Olen juuri laihduttanut 15kg, kannattaako hankkiutua vielä raskaaksi?
Olen lapseton kolmekymppinen. Olen hitaasti lahduttanut 15kg (BMI 26:sta 22:een). Nyt olen mielestäni hyvän kokoinen. Haluaisin vielä treenata lihaksiani.
Mietin kuitnekin raskautta. Voinko jatkaa liikuntaa ja tavoitteellista treenausta? Ja voinko säästyä raskauskiloilta?
Keholle on varmasti hirveä rasite, jos nyt heti lihon uudestaan. Ei tee hyvää verensokerin säätelylle yms.
Onko kokemuksia?
Kommentit (13)
överiksi raskausaikana, niin eihän sulle sillon välttämättä tule kuin se 9-10 kiloa ja sen saa karistettua suht hyvin pois, kun synnytyksessä jo lähtee jokunen kilo.
Mä lihoin ekasta raskaudesta 9 kiloa enkä ollut millään nälkäkuurilla, mutta loppuraskaudesta tuli raskausajandiabetes, joten jouduin viimeisen kuukauden tarkkailemaan mitä suuhuni laitoin. En kuitenkaan usko, että mä kovin monta kiloa olisin sen kuukauden aikana, jos tuota diabetesta ei olisi tullut.
tietenkin kilokaupalla ylimääräistä lihomista, mikä ei jää synnärille :)
Voiko raskauden aikana siis onnistua kasvattamaan lihaksia ja hankkimaan voimaa?
Voiko raskauden aikana siis onnistua kasvattamaan lihaksia ja hankkimaan voimaa?
mutta epäilenpä. Jospa nyt kuntoilet ja vauva vasta myöhemmin...
mutta epäilenpä. Jospa nyt kuntoilet ja vauva vasta myöhemmin...
Niin minustakin tuntuu, että kropan tilanne saisi vähän aikaa tasapainottua, kun taustalla on painon jojoilua. Nyt tuntuu tuon läskin karistuksen jäljiltä jotenkin heiveröiseltä laihaläskiltä olo.
Kuinkahan kauan kannattaisi tasata tilannetta ennen kuin alkaa yrittää raskautta? Vuosi-pari?
Voin tietenkin puhua vain omasta kokemuksestani, mutta itse en pystynyt jatkamaan aktiivista liikuntaharrastusta. Ensin ongelmana pahoinvointi ja hengästyminen, sitten iso maha. Lihakset hävisi, mutta toisaalta en hirveästi lihonutkaan.
Mutta kuinka kauan meinasit odotella raskauden kanssa ennen kuin uskallat? Kannattaisiko vain antaa mennä kun ikääkin alkaa jo olla?
[i
Mutta kuinka kauan meinasit odotella raskauden kanssa ennen kuin uskallat? Kannattaisiko vain antaa mennä kun ikääkin alkaa jo olla?
Aiemmin ei ole ollut kunnolla vauvakuumetta ja viime vuoden keskitin ajatukset liikuntaan.
Olen kuitenkin kamppaillut painon jojoilun kanssa jo murrosiän jälkeen. Nyt tuntuu, että toisaalta tahtoisin olla jonkin aikaa normaalipainossa ja sovussa ruoan ja kropan kanssa.
Mutta voiko sitä odotella, ja eihän elämä muutenkaan voi olla aina tasaista ja painoni kannalta suotuisaa aikaa..
Et voi tietää kuinka kauan joudut yrittämään raskautumista.
Mä en ole pystynyt harrastamaan liikuntaa raskausaikana väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi. Kun olo alkoi piristymään, oli vaikea liikkua ison mahan kanssa. Toisaalta raskaus ei ole hirveästi lihottanut ja imetys on laihduttanut loput.
Et voi tietää kuinka kauan joudut yrittämään raskautumista.
Totta tuokin.
Onkohan mun hormonitoimintakaan juuri nyt kunnossa, kun kuukautiset ovat pari kk olleet ensin myöhässä 5pv ja toisella kertaa aikaisessa 4pv, kun ainakin edelliset muutamat vuodet tiesin alun lähes tunnilleen.
reilu kolmekymppinen ja raskaana. Nyt menossa 20 raskausviikko ja olen käynyt salilla koko raskauden ajan. Mun saliohjelman on laatinut personal trainer ja se on suunniteltu raskaana olevalle. PT sanoi, että voin ihan hyvin jatkaa salitreenejä, koska ole treenannut ennen raskauttakin. Jotkut liikeet joutuu jättään pois esim. jalkaprässi ja vatsalihasliikkeet laitteessa.
Tarkoitus on loppua kohden keventää ohjelmaa ja tietty vatsakin varmaan alkaa jossain vaiheessa haittaamaan, mutta toistaiseksi homma pelittää.
jos suurin huolenaihe on oma ulkonäkö
jos suurin huolenaihe on oma ulkonäkö
Yli kymmenen asiallista viestiä asialliseen kysymykseen ennen ensimmäistä ilkeilijää. Hyvä me!
liikuntaa voit jatkaa voinnin mukaan ihan hyvin, usein ihan loppusuoralle.
Tuskin on mikään hirveä rasite, kun kerran olet hitaasti laihduttanut, jos olisit tehnyt sen nopeasti, sanoisin, että olisi melkoinen rasite.