Mies alkaa väsyä ja masentua rakentamiseen
ja minua pelottaa, miten meidän elämän käy.
tiesin, että rakennus aika tulee olemaan raskasta, mutta en olisi uskonut,että se tulee olemaan näin kamalaa.
Kommentit (29)
juuri tuon takia en ala moiseen. Tuossa on sitä parisuhdehelvettiä kerrakseen.
sinkkumies
Tuosta selviää vain tosimiehet!
t se joka on jo rakentanut 2x. Edelleen onnellisesti aviossa ja 3. talo suunnitteilla;D
Näitä nyt ainakin osaat tehdä:
- henkinen tuki = pidät lapset ja kodin kunnossa, mielen iloisena niin ettei miehen tarvitse kantaa huolta vielä siitäkin. Juttelet ja kehut kuinka hyvää jälkeä on jo saatu aikaan, ja maalailet mukavia maisemia miten teillä on sitten mukavaa yhdessä keväällä, kun puihin alkaa tulla lehteä yms.
Vähän 50-lukuiselta vaikuttaa tuo, että itse pitäisi pinnistellä ja näyttää koko ajan iloista naamaa, onhan se nyt selvä että miehen raksallaolo väsyttää myös toista perheen aikuista! Kuka antaa ap:lle tukea?
Muut neuvot oli mielestäni ihan ok. Varsinkin se, joka kehotti vaihtamaan osia miehen kanssa: voisi virkistää molempia osapuolia.
se itse tehdä vaikka ei olis muuta tehny kuin linnunpöntön aiemmin puutöissä. En usko, että kovin monessa muussa maassa on vastaavaa näyttämisen paikkaa miehillä.
sinkkumies
mieheni uupui ja masentui oman projektimme loppuvaiheessaja pahin koitti muuton jälkeen. Kolme kuukautta mennyt ja nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä.
Itse osallistuin juuri alla kuvatuilla tavoilla. Koita saada miehesi puhumaan asioista, miettikää apuvoimia, ottakaa jokin työläs vaihe urakkana ( esim. Tasoitus, laatoitus). Hemmottele miestäsi ja tsemppaa! On tärkeää ettet lähde mukaan uupumukseen.
Koita saada miehesi näkemään, mitä hän on jo saanut aikaan.
Älä valita ja nalkuta ainakaan jäljelle.
Näitä nyt ainakin osaat tehdä:
- raksasiivous = joka ilta raksatöiden päätyttyä tai aamulla ennen raksatöiden alkua siivoat. Se parantaa työturvallisuutta merkittäväksi ja tavarat pysyvät järjestyksessä
- lautapoika = kannat valmiiksi seuraavaan työvaiheeseen tarvittavat materiaalit valmiiksi paikoilleen
- ruokahuolto = tarpeeksi ruokaa saataville
- henkinen tuki = pidät lapset ja kodin kunnossa, mielen iloisena niin ettei miehen tarvitse kantaa huolta vielä siitäkin. Juttelet ja kehut kuinka hyvää jälkeä on jo saatu aikaan, ja maalailet mukavia maisemia miten teillä on sitten mukavaa yhdessä keväällä, kun puihin alkaa tulla lehteä yms.
sinkkumies
t se joka on jo rakentanut 2x. Edelleen onnellisesti aviossa ja 3. talo suunnitteilla;D
Olen oman alani ammattilainen ja ei tulisi mieleenkään alkaa rakentamaan ilmaiseksi paskaa taloa, koska vaimo niin sanelee ja siinä säästää.
Helvettiähän siitä syntyy. Ja saatanan paskaa.
Ei käy kateeksi ap:n miestä. Ei tosiaan. Minä muuten olen tosimiehempi, kuin sinä saatanan rääpäle.
jos vaikka rakennusalan ammattilaiset hoitaisi hommat paremmin?
Ei menisi hermotkaan.
sinkkumies
Olen oman alani ammattilainen ja ei tulisi mieleenkään alkaa rakentamaan ilmaiseksi paskaa taloa, koska vaimo niin sanelee ja siinä säästää.Helvettiähän siitä syntyy. Ja saatanan paskaa.
Ei käy kateeksi ap:n miestä. Ei tosiaan. Minä muuten olen tosimiehempi, kuin sinä saatanan rääpäle.
terästä:) Kumpikaan talomme ei ole ollut paskaa, kuten väität - päinvastoin itse tekemällä tietää miten talo on rakennettu. Niin paljon paskaa jälkeä on nähty "ammattimiesten" tekemänä - parhaillaan naapurissakin....;D
Vaimo ei muuten ole sanellut - meidän parisuhde on demokraattinen ja rakentaminen yhteinen harrastus.
Vaimo ei muuten ole sanellut - meidän parisuhde on demokraattinen ja rakentaminen yhteinen harrastus.
Mene puuhaamaan lasten kanssa legolinnoja!
sinkkumies