Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuljetat lapsesi autolla kouluun?

Vierailija
29.01.2013 |

Mikä muoti-ilmiä tämä lasten kuljettaminen autolla kouluun on?

Kyllähän lapset ovat ennenkin osanneet itse kävellä sinne 1.luokalta lähtien.

Eli selventäkää siis, miksi normaali, kävelykykyinen lapsi pitää kuljettaa autolla sinne kouluun?

(enkä tarkoita nyt tapauksia, joiden ala-aste ikäisillä lapsilla on 5km kouluun).

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten otin omat ja lasten kaverit kyytiin. Ihan vaan huvikseni.

Vierailija
2/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidemmän matkan päässä koulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulumatkoja yksin, vaan vanhemmat vie ja hakee ja ope varmistaa ulko- ovelta, että näin on. T. Ulkomamma

Vierailija
4/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menenhän itsekin autolla töihin 5x vko ja samoin tulen pois...

Samalla vien lapset päiväkotiin. Siinä samassa menee koululainenkin. Joka kyllä kävelee kotiin omilla jaloillaan iltapäivästä :)

t: Curlingmama.

Vierailija
5/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulumatka - en uskalla vielä lähettää kävelemään

Vierailija
6/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vien toisen lapsen päiväkotiin siinä samalla, joka on lähellä koulua. Matkaa pari kilometriä, joten tuntuisi hölmöltä pistää toinen kävelemään (ja herättää ainakin puoli tuntia aikaisemmin), kun itse joka tapauksessa ajan siitä ohi.

Vierailija
7/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan aamulla ja luovuttaa päivällä vanhemmille tai kirjallisesti sovitulle hoitajalle.

Vierailija
8/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on gurling- vanehmpien kuningatar. Hänen mielestään heidän lapsensa on niin erityinen, että ansaitsee kaikessa vain parasta. Lapsen ei tarvitse tehdä mitään itse- toisin sanoen- ei anneta tehdä. Lapsi viedään autolla ja haetaan autolla koulusta. Seurassa on isovanhempi, joka iltapäivä. Harrastukset on määrätty. Ne eivät ole poikien harrastuksia, kuten pojilla yleensä, vaan vähän erikoisempia harrastuksia- kuten ratsastus. Vaatteet puetaan päälle aamuisin 9- vuotiaalle- sellaisia ranskalaistyyppisiä lastenvaatteita- parempia siis kuin muilla. Lapsi saa aina paljon lahjoja ja kaiken, mitä osaa pyytää. Hänellä on tietenkin tietokone, älypuhelin jne. Mutta- lapsi on epävarma, vähän arka, eikä osaa itse pitää puoliaan missään asiassa ja alkaa itkemään, jos joku toinen lapsi saa jotain, mitä hän ei ole vielä ehtinyt saamaan- saa sen toki melko pian tämän jälkeen. Ei viihdy paikoissa, joissa häntä ei huomioida erikseen. Viihtyy vain siellä isovanhemmillaan, jossa saa jakamattoman huomion kaiken aikaa. Mitäs tähän sanoisin. Voi voi. Ja motiivi oli mikä?

Vierailija
9/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla ei varmaan ole joustavaa työaikaa, joten lapsethan joutuvat menemään kuitenkin itsekseen kouluun, jos koulu alkaa myöhemmin kuin vanhempien työpäivä.

Normaalia on nyt tietenkin viedä lapsi autolla kouluun, jos lapsella alkaa koulu samaan aikaan kuin vanhempien on aika viedä ei-kouluikäiset päiväkotiin (joka sijaitsee koulun lähellä) ja mennä itse töihin.

Mutta lähinnä tarkoitan niitä vanhempia, jotka eivät halua antaa lasten itse kävellä kouluun, miksi? Miksi he eivät tänä päivänä voikaan kävellä, kun ennenkin on kävelty ja varmaan suurin osa kävelee vielä tänäkin päivänä?

Vierailija
10/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mutta aamulla pimeäss rekkojen seassa pysäkille kävely on liian vaarallista 10v:lle. Jalkakäytävää ei ole ja lumipenkka on kaventanut tien niin että allejäämisen vaara on todellinen.

Muuten tuo 3km ei olisi paha kävellenkään, mutta kovilla pakkasilla on viety. Yleensä lapsi pääsee vanhemman naapurinpojan kanssa - hänet vietäisiin kesät talvet kouluun. Ei jaksa kävellä yli 200m, pyöräilykin kouluun on tuskien taivalta.

Vierailija
11/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapea ja mutkainenkin kaiken lisäksi.

Vierailija
12/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuskaamassa lapsia kouluun?

Jos asut jollain työttömien seudulla kaupungin vuokra-asunnoissa, voi näin olla.

Mutta itse asun rivarialueella, missä kaikki käyvät töissä. Ei täällä ole kenelläkään aikaa kuskata lapsia erikseen kouluun. Mutta autokyytejä saavat koululaiset ja koululaisten kaverit jonkun vanhemman matkassa työmatkalla.

Minä nimittäin en ole koskaan nähnyt kenenkään vartavasten kuljettavan lapsia autolla kouluun ja pois. Minun tuntemani naiset kulkevat töissä.

Useimmilla ei varmaan ole joustavaa työaikaa, joten lapsethan joutuvat menemään kuitenkin itsekseen kouluun, jos koulu alkaa myöhemmin kuin vanhempien työpäivä.

Normaalia on nyt tietenkin viedä lapsi autolla kouluun, jos lapsella alkaa koulu samaan aikaan kuin vanhempien on aika viedä ei-kouluikäiset päiväkotiin (joka sijaitsee koulun lähellä) ja mennä itse töihin.

Mutta lähinnä tarkoitan niitä vanhempia, jotka eivät halua antaa lasten itse kävellä kouluun, miksi? Miksi he eivät tänä päivänä voikaan kävellä, kun ennenkin on kävelty ja varmaan suurin osa kävelee vielä tänäkin päivänä?

Vierailija
13/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono selitys, että kun itse menee töihin, niin samalla menee lapsi autolla. Mikset itse kävele/pyöräile ja näytä esimerkkiä. Amerikasta tuli dokumentti, kun siellä vain joka 4.lapsi harrasti enää mitään liikuntaa. Autolla kuljettiin ainoastaan. 75 prosenttia aikuisista samoin. Ja lihavuus on uusi kansantauti.

Vierailija
14/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuskaamassa lapsia kouluun? Jos asut jollain työttömien seudulla kaupungin vuokra-asunnoissa, voi näin olla. Mutta itse asun rivarialueella, missä kaikki käyvät töissä. Ei täällä ole kenelläkään aikaa kuskata lapsia erikseen kouluun. Mutta autokyytejä saavat koululaiset ja koululaisten kaverit jonkun vanhemman matkassa työmatkalla. Minä nimittäin en ole koskaan nähnyt kenenkään vartavasten kuljettavan lapsia autolla kouluun ja pois. Minun tuntemani naiset kulkevat töissä. [

**On järjestänyt asiat, että tämä on mahdollista. Isovanhempi elää lapsenlapselleen 100%.**

Vierailija
15/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan lapsen kävelemään koululle pilkkopimeään ja vesisateeseen ja sitten 15 min myöhemmin ohitan sen autolla, kun ajan siitä koulun ohi töihin... Just.

Vierailija
16/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono selitys, että kun itse menee töihin, niin samalla menee lapsi autolla. Mikset itse kävele/pyöräile ja näytä esimerkkiä. Amerikasta tuli dokumentti, kun siellä vain joka 4.lapsi harrasti enää mitään liikuntaa. Autolla kuljettiin ainoastaan. 75 prosenttia aikuisista samoin. Ja lihavuus on uusi kansantauti.

Lasten koulumatka vain 3km ja talvella ei saa käyttää pyörää, siksi vien kolmena aamuna heidät kouluun, ajan koulun ohi, kun menen töihin. Kahtena aamuna kävelevät, sekä kotiin päin, ei voi olla ihan kamalaa...

Vierailija
18/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelemään tonne pimeään kun itse huristan autolla tismalleen samaan aikaan koulun ohi!

Mun lapset harrastavat niin paljon liikuntaa(molemmilla 2 liikunnallista harrastusta ja leikkivät ulkona päivittäin) ja kävelevät joka päivä kotiin etten näe ollenkaan tarpeelliseksi laittaa niitä kävelemään kun pääsevät samalla kyydillä koululle...ja siis totta kai kävelevät kun eivät mene klo 8 kouluun.

Näin meillä nyt ja jatkossa!

Vierailija
19/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on ollu aika rapeat kelit tässä viime aikoina, mm. tänään satoi vettä, eli ei oikein tuo kävely töihin nappaa. Ai niin bmi 22 eli ei ole sen kanssa kyllä ongelmaa.

Vierailija
20/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuskaamassa lapsia kouluun?

Jos asut jollain työttömien seudulla kaupungin vuokra-asunnoissa, voi näin olla.

Mutta itse asun rivarialueella, missä kaikki käyvät töissä. Ei täällä ole kenelläkään aikaa kuskata lapsia erikseen kouluun. Mutta autokyytejä saavat koululaiset ja koululaisten kaverit jonkun vanhemman matkassa työmatkalla.

Minä nimittäin en ole koskaan nähnyt kenenkään vartavasten kuljettavan lapsia autolla kouluun ja pois. Minun tuntemani naiset kulkevat töissä.

ja aina silloin kotona, kun lapset lähtevät kouluun. Taksilla kyllä kulkevat, mutta kuljettaisin, jos ei kyyditystä ole. Että kyllä vaan voi olla kotona kuljettamassa lapsia aamulla kouluun, vaikka töissä kävisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan