Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä asuu VÄKISIN lasten ja minun kanssani, poliisi ei auta

Vierailija
29.01.2013 |

Miten tämä on mahdollista???

Henkinen väkivalta on kamalaa ja runsasta, joten ihan yksinkertaisesti tehtävät neuvot ja ohjeet, kiitos. Jos niitä jollakulla on jakaa. Olen henkisesti niin poikki.

Kun olisin juossut maratonin ja luulen kohta pääseväni huilaamaan niin minut pistetään juoksemaan toinen, armotta.

Jos avaankin suuni, ihan mistä vaan niin mies väittää mun huutavan ja olevan täysin psykoosissa ja kuinka kriisisossuja kiinnostaa varmasti asia jne. Sellaista ihan kamalaa henkistä väkivaltaa ja nimenomaan liittyen mielenterveyteen, mitä ei tuosta vaan todisteta jos joku muuta väittää, tosin olen valmis vaikka mihin mielentila-tutkimuksiin.

Olenkin rikki, tarvitsenkin pitkän terapian kun tämä on joskus ohi. Toivon vaan kestäväni hengissä. HHoidan viittä lastani yksin, kaksi nuorimmaista on meidän yhteisiä.

Mies on alkanut käyttämään päihteitä ja kertaalleen löi minua jolloin soitin poliisit. Kaikki sanoo, että mun on jotain tehtävä, mutta kaikki mitä teen on osoittautunut turhaakin turhemmaksi.

Vai osaako joku sanoa, häämöttääkö maali?

Lastensuojelulle meni ilmoitus tuosta kun soitin poliisit. Olen puhunut heille puhelimessa, mutta en ole saanut kaikkea sanotuksi kun mies kuuntelee ja kiristää minua (uhkaa valehdella minusta kaikenlaista). Ovat luvanneet tulla ja tosissani odotin heitä, mutta he eivät olekaan saapuneet sovitulle ajalle, näin on käynyt jo kahdesti.

Olen jättänyt vastaajaan viestiä, mutta ei olla soitettu...

Meillä oli yhteinen MÄÄRÄAIKAINEN vuokrasopimus, josta mies irtisanoutui kirjallisesti tammikuun alkupuolella. Minulla on alkup. tosite piilossa.

Samoin hän on siirtänyt kirjansa asunnosta pois ITSE ja siitäkin mulla on paperilla tosite.

Ainoa asia on se, että joka päivä mies vaan tässä meillä on. Väkisin. On avaimetkin hallussaan. Päivystää koko ajan kotona eli en pääse lukkojakaan vaihdattamaan tuosta vaan. Lähtiskin edes jonnekin hetkeksi.

Saanko edes tehdä niin? Erään lakipuhelimen mukaan saisin. Tänään menen poistamaan miehen talon kirjoilta, isännöitsijän luona. On sitten sekin tosite.

Maistraatin mukaan mies ei tässä asu.

Olen soittanut poliisille ja vastaus oli seuraavaa: miestä ei voida hakea ellei hän lyö ja silloinkin mies tulee kuitenkin takas! Koska mies on asunnoton (ei ole mun vika! Hän ei edes yritä hakea asuntoa!) niin ei voi kuulemma häntä laittaa uloskaan tästä syystä.

Olen hakenut "yhteiselämän lopettamisen" päätöstä käräjiltä, mutta se oli ennen kuin mies irtisanoi kirjansa. Sillä päätöksellä ei ulosoton mielestä tee mitään, koska mies ei tässä virallisesti asu niin ei häntä voi silloin häätääkään.

Omaisuutta ei ole jaettavana.

Lakimiehen mukaan (lakipuhelin) asunto on minun ja mies on itsensä kirjannut pois eikä asunnottomuus ole lain mukaan mun ongelmani tai vastuulla.

Poliisin mukaan on.

Asun väkisin tuon kiristävän ja uhkailevan ihmisen kanssa. En nuku öitäni ja meinaan oksentaa kun edes mietin, että mun olisi rutistettava jostain voimia vielä johonkin hakemukseen tmv.

Olen laihtunut päälle 10kiloa, lapset hoidan hyvin, mutta pelkään romahtavani!

Poliisin puheen perusteella MUN kuuluu lasten kanssa lähteä OMASTA kodistamme turvataloon tmv.? Sukulaisia tai tuttavia ei täällä Helsingissä asu.

Sanokaa, että tämä on painajaista ja meillä olisi joku oikeus omaan kotirauhaan!!!! Kiltit, sanokaa. ;(((

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naisen ja lasten pitäisi lähteä omasta kodistaan!

Onko täällä tosiaan näin paskat lait, että sekopäämiehet saa tehdä mitä huvittaa, poliisia ei kiinnosta.

Tuon jutun perusteella vaikka meillekkin voisi tulla kuka tahansa asunnoton lojumaan ja poliisi ei hakisi sitä pois, ennen kuin se lyö.

Vierailija
22/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli irtisanot oman vuokrasopimuksesi, ja hankit uuden vuokra-asunnon, johon teet vuokrasopimuksen vain itsellesi. Sitten muutat sinne vain lapsinesi. Et ota miestä mukaan, et miehesi tavaroita, et siirrä miehesi osoitetta, et anna avaimia, et edes kerro, mikä osoite on kyseeessä.

Ja kun koskaan et anna hänelle avaimia, vastaava tilanne ei pääsy uudestaan syntymään.

Se ongelmahan tässä tietysti on, että jos ja kun miehesi tavaroita on nyt siellä teidän asunnossa, sä et voi etkä saa ottaa niitä mukaan (koska näin antaisin miehelle oikeuden tulla myös) mutta ei niitä saa sinne asuntoonkaan jättää, sillä muuten vuokranantaja tyhjentää ne teidän laskuun. Mä itse tosin tekisin niin, että ilmoittaisin vuokranantajalle jäljelle jääneiden kamojen olevan miehen ja miehen vastaavan niistä, mutta toisaalta maksaisin hävitys/siivouskulut vuokranantajalle ilomielin siitä hyvästä, että pääsisin ukosta eroon. Vaikka olis vähän kalliimpaakin, ei taatusti niin kallista kuin fyysinen ja mielenterveys, oma asunto ja vapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen aikaa mies ainakin on talosta ulkona. Lukot siis vaihtoon ja lasten kanssa turvakotiin joksikin aikaa. Pakollisia tavaroita voit ehkä kerätä vähän ennakkoon, soita sinne turvakotiin tai laita vaikka kirjaston koneelta sähköpostia, että mitä pitäisi tehdä.

Se on ikävää jos joudutte muuttamaan lasten kanssa, mutta jos on pakko ettei mies enää teitä häiriköi, niin sitten on pakko. Ole yhteydessä myös vuokranantajaan, kai heitäkin kiinnostaa jos taloudessa on sinne kuulumaton henkilö.

http://www.hs.fi/asuminen/artikkeli/Poliisi+ei+voi+h%C3%A4%C3%A4t%C3%A4…

Tossa jotain. Hae lähestymiskieltoa, sitten varmaan poliisejakin kiinnostaa.

Tsemppiä! Oot vaikeassa tilanteessa mutta varmasti selviät!

Vierailija
24/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole kirjoilla asunnossasi, soita poliisit uudestaan paikalle. Poliisi EI VOI määrätä sinua pitämään jotain asunnotonta kotonasi. EI VAAN VOI. Tee poliiseille selväksi että mies ei ole kirjoilla kämpässäsi. Samalla poliisit voivat ottaa asunnon avaimen pois.

Vierailija
25/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole kirjoilla asunnossasi, soita poliisit uudestaan paikalle. Poliisi EI VOI määrätä sinua pitämään jotain asunnotonta kotonasi. EI VAAN VOI. Tee poliiseille selväksi että mies ei ole kirjoilla kämpässäsi. Samalla poliisit voivat ottaa asunnon avaimen pois.

Turha selittää mitään muuta, näin se menee. Jos ei onnistu niin aloittaja jätti jotain kertomatta.

Vierailija
26/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pakko asua Helsingissä?

Jos muuttaisit pois johonkin pikkupaikkakunnalle, josta saisit halvemman vuokra-asunnon tai kenties pystyisit jopa oman pienen asunnon ostamaan?

Samalla tulisi etäisyyttä mieheen ja voisit aloittaa ihan uuden elämän.

Vierailija
27/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi näin kärjistäen sanottua, ihminen on aina itse vastuussa omasta elämästään. Ja silloin voi joutua tekemään käsittämättömiäkin ratkaisuja, kaikkea voi voida järjellä selittää.

Ehkä tämäkin tapaus on huomattavasti monimutkaisempi asia, mutta näemme sen vain mustavalkoisena pelkästään toisen osapuolen lasien läpi.

Tiedetään vain se toinen puoli ja surkutellaan sitä, mies saattaa joutua naisen henkisen väkivallan takia syömään rauhoittavia

mutta siitä hän ei kerro.

Vierailija
28/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt vain kannata irtisanoa vuokrasopimus ja muuttaa muualle?

Määräaikaisuushan sinua sitoo kämppään, mutta ihmettelen jos asiasta ei voida neuvotella vuokranantajan kanssa. Onhan myös syitä joiden perusteella vuokraaja voi irtisanoa määräaikaisenkin vuokrasopimuksen heti.

Vierailija
29/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisitko käräyttää miehen poliisille huumeiden käytöstä? Kun huomaat, että hän on aineissa, soitat vaivihkaa poliisin paikalle. Parasta olisi, jos miehen hallusta löytyisi jotain.

Kai ne sen ainakin putkaan veisivät, jolloin voit vaihtaa lukot tai pitää huolen, ettei mies saa avaimiaan mukaan.

Tosin jos mies huomaa, että soitat poliisille, voi olla hankalampi paikka.

Sanoit, että et voi puhua asioita suoraan, koska mies kyttää vieressä. Olet kuitenkin pystynyt kirjoittaman tänne, joten voisitko laittaa sähköpostia viranomaisille ja selvittää, mitä kaikkea joudut kärsimään?

Vierailija
30/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat, että mies käyttää huumeita ja teillä on kotona viisi lasta. Kerrot, ettei mies ole enää kirjoilla teillä ja on irtisanoutunut vuokrasuhteesta, ja käyttäytyy uhkaavasti.

Ihan takuuvarmasti poliisi käy noutamassa, lastensuojelun työntekijöiden kanssa. Mutta mitä pidempään odottelet, sitä epäilyttävämmäksi käyt itse: normaaliäiti ei empisi, jos kotoa alkaa löytyä huumeruiskuja.

Epäilen tosin tätä ihan provoksi, ap on omituisen avuton ihan perusasioissa, ja samalla silti kertoo mm. hakeneensa jotain yhteiselämän lopettamisen päätöstä käräjiltä... ei kuulosta alkuunkaan uskottavalta.

Vierailija
31/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelimessa oleva poliisi kertoo sinulle, etteivät he voi tulla miestä hakemaan, kylmän viileästi kysyt poliisin nimeä ja sanot, että viet asian hänen esimiehelleen. Monta kertaa olen havainnut, että asiat alkavat rullaamaan vasta kun muutut nöyrästä hallintoalamaisesta HANKALAKSI AKAKSI!!! Lastesi tähden, sinä jaksat!

Vierailija
32/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää häneltä kuinka helppoa on saada luvatta asuvat asukkaat pois omistamastaa asunnosta. :D

Vierailija
33/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitäkän huolimatta, että ei ole kirjoilla ja on irtisanonmut sopimuksensa!

Olen hakenut kaikki hakemukset mitä ikinä on neuvottu. Nyt ei ole voimia enempää hakea itselle ja lapsille asuntoa ja toivoa, että löytyy. En jaksa tätä kuin muutaman pvän enään.

Ymmärtäkää, että ole PUHKI jo lähteminen alkaa alkaa alkaa olla vaikeaa.

Ihmettelen juurikin siksi, että MITEN TÄMÄ ON MAHDOLLISTA? MIKSI poliisi ei voisi hakea miestä pois.

Nyt en kerkiä enempää lukemaan vastauksia. Palaan ja kaivan ketjun jonain pvänä ja tulen kertomaan

rtomaan miten kävi.

Tämä konekin nyt temppuilee enkä tiedä miten teksti tulee, voi olla paljon virheitä.

Mutta juu, menen nyt sinne huoltoyhtiöön ja odotan koululaisia kotiin. Koitan vaivihkaa häipätä sitten jos ei muuta ilmene. Soitan vielä uudelleen toiselle poliisilaitokselle ja vaikka johtoon jos pakko. Lakimiehelle en jaksa aikaa odottaan

AP

Vierailija
34/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene turvakotiin ja ota apua vastaan! Ei sun tarvitse kaikkea yksin harteillasi kantaa. Hienoa et jaksat lapsista huolehtia, muista myös levätä ja olla itsellesi armollinen; vaikka se on vaikeaa kun on tuollainen selviytymiskamppailu päällä. Ota vastaan konkreettinen apu mistä vainsaat, vaikka tosi kauheeta on tuo ettei viranomaiset todellakaan auta!!?! Toinen asia, en ole uskovainen, mutta vuosien myötä on alkanut ajatella, että joku meitä isompi juttu maailmassa on ja se kannattelee yli arjen vaikeuksien kun sen vain tajuaa. Ehkä et juuri nyt pysty sellaisia ajattelemaan, käytännön ongelmatkin pitää ratkoa, mutta kun ehdit miettiä omia voimiasi- ettet hajoaisi- niin se että ajattelet olevan jotakin sua isompaa joka sua kantaa, niin helpottaa kummasti. Teitähän tällaiselle henkiselle polulle on lukuisia erilaisia, kaikki tähtäävät samaan; ettei ihminen näänny loppuun luullessaan että hän on kaikkivoipa ja kaiken napa ja kaikki on aina vain hänestä itsestään kiinni. Ehkä tämä sepustus tulee nyt vähän väärään hetkeen, mutta halusin sanoa, kun tuntuu niin pahalta, että ihmiset kärsivät ja kärsivät, eivätkä huomaa näitä asioita. Voimia asioiden järjestelyyn, ap:)

Vierailija
35/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies vain esittää huumeidenkäyttöä jotta nainen vaikuttaisi mielenvikaiselta käräyttäessään hänet tai syyttäessään häntä nistiksi. Heitellä nyt ruiskujen korkkeja lattialle, mutta muuten muka salaa onnistuu käyttämään.

Älä nyt anna millekään päättelylle sijaa vaan otat sen asenteen että tiedät vain mitä näet ja ymmärrät. Poliisille puhut vain näistä tosiasioista, eli kirjoillaolematon mies loisii kämpässäsi.

Vierailija
36/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen minäkin lähtemään turvakotiin lasten kanssa. Siellä saisit turvallisessa ympäristössä hoitaa asuntoasioita kuntoon ja saisit varmaan lastensuojelunkin kanssa keskustella rauhassa.

Minä lähtisin samantien, jos asunnossa joku piikittäisi huumeita ja käyttäytyisi tuolla tavoin. Voimia!

Vierailija
37/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kymmeniä tuhansia lapsia, jotka elävät väkivaltaisessa kodissa, jossa on päihdeongelmia.

Miksi juuri tähän perheeseen pitäisi käyttää viranomaisten resursseja ennemmän kuin näihin muihin perheisiin.

Tässä perheessä on sentään itsenäinen toimiva aikuinen, joka itse tekee päätöksiä, arvioita ja valintoja elämässään. Kaikki lapset eivät ole yhtä onnekkaita.

Missäköhän mies on nyt?!

Vierailija
38/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla ja teen myös vaikeaa eroa. Meillä se tilanne että mies päävuokralaisena asunnossa ja minä teen lähtöä lasten kanssa.

Mies tehnyt selväksi että "taistelee"lapsista viimeiseen asti.

Ei siis päästä mua helpolla.

Vittuilijoille tiedoksi että ei tuosta lähi-yksinhuoltajaksi ole,kiusaa vaan minua.

En saa lastenvalvojan mukaan asuntoa hakea minulle ja lapsille tai saan mutta jos mulla ei ole minun ja miehen tekemään huoltajuussopimusta niin esim.kaupungilta en saa asuntoa ja yksityisen takuuvuokriin ei ole rahaa.

Olen kotihoidontuella ja voin hakea tukeen korotusta vasta kun olen saanut oman osoitteen. Olen ihan loppu ja tuntuu että minut on ajettu umpikujaan.

Kaipaatko jonkunlaista vertaistukea?

Minkäikäisiä lapsia sulla on?

Vierailija
39/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen juurikin siksi, että MITEN TÄMÄ ON MAHDOLLISTA? MIKSI poliisi ei voisi hakea miestä pois.

AP

Sanot, että pelkäät miestä, hän on vaarallinen ja uhkailee, tämä ei suostu poistumaan kodistasi, hän ei siellä asu. Poliisi tulee varmistamaan, että hän lähtee sieltä pois ja ottaa häneltä avaimet. Ihan perusjuttu poliiseille. Taitaa ap:n jutussa joku nyt mättää.

t. itsekin pari kertaa ikävä kyllä joutunut turvautumaan poliisin apuun ja turvakotikin tuttu

Vierailija
40/93 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieläkin ylikierroksilla, mutta painajainen päättyi nyt.

Mies lähti ulos ja koitin soittaa jokaisen lukkoliikkeen, että pääsevätkö tekemään vaihdon tai asentamaan sisälle pian turvalukot. Eivät kerenneet, mutta sain kultaakin kalliimman neuvon eli tunkea lukon sisään jotain mikä estää avaimen toimimasta, kute tulitikku.

Tein niin ja testasin, että avaimet eivät toimi. Silti pelotti hurjasti kun mies tuli ovelle.Soitin poliisit ja mies häipyi. Sain kertoa poliiseille asiani ja näytin kaikki dokumentit, että asunto on minun koti, ei miehen.

Käskivät soittaa uudelleen jos mies tulee takas.

Pelkäsimme isompien lasten kanssa kamalasti, pienimmät nukkui.

Mies koitti aika ärhäkästi päästä sisälle ja soitin heti poliisit kun tuli ovelle.

Menimme isompien kanssa saunaan ja laitoimme ovet lukkoon kunnes poliisi saapui ja kerkisivät nähdä miehen ovella.

Pitkään juttelivat ulkona ja pelkäsimme edelleen, mietimm, että ottavatko miehen talteen vai mitä tapahtuu.

Takaovelle koputettiin ja poliisien auto näkyi etupihalla, joten pelästyin, että päästivät miehen noin vaan ja kuvittelimme miehen olevan takaovella, kunnes poliisit huusi, että siellä on poliisi.

Avasimme oven ja itkuinen mies tuli keräämään pakatut tavaransa, osa jäi tänne vielä. Poliisit kielsi miestä alkamasta vääntämään minulle mistään, että kotirauhan häirintä loppuu samantien ennenkö alkaakaan taas.

Sanoin etten halua jutella ja menin toiseen huoneeseen siksi aikaa. Poliisi toi miehellä olleen kotiavaimen minulle ja kehui asuntoamme upeaksi ja katseli ihaillen ympärilleen. Kyllä meidän kodista näkee, että huolehdin asioista. Kiitin kohteliaisuudesta. Olivat ilmoittaneet tietysti sosiaalipäivystykseen ja kun he olivat poistuneet halusin soittaa sinne itse ha saada puhua jollekin.

Kehuivat minun toimineen täysin oikein ja minun kestäneen todella rankkoja asioita ja nyt on minun vuoro saada alkaa ajattelemaan myös itseäni.

Olen niin huojentunut! Vaikka en pääse avaimilla nyt kotiini ja täällä pitää olla jonkun kun käyn kaupassa sillä pe tulee uudet lukot ja avaimet.

Sinne pe asti mun piti kestää mut en jaksanut.

Mies sanoi poliiseille menevänsä kaverilleen ja tietää kyllä, että jos tulee häiriköimään vielä niin putka kutsuu. Vihdoin poliisi ehdotti minulle myös lähestymiskiellon hakemista.

Katsoo nyt miten asiat etenee, mutta pahin on ohi nyt!

Olen kiitollinen, että saamme apua ja meillä saa olla vaikka presidentti katsomassa päivittäin meidän arkea niin lapsilla on ainakin kaikki hyvin. Tosin sanoin sosiaalityöntekijälle, että lapset varmasti tulee tarvitsemaan jonkinlaista keskusteluapua tmv.

Sekin kyllä järjestyy. He poistivat minulta heti sen mahdollisuuden ajatella olevani jotenkin huono tai tehneeni väärin tai olevani ns. alempaa kastia. Totesivat ettei kukaan voi tuollaista ennakoida, että mies muuttuu noin jne.

Mutta nyt rauha maassa ja pääsen vihdoin nukkumaan niin, että saan herätä aamulla vailla murhetta. Itku pääsee helpotuksesta taas.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän