekin toi on tosi vähäinen määrä unta, saati sitten pienille lapsille.

Voithan sä yrittää vaikuttaa vuoroihin niin, ettei tuollaista tilannetta kovin usein tulisi. Kerran listassa varmaan ok. Luulis ymmärrystä työpaikalta löytyvän.

Vierailija
5/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa esim. tulevan viikon hoitoajat ja vapaat.

Olen avoin ja halukas ymmärtämään lasten vuorohoitoa, tällähetkellä olen hirveän kriittinen, tosin faktaakaan minulla ei hirveästi ole. Vain oletus, että lapsi saattaa joutua olemaan päiväkodilla jopa kaksi vuorokautta putkeen. Surullista ja lapsen rääkkäystä minusta.

t. ei ap

Vierailija
6/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken unien herääminen ja liian lyhyet yöunet?

Jättäisin päiväkotiin yöksi.

Vierailija
7/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma 11-20.40 ti 9-16.30 ke 11-20.40 to 9-14.30 pe 11-19.40 mä teen 30/vkossa. meillä on ihan inhimmilliset hoitoajat

Vierailija
8/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsähän ette ehdi tuossa seurustelemaan kuin autossa. Yöunet jäävät vähäisiksi erityisesti pienemmälle.

Myös sinun jaksamisesi laita voi olla huonoa. jos lapset nukkuisivat päiväkodissa, niin saisit muutaman hetken itsellesi ja aamulla nukutuksi hieman pidempään.

jos lapset nukkuisivat päiväkodissa, niin jaksaisit sitten aamuvuoron jälkeen olla lasten kanssa täysillä. Jos taas teidän kaikkien unet jäävät vähäisiksi, niin yhdessäolo ei ole mitään mukavaa.

Kokeile kumpaakin vaihtoehtoa, ennen kuin teet lopullisen päätöksen.

Vierailija
9/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pitäisikö esim. hoitajien lopettaa työt iltaisin ja öisin niin että sairaalaoissa olisi hoitoa vain päivisin?

Kertokaa esim. tulevan viikon hoitoajat ja vapaat.

Olen avoin ja halukas ymmärtämään lasten vuorohoitoa, tällähetkellä olen hirveän kriittinen, tosin faktaakaan minulla ei hirveästi ole. Vain oletus, että lapsi saattaa joutua olemaan päiväkodilla jopa kaksi vuorokautta putkeen. Surullista ja lapsen rääkkäystä minusta.

t. ei ap

Vierailija
10/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla rääkkäyksellä? Kuitenkin ei siellä vuorohoidossa luultavasti ihan täyttä lapsimäärää ole yötä joten tilanteet on varmasti rauhallisempia ja jos on vielä tuttu hoitaja niin mikäs siinä rääkkäystä olisi? Ennemmin se on mielestäni rääkkäystä että joutuu nukuttuaan n. 6,5 tuntia ja sitten pitää hoitoon. No way!

- ei ap

Vierailija
11/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kannalta parempi saada nukkua kunnon yöunet, niinkuin osa vastaajista jo mainitsikin.

Vierailija
12/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöksi. Meillä lapset täytyy hakea, jos ehtii ennen klo 22 ja kyllä se aika rankkaa on, jos aamulla kuudelta pitää olla taas paikalla.

Eli kokemuksella, jätä yöksi.

Vierailija
13/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma 6.30-17

ti 6.30-17

ke 6.30-17

to vapaa

pe vapaa

la 11.30-21.45

su vapaa

Vierailija
14/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lasten etu? Kesken unien herääminen ja liian lyhyet yöunet?

Jättäisin päiväkotiin yöksi.

Komppi tälle!

Yhtenäinen, riittävä uni on erittäin tärkeää lasten aivojen kehitykselle!

Terv. hoitaja vuorohoitoryhmästä

Vierailija
15/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljävuotiaalle pystyy jo selittämään asioita ja sen ikäinen ymmärtää kun herätetään kesken unien mut alle 2-vuotias vauva joutuu tollasta kestämään.=(

Vierailija
16/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat vuorohoidossa. Ensi viikon hoitoajat: ma ja ti vapaat, ke, to, pe, 6.30- 15.30, la ja su vapaat. Keskimäärin hellä on noin 2 hoitopäivää viikossa, hoitoajat vaihtelevat muutamasta tunnista 8-10 tuntiin. Lasten määrä vuorossa vaihtelee muutamasta lapsesta n. 10 lapseen. Keväämmällä tulevat silloin tällöin olemaan myös yön hoidossa. Minusta kuulostaa ihanteelliselta, että lapsilla on noin vähän hoitopäiviä verrattuna päivätyöläisten lapsiin, ketkä ovat hoidossa ma-pe klo 8-17 ja kaikenlisäksi paljon suuremmissa ryhmissä. Toivottavasti tämä auttoi sinua ymmärtämään meidän vuorotyöläisten elämää. Lapsemme saavat olla enemmän kotona kuin päivätyöläisten lapset.

Vierailija
17/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v, 3+4v:t. EN tee täyttä työaikaa, hoitopäiviä varattu 15/kk, eivät aina täyty. Jätän yöksi, jos on ilta-aamu (ilta loppuu 21.30.) Olen kokeillut hakeakin, ja se se vasta on, että saat ne ensin nukkumaan ja taas hereille ja itsekin nukuttua hetkisen...

Vierailija
18/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ilta-aamuja tulee seuraavan 3 vkon listassa kaksi.

En ole yh, mutta mies matkustaa työnsä puolesta erittäin paljon (182 ulkomaan päivää v. 2012) eli arjen yh paljolti olen.

JA meidän tämän viikon hoitoajat lapsilla on

Ma 12.45-21.15

Ti 12-21.15

Ke 8.15-16.45

To 5.15-14.30 + vien yöksi hoitoon klo 20.30

Pe Haen klo 14 (mulla alkaa pe työt klo 5.00)

LA ja su vapaa