Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään jäämäessä koettua...

Vierailija
27.01.2013 |

Oltiin perheen kesken jäämäessä. Siellä paljon lapsia ja eräs meidän lasten perässä laskenut pienempi lapsi n.3v laski koko ajan ihan perään. Sanoin parikin kertaa että pitäis vähän turvaväliä mutta ei...kerran sitten laski sellaisella isolla pyöreällä liukurilla poikani selkään kovaa vauhtia kun poika ei ehtinyt alta pois. Sattui niin pahasti ettei poika päässyt edes itse pois mäestä.

Mammuli tuli lapsensa kanssa pyytämään anteeksi mutta ei osannut sanoa mitään kun kysyin että miksi koko ajan antoi lapsensa laskea heti toisten perään. Mun 8v poikaani ei niin pahasti sattunut mutta pisti miettimään että miten paljon olis sattunut jos alle olisi jäänyt joku pienempi lapsi. Se sattuu kyllä hemmetisti kun joku tulee pitkässä jäämäessä hurjaa vauhtia päälle ja se ufoliukurin reuna tömähtää täysillä selkään.

Kunpa mammulit ja isukit oikeesti vahtis niitä mukuloitaan siellä mäessä!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erittäin väärä tapa tuollaisessa paikassa antaa 3veen etuilla. Milloin se oppii koskaan ottamaan muita huomioon. EI vaan nimenomaan koskaan ei anneta sen olla kuin pieni herra siellä vaan sitä vahditaan ja opastetaan koko ajan. Jos ei suju niin lähdetään pois. Ei todellakaan anneta etuilla vaan sen takia ettei jaksa odottaa vuoroaan eikä ottaa toisten turvallisuutta huomioon. Itse asiassa noin pienen lapsen vanhempi ottaa vastuun AINA!

Vierailija
22/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mukula olisi mun lasteni päälle aiemmin laskenut niin totta kai olisin etsinyt äitinsä ja keskustellut. Ennen onnettomuutta kuitenkin omat mukulat ehtivät aina alta pois. Vahinko ei tule kello kaulassa ja sen takia niitä mukuloita pitäiskin vahtia siellä koko ajan.

Missään nimessä en opeta lapsilleni että antavat etuilla tai väistävät saati että lähtisimme pois. Katson että tekisin todella halaa omilleni jos näin opettaisin suhtautumaan asioihin. Omani kun olen vahtinut kuin haukka tuossa iässä niin en voi käsittää että joku päästää tuon ikäisen laskemaan ilman kunnon valvontaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun omat vanhemmat eivät kasvata ja muidenkin pitäis vaan väistää! Huoh sentäs..

Vierailija
24/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ole järkeä omassakaan päässä. Opeta siinä sitten järkeä lapselle...en muuten minäkään pois lähtisi vaan jos ei lapsi oppisi edes parilla sanomisella niin ottaisin lasta kädestä kiinni ja etsisimme vanhemman jonka kanssa jutella...ikävää ap että sinun lastasi ehti sattua ennen kuin tämänkään lapsen äitee otti opikseen...vaan ottiko?

Vierailija
25/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka saavat tehdä mitä vaan ilman sääntöjä. Mitä siitä tulisi jos aina varmuuden vuoksi vaan muut väistäisivät ja lähtisivät pois?

t.ohis

Vierailija
26/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asennevamma on se että toisten pitää väistää kun pikkuterroristi tulee. Mä olen ottanut sen linjan että ellei heti usko kerrasta niin minä korotan ääöntäni oli sitten oma tai vieras.

Jolla ei ole takuulla tilannetajua vielä tuossa iässä. Voi luoja...

Vierailija
27/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen kovaan ääneen komentanut vieraita lapsia. Ihmeen moni vanhempi ei tykkää siitä että vieraat komentavat muiden lapsia vaikka itsellä ei siihen olisikaan kiinnostusta.

Onneksi tosiaan apn lapselle ei sattunut pahemmin.

Kyllä niitä pieniä ja isompiakin lapsia tulisi valvoa ja opettaa yhteiset pelisäännöt!

Maiju

Vierailija
28/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koheltavat ihan päättömästi. Tismalleen samaa mieltä!

Vierailija
29/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mukula olisi mun lasteni päälle aiemmin laskenut niin totta kai olisin etsinyt äitinsä ja keskustellut. Ennen onnettomuutta kuitenkin omat mukulat ehtivät aina alta pois. Vahinko ei tule kello kaulassa ja sen takia niitä mukuloita pitäiskin vahtia siellä koko ajan.

Missään nimessä en opeta lapsilleni että antavat etuilla tai väistävät saati että lähtisimme pois. Katson että tekisin todella halaa omilleni jos näin opettaisin suhtautumaan asioihin. Omani kun olen vahtinut kuin haukka tuossa iässä niin en voi käsittää että joku päästää tuon ikäisen laskemaan ilman kunnon valvontaa.

ap

ja kaikkialla pidetään tasan siitä omasta vuorosta kiinni. Lapsille on hyvä opettaa että järkeä tulee käyttää ja eri tilanteissa toimitaan eri tavalla. Joskus väistäminen on fiksuin teko. Varsinkin jos oma terveys on vaarassa. Ei se oma vuoro koskaan niin tärkeä ole että sen takia vaarannetaan oma terveys. Jos noin opetat niin sääli lapsiasi.

Vierailija
30/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit tiukkaan sävyyn sille mammalle. Itse olisin saattanut jopa hiukan korottaa ääntäni...olen sillä tavalla tulisieluinen.

Vierailija
31/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on puheen viivästymistä. Sille äidille olisi pitänyt heti mennä sanomaan tai antaa pienen mennä ensin turvallisuussyistä.

Vierailija
32/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opettaa lapset väistämään aina kun on paikalla joku joka koheltaa tai ei osaa käyttäytyä. Silloin ei lapset voi olla yhtään missää koska AINA osuu paikalle joku tuollainen lápsi. Se että joku pikku lapsi laskee vähän liian perään ei vielä anna olettaa että joku kerta laskee päälle ihan senkin takia että varmasti voidaan olettaa että lapsella on paikalla vanhempi joka hoitaa vastuunsa ja valvoo!

Vierailija
33/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit tiukkaan sävyyn sille mammalle. Itse olisin saattanut jopa hiukan korottaa ääntäni...olen sillä tavalla tulisieluinen.

Vierailija
34/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos paikalla paljon lapsia vanhempineen niin menetkö jokaiselta kysymään että oletko tuon äiti tai isä? EI kyllä se on voitava olettaa että tuollaisessa paikassa on vanhemmat vastuullisia!

Se että pari kertaa joku pikkuinen laskee vähän liian perään ei vielä anna syytä olettaa ettei usko sanaa seuraavalla kerralla tai että sen vanhempi ei tee asialle mitään.

Opettakaa vaan lapsianne aina väistämään siinähän opetatte pelkäämään muita ja pysymään poissa noista paikoista. Itse en toimi niin.

Mulla on 3 lasta ja niin paljon olemme tällaisissa paikoissa käyneet että tiedän lähes joka kerta paikalla olevan lapsia jotka eivät osaa sääntöjä. Useimmiten kuitenkin paikalla vanhempi joka puuttuu asiaan viimeistään siinä vaiheessa kun kuulee että omaa joku muu siellä komentaa. Harmi ettei nyt ollut!

ap

Vierailija
35/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en todellakaan mutissut sille lapselle vaan komensin kovaan ääneen. Sen todellakin tällä kokemuksella osaan :)Siksipä oletinkin että vanhempi kuuli...

ap

Vierailija
36/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai olisi apn pitänyt lastensa kanssa väistää tai lähteä tai alkaa sieltä etsiä yhden pikku mukulan äiteetä käsiinsä. KYLLÄ SE ON KUULKAA NIIN ETTÄ JOKAISEN TULEE VAHTIA OMAN LAPSENSA TOIMIA JA SIIHEN TÄYTYY MUIDEN VOIDA LUOTTAA!

Vierailija
37/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on tottunut että lapsensa saa etuilla sen takia ettei osaa ottaa muita huomioon. Kauhean käteväähän se olisi noin niinkuin vanhempana...ei tarvis odotella jonottamista saati puuttua sen oman lapsen tekemisiin.

Vierailija
38/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulis mieleenkään antaa sen jäämäessä laskea ilman valvontaa. Sitä vahditaan siellä KOKO AJAN, valvotaan että odottaa vuoroaan, tulee itse heti alta pois eikä etuile! TÄMÄ ON EHDOTON ASIA KUN LASTEN LEIKKIPAIKOILLA KÄYMME.

Vierailija
39/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai olisi apn pitänyt lastensa kanssa väistää tai lähteä tai alkaa sieltä etsiä yhden pikku mukulan äiteetä käsiinsä. KYLLÄ SE ON KUULKAA NIIN ETTÄ JOKAISEN TULEE VAHTIA OMAN LAPSENSA TOIMIA JA SIIHEN TÄYTYY MUIDEN VOIDA LUOTTAA!

Tältä kaikelta olisi säästytty. Ja itselle on 4 lasta, joten aikamoinen kokemus ja kova ääni löytyy täältäkin. Mutta myös aikamoinen tilannetaju asioile.

Vierailija
40/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos törmää tyhmiin ihmisiin, niin fiksummat väistää. Joten eikö olisi voinut sen kolmivuotiaan päästää ohi, niin ei olisi lähtenyt laskemaan heti perään?