Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäiti! Vaihtaisitko osia miehesi kanssa, jos hän niin haluaisi?

Vierailija
01.02.2013 |

Ja jos se ei vaikuttaisi perheenne taloudelliseen tilanteeseen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan puhuttu useampaan kertaan että tuollainen osien vaihtaminen käy päinsä jos mies niin haluaisi.

Vierailija
2/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ei sovi oikein työelämä, olen sitä mieltä että ainakin minunlaiseni naisen paikka on kotona ja miehen tehtävä käydä "metsällä" eli tuoda elanto perheelle. Olen jotenkin vääränlainen hektiseen työelämään, ennen lapsia sitä tuli kokeiltua ja se oli piinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vaihtoehto houkuttelisi, mutta vähän mietityttää osaanko antaa miehen hoitaa kodin ja lapset omalla tyylillään, vai meneekö hermo miehen suurpiirteisyyteen ja sitten siivoan kuitenkin työpäivän jälkeen, valitsen lapsille vaatteita seuraavaksi päiväksi jne...

-ap

Vierailija
4/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ei sovi oikein työelämä, olen sitä mieltä että ainakin minunlaiseni naisen paikka on kotona ja miehen tehtävä käydä "metsällä" eli tuoda elanto perheelle. Olen jotenkin vääränlainen hektiseen työelämään, ennen lapsia sitä tuli kokeiltua ja se oli piinaa.

Työelämä on lepoa, tämän tietää jokainen kotiäiti.

Vierailija
5/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaikka se ei vaikuttaisi taloudelliseen tilanteeseen. Tää on mun juttu :)

Tai siis kohta se on mun juttu, nyt vielä töissä.

Vierailija
6/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotiin jääminen oli minulle parasta mitä sattui. Mm. juuri tuo siivoaminen - työpäivän jälkeen oli raskasta ruveta siivoamaan, kun vaimo kulki perässä kertomassa miten kauheaa kotona on, kun lapsi saattaa vaikka itkeä. Kun jäin kotiin saatoin siivota esim. päiväunien aikaan ja iltoihin jäi vapaahetkiä. Eikä vaimokaan enää naputtanut, kun se piileskeli työpaikalla usein seitsemään ja otti vielä avoimesta yliopistosta pari kurssia niin, että oli osan illoista pois.

Vierailija
7/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi ainakin kiva kokeilu. Nyt mulla vaan ei valitettavasti ole työpaikkaa, saati sitten niin hyvin palkattua että tulotaso säilyisi samana kuin miehen palkalla.

Mutta kyllä musta olisi mukava vaihtaa välillä osia. Varmaan se tekisi miehellekin ihan hyvää, sekä ihan ymmärryksen kannalta mua kohtaan, että miehen ja lasten välisen suhteen kannalta.

Vierailija
8/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulotasoon se ei vaikuttanut, koska saamme sunnilleen samaa palkaa (olin siis vanhempainvapaalla).

Täytyy sanoa, että se on ollut perheemme kannalta yksi parhaita ratkaisuja, ihan mahtavaa aikaa. Tosin täytyy todeta, että mieheni otti vastuun myös kotitöistä, eli minun ei tarvinnut tehdä toista työpäivää kotona päivätyön lisäksi.

Vierailija
9/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan käytetty vanhempainvapaat tasaisesti. On myös miehen oikeus olla pois työelämästä.

Molemmat tykkäsimme kotivuosista ja osasimem arvostaa toisen työtä, niin kotona kuin ansiotyössäkin.

Vierailija
10/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei niin, että minä kävisin töissä, mutta silti kokkailisin ja siivoilisin illat, kun mies olisi ollut koko päivän lapsen kanssa pulkkamäessä tai jotain.

Vierailija
11/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin töihin ja mies jäi hoitovapaalle.

Vierailija
12/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tosi mielelläni antaisin miehelle mahdollisuuden nauttia tästä kotona olemisesta (ja rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että kyllä tämä kotona oleminen alkaa myös jo vähän tylsistyttää...).

Mietin vaan juuri sitä, että vaikka mies siivoaa, on minulla ja miehellä mm. aika erilaiset siisteyskäsitykset joten pelkään että väsytän itseni, jos en osaakaan löysätä ja tosiaan sitten siivoilen töitten jälkeen...

-ap

Vierailija
13/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne että minä olin ennen lasten syntymää matalapalkka-alalla,mies sen sijaan tienaa n.3-4kertaa enemmän.

Jos tosiaan saisin saman verran palkkaa kuin mies niin vaihto tapahtuisi puolestani heti.

Meillä kaksi lasta 2v ja 1v. joten kyllä sitä hommaa täällä kotona on enemmän kuin tarpeeksi ja mies saisi mun puolesta kokea tuon myös itse.

Vierailija
14/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis ihanaa jos mies olisi koko päivän lasten kanssa pulkkamäessä! Tietysti jos huolehtisi ruokailut ja muut asiallisesti...

Mut mä siis laittaisin miehen ja lasten yhdessäolon tärkeämmälle sijalle kuin kodin siivoilun.

t. 8

Vierailija
15/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin varsinkin esikoisen kohdalla olisi tuntunut vaikealta mennä töihin ja luovuttaa hoitovastuu lapsen isälle, mutta nyt toisen lapsen kanssa sen tekisi jo hyvinkin mieluusti.

Voi olla, että kotitöistä melko suuri osa olisi silloinkin mun harteilla, mutta tuskinpa sekään olis ihan hirvee ongelma. Kyllä mieskin tekee jotain kotitöitä töistä tullessaan, joten ihan reilu peli minusta.

Vierailija
16/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, jos olisi sen tyyppinen mies, että ns. hoitaisi hommansa täällä kotona. Enkä edes vaatisi mitään tiukkaa siisteystasoa tms.

Itse asiassa meillä tilanne on se, että mies haluaisi jäädä kotiin, mutta en anna koska tiedän että hän EI hoida hommiaan täällä vaan ottaa ikäänkuin lomana, pahimmillaan eivät olleet esim. "ehtineet" edes ulkoilemaan lasten kanssa, pyjamissaan odottelivat etä äiti tulee töistä.

On siis kokeiltu ennekin, ja elämä vaan on niin paljon helpompaa kun mä olen kotona ja mies töissä.

Vierailija
17/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies haluaisi myös.

Vierailija
18/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ikoinani, olin kyllä vaihtanut osia isä-lapsi suhteen vuoksi, mutta pitkin hampain jos siihen olisi moinen mahdollisuus ollut.

Minulle sopi oikein hyvin että se olin minä joka sai olla lasten kanssa kotona. Seurata lasten kasvua läheltä ja juoda aamukahvit kiirrettömästi, joskaan ei keskeytyksettä.

Vierailija
19/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi hyvä ratkaisu. Vaikkakin se varmaan menisi niin, että kun tulisin kotiin, saisin tehdä kotityöt koska mies olisi vaan ollut lasten kanssa koko päivän.

Vierailija
20/24 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaikuttaisi perheen talouteen. Tekisi sekä minulle, että miehelle todella hyvää. Olen ollut jo monta vuotta kotona ja tänä talvena on alkanut tökkiä ja pahasti. Mies taas oikeuttaa kaikki omat menonsa ja seuraavan päivän puoleen päivään nukkumiset sillä, että hän käy töissä, ihan veemäisyyttäni haluaisin nähdä, miten suu pantaisiin kun asetelma olisi toisin päin. Kyllä, on tosi lapsellista ja helppo sanoa, kun olen miehen elättinä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän