Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömiä väittämiä, luuloja, yms. mitä olette kuulleet aikuisen ihmisen suusta. (ov)

Vierailija
30.01.2013 |

Kaverini on ravintolakokki ja inhoaa ylikaiken maksaruokia. Tykkäsi kuitenkin syödä maksamakkaraa innolla. Sitten kuuli että maksamakkara on tehty mistäpä muustakaan kuin maksasta, ja sen jälkeen ei ole voinut syödä ko. tuotetta. Kuulemma maistuu pahalle.

Sama tyyppi väitti että yksin elävä/kaupassa asioiva henkilö ei saa/voi ostaa perhepakkauksia. En ole koskaan saanut järkevää perustelua väitteelleen.

Eräs toinen ihminen luuli että Maapallo on kaiken keskusta, jota tähdet, aurinko ja planeetat kiertää, eikä tiennyt mikä on Linnunrata. Aika monikaan ei itseasiassa tiedä edes sitä, mitä auringonpimennyksessä tapahtuu. Tosin se ei olekaan enää nykypäivänä kovin oleellista tietoa ihmisen arkipäivän kannalta.

Kaikkein älyvapaimpia "faktoja" olen kuullut yhdeltä ihmiseltä, joka on patologinen valehtelija, mutta se painiikin jo ihan eri sarjassa, enkä enää ota juttujaan tosissani.

Kommentit (394)

Vierailija
121/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä luule mitään muuta

Vierailija
122/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, että lumet pitää pudottaa kiireesti katolta, kun lämpötila nousee plussan puolelle, koska lumi painaa silloin enemmän. Hoh hoijaa, lumessa painaa se vesi. Eikä se vesimäärä lisäänny yhtään, olipa se sitten pakkas- tai nuoskalunta tai jäätä tai vettä, jos ei taivaalta tule lisää vettä.

Pointti varmaan on, että niskassa se suojalumi painaa sen verran että voi henki lähteä.

Saman verran se painaa. Ei se olomuoto muuta painoa suhteessa pinta-alaan. Tilavuuteen toki. Eli jos saat neliön pakkaslunta tänään tai neliön nuoskaa huomenna niskaasi niin saman verran ne painaa. Toki nuoska on kovempaa, että siinä mielessä olet oikeasta asiasta huolissasi. Mutta jos lumet on jo plussalla ja vasta silloin mennään lumia pudottelemaan on aikamoinen riski, että kaikki lähtee kerralla liikkeelle pudottaja mukanaan...

esim kuutio pakkaslunta kuin kuutio nuoskalunta painaa enemmän: on pakkautunut tiivimpään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/394 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Imettäessä saa syödä normaalia enemmän, jopa 1000 kaloria päivässä (tämän kertoi minulle terveydenhoitaja)

Tietenkin tuo on totta. Vai keijukainenko sulle maidon sisältämän energian taikoo?

Jos et halua omia energiavarastojasi polttaa, niin sun täytyy syödä imeväisen lapsen käyttämän energian verran itse enemmän. Ja vielä ruoka->maito muunnoksen hyötysuhteen aiheuttama lisä.

Vastasyntyneellä energiantarve 115 kcal per painokilo, eli ei mitenkään edes mahdoton tuo 1000 kcal per päivä.

http://www.tohtori.fi/?page=7381781&id=1860909

Vierailija
124/394 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko ortodoksit raamattua? Korkeakoulututkinnon omaava tuttavani kysyi näin minulta kerran. Olen siis itse ortodoksi.

No, lukeeko?

Vierailija
125/394 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin imetysjutun, että saat syödä peräti tuhat kilokaloria päivässä, kun imetät. Se on aika tyhmä juttu terkkarilta.

Vierailija
126/394 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on piano.

Vierailija
127/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim kuutio pakkaslunta kuin kuutio nuoskalunta painaa enemmän: on pakkautunut tiivimpään.

Jos katolla on puoli metriä vastasatanutta pakkaslunta, yhdellä neliömetrillä on pyöreästi 50 kg lunta. Kun lumi vanhenee ja/tai lämpötila nousee, se sama lumimäärä pysyy katolla, mutta lumi painuu kasaan. Voi olla, että puolen metrin lumikerros kutistuu 20 sentin kerrokseksi. Sama määrä siinä silti on vettä eli se sama 50 kg, jos taivaalta ei ole tullut uutta lunta tai vettä.

Vierailija
128/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa piston ruosteisesta maassa lötköttäneestä piikkilangasta, siinä oleva jäykkäkouristusbakteeri siirtyy suoraan verenkiertoon. Sen sijaan rokotteissa olevat aineet eivät koskaan ja missään vaiheessa joudu verenkiertoon. Rokotekomponentit muuntuvat välittömästi vasta-aineiksi ja varastoituvat jonnekin.

Rokotekomponentit eivät muunnu vasta-aineiksi, vaan ne ovat templaatteja, joiden pohjalta elimistön immuunijärjestelmä muodostaa vasta-aineet (ja vasta-aineet menevät sitten verenkiertoon, toisin kuin ne rokotteen aineet). Lihaksessa niille rokotteen aineille tapahtuu sitten yhtä sun toista (niitä mm. syödään puolustussolujen toimesta), ja tokihan iso osa niistä muodossa tai toisessa sitten kulkeutuu verenkiertoonkin, mutta eivät mitenkään filtteröimättä/hajoilematta/yhdistymättä.

Vierailija
129/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilullinen nainen alkoi tehdä heti enemmän vatsalihaksia, kun tuli raskaaksi. Selitti, että jos on oikeen hyvät vatsalihakset niin ponnistusvaihe ei kestä kuin muutaman ponnistuksen verran. Ja nämä joilla ponnistusvaihe kestää kauemman kuin sen 15min on vaan huonot vatsalihakset... Hän ei ole vielä synnyttänyt, mutta jännä nähdä miten käy!

No on totta, että ponnistaminen tehdään vatsalihaksilla. Kokeile. Makaa selälläsi ja nosta päätäsi ja puhalla hitaasti kuten sammuttaisit kynttilää. Siinä on lihakset joita käytät ponnistaessa.

Ei sen mahan kanssa kyllä kovin hyvässä kunnossa ole kenenkään vatsalihakset. Mä en tee koskaan vatsalihasliikkeitä ja silti ponnistin vain 10 minuuttia. Ei se nyt ihan niin yksinkertaista ole että hyvät vatsalihakset takaisivat helpon ponnistusvaiheen.

Että kyllä se auttaa, ekan lapsen saadessani minulla ei ollut hajuakaan ponnistamisesta ja se keskitin sitten kauan, sitten luin tuon jutun syvistä vatsalihaksista ja seuraavat synnytykset olivat lastenleikkiä.

Vierailija
130/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katolla on puoli metriä vastasatanutta pakkaslunta, yhdellä neliömetrillä on pyöreästi 50 kg lunta. Kun lumi vanhenee ja/tai lämpötila nousee, se sama lumimäärä pysyy katolla, mutta lumi painuu kasaan. Voi olla, että puolen metrin lumikerros kutistuu 20 sentin kerrokseksi. Sama määrä siinä silti on vettä eli se sama 50 kg, jos taivaalta ei ole tullut uutta lunta tai vettä.

Mutta se 50 kg kilon köntti nuoskalunta ei leiju, kuten osa 50 kg pakkaslumesta tekee. Nuoskalumikönti pinta-ala on paljon penenmpi kuin yksittäisten pakkaslumihiutaleiden. Ottaisin sitä pakkaslunta päähäni, kiitos.

Vierailija
131/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut kieli b-vitamiinin puutteesta. Aikansa huvitti, mutta kun huomasin b-vitamiinin puutteen olevan kroonista laatua, totesin ettei niin vakavasta imeytymishäiriöstä kärsivää ihmistä jaksa katsella.

Vierailija
132/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohonhan osittain lihavuusleikkauksetkin perustuvat.

Ei suoli mihinkään kasva. Vatsa kyllä kasvaa ja sitä voidaan pienentää leikkauksella.

...pinta-alaan, jossa ravinto imeytyy. Joillakin on luonnostaankin pitempi suoli kuin toisilla.

lihavuusleikkauksessa pienennetään VATSALAUKKU tai ohitetaan se kokonaan. Ravintoaineet eivät imeydy vatsalaukussa vaan ohutsuolessa. Kun ruokaa leikkauksen jälkeen syödään vähemmän niin luulisi että ihminen entisestään tehostaa ravinnonottoa ohutsuolessa, eikä sitä parane pätkästä leikkauksessa pois.

Vierailija
133/394 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ei tiennyt mikä on AFL

Ei myöskään tiennyt miten australialainen jalkapallo eroaa normaalista.

En minäkään tiedä näitä kumpaakaan. Mutta en ole kenenkään exä.

Vierailija
134/394 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko ortodoksit raamattua?

Korkeakoulututkinnon omaava tuttavani kysyi näin minulta kerran. Olen siis itse ortodoksi.

"Kun sehän on sellainen moniavioinen kultti ja te luette koraania." Jepjep

Vierailija
135/394 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko ortodoksit raamattua?

Korkeakoulututkinnon omaava tuttavani kysyi näin minulta kerran. Olen siis itse ortodoksi.

No, lukeeko?

Katolinen, mieti!

Vierailija
136/394 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai että kun on auto katoksessa niin ei tarvi krapailla ikkunoita.

silloin kun auto on ollut meillä katoksessa. Näissäkin tapauksissa on tuiskuttanut vaakasuoraan katokseen sisälle...

Vierailija
137/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluuhan

Vierailija
138/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi kuuluu skandinaviaan.

kuuluuhan

Vierailija
139/394 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohonhan osittain lihavuusleikkauksetkin perustuvat.

Ei suoli mihinkään kasva. Vatsa kyllä kasvaa ja sitä voidaan pienentää leikkauksella.

...pinta-alaan, jossa ravinto imeytyy. Joillakin on luonnostaankin pitempi suoli kuin toisilla.

lihavuusleikkauksessa pienennetään VATSALAUKKU tai ohitetaan se kokonaan. Ravintoaineet eivät imeydy vatsalaukussa vaan ohutsuolessa. Kun ruokaa leikkauksen jälkeen syödään vähemmän niin luulisi että ihminen entisestään tehostaa ravinnonottoa ohutsuolessa, eikä sitä parane pätkästä leikkauksessa pois.

Vierailija
140/394 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katolinen, mieti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi