Naaprin mummo ilmoitti tekevänsä musta ls-ilmon
Syy tähän on kuulemma että jätin lapseni heitteille.
Asia meni näin:
Laitoin lapsen parvekkeelle raittaisiin nukkumaan. Odotin, että lapsi varmasti nukahtaa kunnolla, minkä jälkeen kävin nopeasti ulkona viemässä roskat ja laittamassa auton piuhaan, että päästään päikkäreiden jälkeen kauppaan. Koko hommaan meni about 5 minuuttia. En koe tehneeni mitään väärin.
Mutta siis, voiko tollasesta ihan oikeasti ilmoittaa sossuun? Jos voi niin vetää kyllä aika sanattomaks. Eri asia jos oisin lähtenyt vaikka siellä kaupassa käymään lapsen nukkuessa parvekkeella...
Kommentit (84)
Pistä mummon postilaatikkoon pumpattava Tauno Palo, niin menee mummon aika johonkin ihan muuhun kuin naapurin kyttäämiseen.
Minusta ei ole mitään perusteita, miksi se roskapussia pitää lähteä erikseen viemään. Ei tässä ole takana mitään hysteriaa, ettei lapsia voisi yksin jättää. Vaan se menee siinä samalla, kun muutenkin mennään ulos.
joka asiaa ja joskus se roskapussi on jäänyt kotiin, kun on lähdetty asioille, joten voi kai sen pussin viedä silläaikaa kun lapsi on nukkunut rattaissa köytettynä päiväunia?
Eikai kukaan vartavasten jokapäivä lähde erikseen kiikuttamaan roskia ulos vaan vie ne muiden asioiden yhteydessä. Muttei se ole lasten heitteillejättöä, jos käy laittamassa auton lämmitykseen ja vie roskat samalla, kun on juuri nukuttanut lapsensa päiväunille.
Tietenkin jokainen äiti minimoi lasten riskiä joutua vaaralle alttiiksi, mutta se ei tarkoita sitä, ettei lapsen vierestä voi poistua ollenkaan missään tilanteessa.
Yksinhuoltajana ainakin näen tarpeelliseksi saada joskus vähän hajurakoa siihen omaan jälkikasvuun vaan vaikka ihan sillä vessareissulla yksikseni. Se ei tarkoita sitä, että sulkisin itseni vessaan moneksi tunniksi lapseni ulottumattomiin, vaan sitä, että menen toimittamaan asiani suljetun oven taakse. Jos lapsella on tarve tulla mukaan, se tulee, mutta en minä sitä varta vasten mukaani ota. Kotimme on mahdollisimman lapsiturvallinen ja jos meillä haveri tapahtuu, niin se voi tapahtua ihan minun vieressä seisoessani.
Minusta ei ole mitään perusteita, miksi se roskapussia pitää lähteä erikseen viemään. Ei tässä ole takana mitään hysteriaa, ettei lapsia voisi yksin jättää. Vaan se menee siinä samalla, kun muutenkin mennään ulos.
joka asiaa ja joskus se roskapussi on jäänyt kotiin, kun on lähdetty asioille, joten voi kai sen pussin viedä silläaikaa kun lapsi on nukkunut rattaissa köytettynä päiväunia? Eikai kukaan vartavasten jokapäivä lähde erikseen kiikuttamaan roskia ulos vaan vie ne muiden asioiden yhteydessä. Muttei se ole lasten heitteillejättöä, jos käy laittamassa auton lämmitykseen ja vie roskat samalla, kun on juuri nukuttanut lapsensa päiväunille. Tietenkin jokainen äiti minimoi lasten riskiä joutua vaaralle alttiiksi, mutta se ei tarkoita sitä, ettei lapsen vierestä voi poistua ollenkaan missään tilanteessa. Yksinhuoltajana ainakin näen tarpeelliseksi saada joskus vähän hajurakoa siihen omaan jälkikasvuun vaan vaikka ihan sillä vessareissulla yksikseni. Se ei tarkoita sitä, että sulkisin itseni vessaan moneksi tunniksi lapseni ulottumattomiin, vaan sitä, että menen toimittamaan asiani suljetun oven taakse. Jos lapsella on tarve tulla mukaan, se tulee, mutta en minä sitä varta vasten mukaani ota. Kotimme on mahdollisimman lapsiturvallinen ja jos meillä haveri tapahtuu, niin se voi tapahtua ihan minun vieressä seisoessani.
Yksinhuoltajana olen todella tyytyväinen, että lapset menee joka ilta nukkumaan. Niin voi vaikka iltaisin lukea kirjaa lasten nukkuessa siinä vieressä, mutta kukin saa hetkensä tyylillään.
Minä en vaan vielä elämästäni löytäntyt niin huonoa tekosyytä, että lasten vierestä tarvitsisi poistua. Odotan sitä liukastumista vessa reissulla kaakeleihin tai sitä sydänkohtausta, että elämä opettaa.
ja maata vaikka tajuttomana parvekkeen oven edessä monta tuntia. Itsekin vein joskus roskat vauvan nukahdettua päiväunille ja siinä meni se maks 3min. Jotkut hysteerikot näkevät vaaraa ja heitteillejättöä joka asiassa. Sinun lapsesi ei kuitenkaan ollut heitteillä. Jos mummeli tekee ilmoituksen niin sanot niinkuin asiat ovat ja se on sillä selvä.
Kyllä ne lapset pärjää ja selviää jo omillaan, suoraan synnytyslaitokselta vaan omaan kotiin. Äidille, kun voi sattua jotakin. Hän voi jäädä vaikka auton alle viedessään roskia tai liukastua pihalla ja lyödä päänsä menettää tajunsa.
elämää synnytyksen jälkeen. Terve maalaisjärki on kadonnut kokonaan ja lapsessa eletään symbioosissa poski vasten poskea 24/7 seuraavat 18 vuotta. Itse kuitenkin yksinhuoltajana otin erivapauksia ja kävin esimerkiksi vessassa välillä ihan ilman sitä vauvaakin ja nykyään lapsen ollessa iso taapero, voin ottaa jopa suihkun ilman häntä. Kauhistuttavaa, eikö totta!
Aika jännä väite tuo poski poskea vasten 24/7...Kun ajatellaan, että meillä on kasvamassa tuolla joukko lapsia ja nuoria vailla kodin turvaa ja huolenpitoa.
Paljon ollaan myös puhuttu ja ennustettu, että lapsuus nykyisessä mielessä tulee ensin lyhenemään ja lopuksi kokonaan katoamaan. Raja aikuisuuden ja lapsuuden väliltä häviää ja samanaikaisesti lapsuus on myös laitostunut kovalla vauhdilla.
ja siten "lapsuus" sen nykyisessä ilmenemismuodossaan jää ihmiskunnan historiassa lyhyeksi muoti-ilmiöksi, joka ei edes koskaan ehtinyt koskettaa suurinta osaa maailman väestöstä...
äitiys sekoittaa monien päät täysin totaalisesti ja omanikin meni esikoisen synnyttyä melkoisen sekaisin, koko maailma pyörii siinä oman äitiyden ympärillä, joka on niin rakasta ja niin raskasta, täyttää kaiken. Mutta kaikki, jotka tässä ketjussa väittävät tosissaan, että roskapussin vieminen pihalle on heitteillejättö, he ihan kaikki ovat jossain psykoosissa tms. tilassa. Kaikki suhteellisuudentaju on kadonnut jonnekin, kun lapsiasia täyttää pään...
elämme lapsiainvaltuutettujen luvatussa kulttuurissa, jossa elämänmenon sirpaleisuus, svioerot,viina, rahan valta, tietty rajattomuus (mikä vaan käy esim. seksissä avoimet suhteet, persepanot, kimppakivat, fetissit kaikki jees) ym ym aikuisten asiat ahdistavat aikuisia
ne ahdistavat niin perkeleesti ja sen takia joku suojeltava saareke on oltava, joku pyhyyden saareke, johon tämä sirpaleinen elämä ei yllä. Ja se saareke on "lapsuus". Lapsuutta me suojelemme kaikki vimmalla, lapsuus on niin pyhä ja hauras, että äiti, joka vie roskapussin ulos, voi tuhota sen. Saada kaiken rikki. Taika on särkynyt. Lapsuus on piloilla. Äidin välinpitämättömyyden vuoksi. Alkaa ls-kierre. Huostaanotto. Ja loppuhuipennuksena elämän haavoittaman naapurinmummon huojennus: Pelastin sen lapsen pahalta maailmalta (ja omalta äidiltään).
Ensi kerralla sitten pyydät mummolta apua. Ehkä hän on vain yksinäinen.
joka asiaa ja joskus se roskapussi on jäänyt kotiin, kun on lähdetty asioille, joten voi kai sen pussin viedä silläaikaa kun lapsi on nukkunut rattaissa köytettynä päiväunia? Eikai kukaan vartavasten jokapäivä lähde erikseen kiikuttamaan roskia ulos vaan vie ne muiden asioiden yhteydessä. Muttei se ole lasten heitteillejättöä, jos käy laittamassa auton lämmitykseen ja vie roskat samalla, kun on juuri nukuttanut lapsensa päiväunille. Tietenkin jokainen äiti minimoi lasten riskiä joutua vaaralle alttiiksi, mutta se ei tarkoita sitä, ettei lapsen vierestä voi poistua ollenkaan missään tilanteessa. Yksinhuoltajana ainakin näen tarpeelliseksi saada joskus vähän hajurakoa siihen omaan jälkikasvuun vaan vaikka ihan sillä vessareissulla yksikseni. Se ei tarkoita sitä, että sulkisin itseni vessaan moneksi tunniksi lapseni ulottumattomiin, vaan sitä, että menen toimittamaan asiani suljetun oven taakse. Jos lapsella on tarve tulla mukaan, se tulee, mutta en minä sitä varta vasten mukaani ota. Kotimme on mahdollisimman lapsiturvallinen ja jos meillä haveri tapahtuu, niin se voi tapahtua ihan minun vieressä seisoessani.
Yksinhuoltajana olen todella tyytyväinen, että lapset menee joka ilta nukkumaan. Niin voi vaikka iltaisin lukea kirjaa lasten nukkuessa siinä vieressä, mutta kukin saa hetkensä tyylillään.
Minä en vaan vielä elämästäni löytäntyt niin huonoa tekosyytä, että lasten vierestä tarvitsisi poistua. Odotan sitä liukastumista vessa reissulla kaakeleihin tai sitä sydänkohtausta, että elämä opettaa.
Itse joudun kuitenkin menemään nukkumaan lähes samaan aikaan kuin lapseni, joka ei myöskään nuku päiväunia, joten otan tälläisiä pieniä erivapauksia itselleni. On todella mahtavaa, että sinä olet niin loistava, ettei sinun tarvitse poistua lapsesi lähettyviltä.
Ihmiset ovat niin eriluontoisia. Itse nautin täysin rinnoin nyt, kun lapsi on pitkästä aikaa poissa kotoa, isällään näin poikkeuksellisesti arkena. Saan olla ihan yksikseni ja hengittää. Toisaalta taaperonikin kyllä haluaa leikkiä välillä ihan itsekseen ja haluaa käydä myös kakalla ihan yksin ilman minua. Hänkin kaipaa omaa tilaa hengittää ja sen hänelle myös suon.
olis varmaan todella kova pala jos minusta tehtäis joku aiheeton ilmoitus. Herkkänä ihmisenä saisin siitä melkoisen mielipahan vaikka järki sanoiskin, että vika ei ole minussa. Sitä vaan haluais aina uskoa ihmisistä hyvää.
Yksinhuoltajana olen todella tyytyväinen, että lapset menee joka ilta nukkumaan. Niin voi vaikka iltaisin lukea kirjaa lasten nukkuessa siinä vieressä, mutta kukin saa hetkensä tyylillään. Minä en vaan vielä elämästäni löytäntyt niin huonoa tekosyytä, että lasten vierestä tarvitsisi poistua. Odotan sitä liukastumista vessa reissulla kaakeleihin tai sitä sydänkohtausta, että elämä opettaa.
Itse joudun kuitenkin menemään nukkumaan lähes samaan aikaan kuin lapseni, joka ei myöskään nuku päiväunia, joten otan tälläisiä pieniä erivapauksia itselleni. On todella mahtavaa, että sinä olet niin loistava, ettei sinun tarvitse poistua lapsesi lähettyviltä. Ihmiset ovat niin eriluontoisia. Itse nautin täysin rinnoin nyt, kun lapsi on pitkästä aikaa poissa kotoa, isällään näin poikkeuksellisesti arkena. Saan olla ihan yksikseni ja hengittää. Toisaalta taaperonikin kyllä haluaa leikkiä välillä ihan itsekseen ja haluaa käydä myös kakalla ihan yksin ilman minua. Hänkin kaipaa omaa tilaa hengittää ja sen hänelle myös suon.
Sinä olet nyt sitten osoittanut oman hienoutesi ja saanut itsesi vaakuuttuneeksi, että olet oikeutettu tekoihisi.
Mutta oikeassa olet siinä, että jokainen kykyjensä mukaan.
Yksinhuoltajana olen todella tyytyväinen, että lapset menee joka ilta nukkumaan. Niin voi vaikka iltaisin lukea kirjaa lasten nukkuessa siinä vieressä, mutta kukin saa hetkensä tyylillään. Minä en vaan vielä elämästäni löytäntyt niin huonoa tekosyytä, että lasten vierestä tarvitsisi poistua. Odotan sitä liukastumista vessa reissulla kaakeleihin tai sitä sydänkohtausta, että elämä opettaa.
Itse joudun kuitenkin menemään nukkumaan lähes samaan aikaan kuin lapseni, joka ei myöskään nuku päiväunia, joten otan tälläisiä pieniä erivapauksia itselleni. On todella mahtavaa, että sinä olet niin loistava, ettei sinun tarvitse poistua lapsesi lähettyviltä. Ihmiset ovat niin eriluontoisia. Itse nautin täysin rinnoin nyt, kun lapsi on pitkästä aikaa poissa kotoa, isällään näin poikkeuksellisesti arkena. Saan olla ihan yksikseni ja hengittää. Toisaalta taaperonikin kyllä haluaa leikkiä välillä ihan itsekseen ja haluaa käydä myös kakalla ihan yksin ilman minua. Hänkin kaipaa omaa tilaa hengittää ja sen hänelle myös suon.
Sinä olet nyt sitten osoittanut oman hienoutesi ja saanut itsesi vaakuuttuneeksi, että olet oikeutettu tekoihisi.
Mutta oikeassa olet siinä, että jokainen kykyjensä mukaan.
muista myös kääriä lapsesi kuplamuoviin, kun joutuvat valvovan silmäsi alta vaikkapa päiväkotiin (jos ajattelit joskus mennä töihin) taikka kouluun.
Soimaako omatunto ja tunnet tehneesi väärin.
Jos olisit sinut tekojesi kanssa, että soisi ajatustakaan tälläiselle ja länkyttäisi tuubaasi täällä puolustaaksesi heikkouksiasi.
vauvan jättäminen ulos yksin nukkumaan on hyvin monien muiden maiden kansalaisten mielestä just sitä heitteillejättöä. Että näin.
vauvan jättäminen ulos yksin nukkumaan on hyvin monien muiden maiden kansalaisten mielestä just sitä heitteillejättöä. Että näin.
Joissakin muissa maissa saa mennä naimisiin 8-vuotiaan kanssa ja harrastaa hänen kanssaan seksiä. Se ei kuitenkaan tee siitä täällä hyväksyttävää, vaan asioita pitää aina peilata oman maan kulttuurin ja lainsäädännön viitekehyksestä. Suomessa lapsia nukutetaan ulkona ja neuvolat jopa suosittelevat tätä.
Jos ap:n naapurin mummo tekee aiheettoman ilmoituksen, niin tee hänestä rikosilmoitus. Joku roti näihin turhiin ilmoituksiin pitää saada. Kohta taas voivotellaan tälläkin palstalla, kun lapsi on kidutettu kuoliaaksi.
Vien roskat lasten kanssa ja kakkaan niin että vessan ovi on auki. Olen täydellinen äiti.
T. Äiti ja pojat 9v. ja 11v.
tien vieressä, koska lapsi saattaa riuhtaista itsensä kädestä irti ja syöksyä veteen ja hukkua. Joten turha niiden perään on katsoa. Meillä 2 vuotiaat ulkoilee keskenään-
Totta kai lapsen voi jättää partsille nukkumaan yksin ja mennä ulos. Lapsiahan saa aina lisää.
palstamamma
Jos te elätte lapsen kanssa vuodesta toiseen 24 tuntia vuorokaudessa maksimissaan kymmenen senttimetrin etäisyydellä toisistaan, ottakaa huomioon että kaikki eivät. Oikeastiko teidän lapsenne eivät ole ikinä olleet paria minuuttia yksin? Miten te käytte vessassa ja suihkussa? Ajatelkaa kaikkia yksinhuoltajiakin, he vievät joka viikko useampaan otteeseen roskat ulos ja uskon, etteivät pakkaa joka kerta tenavia mukaan, pitääkö heistäkin kaikista tehdä ls-ilmo? Tuskin heidän luonansa jatkuvasti päivystää toinen aikuinenkaan mahdollisen onnettomuuden varalta.
nousta seisomaan rattaissa ja pudota. Ja taaperoikäinenkin lapsi kyllä pääsee niistä turvavaljaista sunmuista pois, jos vaan haluaa.
Eli siis kun lasta nukutetaan parvekkeella, vanhemmat seisovat tai istuvat aina vieressä siellä parvekkeella koko ajan?
koska lapsiahan on helppo tehdä lisää. Mitä sittem jos yksi tippuu parvekkeelta.
Minä en ala mikään supermamma olemaan ja vahtimaan lasta koko aikaa.
nousta seisomaan rattaissa ja pudota. Ja taaperoikäinenkin lapsi kyllä pääsee niistä turvavaljaista sunmuista pois, jos vaan haluaa.
Eli siis kun lasta nukutetaan parvekkeella, vanhemmat seisovat tai istuvat aina vieressä siellä parvekkeella koko ajan?
Typerää hysteriaa parhaimmillaan. Otatteko lapset vessaankin mukaan?
Mummolle tai kelle tahansa kyttääjälle sanoisin että antaa olla viimeinen kerta kun uhkailee tai sekaantuu asioihini ettei elämä hankaloidu.
Lapsi tippuu parvekkeelta vain jos: Pääsee ensin rattaista irti ja putoaa niistä. Sen jälkeen kiipeää parvekkeen reunaa pitkin kaiteelle, josta tippuu alas.
Toinen vaihtoehto on, että rattaat laitetaan päikkärien ajaksi parvekkeen kaiteelle nuorallatanssija tyyliin.
että sun sisko, mummo, kaverisi tai miehesi on vauvan kanssa. Ei todellakaan voi väittää tai todistaa vauvan olevan yksin.
Ei kai yksinhuoltajuus tarkoita auttamatta tarkoita sitä ettei vara-aikuista ei ole. On isä, isovanhemmat, sisaruksia, ystäviä ja naapureita.
Miedän naapuristossa asuu muuten tosi kiva mummo, joka käy päivittäin moikkaamassa, ihan vaan omaa yksinäisyyttään.
Lainasin muuten viestissä "Ajatelkaa kaikkia yksinhuoltajiakin, he vievät joka viikko useampaan otteeseen roskat ulos ja uskon, etteivät pakkaa joka kerta tenavia mukaan" Mienaako tämä kirjoittaja, että yksinhuoltajat
käyvät ulkona vain viedäkseen roskat.
Siksi vastasin...en mitenkään päteäkseni.