Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotias jokapaikanhöylä - äiti ei vaan aina jaksa...

Vierailija
28.01.2013 |

Haaveilen yhdestä lomapäivästä, jonka aikana ei tarvitsisi juosta 1-vuotiaan perässä, pestä kakkoja, herätä yöllä ja olla koko ajan valppaana. Varmaan haave, jonka muutama muu saman ikäisen lapsen äiti jakaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipeänä ymmärrän, muuten voisi jo nukkua yöt

Vierailija
2/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipeänä ymmärrän, muuten voisi jo nukkua yöt

ei kaikki lapset nuku samalla lailla eli ole yhtä hyväunisia. Mutta tosiaan, jaan ap:n kanssa tunteen, vaikka oma 1v:ni ei heräilekään yleensä öisin.. On vaan alkanu kiipeillä jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelin, että ehkä viiden vuoden päästä voi syödä ilman että joutuu nousemaan koko ajan putsaamaan jonkun suuta tai ojentelemaan juotavia tms. Tai että tunnelma ruokapöydässä olisi koko ruokailun ajan mukava, siis kukaan ei kilju, itke, töni jne.

Vierailija
4/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsesi heräilee yöllä? kipeänä ymmärrän, muuten voisi jo nukkua yöt

Lapseni ei osaa vielä puhua, joten en voi kysyä häneltä, miksi hän herää.

Ap

Vierailija
5/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jokkut yllättyy siitä että lapsi vaatii jatkuvaa huolenpitoa ja hoivaa.

Laita lapsi mummolaan tai kummille yöksi niin saat vuorokauden rauhaa?

Vierailija
6/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelin, että ehkä viiden vuoden päästä voi syödä ilman että joutuu nousemaan koko ajan putsaamaan jonkun suuta tai ojentelemaan juotavia tms. Tai että tunnelma ruokapöydässä olisi koko ruokailun ajan mukava, siis kukaan ei kilju, itke, töni jne.

on enimmäkseen aika helppoa, joten se on jopa usein sellainen kiva lepoheki! Tosin kyllä lapsi osaa toisinaan keksiä pöydässäkin kaikkea kivaa kokeiltavaa (meillä onkin esim. leipälautasten määrä vähentynyt radikaalisti parin viime kuun aikana).

Vierailija
7/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko nuori tai vanah äiti, niin päästään taas aiheeseen:-)

Vierailija
8/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääli, että lapsella ei ole isää

mutta kun isä tekee töitä, niin jonkun se pitää tämä lapsikin hoitaa. Ja koska minä saan kotihoidontukea, niin mullehan se lankeaa.

Ap

Vierailija
9/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä helpottaa kun taidot ja järki kasvaa.

Vierailija
10/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvisin päivän ilman pottatreeniä, uhmaraivareita, taistelua nukkumisesta ja syömään maanittelua, tihutöitä jne. Tai edes tunnin tai... Mies on reissutyössä ja tekee pitkää viikkoa. Ensi viikonloppuna, ehkä.

Ja tosiaan, eivät kaikki 1 eikä vielä 2-vuotiaatkaan nuku hyvin. Meillä ei mitään vaivaa, mutta vasta 1v7kk iässä esikoinen oppi nukkumaan yöt ilman heräilyä. Tsemppiä ap:lle ja muille väsyneille äideille :)

Vierailija
11/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa kutakin, sanotaan , pian hän on aikuinen eikä voi muuta kuin muistella kaiholla niitä lapsuusaikoja. Nimim. pojat 25 ja 29.

Vierailija
12/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä ku on toi 2vee tuossa kans, niin menoa riittää. Menojalka ku vipattaa, niin se tarkoittaa jotain aivan muuta ku rankkaa biletystä.. :)

Vierailija
13/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin yllättää miten jokkut yllättyy siitä että lapsi vaatii jatkuvaa huolenpitoa ja hoivaa.

Laita lapsi mummolaan tai kummille yöksi niin saat vuorokauden rauhaa?

Missähän kohdassa mahdoin ihmetellä, että enpä kyllä koskaan osannut uskoa, että lasta tarvitsee vahtia? Voit vaikka etsiä sen tuosta aloituksestani ja kopioida seuraavaan viestiisi, mä en nimittäin löydä semmoista kohtaa tekstistäni.

Ei ole oikein tuo lapsi semmoinen, että voisi vielä yökylään laittaa. Olen ehdottanut miehelleni, että hän lähtisi yöksi lapsen kanssa vanhempieni luo, mutta idea ei ole oikein hänen päässään ottanut tuulta alleen.

Ap

Vierailija
14/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi lapsi täytti juuri 6 v ja olen jatkuvasti vieläkin ihan ikionnellinen että se pyyhkimis- ja täyspalvelemisvaihe on ohitse. (No, meillä lasten ikäero 1v8kk, eli siinä oli pitkään 2 pyyhittävää...)

Kateelliset sitten tietty kokevat tarpeelliseksi heti todeta, että odota vaan kun tulee murrosikä. No, tulee mikä tulee, mutta ainakin ne käyvät itse vessassa! /* Taitaa olla vaan esimerkki tästä meidän suomalaisesta tyrmäyskulttuurista...

Lisäksi itselläni ja miehellä ollut aika rauhalliset murrosiät, niin että en mitään kovin pahaa osaa odottaa. Ja pääasia on että nyt on ihanaa. :-D

Vierailija
15/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ikiliikkujani on jo 9v ja muistan kultaisena ne ajat jolloin ei voinut istua sekuntiakaan, ainajoku viidestä oli haluamassa jotain :) Äkkkiä ne vuodet menevät, kyllä sinä jaksat.

Vierailija
16/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvisin päivän ilman pottatreeniä, uhmaraivareita, taistelua nukkumisesta ja syömään maanittelua, tihutöitä jne. Tai edes tunnin tai... Mies on reissutyössä ja tekee pitkää viikkoa. Ensi viikonloppuna, ehkä.

Ja tosiaan, eivät kaikki 1 eikä vielä 2-vuotiaatkaan nuku hyvin. Meillä ei mitään vaivaa, mutta vasta 1v7kk iässä esikoinen oppi nukkumaan yöt ilman heräilyä. Tsemppiä ap:lle ja muille väsyneille äideille :)

mä haaveilen siitä, että sen voisin mennä johonkin kokovartalohierontaan ja maata siinä lavetilla niin löysänä kuin vain voin. Hierojalle sanoisin, että sovitaanko, ettei sitten puhuta MISTÄÄN.

Kotona söisin suklaata ja katsoisin jotain leffoja. Ah.

Kuulostaako susta houkuttelevalta?

Ap

Vierailija
17/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta, se on ihana pieni mölliäinen, ja tuo hoivaaminenkin on mulle luontevaa. Mutta välillä olis kiva saada vapaata.

Ap

Vierailija
18/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi olla niin vaikea jättää vaikka muksu päiväksi hänelle hoitoon, että saisit vaikka hemmottelupäivän??

Vierailija
19/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin kaksivuotias.

Vierailija
20/30 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö miehesi/lapsen isä töitä 24/7 vai miten voi olla niin vaikea jättää vaikka muksu päiväksi hänelle hoitoon, että saisit vaikka hemmottelupäivän??

joka päivä kuitenkin. Mies tekee töitä kotoa käsin, joten on kyllä täällä paikalla, jos oikein kipeästi tarvitsen apua, mutta toisaalta yrittäjällä niitä töitä riittää sillä tavalla, että kokonaisia vapaapäiviä oikein ehtii pitää.

Hemmottelupäivään meillä ei oikein ole varaa, eikä täällä oikein ole semmoisia paikkoja muutenkaan, joihin voisi hemmoteltavaksi mennä. Mä käy kyllä harrastuksissa (mies oikeastaan ei), joten mies kyllä hoitaa lasta useamman kerran viikossa, kun mä oon jossain.

Haluaisin ennemmin olla yksin kotona päivän ja yön, mutta mies ei ole oikein kauheasti innostunut tuosta ajatuksesta, vaikka olen monta kertaa siitä puhunutkin.

Ap