Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse Mensan jäseneksi!

Vierailija
01.02.2013 |

Tein juuri Mensan nettitestin ja tulos oli 121. Raja ois 130 pistettä.

En ole aiemmin tehnyt testejä, sillä olen pelännyt juuri tätä, että "tyhmyyteni" on sitten jollain tapaa virallisempaa.

Voikohan noihin päättelytehtäviin oppia, jos sellasisia alkasisi harrastaa enemmänkin, vai auttaisiko se vain muutaman pisteen verran?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:40"]

Nettitestin tulos on vain suuntaa-antava. Kannattaa ihmeessä käydä testautumassa virallisessa testissä. Tässäpä testikalenteri. :)

T: mensalainen

[/quote]

SIIS! T: mensalainen, jolla on raskausdementia!!! :D

http://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=11

Vierailija
42/51 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se selittää muuten senkin, että ne jotka ei ole meidän kulttuurista, eivätkä käytä internettiä,

Ovat todistetusti ymmärtämättömämpiä kuin me, jotka pärjäämme viidakossa kuin viidakossa.

Eli jos vastaan tulee käärme, kannattaa turvautua Mensaan, ei omaan opittuun ymmärrykseen.

Pilipali testiä koko homma, kulttuuri, uskonto, opit, yhteiskunta, ja monet muut opit ovat taustalla.

Kuka valopää keksi älyn mittaamisen, ilmeisesti sama hemmo, joka tietää Rakkaudesta kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2013 klo 10:16"]En siis ottaisi asiaa mitenkään vakavasti :). Moni on pyrkinyt useammankin kerran just niin, että treenaa välissä. Mä itse en tuolle Mensalle paljon painoa laittaisi juuri testin luonteen vuoksi. Se mittaa vain tietynlaista älykkyyttä ja kaiken lisäksi siihen pystyy harjoittelemaan.

Eli voikin kysyä, mittaako se oikeasti älykkyyttä?
[/quote]

Mensan voi pyrkiä elämässään vain 2 kertaa:)

Vierailija
44/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain nettitestistä 124. Ei se ole estänyt minua kouluttautumasta tekniikan tohtoriksi. Tuo Mensan testihän mittaa hyvin kapeaa älykkyyden osa-aluetta ja geometrinen hahmottaminen on siinä todella tärkeässä osassa. Jos se on heikko, testissä on vaikea pärjätä, vaikka looginen päättelykyky olisi oikein hyvin. Esim. yksi tuttuni sai aikoinaan koulussa tehdystä vastaavasta testistä tulokseksi 65, vaikka teki testin ihan tosissaan. Tämäkin tuttuni on valmistunut Helsingin yliopistosta oman alansa maisteriksi.

Ketjussa mainittu USAn SAT-testi on paljon monipuolisempi, sillä siinä testataan myös kielellistä osaamista. Lisäksi päättelytehtävistäkin aika iso osa on matematiikkaa siis ihan luvuilla laskemista, jolloin geometrista hahmotuskykyä ei tarvita läheskään yhtä paljon.

Vierailija
45/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailin mitä sattuu edes katsomatta tehtävää. Ihan siis arpomalla. Tulos 92.

Vierailija
46/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensaan ei kannata pyrkiä. Oikeasti. Jos älykkyytesi haluat jostain syystä tutkituttaa, sen voi tehdä muuallakin, ja paremmin. Mensa on turhimpia ja "aikuisten oikeasti" typerimpiä järjestöjä, mitä on. Ehkä jopa Markku-yhdistys on hauskempi kuin Mensa. Markku-yhdistykseen pääsee, jos on nimeltään Markku.

Vierailija
47/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:21"]

Mensaan ei kannata pyrkiä. Oikeasti. Jos älykkyytesi haluat jostain syystä tutkituttaa, sen voi tehdä muuallakin, ja paremmin. Mensa on turhimpia ja "aikuisten oikeasti" typerimpiä järjestöjä, mitä on. Ehkä jopa Markku-yhdistys on hauskempi kuin Mensa. Markku-yhdistykseen pääsee, jos on nimeltään Markku.

[/quote]

Kuulut siis ilmeisesti Mensaan? Ethän muuten tietäisi niin tarkkaan, millainen järjestö se on...

Vierailija
48/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kateellisten panettelua. ;) Paljoko puuttui, että olisit itse päässyt jäseneksi?

Vierailija
49/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:23"]

[/quote]

Kuulut siis ilmeisesti Mensaan? Ethän muuten tietäisi niin tarkkaan, millainen järjestö se on...

[/quote]

Olen kuulunut. Mutta se oli ajanhukkaa. Testitulos nousee jäsenillä helposti päähän, vaikka sitä ei haluta myöntää. Kateuskortti ei kyllä tähän käy. Ei siinä järjestössä juuri ole oikeasti fiksuja tai erityisen menestyviä ihmisiä. Ei siinä jäsenyydessä mitään tavoittelemisen arvoista ole, vaikka tietysti on mukavaa saada hyvä tulos jostain kuviopäättelytestistä. Kuitenkin kannattaa muistaa, että joka 50. yltää samaan. Se ei siis ole harvinaista. Ottaa kaksi koululuokallista, niin sieltä löytyy yksi "mensalainen". Suomessa on yli satatuhatta samaan tulokseen yltävää ihmistä, jos testi on kalibroitu oikein. Heistä n. 98 % EI kuulu Mensaan, vaan tekevät jotain järkevämpää elämässään.

Vierailija
50/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Jopa Vauva-palsta on hauskempaa ajanvietettä. ;)

T. 49 (ja 46)

Vierailija
51/51 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis ottaisi asiaa mitenkään vakavasti :). Moni on pyrkinyt useammankin kerran just niin, että treenaa välissä. Mä itse en tuolle Mensalle paljon painoa laittaisi juuri testin luonteen vuoksi. Se mittaa vain tietynlaista älykkyyttä ja kaiken lisäksi siihen pystyy harjoittelemaan.

Eli voikin kysyä, mittaako se oikeasti älykkyyttä?

Pieni tarkennus: Mensan järjestämään testiin voi osallistua vain kahdesti,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan