"Mä oon tällainen peikkotyttö"
Tuolla "iskurepliikillä" ennen vanhaan nuoret naiset hakivat kirjeenvaihtoseuraa teksti-tv:llä :D Silloin oli kovin trenditietoista olla peikkotyttö.
Samaten miehet kertoivat olevansa 31-vuotiaita poikia/miehenalkuja.
Tuli vaan mieleen jostakin muistojen syövereistä.
Kommentit (25)
Mulle ei koskaan oikein auennut mitä sillä tarkoitettiin. Käsittääkseni lähipiirissäni ei ollut näitä peikkotyttöjä.
Olisko sitten jotenkin hippimäisiä tai jotain? Toisaalta sen ei välttämättä tarvinnut tarkoittaa mitään sen kummempaa, ihmiset tunnetusti alkavat hokea asioita jotka ovat muotia.
ap
Salattujen elämien oona oli alussa tällanen peikkotyttö. Tosin aika hillitty sellanen. ois pitäny olla enemmän kaiken näkösiä roikottimia, pinssejä ja nappeja enemmän vaatteissa. Hiuksissaki ois voinu olla enemmän takkua ja kaikkea höttöä. Järkyttävä tyyli kyllä :D
myös lueteltiin kirjoittajan "sydäntä lähellä olevia" asioita tyyliin "kynttilät, kissat, neulominen, rehellisyys, marraskuun sumuiset aamut, violetti väri" jne. Sekin oli vähän hassua.
2
myös lueteltiin kirjoittajan "sydäntä lähellä olevia" asioita tyyliin "kynttilät, kissat, neulominen, rehellisyys, marraskuun sumuiset aamut, violetti väri" jne. Sekin oli vähän hassua.
2
varsinkin kun ne oli yleensä jotain yleispätevää hölinää: "sydäntä lähellä aurinko, kesäyöt ja musiikki".
olivat sellaisia rasta/takkutukkia joilla oli pitkät raitasukat ja sellaiset isoreikäiset korvalävistykset :D Ne oli muotia silloin kun salkkareitten Miia oli in. Meidän yläasteen jätkät oli siihen ihan ihastuneita :D
2
Joo, näin oli :D Tuon olinkin jo unohtanut.
ap
Se palsta on niin legendaarinen! :D
Minulle ei koskaan selvinnyt, mitä monien siellä mainostama "swappaaminen" oli. Joidenkin itsetehtyjen "ketjukirjeiden" lähettämistä? Ainakin yksi swapin alatyyppi taisi olla lyrix, jonka arvelen sisältäneen laulujen sanoja. Oi sitä aikaa ennen nettiä. :)
Kätilöt ja lääkäri nimittivät mut peikkotytöksi, oli niin paljon hiuksia :D
jossa tällainen "miehenalku" etsi rinnalleen goottimusiikkin vakavasti suhtautuvaa "naisenalkua":
"Jos käsityksesi goottimusiikista on Type O Negative, unohda koko juttu."
XD
Tulee niin Veli Sikiö mieleen!
"Musamakuni on laaja."
Muita yleisesti käytettyjä termejä olivat "h-tajuinen" ja "vähän seko".
jossa tällainen "miehenalku" etsi rinnalleen goottimusiikkin vakavasti suhtautuvaa "naisenalkua":
"Jos käsityksesi goottimusiikista on Type O Negative, unohda koko juttu."
XD
Tulee niin Veli Sikiö mieleen!
Siellä oli joo paljon näitä toooosi originelleja oman tien kulkijoita :D Kai se peikkotyttöys myös ilmensi jotakin samanlaista, siis sellaista erilaisuutta suhteessa tavisbimboihin. Pakkohan se on olla syvällinen jos sydäntä lähellä on se violetti väri ja marraskuun sumuiset aamut :D
ap
Olin ehkä ala-asteen viimeisillä luokilla, kun isommat tytöt ja luokan cooleimmat alkoivat tupeeraamaan hiuksiaan takkupesäksi ja pitämään risaisia farkkuja. Myös hakaneulat, ketjut ja kaikki killuttimet olivat tosi in.
tosi vanhoja aikoja. MeKaksi ja SinäMinä lehdessähän noita oli 80-90 -luvulla.
Itsellänikin oli ilmoitus jolla hain tyttöjä kirjekavereiksi ja sain todella paljon aikuisten miesten kirjeitä.=)
"Musamakuni on laaja."
Muita yleisesti käytettyjä termejä olivat "h-tajuinen" ja "vähän seko".
Sit myös: "Musamakuni on laidasta laitaan" tai "Musiikin suhteen olen kaikkiruokainen".
Yleensä myös varsinkin naiset etsivät huumorintajuista miestä, se tuntu olevan melkein aina ykköskriteerinä.
Muita kliseitä oli mm. "Olen tämmöinen oman tien kulkija, joka kaipaa vierelleen toista samanlaista".
pyrkinyt kiertämään kaukaa ihmiset, jotka määrittelee itsensä jotenkin tyyliin "mä oon tällanen...". Esim. ihminen, joka määrittelee itsensä "vähän sekopäiseksi" on useimmiten tappavan tylsä.
pyrkinyt kiertämään kaukaa ihmiset, jotka määrittelee itsensä jotenkin tyyliin "mä oon tällanen...". Esim. ihminen, joka määrittelee itsensä "vähän sekopäiseksi" on useimmiten tappavan tylsä.
Kreisi hulluttelija on usein sellainen mielikuvitukseton tyyppi, jonka hulluttelu ja huumori on esim. muiden säikyttelyä.
Että miten tuo että on "sekopää" ja "hullu" on muka niin hyviä ominaisuuksia, että niistä kannattaa puhua treffi-ilmoituksessa. :D
Tuskin kukaan noista oikeasti umpikahjo on. Ei kukaan todella mt-ongelmainen kuvailisi itseään noilla sanoilla. Mainittu hulluus on todennäköisesti sitä, että on uskaltanut kerran tai pari elämässään tehdä jotakin repäisevää ja normaalista poikkeavaa (tyyliin tanssia baarissa pöydällä tai syödä suklaakastiketta kaurapuuron kanssa... hohhoijaa).
Hullu olis varmaan viimeinen sana, jolla itseäni kuvaisin. En halua antaa itsestäni tieten tahtoen sekopäistä vaikutelmaa tai toisaalta jos väittäisin olevani hullu ja se muka olisi hyvä asia, niin sitten minun oletettaisiin käyttäytyvän oikeasti TODELLA omituisesti.
Että miten tuo että on "sekopää" ja "hullu" on muka niin hyviä ominaisuuksia, että niistä kannattaa puhua treffi-ilmoituksessa. :D
Tuskin kukaan noista oikeasti umpikahjo on. Ei kukaan todella mt-ongelmainen kuvailisi itseään noilla sanoilla. Mainittu hulluus on todennäköisesti sitä, että on uskaltanut kerran tai pari elämässään tehdä jotakin repäisevää ja normaalista poikkeavaa (tyyliin tanssia baarissa pöydällä tai syödä suklaakastiketta kaurapuuron kanssa... hohhoijaa).
Hullu olis varmaan viimeinen sana, jolla itseäni kuvaisin. En halua antaa itsestäni tieten tahtoen sekopäistä vaikutelmaa tai toisaalta jos väittäisin olevani hullu ja se muka olisi hyvä asia, niin sitten minun oletettaisiin käyttäytyvän oikeasti TODELLA omituisesti.
Kai se liittyy jonkinlaiseen erikoisuudentavoitteluun tai tarpeeseen osoittaa olevansa jotenkin erikoinen ja erilainen, spesiaali tyyppi joka ei ole mikä tahansa keskiverto. Kai sillä halutaan sanoa, että en ole mikään sovinnainen tosikko vaan olen niin kreisi että saatan vaikka keinua leikkipuiston keinussa tai puhallella saippuakuplia vaikken ole lapsi!
Tuohon tuntuu kyllä liittyvän sellaista, ettei oikeasti välttämättä olla oltu "hulluuden" kanssa tekemisissä vaan hulluus on jotakin hauskaa omalaatuisuutta eikä sitä että oltaisiin oikeasti hulluja.
Ei nyt liity enää tähän asiaan, mutta tosi paljonhan ihmiset myös vitsailevat tyyliin "hah hah, joudun kohta varmaan pöpilään" ym, se on niin kaukainen asia että se on vitsi. Näin vakavasti mielenterveysongelmaisen läheisenä nämä "hihi, oon niin hullu että mut viedään kohta lataamoon" -jutut kuulostavat kovin naiiveilta.
ap
Mulle ei koskaan oikein auennut mitä sillä tarkoitettiin. Käsittääkseni lähipiirissäni ei ollut näitä peikkotyttöjä.