G: Ennen lapsia, millaisesta kokoonpanosta (lapsia, monta) haaveilit?
Eli ennen kun sinulla oli yhtään lasta, niin mikä oli haaveesi perheestäsi? Montako lasta, millä ikäeroilla ja itä sukupuolta?
Miten sitten kävi? Mitä tuli ja onko hyvä asia, että ei tullut mitä toivoit?
Kommentit (35)
haaveilin kolmesta tai maksimissaan neljästä lapsesta.
Lapset olisin halunnut järjestyksessä:
tyttö-tyttö-poika- (poika)
ja pienillä ikäeroilla, max 2v väliä.
Haaveilin myös saavani esikoisen viimeistään 27 vuotiaana.
Minä sain esikoiseni 26 vuotiaana, joten se meni oikein. Sain lapset järjestyksessä:
poika-poika-poika-(nyt raskaana enkä tiedä kumpi)
eli sukupuolet ei meneet ihan niin kun toivoin. Ikäerot meni kutakuinkin suunnittelemallani tavalla.
Olen oikein tyytyväinen siihen mitä sain ja, että yleisnäkin sain! Jos tämä neljäs on tyttö, niin en jää mitään vaille. Olen nyt sitä mieltä, että minun kuuluikin saada paljon poikalapsia, sillä en olisi muuten päässyt tutustumaan näin läheltä poikien elämään. Itselläni on vain siskoja ja kummilapsetkin kaikki tyttöjä. Nyt sain jotain sellaista mitä en olisi osannut kuvitellakaan, pienten poikien maailma on ihana :) Kyllä tähän silti oiisi yksi pieni tyttökin kiva saada.
4 tai 6 lasta. sukupuolista ei ollut mitään toivetta. nyt on 3,5v tyttö ja 3kk poika. olen tyytyväinen mutta en osaa kuvitella ettei minulla olisi enää koskaan vauvaa, joten uskon että myöhemmin haluaisin kaksi lisää. :) olemme nyt 27v. miehen kanssa.
4 tai 6 lasta. sukupuolista ei ollut mitään toivetta. nyt on 3,5v tyttö ja 3kk poika. olen tyytyväinen mutta en osaa kuvitella ettei minulla olisi enää koskaan vauvaa, joten uskon että myöhemmin haluaisin kaksi lisää. :) olemme nyt 27v. miehen kanssa.
Haaveilin, että 2 omaa poikaa ja Kiinasta adoptoitu tyttö.
Minun kakkosluokan leima (tuli niin pitkä karenssi, että olisi mennyt ihan mahdotomaksi kuvio) esti tuon viimeisen hankkimisen.
Ikäeroja en koskaan miettinyt. Kaksi poikaa siis minulla 7 vuoden ikäerolla.
yhtä ainoaa lasta, mieluiten tyttöä. Sain kaksi poikaa, ja jos vain taloustilanne ja työtilanne sen joskus sallii, toivon saavani vielä lisää lapsia. Nyt on kuitenkin ensisijaisesti varmistettava näille kahdelle kaikki mitä he tarvitsevat, ja minulle alkaa pikkuhiljaa selvitä, kuinka paljon lapset kuluttavat.
En oikein ymmärrä kysymystä, että miten voi olla oikeasti huono asia, jos saa terveitä lapsia, vaikka he eivät olekaan sellaisia kuin kuvitteli, tai eri sukupuolta. Se kertoo vain, että käsitys maailmasta on ennen lapsia ollut kypsymätön ja epärealistinen. Se on ymmärrettävää, koska lapset tehdään, koko elämänkaarta ajatellen, kuitenkin aika nuorina, ja monella on elämä mennyt siihen asti kutakuinkin miten sen on suunnitellut. Siitä, etteivät asiat mene kuten suunnitteli ja toivoi, saa olla surullinen ja saa olla pettynyt, mutta ajan kanssa niistä pääsee yli.
Sen sain ja lisäksi vielä kaksi poikaa ja yhden tytön :)
joka olisi paljon pois töiden vuoksi. Sain pitää vapauteni sinkkuna ja vain yhden lapsen, nuorena kylläkin. No nyt on kyllä mieskin, mutta harvoinpa olemme yhtä aikaa vapaalla. Eikä lapsia enää tule, olemme jo aika vanhoja.
Lapsuudesta ja nuoruudesta asti toive:
- 3 lasta (tyttö,tyttö,poika)
- ikäeroa lasten välillä 3+3v
- saisin ekan lapsen 30v
Ja näin kävi:
- 3 lasta (tyttö,tyttö,tyttö)
- ikäeroa lasten välillä 2+4v
- sain ekan lapsen 30v
Kahden tytön jälkeen toivoinkin jo hillittömästi vielä kolmatta tyttöä lapsuuden "suunnitelmista" poiketen, ja ihanaa kun niin kävikin.
Ikäerot hieman eri, mutta saman ajan sisällä tuli lapset silti hankittua.
Enpä olis uskonut, että näin hyvin toteutuu toiveet :)
ettei lapsia tule. Eikä ole tullut. Ellei nyt lasketa miehen lapsia, jotka siis tulivat haaveilematta minun elämääni, mutta olivat silloin jo teini-ikäisiä ja ehtivät asua samassa perheessä minun kanssani vain vähän aikaa ennen omilleen muuttamista.
Sai tytön ja pojan pienellä ikäerolla. En osaa sanoa, haluaisiko lisää lapsia. Ikä tulee jo vastaan.
Nyt on kaksi lasta, muttei parisuhdetta. Ei hyvä asia, olis pitänyt pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa ja jättää lapset tekemättä kokonaan.
Olisin toivonut 3, sain 0. Toimin myöhään, liian myöhään.
Nyt kuitenkin kolme ihanaa lasta + maailman ihanin mies. En luopuisi heistä.
en varsinaisesti ollut vela, mutta en kyennyt kuvittelemaan itselleni lapsia. Kun ikää oli 25 alkoi ajatus tuntua mahdolliselta. Miehen kanssa puhuttiin että haluttaisiin kaksi tai kolme lasta, mutta katsotaan nyt yksi kerrallaan miltä tuntuu. Kaksi ollaan saatu ja minä haluaisin vielä sen kolmannenkin. Mies ei halua enempää.
Toivoin, että viimeistään esikoisen saisin 22v ja 3 lasta halusin. Kuopuksen halusin ennen kuin täytän 30v. Ikäeroa en koskaan oikeastaan miettinyt, mutta ensimmäiseksi toivoin poikaa, josta tulee mahtava isoveli tytölle :)
Esikoisen sain 18v, poika tuli :) Nyt ikää 21v, odotan kaksosia, enkä tiedä onko pojat vai tytöt tulossa :)
Halusin kolme lasta tyttö-tyttö-poika tai poika-poika-tyttö, mutta tuli 2 poikaa pienellä ikäerolla.
Ennen toivoin, että saan lapset ennen 30 vuotta, mutta niin ei käynyt, sain ekan lapsen kun olin 31v.
Kolmatta lasta ei ole kuulunut yrittämisestä huolimatta ja ikääkin alkaa jo olla (olen 38v.).
Ehkäpä tulee vielä iltatähti, tai sitten ei. Olen kyllä tyytyväinen tähänkin tilanteeseen.
miehen kanssa tapasimme sen verran "vanhoina", että haaveilimme "vain" kolmesta. Ajattelin tulevien lasteni olevan kaksi poikaa + tyttö (ihan sama, en osannut toivoa, mutta jotenkin noin ajattelin). Saimme kaksi tyttöä ja yhden pojan, enempää tuskin tulee, vaikka ei kai yli nelikymppisenäkään ihan mahdottomuus.
olin aina sitä mieltä, että en ikinä tee lapsia.
Mutta kuinkas sitten kävikään... 4 lasta tupsahti :)
yksi tai ei ollenkaan. Nyt on yksi ja ikää lähemmäs 50v. suunnitelmissa pysynyt.
eli yksi lapsi tällä hetkellä (poika,4v)
haluaisin vielä ainakin 2, samaoin mies. Opiskelen vielä reilun vuoden ja haluan olla töissä jonkun aikaa. Ikä kysymys toki tulee vastaan.. (ollaan molemmat 25v)