Älyttömiä väittämiä, luuloja, yms. mitä olette kuulleet aikuisen ihmisen suusta. (ov)
Kaverini on ravintolakokki ja inhoaa ylikaiken maksaruokia. Tykkäsi kuitenkin syödä maksamakkaraa innolla. Sitten kuuli että maksamakkara on tehty mistäpä muustakaan kuin maksasta, ja sen jälkeen ei ole voinut syödä ko. tuotetta. Kuulemma maistuu pahalle.
Sama tyyppi väitti että yksin elävä/kaupassa asioiva henkilö ei saa/voi ostaa perhepakkauksia. En ole koskaan saanut järkevää perustelua väitteelleen.
Eräs toinen ihminen luuli että Maapallo on kaiken keskusta, jota tähdet, aurinko ja planeetat kiertää, eikä tiennyt mikä on Linnunrata. Aika monikaan ei itseasiassa tiedä edes sitä, mitä auringonpimennyksessä tapahtuu. Tosin se ei olekaan enää nykypäivänä kovin oleellista tietoa ihmisen arkipäivän kannalta.
Kaikkein älyvapaimpia "faktoja" olen kuullut yhdeltä ihmiseltä, joka on patologinen valehtelija, mutta se painiikin jo ihan eri sarjassa, enkä enää ota juttujaan tosissani.
Kommentit (394)
mies luuli että lapsesta tulee vammanen jos MIES on juovuksissa tekohetkellä :D
Samainen ihminen väitti ettei pimeellä voi tuulla.
Itse luulin joskus että perunaleivoksessa on perunaa kun porkkanakakussakin on porkkanaa.
Itse olen muuten satavarma että oma hyvä näköni on
juuri sen ansiota että luin nuorena hämärässä. Silmälihas sai töitä. Äitini marmatti aina "älä lue pimeässä".
t: 44v täyttävä erittäin hyvällä näöllä varustettu
Imetys onnistuu aina kunhan vaan yrittää tarpeeksi.
esim kuutio pakkaslunta kuin kuutio nuoskalunta painaa enemmän: on pakkautunut tiivimpään.
Jos katolla on puoli metriä vastasatanutta pakkaslunta, yhdellä neliömetrillä on pyöreästi 50 kg lunta. Kun lumi vanhenee ja/tai lämpötila nousee, se sama lumimäärä pysyy katolla, mutta lumi painuu kasaan. Voi olla, että puolen metrin lumikerros kutistuu 20 sentin kerrokseksi. Sama määrä siinä silti on vettä eli se sama 50 kg, jos taivaalta ei ole tullut uutta lunta tai vettä.
eli pinta-alasta, minä kuutioista, eli tilavuudesta. Eri asia.
Mielestäni tilavuus on parempi tässä. Varmasti yksi kuutio pakkaslunta painaa vähemmän kuin kuutio loskalunta.
Eksä luuli, että tennispelaaja Maria Sharapova on 188 cm pitkä ja painaa 59 kg. Halveksui kuinka läskejä naiset ovat, kun huippu-urheilija on noin kevyt, vaikka on tosi lihaksikas. Ihmetteli myös, miten kaikki venäläiset naispelaajat on vaaleatukkaisia. Ei ilmeisesti tiennyt, että blondatakin voi...
Nuo mitathan ovat oikein.
Mieti vähän. Laske painoindeksi. Katso sen naisen kuvia. Mieti vielä kerran.
Imetys onnistuu aina kunhan vaan yrittää tarpeeksi.
ei se elämä aina mee niinku luusis!
..antoi useita hyvää tarkoittavia, mutta aika hullunkurisia terveysneuvoja:
1) Nuku vain oikealla kyljelläsi. Jos nukut selälläsi, se rasittaa selkää ja aiheuttaa selkäkipuja. Jos nukut vatsallasi, se on erittäin epäterveellistä vatsallesi. Jos nukut vasemmalla kyljelläsi, sinulle tulee isompi riski saada sydänkohtaus nukkuessasi.
2) Jos sairastut oksennustautiin, sinun täytyy desinfioida vatsasi konjakilla. (Tätä ei sentään kotona sovellettu lapsiin). Äidin vaatimuksesta kerran aikuisena ollessani vatsataudissa jouduin juomaan lasillisen vahvaa konjakkia vatsaani, jonka olin oksentanut monta, monta kertaa tyhjäksi. En ole sitä ennen enkä sen jälkeen tuntenut yhtä hirvittävää kipua.
3) Kunnon lääke ei saa maistua hyvältä.
4) Kuumeisena et saa juoda lämmintä juomaa (jotta kuume ei nousisi).
5) Koirat levittävät raivotautia, joten lapsena en saanut silittää juuri kenenkään vieraan koiraa. Kanit, hamsterit, rotat ja muut jyrsijät levittävät salmonellaa, joten niihinkään ei saisi koskea.
6) Viileään veteen ei saa mennä, jotta suonenveto ei iske ja "leviä sydämeen".
Muitakin tällaisia terveyteen ja sairaanhoitoon neuvoja ja käsityksiä oli, mutta tässä sellaiset, jotka jäivät mieleen.
Syöpäleikkaus ei voi olla oikea sana. Eihän ihmistä leikata syöväksi. Siispä päätän, että oikea sana onkin syövättömyysleikkaus. Sydänleikkaus = sydänkorjausleikkaus, aivoleikkaus= aivonparannusleikkaus, lihavuus/laihdutusleikkaus= on liiastaläskistäeroonleikkaus. Ja kun minä nyt näin sanon, niin nämä ovat tästä lähtien viralliset termit. Ihan sama mitä viralliset sivustot ja itse leikkaavat kirugit sanovat. Aamen.
ihmistä laihaksi. Eri asia sanoisin!
Väittääkö täällä joku et lihavuusleikkaus on väärä termi? Laihdutusleikkauksesta en ole koskaan kuullutkaan.
Yksi entinen työkaveri sanoi että ukkosella pitää just mennä veteen koska vesi pysäyttää ukkosen.
Yksi opiskelukaveri (yliopistossa) luuli että muualle Suomeen Helsingin Sanomat tulee päivän myöhässä. Yksi toimittaja luuli että Lahti on meren rannalla. Sen jälkeen en ole enää ihmetellyt mitä soopaa lehdistä lukee.
Yksi toimittaja luuli että Lahti on meren rannalla. Sen jälkeen en ole enää ihmetellyt mitä soopaa lehdistä lukee.
Lukeeko ortodoksit raamattua?
Korkeakoulututkinnon omaava tuttavani kysyi näin minulta kerran. Olen siis itse ortodoksi.
Jos saa piston ruosteisesta maassa lötköttäneestä piikkilangasta, siinä oleva jäykkäkouristusbakteeri siirtyy suoraan verenkiertoon. Sen sijaan rokotteissa olevat aineet eivät koskaan ja missään vaiheessa joudu verenkiertoon. Rokotekomponentit muuntuvat välittömästi vasta-aineiksi ja varastoituvat jonnekin.
Näin totesi sairaanhoitaja 55v kun mulle piikkiä kankkuun iski.
Lukeeko ortodoksit raamattua?
Korkeakoulututkinnon omaava tuttavani kysyi näin minulta kerran. Olen siis itse ortodoksi.
Tuohonhan osittain lihavuusleikkauksetkin perustuvat.
Ei suoli mihinkään kasva. Vatsa kyllä kasvaa ja sitä voidaan pienentää leikkauksella.
...pinta-alaan, jossa ravinto imeytyy. Joillakin on luonnostaankin pitempi suoli kuin toisilla.
Höpö, höpö, lihavuusleikkauksella pienennetään vatsalaukkua, ei siinä kosketa suoleen.
- mahalaukun pienentäminen
- mahalaukun ohitusleikkaus, jossa todellakin kosketaan ohutsuoleen.
159, on, koska olimme tuolloin Lahdessa ja todellakin puhuimme Lahdesta.
Tai että kun on auto katoksessa niin ei tarvi krapailla ikkunoita. Tai ettei nurmikkoa voi leikata sateen jälkeen.
ja märän nurmikon leikkaaminen on tosi raskasta, ja se taipuu.
sateiden jälkeen kun raskaalla leikkurilla leikkaa, jää ikävät vaot nurmikkoon. Näiden syiden takia sitä ei leikata märkänä.
En ole ikinä joutunut krapaamaan autoa, jos se on katoksessa.
Etsipä se tutkimus.
Tässä päinvastainen tutkimus:
http://www.bmj.com/content/335/7633/1288