Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin hätäkeskukseen,ja siellä avstasi todella töykeä työntekijä josta tein valituksen

Vierailija
31.01.2013 |

ja kohta muhun ottikin yhteyttä erittäin ystävällinen mies,joka kertoi kuunnelleensa nauhoitteet,ja totesi että virhehän siinä kävi.Tämä työntekijä josta tein valituksen,ei suostunut lähettämään poliiseja paikalle,vaikka soitin häkeen 6 kertaa,kun (nyt ex-)mieheni riehui kännissä keskellä päivää yhteisessä kodissamme.Kysyi etteikö minulla ole ketään sukulaista tai ystävää kelle soittaa,ja kun olin jo muutaman puhelun tehnyt,niin ärähti ettei tämä ole mikään parisuhdekriisi-puhelin.Toivottavasti tämä työntekijä oppi jotain virheistään.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jännää sinänsä että meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus häken toimesta,vaikkei mitään hätää ollut kellään?"

Lastensuojeluilmoitus tehdään, jos epäilee lapsen huolenpidossa olevan puutteita. Jos isä on päivällä räkäkännissä kotona ja äiti ei halua lähteä pois, niin kyllähän sille aihetta on.

Vierailija
42/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei joku kyllä pelaa ihan täydellä pakalla.

Tee häke-päivystäjästä rikosilmoitus. Mainitse siinä, että hänen esimiehensä (?) on myöntänyt, että meneteltiin väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joltain paikalla olevalta, jos et itse tiedä. Kuten siltä kirjaston työntekijältä.

Mä en tosiaan toivo, että hälytyskeskuksessa aletaan plarata puhelinluettelon karttaa (aikana ennen kännyköitä), vaan haluan, että ilmoittaja tietää _tai_hankkii_ tarvittavan tiedon, kuten sen osoitteen.

Tietysti tein itse virheen, koska en ollut kysynyt osoitetta ennen soittamista kirjastosta. Mutta mulle tämä hätäpuhelu oli ensimmäinen ( ja toistaiseksi ainoa),jonka olen tehnyt, joten olin aika paniikissa ja hätääntynyt. Minusta hätäkeskusvirkailijan olisi pitänyt rauhoitella minua ja puhua ystävällisesti. Lisäksi luulin, että he olisivat voineet jostain omista tietolähteistään katsoa, että missä tää iso kirjastorakennus on...

Vierailija
44/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei joku kyllä pelaa ihan täydellä pakalla.

Tee häke-päivystäjästä rikosilmoitus. Mainitse siinä, että hänen esimiehensä (?) on myöntänyt, että meneteltiin väärin.

Vierailija
45/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääntä, koska oli todella törkeää ja loukkaavaa hätätilanteessa puhua jotain tuollaista turhaa sivuasiaa kuin mun äänen käyttö. Lähinnä tarvitsin toimintaohjeita. Ihan kuin tuo mun äänenkäyttöni olisi ollut jotenkin tärkeä pääasia.

Siis tarvitsin ohjeita, miten tuota reagoimatonta, jäätynyttä ja hengittävää käsitellään. Saako liikuttaa. Ei puhunut siitä mitään. Itse ajattelin ensin kääntää kylkiasentoon, mutta sitten ajattelin, että jäätynyttä ei ehkä saa liikuttaa. Miksen saanut tuohonkaan mitään ohjetta.

Kaipasin neuvoja ja linjan pitämistä auki, en turhia äänenkäytön ohjeita. (Puheestani sai selvää kyllä.)

hei haloo pahvi... Jos olet ollut hysteerinen ja huutanut, niin eiköhän se todellakin ole yirttänyt häkessä saada sinua rauhoittumaan.

Ja jos oikeasti olit paniikissa/hysteerinen/tms, niin sinun oma muistikuvasi sanojesi/huutamisesi selkeydestä on melko varmasti vääristynyt. Muistikuvat vääristyvät melkein aina jollakin tapaa, kun ihminen menee paniikkiin.

Häken ohjeita kuuluu kuunnella. Sinulle ohje oli, että lopeta huuto. Hysteerisenä et todellakaan voi auttaa ketään, ja jos panikoit, niin miksi joku tuntematon uskoisi sinun pystyvän toimiaan ohjeiden mukaan? Niin....

Vierailija
46/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö hätäkeskus virheen, koska ei lähettänyt poliisia, vai sen takia, että oli ärtyisä?

näin sanoi mulle palautteen käsittelijä.Kertoi kuunnelleensa nauhat,ja poliisit olisi siinä tilanteessa ehdottomasti pitänyt kutsua paikalle.Oli aika mielenkiintoinen keskustelu tämän auttajan kanssa,oli oikeasti sitä mieltä ettei 112 ole mikään parisuhdelinja.Jännää sinänsä että meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus häken toimesta,vaikkei mitään hätää ollut kellään?

ap

Jos mitään hätää ei ollut kellään, niin mitä hittoa sä sinne 112 soittelet?!?

Ja J O S siellä kuitenkin oli jokin hätänä kotonasi, niin kyllä ls-ilmoitus on todellakin(!) kohdallaan.

Vierailija
47/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö hätäkeskus virheen, koska ei lähettänyt poliisia, vai sen takia, että oli ärtyisä?

näin sanoi mulle palautteen käsittelijä.Kertoi kuunnelleensa nauhat,ja poliisit olisi siinä tilanteessa ehdottomasti pitänyt kutsua paikalle.Oli aika mielenkiintoinen keskustelu tämän auttajan kanssa,oli oikeasti sitä mieltä ettei 112 ole mikään parisuhdelinja.Jännää sinänsä että meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus häken toimesta,vaikkei mitään hätää ollut kellään?

ap

Jos mitään hätää ei ollut kellään, niin mitä hittoa sä sinne 112 soittelet?!?

Ja J O S siellä kuitenkin oli jokin hätänä kotonasi, niin kyllä ls-ilmoitus on todellakin(!) kohdallaan.

mutta känninen isä ei ole syy ls-ilmoitukseen,kun kerran äiti on selvinpäin.Ja kysyinkin että jos mitään hätää ei kerran ollut,niin miksi tehdä ilmoitus? Täällä taitaa tämä sama potkut saanut työntekijä kirjoitella koko ajan näitä puolustuspuheitaan.

ap

Vierailija
48/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se sellainen mystinen potkut saanut työntekijä on, ja milloin hän on saanut potkut?

Jos aitimuori on selvinpäin ja isi riehuu, niin silloin on järkevintä, että äiskä ja lapset poistuu paikalta. Ei sen lapsen tarvitse nähdä isän riehuvan kännissä.

Vierailija
49/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätäkeskuspäivystäjistä. Olisin kerran halunnut ilmoittaa poliisille, että koirani on karannut ja jos joku ilmoittaa löytäneensä sen, niin minuun voisi sitten ottaa yhteyttä. Itsenikään mielestä tämä ei kuulu hätäkeskukselle. Mutta kävikin ilmi, että viikonloppuisin ei ole mitään muuta paikkaa, kuin soittaa 112 ja ilmoittaa se sinne. No, epäystävällinen mies vastasi ja sanoi, että ei asia meille kuulu, soita rankkurille. Totesin, että ei taida Suomessa olla enää viiteenkymmeneen vuoteen ollut yhtään rankkuria olemassa. Vastahakoisesti otti ilmoitukseni vastaan.

Ja kävi niin ihanasti, että seuraavana aamuna soittaessani oli joku ilmoittanut löytäneensä koirani. Sain ihmisen yhteystiedot. Hän oli ottanut yhteyttä jo edellisenäkin iltana hätäkeskukseen. Tällöin päivystänyt henkilö oli vastannut, että jätä se koira sinne tienposkeen. Sama mies varmastikin tällöin kyseessä.

Omasta puolestani ihan mielelläni soittaisin muualle, kuin hätäkeskukseen koiran kadotessa.

Mutta jos se kerta on ainoa paikka, minne voi soittaa, niin ei pitäisi olla ihmisiä töissä, jotka neuvovat jättämään koiria tienposkeen.

Vierailija
50/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se sellainen mystinen potkut saanut työntekijä on, ja milloin hän on saanut potkut?

Jos aitimuori on selvinpäin ja isi riehuu, niin silloin on järkevintä, että äiskä ja lapset poistuu paikalta. Ei sen lapsen tarvitse nähdä isän riehuvan kännissä.

Kerroin hätäkeskukseen,että olen makuuhuoneessa lukkojen takana ja vauva itkee keittiössä sitterissä,ja isä on makuuhuoneen oven takana valmiina kenties pahoinpitelemään minut jos oven avaan.Känninen mies huuti oven takaa,että laiminlyön lasta,enkä hoida tätä,ja se oli ls-ilmoituksen syy.Kuinka tällainen työntekijä saa vielä jatkaa työssään,kun tulee noin pahoja arviontivirheitä?

ap

Vierailija
51/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Känninen mies huuti oven takaa,että laiminlyön lasta,enkä hoida tätä,ja se oli ls-ilmoituksen syy."

Jos isä sanoo että äiti ei hoida lasta, niin kai silloin voi lastensuojeluilmoituksen tehdä? Vaikea myös uskoa, että olisit tuollaiseen tilanteeseen ihan yhtäkkiä ajautunut. Miten sitten pääsit pois sieltä makuuhuoneesta? Pahoinpitelikö se mies sinut?

Vierailija
52/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on keskimäärin kaksi vanhempaa. Isä riehui paikalla kännissä. Miksi se ei olisi poliisin paikalle hälyttämisen lisäksi ls-ilmoituksen syy?

Vierailija
53/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen hankittava täällä. Taitaa olla sillä jotain omia ongelmia paljonkin. Kaikki ei todellakaan sovellu tolle alalle!

Vierailija
54/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen hankittava täällä. Taitaa olla sillä jotain omia ongelmia paljonkin. Kaikki ei todellakaan sovellu tolle alalle!

Vierailija
55/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Känninen mies huuti oven takaa,että laiminlyön lasta,enkä hoida tätä,ja se oli ls-ilmoituksen syy."

Jos isä sanoo että äiti ei hoida lasta, niin kai silloin voi lastensuojeluilmoituksen tehdä? Vaikea myös uskoa, että olisit tuollaiseen tilanteeseen ihan yhtäkkiä ajautunut. Miten sitten pääsit pois sieltä makuuhuoneesta? Pahoinpitelikö se mies sinut?

että tajuaa mistä on kyse.No tämä ei ymmärtänyt,liekö jäänyt koulu kesken vai muuten vaan ignoorasi selväpäisen ihmisen puheet.Onneksi ei käynyt kuinkaan,kun valehtelin miehelle että poliisit ovat jo matkalla.Säikähti raukka sen verran että pääsin asunnosta ulos.

ap

Vierailija
56/56 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tajuaa mistä on kyse.No tämä ei ymmärtänyt,liekö jäänyt koulu kesken vai muuten vaan ignoorasi selväpäisen ihmisen puheet.Onneksi ei käynyt kuinkaan,kun valehtelin miehelle että poliisit ovat jo matkalla.Säikähti raukka sen verran että pääsin asunnosta ulos.

ap

nyt on kaikki hyvin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan