Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teitä kehutaan kauniiksi?

Vierailija
31.01.2013 |

Aidosti, tuntemattomilta olen kuullut tuon kohtaliaisuuden ehkä 5 kertaa 30v aikana. Myöskän poikaystävän eivät ole hokemalla hokeneet.

Kuitenkaan en myönnä, että olisin rumakaan. Joskaan en pidä itseäni erityisen kauniinakaan. Aika tavallisen näkösenä ja varsinkin meikittömänä melko mitättömänä.

Tukka laitettuna ja meikattuna ihan kauniskin. Toisaalta tuntuu, että se meikkikin rupsahtaa nopeesti ja sitä pitää laittaa aika paljon.

Kertooko se teistä, että on tosi ruma, jos ei ole eläessään moniakaan "kauniiksi" kehuja kuullut? Vrt. tuo toinen keskustelu, jossa nainen kertoi kuulevansa kehuja päivittäin.

Kuinka monet saa säännöllisesti ulkonäöstä kehuja esim. just tuntemattomilta?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset vuotemme ja kokemukset ovat vaikuttaneet siihen. Vartalostani näkyy, että olen kantanut ja synnyttänyt meille kolme lasta. Se on mieheni mielestä kaunis.

Minua kehutaan kivannäköiseksi usein, samoin tyyliäni kiitellään. Ehkä kuukausittain. En seuraa muotia.

Ja tässä ketjussahan on kyse vain ulkokuoresta, ei todellisista, kiinnostavista, muihin vaikuttavista ominaisuuksista?

En vastaa vallitsevaa kauneuskäsitystä - en ole mahdollisimman sileä, mahdollisimman "nuori" tai "iätön", mahdollisimman sopusuhtainen, mahdollisimman rypytön, mahdollisimman ilmeetön. Olen normaali, 43-vuotias, 176-senttinen, hoikahko, vihreäsilmäinen, kovaa vauhtia harmaantuva nainen. Pinnan alla on kaikenlaista ....

Vierailija
22/39 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kehutaan jatkuvasti kauniiksi, mieheni päivittäin. Kollegat kehuvat samoin ja joskus jopa tuntemattomat.

Liittyy enemmän eloisuuteeni kuin oikeaan klassiseen kauneuteen; oen 40+ ja hieman ylipainoinenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehkä aika harvoin (kuulemma niin itsestäänselvyys että olen "nätti eikä se kehumalla muuksi muutu- tyypillinen suomalainen mies vai?), mutta kyllä aika usein kuulen jotain tutuilta, puolitutuilta, vierailtakin, miehiltä ja naisilta. Tai ehkä enemmän vielä hoikkuudesta ja pienuudesta, tai hyvästä kropasta muka, mutta myös kuulemma kauniista kasvoista jne.

Vierailija
24/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kehuttiin enemmän. Silloin tuli jopa ihan arkisissa tilanteissa iskuyrityksiä tuntemattomilta. Kumppani ja entiset ovat aina kehuneet erityisesti kasvoja kauniiksi. Muutamissa juhlissa ja tapahtumissa minuun on muutaman kerran viitattu paikan kauneimpana naisena, osa niin, että sanoja ei ole kohdistettu minulle henkilökohtaisesti.

Vierailija
25/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole koskaan sanottu kauniiksi, joten en sitten kait ole kaunis.

Vierailija
26/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vasta 10v tykkään shattailla täälä ja oon luokan kaunein siis kirjaimelisesti yhet taas

koko ajan saa sellasta kuulla et joku on ihastunu no joo muhun on ihastunu vaan jotain 10 mut on sekin enemmän ku joku 0 tai1 yksikin riittäis kyllä mut tota niin kerron millanen oon mullon korvikset ei mitää lävistys juttui ja sit mullon vaaleenruskee tukka mihin paan mustii raitoi

ja tota oon itekkin ihastunu yhteen eeroon mutt HÄLLÄVÄLIÄ!No joo kyllä vähä sydän hakkaa ja punastun kun oon sitä lähellä ja se on vielä mun veljen kaveri ja piänluokalla oon menos ens syksynä 4 että älkää haukkuko sillä mun elämä on vasta alussa täytän 10 kesäkuun 9päivä kiva että on tälläsii sivui mis voi vähän olla mulle liian isoi juttui mut en välitä niist salkakrit alkaa pian joten meen KOHTA

Vierailija
27/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulen ihan viikoittain  jopa tuntemattomilta että olen nätti ja muistutan erästä julkkista -eniten kehuja saan virheettömästä ja kuulaasta ihosta. Itse en sen ihmeemmin ole itseäni arvottanut. Olen kyllä tyytyväinen siihen mitä luoja on mulle suonut. :)

Vierailija
28/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tavallisen näköinen, mulla on itseäni paremman näkönen mies, jonka mielestä oon kyl nätti. Mut yleenä ihmiset on lähinnä sanoneet: "sä et ole kovin nätti". Näin mm. oma isä ja ystäväni. Ei miehet mun ympärillä ole koskaan pörränneet, mut aina oon kivan ja komeen miehen jollain avuilla saanu.. ;)

Vierailija
29/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä saan kehuja jossain muodossa lähes päivittäin. Täytyy sanoa että tuntuu tosi hyvälle näin 34v ikäisenä. Tunnen olevani muutakin kuin vain äiti. Omasta mielestäni olen ihan nätti. Tummat puolipitkät suorat hiukset. Ruskeat silmät. Itse olen pääosin hyväntuulinen ja peruspositiivinen ihminen. Siihen yhdistettynä suht hoikka ison perheen äiti. Miesvaltainen osasto.

Tuntemattomilta saan pitkiä katseita. Peitevoidetta käytän sekä kääntelen ripsiä ja laitan ripsiväriä silloin tällöin. Hiuksiä värjään. Lähinnä harmaan piiloon. Suht samaa väriä kuin oma hiusväri.

Itsetuntoni on noussut paljonkin kun kuulee välillä positiivisia sanoja ja kehuja.

Vierailija
30/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut poikatyttö -kategoriaa eikä "kauniina oleminen" ole koskaan ollut itsetarkoitus.Siisti olemus on mulle ihan tarpeeksi "kaunista", en jaksa panostaa sen enempää.  En muista että kukaan olisi koskaan sanonut kauniiksi, senaikainen poikakaveri taisi sanoa nätiksi kun sain yo-lakin.

Vierailija
31/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pitäisi lopettaa naisten kehuminen kokonaan. Se nimittäin ei yleensä johda toivottuun lopputulokseen, joka olisi hyvä mieli sekä miehelle että naiselle. Todellisuudessa saattaapi käydä niin, että naisen itsetunnon kohotessa hän alkaa miettimään, miksi ihmeessä on tuollaisen miehen seurassa, kun NIIN kauniina voisi saada paremmankin. Sitä paitsi naiset eivät koskaan kehu miehiä. No okei olen minä vähän yli 30 vuoden aikana kuullut itsestäni ja ulkonäöstäni jotain positiivista kolme(3) kertaa, ja näistäkin yksi(1) ulkomaalaistaustaiselta naiselta (ja ei: hän ei ollut prostituoitu, strippari, humalassa tai kotoisin Itä-Aasiasta).

Miesten pitäisi lopettaa naisten kehuminen kokonaan siksikin, että se vain ruokkii huomiohuoria. Naisille on täysin normaalia tälläytyä, mennä baariin, vastaanottaa koko ilta huomiota ja kehuja miehiltä antamatta mitään takaisin... ja lopuksi mennä kotiin itsetunto kohotettuna, kun on kuullut olevansa kaunis ja antanut siinä sivussa pakit 5-15 iskemään tulleelle miehelle.

Ennakoin saamani kommentit etukäteen: 1) "Ei oo noin, ei oo ollenkaan noin", 2) "kyllä minun lähipiirissäni ainakin...", 3) "et vain saa naista!", 4) "mikä runkkari-homo-laasaslainen siellä taas huutelee?"

Vierailija
32/39 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla 2 eri miestä on kehunut kauniiksi,ikää jo 45 ja vähän ylipainoakin. Oma mies ei kehu koskaan.

Vierailija
33/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on tavallisen näköisiä. Tavallisen näköiset kehuvat tavallisen näköisiä kauniiksi. 90 pros ihmisistä on tavallisen näköisiä. Poikkeuksellisen kaunista ihmistä ei juuri kehuta.

Vierailija
34/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kehuta päivittäin.

Vierailija
35/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kauniita inhotaan.

Vierailija
36/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36-vuotias ja suht norminainen kaikinpuolin. Suurinpiirtein kerran viikossa joku kehuu kauniiksi. En asu Suomessa, sillä ehkä osuutta asiaan?

Vierailija
37/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kehutaan tosi paljon! Olen niin kaunis että varmaan tässä palstallakin tulee joku pian kehumaan.

Vierailija
38/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kehutaan tosi paljon! Olen niin kaunis että varmaan tässä palstallakin tulee joku pian kehumaan.

Oi, sä OOT tosiaan kaunis!

Vierailija
39/39 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisissa piireissä liikkuu, joissain piireissä ulkonäöstä puhutaan enemmän tai kehuja jaellaan muuten anteliaammin.

Olen itse kaunis, en ihan vastustamattoman upea, mutta leveilemättä olen ollut aina luokan kaunein tai toinen kauneimmista tytöistä. Ja olen saanut ihan mukavasti kehuja, mutten kuitenkaan ahdistavan paljon. Jokainen läheiseni on ainakin jossain vaiheessa elämääni maininnut, että olen kaunis ja mieheni tietenkin kehuilla ilahduttaa silloin tällöin, ehkä pari kertaa viikossa, muttei mitenkään ylitse vuotavan vuolaasti kauneuttani palvo enkä siis mikään jumalatar olekaan - vaan tavallinen kiva nainen, vähän keskivertoa kauniimpi ja timmimpi.

Ulkopuolisilta olen saanut kehuja ihan satunnaisesti, esim. kampaajalla käydessä tai tutun tutuilta ja opiskelukavereilta satunnaisesti. En laske tähän mitään rasvaisia yöelämässä liikkuessa saatuja "kehuja" koska ne eivät ole aitoja eikä oikeista syistä esitettyjä.

Uskon, että aloittaja on kertomansa perusteella kaunis ihminen. Tekstisi oli kiva ja hyväntuulinen vaikkei liian vakava aihe olekaan kyseessä. Kauniskin nainen voi nimittäin saada itsensä luotaantyöntävän oloiseksi asenteellaan ja tavallisen näköinen ihminen taas voi olla aivan tyrmäävä ilmestys ollessaan elämäniloinen ja muutenkin "sädehtivä". Se oikeastaan ratkaisee aika paljon ja uskon, että erityisesti jälkimmäiset ansaitsavat kehuja useiten, ihan ansaitusti, hyvä ruokkii hyvää. Ja olen varma, että olet muutenkin kaunis ihminen, älä ainakaan turhia huolehdi, olet juuri oma itsesi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän