Naaprin mummo ilmoitti tekevänsä musta ls-ilmon
Syy tähän on kuulemma että jätin lapseni heitteille.
Asia meni näin:
Laitoin lapsen parvekkeelle raittaisiin nukkumaan. Odotin, että lapsi varmasti nukahtaa kunnolla, minkä jälkeen kävin nopeasti ulkona viemässä roskat ja laittamassa auton piuhaan, että päästään päikkäreiden jälkeen kauppaan. Koko hommaan meni about 5 minuuttia. En koe tehneeni mitään väärin.
Mutta siis, voiko tollasesta ihan oikeasti ilmoittaa sossuun? Jos voi niin vetää kyllä aika sanattomaks. Eri asia jos oisin lähtenyt vaikka siellä kaupassa käymään lapsen nukkuessa parvekkeella...
Kommentit (84)
Tottakai lapsen nukkuessa voi käydä roskiksella ja tehdä muutakin, vaikkapa puutarhahommia, kuten minä teen rivaripihallamme kun lapsi nukkuu sisällä. Mulla on itkuhälytin toiminnassa, josta kuulen heti kun vauva yskii tai herää itkemään. Olenpa joskus ulkona rupatellut naapurinkin kanssa pitkän tovin, sanoin vaan että jos lapsi herää niin joudun lähtemään kiireellä!
Enemmän mua pelottaa siinä ulkona nukuttamisessa oravat tai jos ei ole parvekkeella, niin jos joku hullu vaikka ottaa lapsen enkä jostain syystä kuule itkuhälytintä.
Alkaa tuollainen kyttäys mennä liian pitkälle, tekisin varmaan rikosilmoituksen, mutta ensin keskustelisin sen tädin kanssa vakavasti, mutta asiallisesti.
Ennen vanhaan äidit tekivät maalla niin, että lähdettiin asmulla sikaisin navetalle, ja lapset jätettiin nukkumaan sänkyynsä, ilman mitään itkuhälyttimiä. Isosiskonikin oli taaperona v. 1965 kuulemma itkenyt sängyssään monesti kun äiti oli tullut navetalta.....SE OLI kaltoinkohtelua, roskiksella käynti itkuhälyttimen kanssa ei todellakaan ole!
ja maata vaikka tajuttomana parvekkeen oven edessä monta tuntia. Itsekin vein joskus roskat vauvan nukahdettua päiväunille ja siinä meni se maks 3min. Jotkut hysteerikot näkevät vaaraa ja heitteillejättöä joka asiassa. Sinun lapsesi ei kuitenkaan ollut heitteillä. Jos mummeli tekee ilmoituksen niin sanot niinkuin asiat ovat ja se on sillä selvä.
Kyllä ne lapset pärjää ja selviää jo omillaan, suoraan synnytyslaitokselta vaan omaan kotiin. Äidille, kun voi sattua jotakin. Hän voi jäädä vaikka auton alle viedessään roskia tai liukastua pihalla ja lyödä päänsä menettää tajunsa.
elämää synnytyksen jälkeen. Terve maalaisjärki on kadonnut kokonaan ja lapsessa eletään symbioosissa poski vasten poskea 24/7 seuraavat 18 vuotta. Itse kuitenkin yksinhuoltajana otin erivapauksia ja kävin esimerkiksi vessassa välillä ihan ilman sitä vauvaakin ja nykyään lapsen ollessa iso taapero, voin ottaa jopa suihkun ilman häntä. Kauhistuttavaa, eikö totta!
Aika jännä väite tuo poski poskea vasten 24/7...Kun ajatellaan, että meillä on kasvamassa tuolla joukko lapsia ja nuoria vailla kodin turvaa ja huolenpitoa.
Paljon ollaan myös puhuttu ja ennustettu, että lapsuus nykyisessä mielessä tulee ensin lyhenemään ja lopuksi kokonaan katoamaan. Raja aikuisuuden ja lapsuuden väliltä häviää ja samanaikaisesti lapsuus on myös laitostunut kovalla vauhdilla.
mummo voi tehdä ilmoituksen, monihan niitä tehtailee ihan ilman syytä ja kiusatakseen.
Naapurilla ei taida olla mitään omaa elämää, kun ehtii kyttäämään sinun tekemisiäsi noin tarkkaan.
Olen kahden lapsen yksinhuoltaja, joka käy vessassa ovi auki, suihkussa lasten kanssa ja vie roskat samalla ulos, kun ulkoilee lasten kanssa.
Kaupassakin pitää käydä autolla, joka laitetaan johdon päähän samalla, kun ollaan tultu kaupasta tai ulkoillaan lasten kanssa.
Missä on vara-aikuinen -- sinulle voi kotonakin sattua jotain -- voit pökertyä sinne vessaan ja lyödä pääsi kaakeleihin vaikka ovi onkin auki...
IHAN OIKEASTI -- kuinka typeräksi voi heittäytyä? vaikka miten hysteerisesti selittäisitte olevanne täydellisiä ja täydellisesti läsnä 24/7, voi onnettomuus tulla vastaan silti. Kotona ja 10 sentin päästä lapsesta voi saada sydänkohtauksen.
Minulla on 3 lasta, joista pidän hyvää huolta. Pidän itseäni hyvänä äitinä ja miestäni hyvänä isänä. Emme kuitenkaan ole ommelleet itseämme lapsiin kiinni vaan nuorimman (vuoden vanhan) nukkuessa parvekkeella saatamme vaikka pestä pyykkiä tai lukea kirjaa.
AMMATILTANI olen SOSIAALITYÖNTEKIJÄ, vaikken enää lastensuojelussa töissä olekaan. MInulla on myös terve järki. Vaunuissa parvekkeella valjaissa nukkuva lapsi ei ole sen enempää heitteillä silloin kun äiti on sisällä pissalla tai ulkona roskia viemässä. Älkää nyt sanoko, että teillä on tiskikoneelta ja pesukoneelta suora näköyhteys siihen vauvaan kaiken aikaa ja perunatkin kuoritte polvillanne siinä parvekkeenoven edessä 24/7 ja vuodesta toiseen.
Normaalielämässä vauva on vailla huomiota 5 min kerrallaan helposti nukkuessaan, eikä todellakaan heitteillä. Sikeästi yöllä nukkuva jättää lapsensa aina "heitteille", jos lapsi on heitteillä silloin kun sillä ei ole vanhempansa täyttä huomiota.
Hankkikaa hyvät naiset elämä! Ei tarvitse täällä päteä ja syyllistää.
Olen kahden lapsen yksinhuoltaja, joka käy vessassa ovi auki, suihkussa lasten kanssa ja vie roskat samalla ulos, kun ulkoilee lasten kanssa. Kaupassakin pitää käydä autolla, joka laitetaan johdon päähän samalla, kun ollaan tultu kaupasta tai ulkoillaan lasten kanssa.
Missä on vara-aikuinen -- sinulle voi kotonakin sattua jotain -- voit pökertyä sinne vessaan ja lyödä pääsi kaakeleihin vaikka ovi onkin auki... IHAN OIKEASTI -- kuinka typeräksi voi heittäytyä? vaikka miten hysteerisesti selittäisitte olevanne täydellisiä ja täydellisesti läsnä 24/7, voi onnettomuus tulla vastaan silti. Kotona ja 10 sentin päästä lapsesta voi saada sydänkohtauksen. Minulla on 3 lasta, joista pidän hyvää huolta. Pidän itseäni hyvänä äitinä ja miestäni hyvänä isänä. Emme kuitenkaan ole ommelleet itseämme lapsiin kiinni vaan nuorimman (vuoden vanhan) nukkuessa parvekkeella saatamme vaikka pestä pyykkiä tai lukea kirjaa. AMMATILTANI olen SOSIAALITYÖNTEKIJÄ, vaikken enää lastensuojelussa töissä olekaan. MInulla on myös terve järki. Vaunuissa parvekkeella valjaissa nukkuva lapsi ei ole sen enempää heitteillä silloin kun äiti on sisällä pissalla tai ulkona roskia viemässä. Älkää nyt sanoko, että teillä on tiskikoneelta ja pesukoneelta suora näköyhteys siihen vauvaan kaiken aikaa ja perunatkin kuoritte polvillanne siinä parvekkeenoven edessä 24/7 ja vuodesta toiseen. Normaalielämässä vauva on vailla huomiota 5 min kerrallaan helposti nukkuessaan, eikä todellakaan heitteillä. Sikeästi yöllä nukkuva jättää lapsensa aina "heitteille", jos lapsi on heitteillä silloin kun sillä ei ole vanhempansa täyttä huomiota. Hankkikaa hyvät naiset elämä! Ei tarvitse täällä päteä ja syyllistää.
Tämä on ajanvietteenä käytyä keskustelua.
Ja maailma on niin mustavalkoinen...
Olen kahden lapsen yksinhuoltaja, joka käy vessassa ovi auki, suihkussa lasten kanssa ja vie roskat samalla ulos, kun ulkoilee lasten kanssa. Kaupassakin pitää käydä autolla, joka laitetaan johdon päähän samalla, kun ollaan tultu kaupasta tai ulkoillaan lasten kanssa.
Missä on vara-aikuinen -- sinulle voi kotonakin sattua jotain -- voit pökertyä sinne vessaan ja lyödä pääsi kaakeleihin vaikka ovi onkin auki... IHAN OIKEASTI -- kuinka typeräksi voi heittäytyä? vaikka miten hysteerisesti selittäisitte olevanne täydellisiä ja täydellisesti läsnä 24/7, voi onnettomuus tulla vastaan silti. Kotona ja 10 sentin päästä lapsesta voi saada sydänkohtauksen. Minulla on 3 lasta, joista pidän hyvää huolta. Pidän itseäni hyvänä äitinä ja miestäni hyvänä isänä. Emme kuitenkaan ole ommelleet itseämme lapsiin kiinni vaan nuorimman (vuoden vanhan) nukkuessa parvekkeella saatamme vaikka pestä pyykkiä tai lukea kirjaa. AMMATILTANI olen SOSIAALITYÖNTEKIJÄ, vaikken enää lastensuojelussa töissä olekaan. MInulla on myös terve järki. Vaunuissa parvekkeella valjaissa nukkuva lapsi ei ole sen enempää heitteillä silloin kun äiti on sisällä pissalla tai ulkona roskia viemässä. Älkää nyt sanoko, että teillä on tiskikoneelta ja pesukoneelta suora näköyhteys siihen vauvaan kaiken aikaa ja perunatkin kuoritte polvillanne siinä parvekkeenoven edessä 24/7 ja vuodesta toiseen. Normaalielämässä vauva on vailla huomiota 5 min kerrallaan helposti nukkuessaan, eikä todellakaan heitteillä. Sikeästi yöllä nukkuva jättää lapsensa aina "heitteille", jos lapsi on heitteillä silloin kun sillä ei ole vanhempansa täyttä huomiota. Hankkikaa hyvät naiset elämä! Ei tarvitse täällä päteä ja syyllistää.
Hoh hoijaa
Lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana, tapaturmia sattuu vain vähän. Vauvan putoaminen hoitopöydältä on tavallisin tämänikäisten tapaturma. Joten vessassa, suihkussa ja roskiksella voi käydä turvallisin mielin, kunhan ei jätä lasta hoitopöydälle.
t. terveydenhoitaja
Yksinhuoltajana olen todella tyytyväinen, että lapset menee joka ilta nukkumaan. Niin voi vaikka iltaisin lukea kirjaa lasten nukkuessa siinä vieressä, mutta kukin saa hetkensä tyylillään.
Minä en vaan vielä elämästäni löytäntyt niin huonoa tekosyytä, että lasten vierestä tarvitsisi poistua. Odotan sitä liukastumista vessa reissulla kaakeleihin tai sitä sydänkohtausta, että elämä opettaa.
Eli jos sinulle tulee esimerkiksi vessahätä lasten nukkuessa, mitä teet?
A) Kannat nukkuvat lapset mukanasi vessaan
B) Yrität pidätellä siihen asti kunnes lapset heräävät
C) Sinulla on tälläisiä hätätilanteita varten lasten vieressä ämpäri, johon teet tarpeesi
Hirveä syyllistämisryöppy! Mä oon muiden mielestä liiankin tarkka ja vahdin lastani, mutta jopa mie oon vienyt roskapussin lapsen nukkuessa. Ei ole tullut mieleenikään, että sillä on eroa tiskaanko, laitanko pyykkiä viereisissä huoneissa, vai juoksenko ulos viemään roskapussin.
Olen tällainen "mummoäiti". Minä en uskaltaisi jättää lasta parvekkeelle nukkumaan ja lähteä itse ulos. Kun lapsi oli vauva vein hänet ulos siksi aikaa kun hain postin. Meillä oli myös toisella puolella asuntoa parveke, josta kulku portaita ulos. Kärräsin vauvan siihen portaiden juurelle, että oli koko ajan näkö- ja kuuloyhteys. Sitten taas postinhaun jälkeen vein sinne omalle parvekkeelle takaisin. Silloin kun vauva nukkui parvekkeella, pidin aina oven raollaan ja vilkuilin vähän väliä rattaita. Tähän ikään mennessä ehtii nähdä ja kuulla niin monenlaisia ikäviä juttuja, että olen mieluummin varovainen, kuin kadun myöhemmin.
Mutta en ihan rehellisesti sanottuna ymmärrä mitä yhtään kukaan hyötyy siitä, että raahaa vauvan mukanaan postilaatikolle. Enemmänhän siinä operaatiossa on vaaran paikkoja kuin siinä, että vauva just sillä postinhakumatkalla kokisi kätkytkuoleman rattaissa tai omassa sängyssään.
Ensinnäkin portaissa voi kaatua vauva sylissä ja matkalla postilaatikolle ja takaisin ja sitä postia sieltä laatikosta vauva sylissä kaivaessaan saattaa liukastua ja kaatua vauvan päälle.
Perustelkaa nyt hyvät ihmiset minulle, toiselle mummoäidille mitä ihmettä sille vauvalle voi siellä rattaissa tai omassa sängyssään tapahtua sen kolmen minuutin aikana joka postilaatikolle kipaistessa menee. Ymmärrän että itsellä voi avaimet unohtua sisään, mutta kaipa tuo on aika helppo tarkistaa. Ja voi liukastua ja kuolla, mutta kuoleepahan sitten ainakin yksin, eikä vauva tukehdu äidin ruumiin alle.
Ja joo, vauva voi ruveta itkemään, mutta niin se voi herätä ja ruveta itkemään ollessani pöntöllä. Yhtään nopeammin en ehdi sieltä pöntöltä hätiin kuin ulko-oveltakaan. Vai herätättekö nukkuvan vauvan mennessänne vessaan ja otatte mukaan?
Ja puhun nyt vauvasta, en leikki-ikäisestä keikkumassa 7. kerroksen parvekkeen kaiteella. Ja tilanteesta jossa postilaatikolle ei ole matkaa kilometrin verran maantietä, vaan sellaista pihapiirissä olevaa postillaatikkoa tai roskista.
Eikös vauvat nuku yleensä vaunuissa?
Mutta kerrot vain rauhallisesti sossuille tuon asian niinkuin se meni, niin tuskin tulevat edes käymään. Ihme hullu kyylä naapuri sulla.
koska kyseessä on yksivuotias. Ja nukkuu Emmaljungan yhdistelmärattaissa, joissa ei ole kantokoppaa vaan ratasosa. -ap
Eikös vauvat nuku yleensä vaunuissa?
Mutta kerrot vain rauhallisesti sossuille tuon asian niinkuin se meni, niin tuskin tulevat edes käymään. Ihme hullu kyylä naapuri sulla.
Aiemminkin uhannut ls-ilmolla, esimerkiksi kun lopetimme yöimetyksen, minkä vuoksi lapsi luonnollisesti huusi parina yönä... -ap
Hieno kirjoitus virhe otsikossa :D NaapUria siis tarkoitin -ap
Tarkista tekstisi uudelleen.
No sen enempää kielioppiin puuttumatta: Kyllä sen ilmoituksen voi tehdä miltei mistä tahansa.
Se on eri asia miten siihen ilmoitukseen suhtaudutaan viranomaisten puolelta.
miksi sua pelottaa jos kerta et ole mitään pahaa mielestäsi tehnyt?
Miten näki, missä lapsi on ja missä sinä? Mistä tiesi, että kylässä ole istumassa jotain toista aikuista sun reissun aikana??
Ja kuinka kaukana on roskis, jos siihen menee yht. 5 min.?
Hyökkäys on paras puolustus tässätapauksessa.
Muuten mummo kyttää ja uhkaa sinua ainavaan uudestaan!
Minusta turpaanvedolla uhkaaminen on huomattavasti
lievempi kuin tuo.
väliä jonkun skitson vanhan ämmän sekoiluista?
Paras kohdella sitä kuin ilmaa.