Miksi mies ei löydä MITÄÄN?
Tänäänkin kysyi, missä meillä on pattereita (ollaan asuttu tässä talossa kaksi vuotta) ja sanoin, että eteisen lipastossa. Kysyin myöhemmin, että löytyikö pattereita. "Ei, ei meillä ole niitä", vastasi mies. Ihmettelin ja menin katsomaan, ja siellähän niitä oli varalamppujen alla useampi paketti. Hän ei vaan ollut osannut katsoa niiden alta.
Menen aina katsomaan itse perässä, jos mies väittää, ettei joku tavara ole siellä mistä hän etsii. Tuntuu, että hän vain vilkaisee päällisin puolin, eikä tajua katsoa kunnolla. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (42)
Kerran loukkaantui tosi pahasti kun menin möläyttämään että miten ihmeessä se on ikinä selvinnyt armeijasta, kun ei oikeasti ikinä löydä mistään mitää :))
nykyään oikeasti jo naurattaa toi touhu :)
Mun mies etsisi tänään siivilää sanoi jopa ostavansa uuden mutta luovutti sitten itse menen keittiöön ja siinähän se oli laatikossa. Saisi vähän tarkemmin katsoa kun aina pitää tulla kaikki näyttämään kadottaa myös omia tavaroitaan koko ajan
Ja niiiin ärsyttävää! Aina kun lösähdän alas ja mies rupee etsimään jotain ja kun kerron missä on niin ei se löydä edes keskeltä pöytää! Raivostuttavaa kun aina täytyy olla kädestä pitäen näyttämässä kaikki. Eilenkin teki lapselle iltapuuroa, ja soitti mulle että puurohiutaleet on loppu, ja teki nallepikapuuropussin, sanoin sitten että ne niitä hiutaleita on lisää koko paketti siinä keittiön pöytätasolla. No ei kuulemma tiennyt, vaikka ne on siinä sen lompakon ja puhelimen vieressä ollut monta kuukautta:D
Vähän aikaa sitten olin tehnyt ison satsin ruokaa, itse söin siitä heti, loput meni odottamaan miestä joka tulisi myöhemmin yhden lapsen kanssa (kaks isompaa lasta vielä myöhemmin).
Pyysin että mies tekee sitten vaikka porkkanaraasteen salaatiksi. Hänpä vastaa ettei ehkä muista. Minä siihen ihmettelemään että miten muistaa syödäkään.
Oli kyllä muistanut raasteen tehdä, mutta vain itselleen ja sille yhdelle lapselle jonka kanssa söi. Ei niille kahdelle isommalle minusta puhumattakaan.
Eipä ole iso asia mutta yksi monen joukossa. En vaan aina voi käsittää, mitä sen päässä liikkuu!
että missä ja missä. Ja me on asuttu tässä jo kohta 10 vuotta, tavarat aika lailla pysyneet paikoillaan. Ja silti se huuto raikaa joka päivä. Siis oikeesti ärsyttävää, minä tulen paikalle ja ojennan niille niiden etsimän tavaran joka on just siinä missä mä sanoin sen olevan. Ja mulle on karjuttu, että ei se täällä ole, mihin sä oot sen laittanu.
Tää on joku miesgeeni, ettei ne nää eikä löydä mitään. On varmasti y-kromosomissa. Meillä on myös tytär joka ei huutele ollenkaan yhtä paljon, vaan kummasti löytää tarvitsemansa :)
Minkä takia menette antamaan tavarat käteen? Sanokaa kerran. Jos ei tavara löydy, olkoot ilman.
Täytyy johtua aivojen rakenteesta tms. On niin tyypillistä miehille!
...parempi unohtaa vispilän säilytyspaikka kuin palauttaa omat lainansa kirjastoon ajoissa tai tankata auto sukulointireissun jälkeen, niinkuin naisilla yleensä tapana :)
...parempi unohtaa vispilän säilytyspaikka kuin palauttaa omat lainansa kirjastoon ajoissa tai tankata auto sukulointireissun jälkeen, niinkuin naisilla yleensä tapana :)
Eihän tässä ollut kyse siitä, että muistaisi jokaisen pikkutavaran paikan, vaan siitä, ettei edes etsimällä löydä tavaroita.
Minkä takia menette antamaan tavarat käteen? Sanokaa kerran. Jos ei tavara löydy, olkoot ilman.
Oli ihan tuollainen kun tavattiin, yli kolmekymppisenä. Pitäisi antaa tarkat koordinaatit että siellä eteisen kaapissa, kolmas hylly ylhäältä ja vasemmassa reunassa. Nykyisin en jaksa vaivautua, siinähän huutaa ja paiskoo kun ei mitään löydä.
Isä/Tytär:"Missä mun sejase o?!"
Minä:"No viimeksi näin sen olkkarin pöydällä"
Kuluu 10 s
I/T:"NO ei ole täällä! Missä se on?!"
Menen katsomaan ja on esim. lehden päällä tai nenäliinan alla mutta kun ei ekalla pikavilkasulla osunut silmiin niin eihän siellä sitten ole...
Mies on erittäin lahjakas hukkamaan bussilippua (ei käytä päivittäin) ja tärkeitä työpapereita ja raivostuu kun ei niitä löydä "sieltä missä niiden pitäisi olla" kun olisi jo kiire töihin. Yleensä löytyvät toisen takin taskusta (ei tosin silloin kun mies käy läpi vaan vasta kun minä tarkistan) tai jonkun edellisenä iltana selaamansa paperipinon yläosista. Ei vaan malta katsoa kunnolla ja onkin sitten monta kertaa lähtenyt ilman lippua yms. Ja vaikka kuinka olen ehdotellut että "oisko tää tai tää hyvä paikka sille bussilipulle, laita aina tähän" niin ei vaan mene jakeluun.
Ärsyttävää, mutta onneksi itse en noista sen kummemmin kärsi.
täälläkin, kerran kävi niin että mies etsi lakkiaan ja minä tiesin sanoa sen paikan täsmälleen ja sanoin sille että ojenna oikea kätesi ja ota se siitä hyllyltä, ei löytänyt, menin ja ojensin sen sille. Sen jälkeen kun hän kysyy jonkun tavaran paikkaa, niin hän sanoo jo valmiiksi että et tuu tänne, on tullut jo ihan vitsiksi meillä.
Minä yleensä tiedän sen kadottamat vasarat ja mutterit vaikken niitä ole käyttänytkään. Multa niitä aina kysytään.
miehillä on varmaan mielessä jotain tooosi tärkeitä ja isoja asioita.
Kyllähän siinä avaimet ja lappuset unohtuu..
Mies on voimakas ja kehittynyt aikojen saatossa nostelemaan naisilleen ja lapsilleen raskaita tavaroita, kuten kiviä ja keppejä yms.
Toisinaan nainen ja lapset pyytävät miestä rakentamaan luolan tai kuopan. Mies raataa kaikilla voimillaan ja väsyy. Väsymyksen mukana tulee unohtelua ja hajamielisyyttä.
Antakaa miehillenne vähän enemmän unta. Jos te pärjäätte hyvin esim 7h yöunilla niin miehenne tarvitsee korkeintaan 12h. 10h luulisi riittävän hyvin.
T: 11cm mies
Mies on voimakas ja kehittynyt aikojen saatossa nostelemaan naisilleen ja lapsilleen raskaita tavaroita, kuten kiviä ja keppejä yms.
Toisinaan nainen ja lapset pyytävät miestä rakentamaan luolan tai kuopan. Mies raataa kaikilla voimillaan ja väsyy. Väsymyksen mukana tulee unohtelua ja hajamielisyyttä.
Antakaa miehillenne vähän enemmän unta. Jos te pärjäätte hyvin esim 7h yöunilla niin miehenne tarvitsee korkeintaan 12h. 10h luulisi riittävän hyvin.
mutta eipäs ollutkaan! Mulla on siis aivan samanlainen mies. Hukkaa kaiken, ei löydä mitään eikä ainakaan pysty oma-aloitteisesti etsimään. Kysyy aina ensin minulta "missä meillä on x", minä kerron (vaikka välillä tekisi mieli olla vastaamatta tai vastata jotain ihan älyvapaata...). Mies menee katsomaan, "ei löytynyt". Jooh.
Ja kysymykset ovat luokkaa missä meillä on juustohöylä, missä mun lompakko on, missä vauvan vaipat ovat jne. RAAH! Ihan tuollaista samanlaista ettei osaa/viitsi etsiä kunnolla. Mekin ollaan asuttu tässä talossa nyt vajaa vuosi, joten tavaraa ei ole tolkuttomasti ja kaksiossa muutenkin tilaa rajallisesti. Välillä olen lopen kyllästynyt vastaamaan päivittäin kahteenkymmeneen "missä se ja se on" -kysymykseen.
Heh, ihan samanlainen mies asuu täälläkin. Tänään hän oli etsinyt kaksi tuntia avaimiaan, jotka minä paikansin kahdessa minuutissa tultuani kotiin.