Oletko "ääripäiden ihminen"?
Joka ei osaa tehdä oikein mitään kohtuudella?
Minä olen, ja se on ärsyttävää. Esimerkkejä: joko nukun liian paljon (esim. 12-13h) tai liian vähän (valvon koko yön, tai nukun muutaman tunnin). Joko syön herkkuja päivittäin liikaa, tai en syö ollenkaan. Juon energiajuomia enimmillään 3 tölkkiä päivässä. Syön liikaa, tai liian vähän. Rakastan ihmistä palavasti, tai muuten hän on yhdentekevä. Jos alan "kerätä" jotain, on saatava kaikki: lapsena kasoittain pokemon-kortteja, tarroja, milloin mitäkin. Nykyään muumimukeja, elokuvia, kirjoja, alusvaatteita...
Tämä ei varmaan ole sellainen asia, josta voi oppia pois? Kaikki tai ei mitään?
Kommentit (7)
ja todennäköisesti juuri tuo intensiivisyytesi kaikessa mitä teet, on sinussa muiden silmissä viehättävää.
Jokainen meistä syntyy sellaiseksi kuin on. Minä olen tosi rauhallinen, ja kuten kakkonen sanoi, minullakaan ei ole suuria intohimoja, en mene liiallisuuksiin missään jne. Olen aina salaa ihaillut ääripäiden ihmisiä, jotka syttyvät salamana johonkin asiaan ja näyttävät innostuvan asioista aivan mahdottomasti. Minusta se on rohkeaa ja personallista.
Lapsena minulla ei ollut mitään idoleja, en vaan jaksanut fanittaa ketään. En keräile mitään eikä minulla ole mitään riippuvuuksia. Pukeudun tavallisesti. Kun rakastun, tunnen vähän sellaisia lämpimiä tunteita, muttei muuta. Olisi ihanaa olla intohimoinen ihminen.
no mä en toisaalta pidä itseäni kyllä intohimoisena ihmisenä, en esimerkiksi ole lainkaan temperamenttinen, rähjää koskaan mistään tmv. Enkä muutenkaan suhtaudu elämään mitenkään intohimoisesti.
Erityisesti tunteissa haluaisin olla kohtuullisempi, olisin paljon vähemmän haavoittuvampi :)
ap
Haluaisitko kertoa horoskooppimerkkisi, ap? Toki muutkin ääripäiden ihmiset.
Tunnistan paljon samaa kuin ap:lla.
Esim. siivoan tosi pikkutarkasti, mutta en jaksa sitten helposti ryhtyä siihen, kun menee niin paljon aikaa. Toisaalta osaan siivota niin, että toiset oikein ihailevat miten kiiltävää ja puhdasta onkaan. Pöly myös pysyy pitkään poissa, kun kunnolla imuroi ja tuulettaa, ja ottaa sitten nihkeällä vielä päälle.
Myös sisustuksessa olen samanlainen. En tyydy kompromisseihin, ja saatan oikeasti ihan pikkujuttujenkin takia nähdä vaivaa ihan hirveästi. Väkerään ja remontoin, suunnittelen ja etsin sopivia juttuja, vertaan hintoja jne.
Toisaalta perfektionistille on vaikeaa se rajojen asettaminen: milloin on jokin asia valmis? Saatetaan jatkaa ja jatkaa kun toiset ajattelevat; valmis!
Ja toisaalta sitten ei tehdä mitään, tai tehdään asia 110 %:sti. Ei aina ole hyvä juttu. Perfektionisti on välillä rasittava, ja toisaalta kahdehtittava, koska se mihin ryhtyy tekee aina viimeisen päälle ja jaksaa nähdä vaivaa asioiden saavuttamiseen.
Tunnistan paljon samaa kuin ap:lla.
Esim. siivoan tosi pikkutarkasti, mutta en jaksa sitten helposti ryhtyä siihen, kun menee niin paljon aikaa. Toisaalta osaan siivota niin, että toiset oikein ihailevat miten kiiltävää ja puhdasta onkaan. Pöly myös pysyy pitkään poissa, kun kunnolla imuroi ja tuulettaa, ja ottaa sitten nihkeällä vielä päälle.
Myös sisustuksessa olen samanlainen. En tyydy kompromisseihin, ja saatan oikeasti ihan pikkujuttujenkin takia nähdä vaivaa ihan hirveästi. Väkerään ja remontoin, suunnittelen ja etsin sopivia juttuja, vertaan hintoja jne.
Toisaalta perfektionistille on vaikeaa se rajojen asettaminen: milloin on jokin asia valmis? Saatetaan jatkaa ja jatkaa kun toiset ajattelevat; valmis!
Ja toisaalta sitten ei tehdä mitään, tai tehdään asia 110 %:sti. Ei aina ole hyvä juttu. Perfektionisti on välillä rasittava, ja toisaalta kahdehtittava, koska se mihin ryhtyy tekee aina viimeisen päälle ja jaksaa nähdä vaivaa asioiden saavuttamiseen.
olen tosin sen sortin perfektionisti, että harvoin jaksan ryhtyä mihinkään, kun tiedän, etten kuitenkaan saa tehtyä asiaa "tarpeeksi hyvin". Eli en ole sellainen aikaansaava täydellisyyden tavoittelija, joka tekee kaiken hyvin - vaan sellainen laiska ja saamaton, joka ei tee juuri mitään.
Ja horoskooppimerkiltäni olen kalat, mielestäni se on muuten yksi ääripään merkki :D
ap
No. Ite välttelen mielummin ääri-ihmisiä ku ruttoa, emme valitettavasti voi olla onnistujia kaikessa, tietyllä tavalla olen perfektionisti mut en todellakaan mikään täydellinen semmonen, en pidä siivoamisesta oikeastaan ollenka mut pienikin naarmu levyssä voi harmittaa, en osaa selittää miten oon perfektionisti? Jännitän ääri-ihmisiä oikeastaan, en niinkään niin pelkää mut jotkut voi pelätä mut en todellakaan ihaile ääri-ihmisiä.
Lapsena minulla ei ollut mitään idoleja, en vaan jaksanut fanittaa ketään. En keräile mitään eikä minulla ole mitään riippuvuuksia. Pukeudun tavallisesti. Kun rakastun, tunnen vähän sellaisia lämpimiä tunteita, muttei muuta. Olisi ihanaa olla intohimoinen ihminen.