Arkijogurtti, Arkijuusto, keneen tällainen vetoaa?
Siis arkihan on ihanaa ja turvallista, mutta kenelle toimii elintarvikkeen myyntivalttina etuliite "arki-"?
Voisiko joku selittää?
Paikallisen S-marketin katolla liehuu parhaillaan isot tarjousplakaatit, kun tuo ARKIjogurtti on tarjouksessa. o_O Jotenkin surullista.
Kommentit (51)
Väität ettei etuliitteet sinuun vaikuta, vaan päinvastoin :D
Eli mainosmiehet saa sinut maksamaan juuri nimestä. Et osta arkea, koska se luo mielikuvan arkisesta ja huonosta. Jos pannaan sama paska eri pakettiin ja kaksinkertainen hinta, iso mainoskampanja ja nimi luxustuote, ostat kiljuen tavaraa, koska sinulla on mielikuva, että se on laadukkaampaa :)
Näin meitä raukkoja huijataan :)
Se arkijuusto on kyllä kun kumista kengänpohjaa söisi. Olkoon vaikka miten edullista tahansa niin en osta sitä enkä varsinkaan syö. Jogurtti ihan samaa kuraa.
Muhun nuo etuliitteet ei todellaakaan vetoa, päinvastoin. Arki on muutenkin yliarvostettua.
Mua jaksoi aikanaan naurattaa ihmiset ketkä ostavat omasta mielestään hyvää ja laadukasta ruokaa. Ja vouhkaavat joidenkin tuotemerkkien perään.
Kuten edellä... Ihan sama mitä jogurttia syö jos siinä on sikapaljon sokeria. Samaa paskaa se on elimistölle.
Yksi nuori perhe oli niiiin vimosen päälle laittautunu ja ostivat luomuruokaa monenlaista. Ja oli terveysvaikutteista jogurttia yms. Sit lopuksi hihnalla molemmille vanhemmille pari askia tupakkaa. Tosi terveellistä joo.
Tai mun työkaveri: sanoo että syö tätä ruuansulatus jogurttia että suoli toimii. No hän syö töissä poikkeuksetta sekä kahvitauolla että lounaan sijaan jotain vaaleeta leipää tai höttösämpylää minkä ravintoarvo on lähellä nollaa. Ei ehkä ihme jos suoli ei toimi.
Itse ostan todella vähän jogurtteja koskaan edes lapsille. Mieluummin rahkaa ja siihen marjoja.
Mutta jokainen tyylillään. Arki-sanasta ahdistuneille pieni päiväkävely tekisi gutaa. Tai hiihtolenkki.
"Harrastus" nyt kun olen työttömänä. Eli katselen kaupassa tuteselostuksia ja hintoja ja yritän ymmärtää niistä jotain. Helppo sanoa, että meitä vedätetään kaiken maailman keinoin ja kuluttajan on vaikea pysyä siinä mukana, mm. Ei ole tietoa eikä aikaa "hyvän"tuotteen valitsemiseen. Millä kriteerellä edes ostamme tuotteita? Edullisesti voi syödä hyvin, mutta miten eettistä jne. Se on? Onko se sitä vaikka söisi kallista ruokaa?
olen käsittänyt tuon arki-merkin siten, että se on siinä isossa paketissa. Vai onko arkijogurttia muka niissä pikareissa tai juustoa pienissä pakkauksissa? Siis, että merkin pointti on juuri se, että isompi koko helpottaa jotenkin sitä arkea.
Arkijuusto on mielestäni ihan kelvollista ja raejuusto on mielestäni selkeästi parempaa, kuin ne kuivat perusraejuustot. Jogurtteja en ole maistanut, kun meillä ei sellaisia käytetä.
Iso rasia maksaa vähän päälle vitosen ja esim. eilen oli tarjouksessa 4 euroa ja risat. Tuota raaskin ostaa, kun sitä menee meillä tosi paljon. Muut valmiiksi siivutetut juustot kun maksaa maltaita. Maku on mun mielestä parempi kuin esim. Valion Edamissa.
Ja miksikö ei osteta juustoa köntsässä? Siksi, että meillä jää aina se loppu homehtumaan, kun on hankala siivuttaa. Valmiit siivut tulee käytettyä viimeistä murua myöten. Joskus ostin köntsäversion Arkijuustosta ja se oli maultaan kumisempaa kuin nuo siivut.
Ne arkituoteet on yleensä epäterveelisempiä kunin hinnakkaammat!
800 gramman valmiiksi siivutettu paketti maksaa tarjouksessaa halvimmillaan alle 6 euroa. Harmi, että sitä ei myydä meidän käyttämässämme kaupassa vaan sitä pitää erikseen hakea muualta.
Siis arkihan on ihanaa ja turvallista, mutta kenelle toimii elintarvikkeen myyntivalttina etuliite "arki-"?
Voisiko joku selittää?
Paikallisen S-marketin katolla liehuu parhaillaan isot tarjousplakaatit, kun tuo ARKIjogurtti on tarjouksessa. o_O Jotenkin surullista.
on se, että tuotteen nimi vaikuttaa siihen, mitä ostetaan. Eikö se ole ihan se ja sama, mikä tuotteen nimi on, tuoteseloste ratkaisee sen, mikä minuun vetoaa. Jotkut nimet ovat kivempia kuin toiset, mutta kuka niitä nimiä syö?
Jihuu! Joku muukin on miettinyt tätä jo aikoja sitten. Ei vetoa minuun, ei. Päinvastoin, ei tee mieli ostaa sellaisia tuotteita, joiden nimi jo kertoo niiden olevan ikään kuin kakkoslaatua.
kuin kulta katriina tai saludo.
Jos syö sokerijogurtteja, niin niitä on monenmerkkistä. On ihanaa ja arkea ja danoninia yms.
Ei voi niputtaa, että en osta arkijogurttia, koska meillä ei tykätä sokerijgurteista. Silloin te ette osta yleisesti ottaen sokerijogurtteja.
Vai ostatko ihanajogurttia, mutta et arkea ja sitten selität innoissasi, ettei meille osteta mitään sokerilitkuja :D