Exä asuu VÄKISIN lasten ja minun kanssani, poliisi ei auta
Miten tämä on mahdollista???
Henkinen väkivalta on kamalaa ja runsasta, joten ihan yksinkertaisesti tehtävät neuvot ja ohjeet, kiitos. Jos niitä jollakulla on jakaa. Olen henkisesti niin poikki.
Kun olisin juossut maratonin ja luulen kohta pääseväni huilaamaan niin minut pistetään juoksemaan toinen, armotta.
Jos avaankin suuni, ihan mistä vaan niin mies väittää mun huutavan ja olevan täysin psykoosissa ja kuinka kriisisossuja kiinnostaa varmasti asia jne. Sellaista ihan kamalaa henkistä väkivaltaa ja nimenomaan liittyen mielenterveyteen, mitä ei tuosta vaan todisteta jos joku muuta väittää, tosin olen valmis vaikka mihin mielentila-tutkimuksiin.
Olenkin rikki, tarvitsenkin pitkän terapian kun tämä on joskus ohi. Toivon vaan kestäväni hengissä. HHoidan viittä lastani yksin, kaksi nuorimmaista on meidän yhteisiä.
Mies on alkanut käyttämään päihteitä ja kertaalleen löi minua jolloin soitin poliisit. Kaikki sanoo, että mun on jotain tehtävä, mutta kaikki mitä teen on osoittautunut turhaakin turhemmaksi.
Vai osaako joku sanoa, häämöttääkö maali?
Lastensuojelulle meni ilmoitus tuosta kun soitin poliisit. Olen puhunut heille puhelimessa, mutta en ole saanut kaikkea sanotuksi kun mies kuuntelee ja kiristää minua (uhkaa valehdella minusta kaikenlaista). Ovat luvanneet tulla ja tosissani odotin heitä, mutta he eivät olekaan saapuneet sovitulle ajalle, näin on käynyt jo kahdesti.
Olen jättänyt vastaajaan viestiä, mutta ei olla soitettu...
Meillä oli yhteinen MÄÄRÄAIKAINEN vuokrasopimus, josta mies irtisanoutui kirjallisesti tammikuun alkupuolella. Minulla on alkup. tosite piilossa.
Samoin hän on siirtänyt kirjansa asunnosta pois ITSE ja siitäkin mulla on paperilla tosite.
Ainoa asia on se, että joka päivä mies vaan tässä meillä on. Väkisin. On avaimetkin hallussaan. Päivystää koko ajan kotona eli en pääse lukkojakaan vaihdattamaan tuosta vaan. Lähtiskin edes jonnekin hetkeksi.
Saanko edes tehdä niin? Erään lakipuhelimen mukaan saisin. Tänään menen poistamaan miehen talon kirjoilta, isännöitsijän luona. On sitten sekin tosite.
Maistraatin mukaan mies ei tässä asu.
Olen soittanut poliisille ja vastaus oli seuraavaa: miestä ei voida hakea ellei hän lyö ja silloinkin mies tulee kuitenkin takas! Koska mies on asunnoton (ei ole mun vika! Hän ei edes yritä hakea asuntoa!) niin ei voi kuulemma häntä laittaa uloskaan tästä syystä.
Olen hakenut "yhteiselämän lopettamisen" päätöstä käräjiltä, mutta se oli ennen kuin mies irtisanoi kirjansa. Sillä päätöksellä ei ulosoton mielestä tee mitään, koska mies ei tässä virallisesti asu niin ei häntä voi silloin häätääkään.
Omaisuutta ei ole jaettavana.
Lakimiehen mukaan (lakipuhelin) asunto on minun ja mies on itsensä kirjannut pois eikä asunnottomuus ole lain mukaan mun ongelmani tai vastuulla.
Poliisin mukaan on.
Asun väkisin tuon kiristävän ja uhkailevan ihmisen kanssa. En nuku öitäni ja meinaan oksentaa kun edes mietin, että mun olisi rutistettava jostain voimia vielä johonkin hakemukseen tmv.
Olen laihtunut päälle 10kiloa, lapset hoidan hyvin, mutta pelkään romahtavani!
Poliisin puheen perusteella MUN kuuluu lasten kanssa lähteä OMASTA kodistamme turvataloon tmv.? Sukulaisia tai tuttavia ei täällä Helsingissä asu.
Sanokaa, että tämä on painajaista ja meillä olisi joku oikeus omaan kotirauhaan!!!! Kiltit, sanokaa. ;(((
Kommentit (93)
olet itse sanonut, että sulla on kaikki paperit ja lakimies sanonut, että sulla on oikeus asua yksin.
SILTI MUKA ET VAIHDA LUKKOJA KUN ET TIEDÄ SAAKO NIIN TEHDÄ? :D :D
Ja kännykkä on ilmeisesti liimattu seinään, kun sanot ettet voi puhua vapaasti viranomaisten kanssa kun ukko kuuntelee?
Jos sä et uskalla erota miehestä, koska pelkäät seurauksia, SANO se ÄÄNEEN MUTTA älä keksi tekosyitä.
Sulla on jo keinot sulkea se pois teidän elämästä, mutta jostain syystä sä et niitä käytä.
Miten me voitaisiin sua auttaa? Paitsi auttaa sut tajuamaan, että jostain syystä sä et sittenkään mene ihan loppuun saakka tässä hommassa, vaikka paljon olet jo tehnytkin.
Sun pitää nyt mietti miksi. Sitten ehkä saat virtaa viedä homman loppuun. Jos edes sitä haluat.
Soitat ensin isännöitsijälle/vuokraisännälle, jos se on vuokra-asunto. Nostat sitä ennen matkatavaroitasi jonnekin varastoon, vaikka työpaikalle. Kysy poliisia + vuokranantajaa paikalle, kerro että asunnossasi majailee sinne kuulumaton henkilö, joka tunkeutuu asuntoon väkisin, eikä poistu pyynnöistä huolimatta ja voisiko joku tulla mukaan lukkojenvaihdon ajaksi, että hänet saadaan sieltä ulos. Otat avaimet pois, et anna uusia ja lähdet lasten kanssa vähäksi aikaa matkoille, luuri kiinni, jolloin vältät huudon käytävässä.
Teet poliisille selväksi, että jos poliisi ei auta, teet heidän toimistaan tutkintapyynnön. Poliisin kuuluu auttaa tuossa tilanteessa. Myös vartiointiliikkeistä voisit kysyä, saisiko heiltä apua vaikka maksua vastaan.
Minusta sinun kannattaisi, jos kerran pahoinpitelyistäkin on todisteita. Huumeidenkäytöstä tee ilmoitus poliisille. Tunkeilijasta ilmoitus poliisille. Älä saatana usko noita poliiseja, ne luulee että teillä on parisuhde. Kyllä poliisin pitää poistaa asuntoon kuulumaton henkilö, tolla periaatteellahan kuka hyvänsä kadulta voi kävellä kämppään sisälle ja ruveta majaa pitämään. Eihän se niin mene.
Apua lukonvaihtotilanteeseen esim. täältä? Mutta ensin vaadi sitä poliisia apuun.
Etelä-Suomen Lisäturva Oy ym.
googleta sanalla henkivartija.
Pakkaa lapset ja mene. Kerrot siellä tilanteen ja saat apua.
Sosiaalitoimiston väestä tee valitus, jos tosiaan ovat kahdesti jättäneet tulematta sovittuun tapaamiseen kotiinne eivätkä ole ilmoittaneet mitään. Onkohan mahdollista että miehesi olisi soittanut heille ja perunut tapaamiset..?
Lukot voi vaihtaa vain asunnon omistaja.
ja vuokralainen sen tekee näin; ota yhteys huoltoyhtiöösi.. kerro tilanne, sano että haluat pikana. odota kun lukkoliike soittaa sopiakseen sarjoitus ajan, ole paikalla kun lukkoseppä tulee ja maksa lasku. Äläkä anna uusia avaimia sille hörhölle.
"Tänään menen poistamaan miehen talon kirjoilta, isännöitsijän luona" Mitä turhaan isännöitsijä on saanut tämän tiedon jo väestötietojärjestelmästä eli maistraatilta.
"Olen hakenut "yhteiselämän lopettamisen" päätöstä käräjiltä" eli jättänyt avioerohakemuksen tai hakenut pesänjakajaa.
Jatka vaan elämääsi hellan ja nyrkin välissä kotiarestissa, ei sinulla näytä hätää olevan, kun edelleen roikut tuollaisessa suhteessa.
ja vuokralainen sen tekee näin; ota yhteys huoltoyhtiöösi.. kerro tilanne, sano että haluat pikana. odota kun lukkoliike soittaa sopiakseen sarjoitus ajan, ole paikalla kun lukkoseppä tulee ja maksa lasku. Äläkä anna uusia avaimia sille hörhölle.
Meinaatteko ihan oikeasti, että lukot pidättelee tuollaisia hörhöjä.
Värikynät ovat mielenkiintoinen ja monimutkainen lelu ihan aikuistenkin käyttöön.
ja huolehtii lapsistaan ja itsestään.
Teillä oli aika lastenvalvojalle, odota sitä, ilmoita hörhöilystä poliisille.
Voit tosiaankin pyytää sossut kotikäynnille, tee rikosilmoitus siitä hakkaamisesta. Hae lähestymiskieltoa, ota nyt saatana järki käteen.
Vino pino tekosyitä kyllä keksitään mutta oikeesti lähde!
taikka kohta taas luetaan surullisia uutisia lööpeistä.
Ap on tainnut unohtaa kertoa jotain oleellisia asioita poliisille. Todellakaan koditon ihminen ei voi vain oleskella jonkun toisen kodissa laillisesti! Aivan taatusti poliisi tulee poistamaan ulkopuolisen henkilön jos sitä osaa oikein pyytää. Ei sinun tarvitse poliisille selitellä mitään muuta, kuin että sinun kodissasi on ihminen, joka ei siellä asu!
Sosiaalipäivystykseen voi soittaa Helsingissä milloin tahansa ja sieltä he tulevat HETI jos ilmoitat että teillä on ulkopuolinen asunnoton henkilö, joka on mahdollisesti huumeissa ja arvaamaton.
Mitä oikein puhelimessa noille selität kun et saa ketään paikalle? Älä ala selittelemään mitään parisuhdejuttuja sun muita..
itse olla hieman sekaisin, tuskin edes on pyytänyt poliisilta apua. Antaa sitten olla! Tässä on aika moni tehnyt selväksi, että jos ap haluaa, poliisi kyllä poistaa miehen ja ottaa aivaimet. Ei ole mikään iso ongelma sen osalta.
Siis tällä logiikalla mä voisin sanoa itseni irti tästä mun vuokrakämpästä, mennä vaan pimputtamaan jonkun ovikella, tunkeutua sisään ja jäädä sinne, eikä sillä asukkaalla olisi oikeutta häätää mua. Hullua. Ei voi mennä näin.
Ap:lle toivon nyt rohkeutta! Ajattele lapsia! Tee, mitä täytyy! Ei tommosen äijän valheet voi lopulta mennä läpi.
Siis tällä logiikalla mä voisin sanoa itseni irti tästä mun vuokrakämpästä, mennä vaan pimputtamaan jonkun ovikella, tunkeutua sisään ja jäädä sinne, eikä sillä asukkaalla olisi oikeutta häätää mua. Hullua. Ei voi mennä näin.
Ap:lle toivon nyt rohkeutta! Ajattele lapsia! Tee, mitä täytyy! Ei tommosen äijän valheet voi lopulta mennä läpi.
Eipä sinne voisi jäädä ukko majailemaan kun ei olisi kirjoillakaan ja asunto pitäisi saada tyhjäksi. Jos mies hangottelisi vastaan, sossuille saisi hyvää näyttöä hänen käytöksestään siinäkin.
Uutta kotia on muuten helpompi etsiä Helsingin kaupungilta, jos olet yh lasten kanssa kuin esim. ydinperheellisenä. Ja etenkin, jos asutte turvakodissa.
Ap, on palannut nyrkin ja hellan väliin kotiarestiin, mutta hänen sivupersoonansa käy pitämässä ketjua yllä.
Minulla on parikin poliisia tuttavapiirissäni. Haluatko oikeasti apua, vai onko tämä pilaa? Näin vakavilla asoilla ei saa leikkiä. Tässä on jopa syy kaivaa kirjoituksen lähde selville IP osoitteen avulla kun lapset ovat vaarassa.
Helpommalla pääset kun ilmoitat tänne osoitteesi ja me pastalaiset soitamme sinne poliisit jos et muka itse uskalla. Ukko on ulkona parissa tunnissa, takuulla.
Jos tämä ei ole pilaa, nyt ruvetaan toiminaan.
Jos kuvioissa on lapsia ja uhkaileva huumeidenkäyttäjä, toivon että ap on jo toiminut! Tuollaiset hörhöt tekevät erotilanteessa vielä ruumiita, ja jos oikeasti on ettei apua saa eikä sos.toimi reagoi ajoissa pääkaupunkiseudulla menneidenkään ikävien kokemusten pohjalta viisastuneena niin turvakoti EI käännytä ketään pois. Siitä asiat lähtevät etenemään, mutta samantien toimimaan ap, ei huomenna tms vaan heti. Ennen kuin liian myöhäistä teille!
Taitaa olla täyttä paskaa tämä tarina. niinkuin tuossa joku ylempänä mainitsi,osoite tänne niin kytät on paikalla nopeasti ja ukko ulkona.
AP voi olla niin pihalla, ettei enää osaa hakea itse apua itselleen. Tilanne on aivan päivänselva kaikille: uhkaava huumemies kotona, joka ei suostu poistumaan vaikka ei asu ko. osoitteessa.
Laita nimesi ja osoitteesi tähän ketjuun, niin palstalaiset hoitaa ne kytät ja sossut sinne sun luokse. Ei tää nyt oikeesti ole näin vaikeaa, vaikka hyvinvointiyhteiskunnasta ollaankin luovuttu.