Soitin hätäkeskukseen,ja siellä avstasi todella töykeä työntekijä josta tein valituksen
ja kohta muhun ottikin yhteyttä erittäin ystävällinen mies,joka kertoi kuunnelleensa nauhoitteet,ja totesi että virhehän siinä kävi.Tämä työntekijä josta tein valituksen,ei suostunut lähettämään poliiseja paikalle,vaikka soitin häkeen 6 kertaa,kun (nyt ex-)mieheni riehui kännissä keskellä päivää yhteisessä kodissamme.Kysyi etteikö minulla ole ketään sukulaista tai ystävää kelle soittaa,ja kun olin jo muutaman puhelun tehnyt,niin ärähti ettei tämä ole mikään parisuhdekriisi-puhelin.Toivottavasti tämä työntekijä oppi jotain virheistään.
Kommentit (56)
Soitin kerran aika turhasta asiasta ja mulle oltiin ihan ystävällisiä. (Olin ajanut eläimen päälle ja epäilin, että se jäi kitumaan ja en iljennyt mennä katsomaan.)
Toisella kerralla oltiin epäystävällisiä. Naapurin mamma oli kovassa pakkasessa aamutakkisillaan hangessa kommunikaatiokyvyttömänä makaamassa. Hätäkeskuspäivystäjä vaan hoki mulle, että älä huuda. Mä sanoin, että kyllä varmaan huudan, kun olen hätääntynyt. (Mummeli selvisi. Kehon sisäinen lämpötila oli 24 astetta.)
Suomi täynnä.Ymmärrän virkailijan tuohtumuksen vaikka ei missään tapauksessa olisi sitä saanut tehdä.
kai teidänkin lapsia sitten leimataan, kun lapsilla on noin idiootti isä ollut?
linnaleskikö siellä ärähti? Kyllä varmaan leimataankin, jos se tarkoittaa sitä, ettei tuollaiseen kotiin ehkä päästetä omaa lasta leikkimään.
olen ollut ihan viime päivinä lukevinani jo pari kertaa, että "tapahtui sitä ja tätä, ja häke ei luokitellut tapausta kiireelliseksi".
Tuo kirjastopuukotus ja joku toinenkin.
sitä asiaa saa suuntaan eikä toiseen hoidettua jos toinen kiljuu hysteerisenä puhelimessa! Eihän siitä saa mitään selvääkään?
Toisella kerralla oltiin epäystävällisiä. Naapurin mamma oli kovassa pakkasessa aamutakkisillaan hangessa kommunikaatiokyvyttömänä makaamassa. Hätäkeskuspäivystäjä vaan hoki mulle, että älä huuda. Mä sanoin, että kyllä varmaan huudan, kun olen hätääntynyt. (Mummeli selvisi. Kehon sisäinen lämpötila oli 24 astetta.)
että oikeasti häkellyin,ja paniikki alkoi hiipiä kurkkuun,ja mietin että kohta tulee turpaan ja pahasti.Kyseli miksi vauva itkee,ja sanoin että pakenin makuuhuoneeseen ja vauva jäi keittiöön,en kerennyt ottaa mukaani.Tämäkään ei saanut työntekijää hälyyttämään poliiseja,lastensuojeluilmoituksen kyllä sain postissa,mutta apua en.
ap
olen ollut ihan viime päivinä lukevinani jo pari kertaa, että "tapahtui sitä ja tätä, ja häke ei luokitellut tapausta kiireelliseksi".
Tuo kirjastopuukotus ja joku toinenkin.
Seurasiko työntekijälle mitään? Ei?
Tee häke-päivystäjästä rikosilmoitus. Mainitse siinä, että hänen esimiehensä (?) on myöntänyt, että meneteltiin väärin.
ja kohta muhun ottikin yhteyttä erittäin ystävällinen mies,joka kertoi kuunnelleensa nauhoitteet,ja totesi että virhehän siinä kävi.Tämä työntekijä josta tein valituksen,ei suostunut lähettämään poliiseja paikalle,vaikka soitin häkeen 6 kertaa,kun (nyt ex-)mieheni riehui kännissä keskellä päivää yhteisessä kodissamme.Kysyi etteikö minulla ole ketään sukulaista tai ystävää kelle soittaa,ja kun olin jo muutaman puhelun tehnyt,niin ärähti ettei tämä ole mikään parisuhdekriisi-puhelin.Toivottavasti tämä työntekijä oppi jotain virheistään.
Hei, ap! Hyvä, että veit asiaa eteenpäin. Epäasialliseen kohteluun pitää puuttua. Kuten sanoitkin, toivottavasti tämä työntekijä oppi jotain virheistään.
puhuin kovaan ääneen ja nopeasti, mutta edottoman selkeästi. Itsekin ihmettelin, miten selkeä pystyn olemaan tuolloin, vaikka pelkäsin naapurin kuolevan siihen paikkaan.
Liika äänenkäyttö ilmeisesti ärsytti vastaajaa ja siitä se sanoi koko ajan. Todella häritsevää. Olisi ennemmin antanut ohjeita, mitä tehdä.
Kaiken huippu oli se, että se halusi lopettaa yhetyden, vaikka ambulanssi ja paloauto eivät olleet vielä saapuneet. Olisin tarvinnut lisäohjeita, jos naapuri olisi lakanntu hengittämästä, olisi alkanut kouristaa tai oksentaa. Tyhmää olisi ollut soittaa uudelleen ,kun vastaaja olisi voinut olla eri henkilö, jolle olisi saanut selittää alusta asti.
Sen minä möhläsin, että en muistanut kadun nimeä eikä sitä muistanut kaksi muutakaan naapuria. (asumme kulmittain siten, että kaatuneella eri katu)
Huonoa palvelua sain tuolloin.
"Kaiken huippu oli se, että se halusi lopettaa yhetyden, vaikka ambulanssi ja paloauto eivät olleet vielä saapuneet. Olisin tarvinnut lisäohjeita, jos naapuri olisi lakanntu hengittämästä, olisi alkanut kouristaa tai oksentaa"
Ei hätäkeskuksella ole aikaa odottaa, että apu aina saapuu paikalle. Sellainenhan olisi aivan järjetöntä. Jos sinne soittaa uudestaan, niin puhelu menee pääsääntöisesti samalle päivystäjälle.
Miksi et sitten hiljentänyt ääntäsi, kun päivystjä niin käski? Hätäilmoitus ei onnistu, jos ilmoittaja ei pysty kommunikoimaan.
ääntä, koska oli todella törkeää ja loukkaavaa hätätilanteessa puhua jotain tuollaista turhaa sivuasiaa kuin mun äänen käyttö. Lähinnä tarvitsin toimintaohjeita. Ihan kuin tuo mun äänenkäyttöni olisi ollut jotenkin tärkeä pääasia.
Siis tarvitsin ohjeita, miten tuota reagoimatonta, jäätynyttä ja hengittävää käsitellään. Saako liikuttaa. Ei puhunut siitä mitään. Itse ajattelin ensin kääntää kylkiasentoon, mutta sitten ajattelin, että jäätynyttä ei ehkä saa liikuttaa. Miksen saanut tuohonkaan mitään ohjetta.
Kaipasin neuvoja ja linjan pitämistä auki, en turhia äänenkäytön ohjeita. (Puheestani sai selvää kyllä.)
"Kaiken huippu oli se, että se halusi lopettaa yhetyden, vaikka ambulanssi ja paloauto eivät olleet vielä saapuneet. Olisin tarvinnut lisäohjeita, jos naapuri olisi lakanntu hengittämästä, olisi alkanut kouristaa tai oksentaa"
Ei hätäkeskuksella ole aikaa odottaa, että apu aina saapuu paikalle. Sellainenhan olisi aivan järjetöntä. Jos sinne soittaa uudestaan, niin puhelu menee pääsääntöisesti samalle päivystäjälle.
Miksi et sitten hiljentänyt ääntäsi, kun päivystjä niin käski? Hätäilmoitus ei onnistu, jos ilmoittaja ei pysty kommunikoimaan.
tottakai niilä on aikaa odotella,sitä vartenhan hätäkeskus on! Samankaltainen kokemus kuin tuo mummo juttu on myös mulla,missä häken työntekijä käski mun hiljentämään hysteerisen äidin,jonka pieni vauva oli saanut jonkun kohtauksen.Ja naapuri siis olin silloin minäkin.
ap
Onko se kovan äänen käyttö niin suuri oikeus, että se menee niiden toimintaohjeiden edelle? Mistä tiedät että puheesi oli selkeää? Ethän sinä sitä ääntäsi kuuntele?
saa vapaasti tulla hakemaan asunnostani omat tavaransa. Ei mitään väliä että tuli omilla avaimillaan joita oli kieltäytynyt palauttamasta, keskellä yötä ja tukevassa humalassa. Ja aseitaan hakemaan.
Koko tapaus ja rankka ero veivät voimat niin etten jaksanut viedä asiaa eteenpäin vaikka syytä olisi ollut. Onneksi poliisi tuli nopeasti ja kaikki päättyi hyvin lasten ja minun kannalta. Silti kun luin aloituksen tuli heti mieleen ettei siellä todellakaan kaikki ole ammattitaitoisia.
ohjeiden annon pitäisi mennä sen edelle, että ei hätäkeskuksesta aleta antaa mitään äänenkäyttöohjeita.
..luokattomia, ikävä kyllä. Olen soittanut naapurin yöllisen riehumisen, perheväkivallan jne. akuuttien tapausten vuoksi ja todella lupsakasti saapastelivat rapun ovelle, kuin olisivat kahvitauolla olleet: "no mikäs täällä MUKA on hätänä?"
Mutta jos sanon vauva ja kohtaus samassa lauseessa,niin mitä väliä sillä on,huutaako äiti taustalla,kun apu on jo tilattu.Jälkeenpäin mietin että olikohan sama työntekijä kyseessä,samanlainen karjahtelija ainakin.
ap
"tottakai niilä on aikaa odotella,sitä vartenhan hätäkeskus on!"
Hätäkeskus voi odottaa, jos kyseessä on esim. elvytys. Kaikissa tilanteissa niin ei tehdä.
Miksi hätäkeskuksen ei olisi pitänyt käskeä hiljentämään hysteeristä äitiä? Miten se ilmoitus onnistuisi, jos joku huutaa kurkku suorana vieressä?
kai teidänkin lapsia sitten leimataan, kun lapsilla on noin idiootti isä ollut?