Kotiäiti! Vaihtaisitko osia miehesi kanssa, jos hän niin haluaisi?
Ja jos se ei vaikuttaisi perheenne taloudelliseen tilanteeseen?
Kommentit (24)
Rehellisesti sanottuna työnteko ei kiinnosta. En tiedä mikä työ olisi sellainen, jota tehdessä ei tuntuisi, että heittää ajan aivan hukkaan. Paljon mieluummin olen lasteni kanssa.
Eikä vaihtaisi miehenikään. Hän taas ei jaksaisi olla kolmen lapsen kanssa kaiken aikaa, vaan viihtyy hyvin yksikseen työssään.
Eli meillä on asiat erittäin hyvin.
Itse asiassa meillä tilanne on se, että mies haluaisi jäädä kotiin, mutta en anna koska tiedän että hän EI hoida hommiaan täällä vaan ottaa ikäänkuin lomana, pahimmillaan eivät olleet esim. "ehtineet" edes ulkoilemaan lasten kanssa, pyjamissaan odottelivat etä äiti tulee töistä
Hyvä! Älä tee samaa virhettä kuin minä ja anna tuon luonteisen miehen jäädä kotiin. Mun mies on ollut puoli vuotta nyt hoitovapaalla ja mä töissä. Tuloksena että mies ei ole mun 10h päivän aikana "ehtinyt" ulkoilla lasten kanssa, laittaa kunnon ruokaa eikä siivota edes lautasia pöydästä, puhumattakaan mistään muusta kotityöstä. Kun tulen kotiin, lapset ja mies alkaa valittaa kuorossa että on nälkä ja lapsia ei saa illalla nukahtamaan kun eivät ole olleet ulkona. Jos erehdyn sanomaan miehelle että mulle ei ole väliä jos kämppä on kuin sikolätti, jos lapset edes ulkoilisivat ja saisivat edes kerran viikossa kunnon kotiruokaa, tuloksena mies kilahtaa ja alkaa huutaa.
Kyllä me puhuttiin ennen miehen hoitovapaata mitä kaikkea siihen hoitovapaaseen kuuluu ja herra pyhästi lupasi kaikesta huolehtia, mutta ei. Onneksi pian miehen hoitovapaa loppuu ja pääsen taas kotiin, tämä ei todellakaan toimi näin.
mielipiteeseeni vaikuttaa se että koti-isän hoitamana meillä koti siisti ja ruoat laitettu vaikka olen töissä. Lapset hoidettu ja on ulkoiltu, ainut hauskuus että lasten päällä olevat vaatteet ja tytön "kampaukset" usein aika mielenkiintoisia valintoja mutta hyvinvoivilta näyttävät ja äiti saa levätä töissä.
Tottakai asenne mullakin osin muuttuisi jos mies vaan lomailisi kotona ja kaikki kotityöt tekemättä ja lapset hunningolla.
vaihtamatta? Jos kyse on yli 1v. lasten hoitamisesta? Sehän on väärin ja epätasa-arvoista jos ei anna miehen pitää omaa osaa hoitovapaasta eli ainakin vuotta. Mitä sanot miehelle, joka haluaa jäädä kotiin, sori et saa, tää on mun juttu, kiitos siemenistä?
Imetettävät lapset ja synnytyksestä toipuminen on sitten erikseen, sen ymmärrän jos äiti haluaa olla ekat 6-12kk kotona.
Musta on ihanaa kun mun mies haluaa jäädä kotiin jo toistamiseen!