Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies alkaa väsyä ja masentua rakentamiseen

Vierailija
03.02.2013 |

ja minua pelottaa, miten meidän elämän käy.

tiesin, että rakennus aika tulee olemaan raskasta, mutta en olisi uskonut,että se tulee olemaan näin kamalaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ei muuten ole sanellut - meidän parisuhde on demokraattinen ja rakentaminen yhteinen harrastus.

Mene puuhaamaan lasten kanssa legolinnoja!

Ei siitä kannata suuttua jos ei talonrakennus kiinnosta/onnistu:D

27

Vierailija
2/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuon takia en ala moiseen. Tuossa on sitä parisuhdehelvettiä kerrakseen.

sinkkumies

Tuosta selviää vain tosimiehet!

t se joka on jo rakentanut 2x. Edelleen onnellisesti aviossa ja 3. talo suunnitteilla;D

Olen oman alani ammattilainen ja ei tulisi mieleenkään alkaa rakentamaan ilmaiseksi paskaa taloa, koska vaimo niin sanelee ja siinä säästää.

Helvettiähän siitä syntyy. Ja saatanan paskaa.

Ei käy kateeksi ap:n miestä. Ei tosiaan. Minä muuten olen tosimiehempi, kuin sinä saatanan rääpäle.

Ei kai tuollainen mulkku kellekään kelpaa. Vai ootko oikein kunnon perinteinen naisia vihaava sovinistihomo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään häpeä että toisille se on vaikeaa.

Vierailija
4/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö paljon itse tai tekeekö mies kaiken yksin? Mikä erityisesti väsyttää?

Vierailija
5/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan ei mitään halpaa ole.

Vierailija
6/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tehnyt kaiken itse. Vain maatyöt käynyt vieras tekemässä.

Se väsyttää itseäni, että näkee kuinka uupunut mies on eikä osaa auttaa. Ja miestäni väsyttää koko rakentaminen jo täydellisesti.

ap

Vierailija
7/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakennettiin talo pari vuotta sitten, tehtiin kyllä hirveän paljon itse, minä ja mies yhdessä ja erikseen. Varsinkin loppuvaiheessa, kun oli kevyempiä hommia, olin raksalla yksin ja mies piti vapaapäiviä (eli oli lasten kanssa).

Minä mm. maalasin kaikki seinät, kokosin kaappeja, listoitin, siivosin, laitoin eristeitä jne.jne. Kai osaat jotain tehdä miehesi apuna?

Vierailija
8/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä nyt ainakin osaat tehdä:

- raksasiivous = joka ilta raksatöiden päätyttyä tai aamulla ennen raksatöiden alkua siivoat. Se parantaa työturvallisuutta merkittäväksi ja tavarat pysyvät järjestyksessä

- lautapoika = kannat valmiiksi seuraavaan työvaiheeseen tarvittavat materiaalit valmiiksi paikoilleen

- ruokahuolto = tarpeeksi ruokaa saataville

- henkinen tuki = pidät lapset ja kodin kunnossa, mielen iloisena niin ettei miehen tarvitse kantaa huolta vielä siitäkin. Juttelet ja kehut kuinka hyvää jälkeä on jo saatu aikaan, ja maalailet mukavia maisemia miten teillä on sitten mukavaa yhdessä keväällä, kun puihin alkaa tulla lehteä yms.

Vierailija
9/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei paljoa pysty kun lapsi mukana.

tuossa voisi olla ideaa, että tekisi niin, että minä menen raksalle ja hän on kotona.

Vierailija
10/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee nopeammin homman loppuun. Ei kannata polttaa itseään loppuun ja hankkia avioeroa rakennusprojektin takia. Pitäkää selkeä tauko, menkää vaikka johonkin reissuun.

Vierailija
11/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset oli rakennusaikana 3 ja 6 v. Pidettiin raksalla yksi huone aina siistinä ja turvallisena lapsia varten, ja saivat sitten siellä leikkiä, katsoa videoita tms. niin saatiin tehtyä töitä miehen kanssa.

T. 6

Vierailija
12/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi ilmetä väsymystä koko projektiin kun kävi ilmi ettei pysytä aikataulussa. Tsemppiä loppurutistukseen.

Vierailija
13/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikataulussa ei ole pysytty, ja nyt mies siitäkin väsähtänyt.

voi ku saisin hänet johonkin lomalle hetkeksi.

Vierailija
14/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis 12 ap

Vierailija
15/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisaksi maksaahan se vuokralla asuminenkin silla aikaa kun rakentaa eli nopeuttaisiko esim. timputin palkkaaminen tai se etta ulkoistaisitte osan hommista esim. markatilat, keittio, tms.

Monissa hommissa helpottaa huomattavasti jos on joku kaverina. Sujuu tyot nopsemmin ja on kivempaa. Ja tosiaan minkaikainen se lapsi on? eiko sita saisi hoitoon muutamaksi viikonlopuksi? Paivassa tekee jo ainakin 1 huoneen valmiiksi (maalaa/ tapetoi, latoo lattiat, listoittaa).

Vierailija
16/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattimies asentaa esim laminaattilattian päivässä normikokoiseen taloon, kun taas amatöörillä voi mennä päivä - pari. Sama muissa töissä. Laskekaa mitkä työt kannattaa oikeasti teettää ulkopuolisella. Itseään ei kannat polttaa loppuun.

Vierailija
17/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on paljon aikaa vaativa. on päivät päiväkodissa kun olen puolipäiväisesti töissä, joten sitten kaipaa äidiltä huomiota illat.

olen miettinyt, että kehtaisiko pyytää omia veljiä ja siskon miestä talkoisiin. Ilman, että mies siitä saisi tietää, että olen heitä pyytänyt.

Puhuvat välillä, että kyllä me tullaan talkoisiin käymään, mutta ei ole näkynyt.

Se voisi helpottaa miehen työtä, kun sielä olisi joku välillä auttamassa.

Vierailija
18/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei paljoa pysty kun lapsi mukana.

tuossa voisi olla ideaa, että tekisi niin, että minä menen raksalle ja hän on kotona.

raksalla (4 lasta). Esim siinä vaiheessa kun alkoi maalaustyöt tein ne lähes yksin, mies sai olla kotona lasten kanssa. Samoin sellaisissa vaiheissa kun hän oli saanut jonkun projektin loppuun kävin siivoamassa tai vaikka kasaamassa tai petsaamassa hänelle harkkoja/lautoja/listoja/laattoja/nauloja/ruuveja jne

Keittiökin kasattiin siten että hän teki rungot ja laittoi ne paikoilleen, minä tein laatikot ja kiinnitin laatikostojen kiinnityslistat ja ovien saranat ja ovet paikoilleen. Sitten hän tarkisti että em on vimpan päälle tehty ja sääti saranat.

Runkovaiheessa hän roilotti urat sähköputkille ja minä rappasin ne umpeen. Parkettivaiheessa minä laitoin aluskatteen ja hän parketin...Mies laatoitti pesuhuoneet ja vessat ja minä saumasin... tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Tuo pari viimeistä kuukautta on todella tervaa jos joutuu ihan yksin tekemään vaikka toisaalta juuri silloin rupeaa lopullinen jälkin näkymään.

Vierailija
19/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska talkootyö on usein tehotonta, jos ne talkoolaiset ei ole yhtään kokeneita raksahommissa. Monesti siinä on tärkeintä makkaranpaisto ja seurustelu. Talkoot sopii parhaiten esim maalaukseen ja pihatöihin ja yksinkertaisiin kantamisurakoihin. Talkoisiin yleensä kukaan ei kutsumatta tule, teidän pitää itse miettiä hyvin millaiset urakat haluatte talkoopäivänä valmiiksi ja kutsua varta vasten ihmiset sinne ja ohjeistaa hyvin, että talkoopäivä oikeasti edistää raksahommaa. Talkooväki pitää myös palkita hyvin ilmaisesta työstä ruualla ja juomalla.

Vierailija
20/29 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun talo valmistuu, miehes on ihan tyhjän päällä, ei se tunnukkaan miltään.

Hirvee urakka ja sitte se on siinä :(

Menet auttamaan ilman muuta, joko lapsen kanssa tai ilman.

Siivousta on aina ja on paljon mukavampaa miehelles rakentaa siistissä paikassa kuin kaaoksen keskellä.

Toimit apumiehenä ja seuranakin. Et mene neuvojaksi! Järkkäät niitä talkoomiehiä paikalle, mitä väliä vaikka miehes tietäis?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi