Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä asuu VÄKISIN lasten ja minun kanssani, poliisi ei auta

Vierailija
29.01.2013 |

Miten tämä on mahdollista???

Henkinen väkivalta on kamalaa ja runsasta, joten ihan yksinkertaisesti tehtävät neuvot ja ohjeet, kiitos. Jos niitä jollakulla on jakaa. Olen henkisesti niin poikki.

Kun olisin juossut maratonin ja luulen kohta pääseväni huilaamaan niin minut pistetään juoksemaan toinen, armotta.

Jos avaankin suuni, ihan mistä vaan niin mies väittää mun huutavan ja olevan täysin psykoosissa ja kuinka kriisisossuja kiinnostaa varmasti asia jne. Sellaista ihan kamalaa henkistä väkivaltaa ja nimenomaan liittyen mielenterveyteen, mitä ei tuosta vaan todisteta jos joku muuta väittää, tosin olen valmis vaikka mihin mielentila-tutkimuksiin.

Olenkin rikki, tarvitsenkin pitkän terapian kun tämä on joskus ohi. Toivon vaan kestäväni hengissä. HHoidan viittä lastani yksin, kaksi nuorimmaista on meidän yhteisiä.

Mies on alkanut käyttämään päihteitä ja kertaalleen löi minua jolloin soitin poliisit. Kaikki sanoo, että mun on jotain tehtävä, mutta kaikki mitä teen on osoittautunut turhaakin turhemmaksi.

Vai osaako joku sanoa, häämöttääkö maali?

Lastensuojelulle meni ilmoitus tuosta kun soitin poliisit. Olen puhunut heille puhelimessa, mutta en ole saanut kaikkea sanotuksi kun mies kuuntelee ja kiristää minua (uhkaa valehdella minusta kaikenlaista). Ovat luvanneet tulla ja tosissani odotin heitä, mutta he eivät olekaan saapuneet sovitulle ajalle, näin on käynyt jo kahdesti.

Olen jättänyt vastaajaan viestiä, mutta ei olla soitettu...

Meillä oli yhteinen MÄÄRÄAIKAINEN vuokrasopimus, josta mies irtisanoutui kirjallisesti tammikuun alkupuolella. Minulla on alkup. tosite piilossa.

Samoin hän on siirtänyt kirjansa asunnosta pois ITSE ja siitäkin mulla on paperilla tosite.

Ainoa asia on se, että joka päivä mies vaan tässä meillä on. Väkisin. On avaimetkin hallussaan. Päivystää koko ajan kotona eli en pääse lukkojakaan vaihdattamaan tuosta vaan. Lähtiskin edes jonnekin hetkeksi.

Saanko edes tehdä niin? Erään lakipuhelimen mukaan saisin. Tänään menen poistamaan miehen talon kirjoilta, isännöitsijän luona. On sitten sekin tosite.

Maistraatin mukaan mies ei tässä asu.

Olen soittanut poliisille ja vastaus oli seuraavaa: miestä ei voida hakea ellei hän lyö ja silloinkin mies tulee kuitenkin takas! Koska mies on asunnoton (ei ole mun vika! Hän ei edes yritä hakea asuntoa!) niin ei voi kuulemma häntä laittaa uloskaan tästä syystä.

Olen hakenut "yhteiselämän lopettamisen" päätöstä käräjiltä, mutta se oli ennen kuin mies irtisanoi kirjansa. Sillä päätöksellä ei ulosoton mielestä tee mitään, koska mies ei tässä virallisesti asu niin ei häntä voi silloin häätääkään.

Omaisuutta ei ole jaettavana.

Lakimiehen mukaan (lakipuhelin) asunto on minun ja mies on itsensä kirjannut pois eikä asunnottomuus ole lain mukaan mun ongelmani tai vastuulla.

Poliisin mukaan on.

Asun väkisin tuon kiristävän ja uhkailevan ihmisen kanssa. En nuku öitäni ja meinaan oksentaa kun edes mietin, että mun olisi rutistettava jostain voimia vielä johonkin hakemukseen tmv.

Olen laihtunut päälle 10kiloa, lapset hoidan hyvin, mutta pelkään romahtavani!

Poliisin puheen perusteella MUN kuuluu lasten kanssa lähteä OMASTA kodistamme turvataloon tmv.? Sukulaisia tai tuttavia ei täällä Helsingissä asu.

Sanokaa, että tämä on painajaista ja meillä olisi joku oikeus omaan kotirauhaan!!!! Kiltit, sanokaa. ;(((

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää varmaan oikeasti lähte sinne turvataloon. Vaikka olisi kuinka sinun ja lasten koti.

Sitä kautta jos saisit asiat etenemään!

Tsemppiä!

Vierailija
2/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voit ehkä ajatella selkeämmin jatkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhunut vuokranantajalle tilanteesta?

Jos maailmassa vähänkään inhimillisyyttä löytyy, luulisi vuokranantajan joustavan ja purkavan vuokrasopimuksenne sen määräaikaisuudesta huolimatta.

Pääsisitte muuttamaan pois, äijä menköön minne haluaa.

Vierailija
4/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mene lasten kanssa turvakitiin

2. Hae tavarasi kotoa vasta kun mies on saatu ulos sieltä (voi käydä väkivaltaiseksi)

3. Neuvottele turvakodin henkilökunnan kanssa miten toimia. Osaavat varmasti neuvoa miten saat vuokrasopimuksen purettua ja tarvittaessa auttavat hankkimaan uuden asunnon.

Tsemppiä

Vierailija
5/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä auttavat!

Jos se mies ei poistu sekunniksikaan asnnosta niin lähdet vaikka lasten kanssa muka kauppaan ja menettekin sinne turvakotiin ja pyydätte apua sieltä.

Vierailija
6/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene turvakotiin ja soita poliisille, että sun asuntoon on joku murtautunut.

Vierailija
7/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään tekemisissä. Miehen isä asuu ulkomailla ja sama juttu. Muita sukulaisia ei ole.

Itselläni isä kuollut ja suurin osa sukulaisista myös ulkomailla. Mummuuni voin aina luottaa ja tukeutua, mutta asuu kans eri paikkakunnalla ja niin pienessä kopperossa, ettei sinne vaan voi mennä lasten kanssa.

Asuntoa olen hakenut kaikkialta, mutta tuloksetta. Helsingin asuntotilanne on huono. Olisikin varaa ostaa oma! Lähtisin heti.

Miehen äiti ei jaksa enään edes minun kanssani aiheesta puhua. Tahtoo poissulkea totuuden ja toisaalta, ei ole hänelläkään aikuisesta pojastaan vastuuta. Kuka tahtoisi tuollaisen nurkkiinsa?

Itsekin poissulkisin koko ukon elämästäni jos voisin. Toki jos ihme tapahtuu niin saa lapsiaan tavata kunhan on hoitanut itsensä ja asiansa kuntoon. Uhkailee itsemurhalla ja ilmoittavansa sitä ennen kaikille, että tekee sen mun takia, että olen niin kylmä ja kamala kun ajan hänet ulos.

En vaan voi olla saman katon alla. Hän on hommannut karenssin itselleen, alkanut käyttämään huumeita (olen löytänyt ruiskun korkkeja lattialta ym.), hänellä ei ole edes henkilöllisyystodistusta. Joskus aikaa sitten rahapussi vietiin ja passi sekä ajokortti mukana. Olen hommannut hänelle jopa maksusitoumuksen sosiaalitoimistosta uutta henkkaria varten, mutta ei ole hommannut siltikään. Pankkikorttinsa on rikki ja hän on siis ihan suossa.

Minä en halua sinne hänen mukanaan!

Olen jo ihan tarpeeksi hakenut tukia ym. vaan sen takia, ettei mies ole hoitanut asioitaan. Olen aina saanut jostain järjestymään rahat kaikkeen. Omillani pärjäisin ilman häntä kyllä, kun saisin Kelan yksihuoltajan tuet. Itse opiskelen ja odotan leikkaukseen. Opiskelen juuri siksi uutta ammattia kun edel.en pysty tekemään enään.

En aio kantaa riippakiveä mukanani koko elämääni ja huolehtia hänen kaikista asioistaan kun ei sitä itse tee.

Yritän vielä tänään asioita hoituun. Vaihdatan lukot jos mies häipyy ja muutan ne talonkirjat. Jos jonkun pykälän mukaan toimin väärin niin sitten toimin. Lakipuhelimessa sanottiin, että siitä saisi vain sakkorangaistuksen maksimissaan. Jos en onnistu niin lähden turvataloon. Näin tämä ei tule menemään.

Isompien lasten isä on tukenani, tosin hänkin puolisoineen eri paikkakunnalla.

Mutta tieto siitä, että on mun puolella ja tuntee minut niin monien vuosien takaa, että tietää tasan tarkkaan kuinka paljon lasten eteen teen ja olen valmis tekemään, se jo pelkästään helpottaa.

Ihan pelkät voimien toivotukset auttaa jo tässä kohtaa. En tajua mikä mieheen on mennyt, ehkä ne huumeet mitä on käyttänyt? En tiedä.

En olisi ikinä uskonut kaiken päättyvän näin, mutta lasten vuoksi olen valmis taistelemaan viimeiseen asti, pääasia, että saan lapset turvalliseen ilmapiiriin ja saavat elää huoletonta lapsen elämää. Sen olen koittanut yksin taata tämän painajaisenkin keskellä, mutta ei lapset tyhmiä ole, joten kaikkea en voi/pysty salata.

Olette oikeassa. Se turvatalo on sitten ihan pakko valita jos ei muuta nyt ilmene.

Enkä voi odottaa kauempaa tai romahdan.

AP

Vierailija
8/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tunne ketään kuka heittäis sen pihalle? Kaverin mies tai joku sukulaismies.

Sovit samalle hetkelle lukonvaihdon. Jos menee riehumiseks niin sulla on hyvä syy soittaa poliisit.

Vierailija
9/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde hyvä ihminen!!!

Vierailija
10/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otat lapset mukaan.

Sanot miehelle hänellä on 24 h aikaa lähteä pois ja sitten soitat poliisit.

Mikä ihme tämän maan naisissa on kun eivät saa näin yksinkertaisia asioita tehtyä.

Kyllä poliisit hakevat miehesi pois kun soitat hätänumeroon. Veikkaan että ennen sitä ukko lähtee.

Ja mitä tulee valehteluun, kyllä ammattilaiset näkevät ketä uskoo. Anna miehen uhitella.

Vierailija
11/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävi vähän samoin, en rupea nyt koko kuviota selittämään. Mies kävi töissä, joten vaihdoin lukot kun oli poissa. Sitten olimme lasten kanssa pois kotoa kun tiesin olevan tulossa, koska tiesin että kamala show nousee.

Seurasi meitä kun arvasi missä olemme, mutta saatiin lähtemään pois.

Pelkäsin ihan sairaana sen jälkeen päästää lapsia pihalle tms, kun pelkäsin tulevan takaisin kun ovi avataan ja kerran vielä tulikin, onneksi en ollut silloin yksin.

Anyway, jos mies ei poistu sieltä ->POISTU SINÄ lasten kanssa!!! Se käy seuraavaksi enemmän väkivaltaiseksi koska tommonen väkisinjääminen yms on jo aika sairasta ja se pahenee tosta (olen kokenut sen).

Mä olen sun puolellasi, olen ollut samassa paikassa, ja tiedän että tosta selvitään!!! Säkin selviät, nyt lukot vaihtoon tai turvakotiin!

Rukoilen sun puolestasi, voimia.

PS sitä lukkojen vaihtoa ei tarvii pelätä, mäkin sain oikeusapua ja juristi sanoi, että siitä ei ole kukaan tuomiota tällaisessa tapauksessa saanu, vaikka periaatteessa vois olla hätävarjelun liiottelua.

Vierailija
12/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teet nyt asialle jotain: otat lapsesi ja lähdet turvakotiin.

Siellä saat asiat puretttua ja saat tukea asioiden hoitamiseksi kuntoon.

Vierailija
13/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tunne ketään kuka heittäis sen pihalle? Kaverin mies tai joku sukulaismies. Sovit samalle hetkelle lukonvaihdon. Jos menee riehumiseks niin sulla on hyvä syy soittaa poliisit.

Tiedätkö mitä?! Väkivallankäyttö on suomenlaissa kiellettyä. Ei ketään siis ei KETÄÄN voi väkisin heittää ulos omasta kodistaan!

Mutta kenenkään ei pakko asua tuollaisissa olosuhteissa. Vapaaehtoisesti voi aina lähteä. Vaikka sinne turvakotiin. Miksi pitää väkisin roikkua tuollaisessa tilanteessa.

Ap, mikä sinut pitää Helsingissä. Eikö olisi kaikille paras ratkaisu päästä mahdollisemman kauas tuollaisesta miehestä.

t. turvakodin kautta turvaan päässy, mutta omin jaloin sinne piti kävellä, ei ketään sinne kanna.

Vierailija
14/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole kirjoilla teidän osoitteessanne, mutta et saa häntä pois sieltä? Miten se on mahdollista? Jos hänen osoite ei ole siellä, poliisi hakee hänet pois jos näin vaadit ja ottaa samalla myös avaimet. Varmuuden vuoksi voit sitten vaihtaa lukonkin.

Vierailija
15/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi aloituksessaan, että mies on itse siirtänyt kirjansa pois asunnosta sekä irtisanoutunut vuokrasopimuksesta. Silloin se ei enää ole miehen koti ja näin ollen mies saadaan poistaa asunnosta. Kyllä poliisinkin jo pitäisi tähän puuttua, jos asunnossa on väkisin sinne kuulumaton henkilö. Joko ap ei ole kertonut kaikkea, ei ole selittänyt poliiseille kaikkea tai sitten tämä on provo. Mikään muu ei selitä sitä, miksi poliisit eivät olisi poistaneet miestä asunnosta, kun se virallisestikaan ei ole miehen koti.

Vierailija
16/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelko sokaisee ihmisen, jos et ole itse kokenut sitä, on turha ihmetellä miksi joku on tossa tilanteessa.

Tuli vielä mieleen, että sossut pystyy pyytämään poliisia poistamaan miehen asunnosta jos lasten turvallisuus uhattuna. Päivystys on 24h/vrk.

t se joka oli samassa tilanteessa

Vierailija
17/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi aloituksessaan, että mies on itse siirtänyt kirjansa pois asunnosta sekä irtisanoutunut vuokrasopimuksesta. Silloin se ei enää ole miehen koti ja näin ollen mies saadaan poistaa asunnosta. Kyllä poliisinkin jo pitäisi tähän puuttua, jos asunnossa on väkisin sinne kuulumaton henkilö. Joko ap ei ole kertonut kaikkea, ei ole selittänyt poliiseille kaikkea tai sitten tämä on provo. Mikään muu ei selitä sitä, miksi poliisit eivät olisi poistaneet miestä asunnosta, kun se virallisestikaan ei ole miehen koti.

Meillä oli kerran tilanne, ex ei suostunut poistumaan kotoani, soitin apua, poliisi saattoi hänet ulos ja muistutti, etteivät halua toistamiseen tulla. Ei ole tarvinnutkaan.

t.16

Vierailija
18/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kerran irtisanonut itsensä ym.

Se on siis tasan naisen ja lasten koti sen jälkeen.

Ja jos joku sinne tulee ja pyytää ystävällisesti poistumaan, niin sehän on sitten häirikön ongelma jos heittäytyy väkivaltaiseksi. Se on monille tässä maassa aika epäselvää, että väkivalta on lailla kielletty :)

Vierailija
19/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku on luvatta sinun kotonasi.

Entä voisiko hakea lähestymiskieltoa?

Soita poliisille. SOita sinne uudestaan niin monta kertaa, että hakevat miehen pois.

Vierailija
20/93 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha syyllistää ap:ta

Mitä sä selität?! Siinä mielessä harvinainen av ketju, että ketään ei ole syyllistänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan