Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse Mensan jäseneksi!

Vierailija
01.02.2013 |

Tein juuri Mensan nettitestin ja tulos oli 121. Raja ois 130 pistettä.

En ole aiemmin tehnyt testejä, sillä olen pelännyt juuri tätä, että "tyhmyyteni" on sitten jollain tapaa virallisempaa.

Voikohan noihin päättelytehtäviin oppia, jos sellasisia alkasisi harrastaa enemmänkin, vai auttaisiko se vain muutaman pisteen verran?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa meni 15 min. Tyypillistä itseäni, en jaksanut keskittyä loppuun asti, liika miettiminen tympäisee.

Mutta tehtäväthän juuri vaikeutuikin lopussa isoin harppauksin ! Eli et voi selittää tulosta herpaantumisella. ? Mulla loppui aika kesken, sillä viimeiset joita ehdin tehdä, oli mulle todella haasteellisia enkä yhdestä edes keksinyt sitä logiikkaa.

ap

kun huomaan tehtävien vaikeutuvan, niin en jaksa edes miettiä vaan tiksuttelin mitä sattuu :)) ärsyttää itseänikin. Olisin voinut miettiä vähäsen, näyttivät kyl aika hankalilta, ehkä en olisi saanut yhtään oikein vaikka olisin miettinyt. Oon tyhmä!!!!!!

Et kai sentään tyhmä ole, vaan keskivertoa älykkäämpi ;) En tarkoittanut tehdä tyhjäksi saamaasi tulosta, ärsyynnyin vain itse valtavasti kun en tajunnut joidenkin kuvioiden logiikkaa!

Hyvä me!

ap

Vierailija
22/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan aina noin 140 Mensan nettitestillä ja vastaavilla, mutta tunnen itseäni tosi tyhmäksi. En oo käynyt virallisessa testissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan aina noin 140 Mensan nettitestillä ja vastaavilla, mutta tunnen itseäni tosi tyhmäksi. En oo käynyt virallisessa testissä.

Eikö se korkein pistemäärä ollutkaan 135?

Vierailija
24/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati livenä....

Toisaalta olishan se hauska saada "tietää", että niin vain on elämä porskutettu esim. 90 pinnan älyllä :-)

Hahaha, ehkä menen sitten kun loputkin turhamaisuudesta katoaa, eli about 10-15 vuoden päästä. Sittenhän voi järkeillä, että älykkyys on jo huippuvuosista iän myötä laskenut ja tulos näin ollen sangen epärelevantti.

Mun ÄO olisi totta puhuen luultavasti tylsäntasainen 100. Ja sitähän mää en halua. Mieluummin hyvin pärjännyt idiot savant kuin ahkerasti taapertanut keskiverto.

Vierailija
25/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole muutenkaan naisia :)

Vierailija
26/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän aikaa sitten oli otsikoissa joku toinen (englanninkielinen) ja siitä tuli 140.

Vierailija
27/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä voi olla aitoa Mensa-ainesta....pientä lähdekritiikkiä nyt, ihmiset.

Vierailija
28/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin vain noin kolmannekseen, ja sain 106 pistettä!!! Lapset tappelee vieressä, välissä jouduin kommentoimaan lapsen lukemaa kirjaa yms...

Eli en kyllä usko että todellakaan luotettavasti mittaa ihmisen älykkyyttä. Tai jotain loogista päättelyä ehkä, mielestäni on helppo päätellä minkälainen kuvio puuttuvaan lokeroon kuuluu.

Silti olen todella surkea esim. matematiikassa, kemiassa ja fysiikassa, kutosta sain niistä kaikista. Olen kouluttautunut vain sairaanhoitajaksi, kielellisestikään en ole lahjakas (kirjoitin englannista ja äidinkielestä E, ruotsi C ja saksa B) tai sitten olen vain patalaiska. Ehkä olen hassannut saamattomuuttani loistavan tulevaisuuden, kenties minussa onkin jotain piilevää älykkyyttä ja minussa olisi ollut ainesta vaikka mihin. (tai sitten EI. Ja testi on ihan höpöhöpöä).

nim. rättiväsynyt häiriötekijöiden keskellä testiä tehnyt kotiäiti

Vierailija
29/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, tässä sen älykkyyden näkee. Ja nettitestin luotettavuuden :D

Vastasin vain noin kolmannekseen, ja sain 106 pistettä!!! Lapset tappelee vieressä, välissä jouduin kommentoimaan lapsen lukemaa kirjaa yms...

Eli en kyllä usko että todellakaan luotettavasti mittaa ihmisen älykkyyttä. Tai jotain loogista päättelyä ehkä, mielestäni on helppo päätellä minkälainen kuvio puuttuvaan lokeroon kuuluu.

Silti olen todella surkea esim. matematiikassa, kemiassa ja fysiikassa, kutosta sain niistä kaikista. Olen kouluttautunut vain sairaanhoitajaksi, kielellisestikään en ole lahjakas (kirjoitin englannista ja äidinkielestä E, ruotsi C ja saksa B) tai sitten olen vain patalaiska. Ehkä olen hassannut saamattomuuttani loistavan tulevaisuuden, kenties minussa onkin jotain piilevää älykkyyttä ja minussa olisi ollut ainesta vaikka mihin. (tai sitten EI. Ja testi on ihan höpöhöpöä).

nim. rättiväsynyt häiriötekijöiden keskellä testiä tehnyt kotiäiti

Vierailija
30/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 106 on hieman keskimääräistä parempi tulos, eikä sitä varten tarvitse vastata läheskään kaikkiin tehtäviin. Itse olen saanut Mensan pääsyyn oikeuttavan tuloksen (jopa tuloksen, jonka alle jää 99 % ihmisistä) virallisessa kokeessa enkä osannut enkä ehtinyt vastata kaikkiin loppupään koko ajan vaikeutuviin kysymyksiin.

Mutta jos olet mielestäsi saanut sen tuloksen 106 ihan tuurilla ja ansaitsematta (siis jopa ymmärtämättä niitä kysymyksiä), sinun kannattaa laittaa lotto vetämään!! Ja jos se testi silti vaivaa sinua, niin tee testi myöhemmin uudestaan kunnolla levänneenä, pirteänä ja rauhallisissa oloissa.

Vierailija
31/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina luullut että ainakin 140!

Olisin siis voinut hakea sinne jo iät ajat. Testin mukaan olen 135!

Vaan eipä tuo tee varmaankaan elämääni yhtään paremmaksi :)

Ja kyllä, älykkyyttä on niin monenlaista. Mensan testi ei ole absoluuttinen totuus :)

Vierailija
32/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se Mensa itsessään ei ole kuin kokoelma nörttejä jotka hengailee keskenään. Se että viihtyisit seurassamme edellyttäisi että pysyisit edes jollain tasolla mukana jutuissamme.

Sitä paitsi, vaikka niitä tehtäviä harjoittelisitkin, itse testissä osa on sen verran kinkkisiä tehtäviä, että niihin ei harjoittelukaan auta. Joko tajuaa tai ei.

Voithan sä lainata kirjastosta sellasen Mensan tehtäväkirjan. Tee siitä pari viimeistä testiä ja katso sen perusteella onko sulla matskua oikeaan testiin. Huom kirjassa saattaa olla vanhan testin mukaiset ÄO- prossat.

Tein juuri Mensan nettitestin ja tulos oli 121. Raja ois 130 pistettä. En ole aiemmin tehnyt testejä, sillä olen pelännyt juuri tätä, että "tyhmyyteni" on sitten jollain tapaa virallisempaa. Voikohan noihin päättelytehtäviin oppia, jos sellasisia alkasisi harrastaa enemmänkin, vai auttaisiko se vain muutaman pisteen verran?

Vierailija
33/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska minulla on adhd ja asperger. Niin tulos pitää kuulemma kerrata noin kolmella, jolloin saadaan suuntaa antava aito tulos.

Valitettavasti en päässyt mensaan vaikka olen älykäs.

T: 11cm mies

Vierailija
34/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun Mensaan ja tein äsken tuon nettitestin tuloksella 123.

Se on tehty antamaan vain jotain suuntaa.

Vierailija
35/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ai että ÄO päälle 240?

Goethe oli kai päälle 200 tässä suhteessa. Koetko olevasi eh, yhtä lahjakas :-)

Vierailija
36/51 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ai että ÄO päälle 240?

Goethe oli kai päälle 200 tässä suhteessa. Koetko olevasi eh, yhtä lahjakas :-)

Valitettavasti adhd ja asperger estää todistamasta tätä älykkyyttä teille. Oikeastaan minua ei harmita se lainkaan. Pääasia että lähipiiri tietää tämän.

T: 11cm mies

Vierailija
37/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2013 klo 10:16"]

En siis ottaisi asiaa mitenkään vakavasti :). Moni on pyrkinyt useammankin kerran just niin, että treenaa välissä. Mä itse en tuolle Mensalle paljon painoa laittaisi juuri testin luonteen vuoksi. Se mittaa vain tietynlaista älykkyyttä ja kaiken lisäksi siihen pystyy harjoittelemaan.

Eli voikin kysyä, mittaako se oikeasti älykkyyttä?

[/quote]

Testiin voi osallistua elämän aikana vain kahdesti.....

Vierailija
38/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen luku- ja kirjoitustaitoinen, jolla ei ole kehityspoikkeamia, saa tulokseksi varmasti yli 100

Vierailija
39/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitestin tulos on vain suuntaa-antava. Kannattaa ihmeessä käydä testautumassa virallisessa testissä. Tässäpä testikalenteri. :)

T: mensalainen

Vierailija
40/51 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei, elämä pilalle siis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä