Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle 25 vuotias on lapsi!

Vierailija
30.01.2013 |

Kaikille niille, jotka ihmettelevät huoltani 22 vuotiaasta tyttärestäni, joka seurustelee 33 vuotiaan miehen kanssa: muistelkaapa itseänne alle 25 vuotiaana. Uskon, että tajuatte, miten lapsia silloin vielä olitte. Tietysti sitä kuvitteli olevansa aikuinen, vaikka ei ollut. Todella harva tuonikäinen on kypsä ottamaan vastuuta omasta toimeentulostaan tai pitämään vakituisen parisuhteen.

Kommentit (44)

Vierailija
22/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se mies vaikka panna tyttäresi paksuksi tai jotain? Tarinasi junnaa paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään sitä lapsuutta ja nuoruutta oikein pitää venyttää? Pian alle nelikymppiset eivät muka ole aikuisia. Olin alle 25-vuotiaana jo naimisissa (oltuani sitä ennen parisuhteessa kolme vuotta), yritimme saada esikoista alulle, olin jo suorittanut yliopistotutkinnon ja saanut hyvän työpaikan, ostanut auton ja ottanut asuntolainan. Miten paljon aikuisempi muka pitäisi olla? Näin kymmenen vuotta myöhemmin taaksepäin katsoen: tein oikein hyviä ja aikuisia ratkaisuja alle 25-vuotiaana ja tekisin edelleen samat valinnat.

Vierailija
24/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotiaana olin neljättä lastani odottava perheenäiti, joka pyöritti omaa yritystä.

Jos itse olit samassa iässä henkisesti jälkeenjäänyt, niin älä yleistä sitä koskemaan kaikkia ihmisiä.

Vierailija
25/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, sovitaan, että ei vastailla. Eihän sitä tiedä, mihin tämä pakkomielle kehittyy, jos hän saa pitää liekkiä yllä. Kunpa ei tekisi mitään sille tyttärelleen...

Ei se ikinä lopeta tuota ja etene tuossa asiassaan, kun sille aina vastaillaan täällä. Tosin voi olla, että vastailisi sitten itselleen jos kukaan ei vastaisi hänelle...

Vierailija
26/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan täysi-ikäisyyden raja on ollut 24 vuotta. Se olisi minusta nykyäänkin ihan sopiva raja.

Kyllä joku 22-vuotias on vielä aika keskeneräinen ja nuori. Ei pitäisi olla minun mielestäni vielä täysi-ikäinen.

Vierailija
27/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan täysi-ikäisyyden raja on ollut 24 vuotta. Se olisi minusta nykyäänkin ihan sopiva raja.

Kyllä joku 22-vuotias on vielä aika keskeneräinen ja nuori. Ei pitäisi olla minun mielestäni vielä täysi-ikäinen.

Vierailija
28/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan täysi-ikäisyyden raja on ollut 24 vuotta. Se olisi minusta nykyäänkin ihan sopiva raja. Kyllä joku 22-vuotias on vielä aika keskeneräinen ja nuori. Ei pitäisi olla minun mielestäni vielä täysi-ikäinen.

Vierailija
29/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäisyyden raja on vaihdellut ja vaihtelee eri aikoina ja eri kulttuureissa. 24 vuoden lisäksi raja on ollut myös esim. 14 ja varmaan kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
30/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut täysi-ikäisyyden raja Suomessa ja joskus on ollut myös 21 vuotta. Suomessa ei koskaan ole ollut mitään 14 vuotta rajana.

En ole ap, joka kirjoitin tuosta aivojen kehittymisestä.

Vierailija
31/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nuoria mukelotehtailijoita ja vielä ylpeilevät asialla

Vierailija
32/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedian mukaan täysi-ikäisyyden raja Suomessa on vaihdellut välillä 15-21. Artikkelin lähteet näyttäisivät olevan uskottavia, joten tieto pitänee paikkansa. http://fi.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4ysi-ik%C3%A4isyys

Vierailija
33/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen on parhaassa iässä. Nainen, aikuinen nainen, ollut jo monta vuotta. Paras kumppani 33-vuotiaalle miehelle, ideaali ikäero. Toivottavasti avioituvat ja perustavat perheen pian. Kuulostaa ihanalta parilta! Onnea heille ja anopille myös! Kohta olet mummu!

Vierailija
34/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee 25-vuotiaana tai alle aikuismaisia päätöksiä esim. avioliitosta ja työstä, mutta kolmikymppisenä huomaa, että niitä on tehty osin sen vuoksi että "niin kuuluu tehdä". Taustalla on voinut kummitella pelko vanhaksipiiaksi jäämisestä tai muusta, on tehty niin kuin oletetaan normatiiviseksi ja kypsäksi.

Vierailija
35/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskahan sinä oikeasti vihdoin ja viimein teet tuolle turhalle holhoamisellesi jotain? En yhtään ihmettele, jos kohta tulet valittamaan, että tyttös pisti suhun välit poikki. Minä olisin pistänyt jo ajat sitten!

Vierailija
36/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana sai naimaluvan ja seurustelun sai aloittaa. Jos raskaus alkoi, käytiin vihillä. Isojen perintöjen haltijat sen sijaan nähtiin täysi-ikäisinä vasta myöhään. Naiset eivät koskaan olleet ihan täysi-ikäisiä...

18 vuotta on hyvä, siksikin etteivät vanhemma enää pysty vastaamaan sen ikäisten elämistä. Monilla kun ei ole varaa kiristää perinnöilläkään.

Vierailija
37/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen epätoivottavan avioliiton estämiseksi kannattaa kokeilla painostaa lasta vaikka lopullisen välirikon uhalla. Vaikka lapsi voikin olla aluksi katkera, aikuiseksi tullessaan se tajuaa että vanhemmat ajattelivat vain parasta tuossa tilanteessa.

Vierailija
38/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen epätoivottavan avioliiton estämiseksi kannattaa kokeilla painostaa lasta vaikka lopullisen välirikon uhalla. Vaikka lapsi voikin olla aluksi katkera, aikuiseksi tullessaan se tajuaa että vanhemmat ajattelivat vain parasta tuossa tilanteessa.

Aikuinen toki tekee itse päätöksensä ja vanhemmat elävät sen asian kanssa arvostelematta.

Vierailija
39/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olettaa, että painostuksen kohde on vielä jälkikäteen kiitollinen siitä? Paskat, terve valinta tuossa vaiheessa olisikin välirikko vanhempiin ja oman elämän aloittaminen.

Vierailija
40/44 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin 22-vuotiaana kesätöissä, jossa minua yritti iskeä 34-vuotias esimies. Pidin äijää ihan "gubbena". Siis todella vanhana. Ei 22-vuotiaalle todellakaan ole sopiva joku yli komekymppinen häneen nähden ikäloppu äijänraato.

Minua siis oikeasti iljetti noin vanhat miehet. Tykkäsin siis ikäisistäni ja olisin hyväksynyt ehkä max 2 vuotta nuoremman ja max 6 vuotta vanhemman. En mitään yli komekymppistä äijää. Niillähän jo kasvaa nenäkarvatkin ja korvakarvat ulos reijistään. Semmoisia havaintoja tein siellä kesätyöpaikalla. (Tuo ei ollut siellä ainoa sen ikäinen iskuyritysten tekijä, yöks.)