Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto ulkomaille teki minusta osittain rasistin

Vierailija
11.01.2013 |

Tämä ei ole provo, vaan olen tätä jonkun aikaa jo pohtinut, ja nyt tuli mieleen kun luin muita rasismikeskusteluita.

Kun muutin ulkomaille, minusta tuli rasisti. Tai siis ei niin, että sylkisin eriväristen päälle. Ei lainkaan. Mutta ns. kulttuuri-/rotukliseet tuntuvat toteutuvan vain niin hyvin.

Olen matkustellut paljon elämässäni. Aasiassa on menty useasti, eurooppa kierretty, afrikassakin oltu, pohjois-amerikassa. Olen asunut ennenkin ulkomailla. Minulla on ollut paljon ulkomaalaisia ystäviä suomessa, ja ovat kaikki olleet huipputyyppejä. Tosin korkeakoulussa olevat maahanmuuttajat/ulkomaalaiset opiskelijat ne harvemmin niitä räikeimpiä rikollisia ja yhteiskunnan hyväksikäyttäjiä ovat...

Mutta, nyt kun asun ulkomailla jälleen, niin en voi esimerkiksi sietää aasialaisia. eivät osaa ainakaan tässä maassa ajaa yhtään! tietyt kulttuurit toimivat juuri niillä tavoilla kuin kuvittelenkin, ja kuinka on aina kliseisesti sanottu.

Harmittaa, koska en haluaisi olla rasisti. tämä tosin on "kohdennettua" rasismia, ja muuten minulla ei ole ihmisryhmiä vastaan mitään, mutta tiettyjen asioiden hoitaminen juuri tietyllä ravalla, rutiinia ja tapoja mitenkään muuttamatta, ärsyttää minua.

vaikea pukea sanoiksi mitä haen tällä takaa. tällä alueella ei paljon mustia ole, koska on niin sanottua rikasta aluetta. ikävä sanoa, mutta niin se vain on. aasialaisia (kiinalaiset ja intialaiset) löytyy paljon.

noh, sopu sijaa antaa, ja onneksi ei tarvitse töihin kovin montaa kilometria ajaa päivittäin. joka kerta vain kun näkee jonkun ajavan täysin päättömästi, niin se on lähestulkoon aina aasialainen - ainakin täällä.

älkää lynkatko. :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole provo, vaan olen tätä jonkun aikaa jo pohtinut, ja nyt tuli mieleen kun luin muita rasismikeskusteluita.

Kun muutin ulkomaille, minusta tuli rasisti. Tai siis ei niin, että sylkisin eriväristen päälle. Ei lainkaan. Mutta ns. kulttuuri-/rotukliseet tuntuvat toteutuvan vain niin hyvin.

Olen matkustellut paljon elämässäni. Aasiassa on menty useasti, eurooppa kierretty, afrikassakin oltu, pohjois-amerikassa. Olen asunut ennenkin ulkomailla. Minulla on ollut paljon ulkomaalaisia ystäviä suomessa, ja ovat kaikki olleet huipputyyppejä. Tosin korkeakoulussa olevat maahanmuuttajat/ulkomaalaiset opiskelijat ne harvemmin niitä räikeimpiä rikollisia ja yhteiskunnan hyväksikäyttäjiä ovat...

Mutta, nyt kun asun ulkomailla jälleen, niin en voi esimerkiksi sietää aasialaisia. eivät osaa ainakaan tässä maassa ajaa yhtään! tietyt kulttuurit toimivat juuri niillä tavoilla kuin kuvittelenkin, ja kuinka on aina kliseisesti sanottu.

Harmittaa, koska en haluaisi olla rasisti. tämä tosin on "kohdennettua" rasismia, ja muuten minulla ei ole ihmisryhmiä vastaan mitään, mutta tiettyjen asioiden hoitaminen juuri tietyllä ravalla, rutiinia ja tapoja mitenkään muuttamatta, ärsyttää minua.

vaikea pukea sanoiksi mitä haen tällä takaa. tällä alueella ei paljon mustia ole, koska on niin sanottua rikasta aluetta. ikävä sanoa, mutta niin se vain on. aasialaisia (kiinalaiset ja intialaiset) löytyy paljon.

noh, sopu sijaa antaa, ja onneksi ei tarvitse töihin kovin montaa kilometria ajaa päivittäin. joka kerta vain kun näkee jonkun ajavan täysin päättömästi, niin se on lähestulkoon aina aasialainen - ainakin täällä.

älkää lynkatko. :)

3 vuotta Englannissa, pari kertaa paki hakkasi poikani koulussa ja itse jouduin musutaksikuskin raiskausyrityksen uhriksi, joten ei ole varmaan mikään ihme, että mieli muuttui. Matkailu ei avarra, mutta muutto todellakin avartaa! Englannissa voi puhjeta vaikka sisällissota 20 vuoden sisällä, sen verran liikaa muslimeja ja karibian alueen narkkeja sinne on muuttanut. Oma vika, saavat katsoa peiliin ja nyt kaikki on jo menetetty.

Vierailija
2/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kauheasti laittomia maahanmuuttajia, joiden ainoa keino yrittää elättää itsensä on rikokset, harmittomammasta päästä väärennösten myynti, pahemmasta huumekaupan perintämiesten ja kiristäjien tehtävät ja myös tavallista kansalaista kiusaavat näpistelyt, kotiryöstöt jne. Ei jumalauta kun alkaa vieläkin lämpö nousta kun mietin esim. niitä senegalilaisia kaupustelijoita jotka heitti väkisin kaulaan jonkun korun kun käveli ohi ja alko sitten vaatia siitä rahaa, syyttää varastamisesta. Ääh. Tai siitä mustasta pikkupojasta jonka sain kiinni itse teossa leikkaamassa käsilaukkuni hihnaa takaa poikki kun kävelin Napolissa kadulla päiväsaikaan.

Toivon ettei Suomeen IKINÄ tule niin paljoa maahanmuuttajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ole ikinä rasisti ollutkaan. Ulkomailla eläminen ja siellä jatkuva solvaaminen vaalean ihonvärin takia sai vain entisestään vihaisemmaksi niitä ihmisiä kohtaan, jotka alentavat ja haukkuvat toisen ihmisen pelkän ihonvärin, uskon tai kansalaisuuden takia.

Vierailija
4/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vielä alleviivata että tämä ei ole muuttanut omia toimintatapojani millään lailla, eli kohtelen edelleen kaikkia samalla ihmisarvolla rotuun katsomatta. en ole koskaan huudellut kenellekään tai kohdellut erilailla ihonvärin takia.

sitä vain oman pään sisällä miettii ja kihisee jos tilanne tulee..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi