Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään jäämäessä koettua...

Vierailija
27.01.2013 |

Oltiin perheen kesken jäämäessä. Siellä paljon lapsia ja eräs meidän lasten perässä laskenut pienempi lapsi n.3v laski koko ajan ihan perään. Sanoin parikin kertaa että pitäis vähän turvaväliä mutta ei...kerran sitten laski sellaisella isolla pyöreällä liukurilla poikani selkään kovaa vauhtia kun poika ei ehtinyt alta pois. Sattui niin pahasti ettei poika päässyt edes itse pois mäestä.

Mammuli tuli lapsensa kanssa pyytämään anteeksi mutta ei osannut sanoa mitään kun kysyin että miksi koko ajan antoi lapsensa laskea heti toisten perään. Mun 8v poikaani ei niin pahasti sattunut mutta pisti miettimään että miten paljon olis sattunut jos alle olisi jäänyt joku pienempi lapsi. Se sattuu kyllä hemmetisti kun joku tulee pitkässä jäämäessä hurjaa vauhtia päälle ja se ufoliukurin reuna tömähtää täysillä selkään.

Kunpa mammulit ja isukit oikeesti vahtis niitä mukuloitaan siellä mäessä!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias poika, hän ei olisi taatusti ymmärtänyt ap:n pyyntöjä/käskyjä. Poika on todella jääräpäinen, välillä ei ihan tiedä eikö hän ymmärrä vai eikö vain halua totella. Ei myöskään puhu kovin sujuvasti, joten sekin varmaan vaikuttaa asiaan. Vaikka poika ymmärtäisikin, hän todella harvoin tottelee. Yleensä saa ihan kädestä pitäen ohjata pois tekemästä jotain tai näyttää miten jokin asia tehdään, muuten ei tapahdu mitään vaan poika vain kiljuu eiei en halua.

Kuten siis sanottu, vanhemmalle ne käskyt. Rasittavaa kyllä, ettei jotkut katso lastensa perään yhtään. Ei ole 3v:n paikka laskea yksin mäkeä.

Vierailija
42/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonosti kasvatettuja ja huonosti valvottuja 3-vuotiaita. Ei tulis mieleenkään opettaa lapsille tuollaista. Sehän tarkoittaisi sitä että aina joku nassikka menisi jonoissa ohi oltiin sitten jäämäessä tai vaikka hoplopissa.

Se että joku taapero pari kertaa laskee liian nopeasti perään ei todellakaan tarkoita että pitäisi opettaa isompia väistämään vain sen takia että se kolmannella kerralla mahdollisesti jyrääkin sieltä suoraan päälle.

Opettakaa ne pilttinne käyttäytymään niin kaikki voivat nauttia olostaan siellä jäämäessä!!!

t. 3 lapsen äitee myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksummat väistävät...vai mitä? Tyhmälle pitää opettaa että joko opetellaan fiksuksi tai sitten mennään pois. Itse olen niin monet kerrat ollut apn kanssa vastaavassa tilanteessa ja olen myös pari kertaa seuraillut ja sanonut nätisti. Ellei mene perille niin olen todellakin huutanut...yleensä aina silloin se mammukka tai isukki havahtuu ja tulee hakemaan sen muksunsa pois.

Vierailija
44/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies otti tuollaista kauhukakaraa haalarin rinnuksista kiinni ja ärjäisi että "jos vielä lasket jonkun päälle, niin heitän sut auton alle" ja jo loppui päälle laskeminen. Siihen asti oli terrorisoinut koko mäessä hengaavaa porukkaa ja äiti vaan pyöritellyt silmiään.

Lapsi (siis se kauhukakara) lähti itkun kanssa kotiin, äiti edelleen pyöritteli silmiään. Ei anteeksipyyntöä, ei mitään. Noita idiootteja ja niiden lapsia samoilla geeneillä riittää kyllä.

Vierailija
45/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät valvo pieniä lapsiaan leikkipaikoilla.Sinne tullaan viskomaan hiekat silmille, kiskomaan lapiot käsistä, laskemaan päälle ja etuilemaan jonoissa.

Itse kun olen 4 lasta kasvattanut kurissa ja nuhteessa niin todella ärsyttää tällainen käytös. Ja joo...en minäkään neuvo omiani väistämään ketään huonosti käyttäytyvää naperoa. Elämä on sen verran vaikeeta tällä pallolla että todellakin saavat pitää puolensa.

Vierailija
46/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun kyseessä on 3v nassikka niin hänelle olisi jotenkin sallitumpaa laskea esim toisten päälle kuin isommilla lapsilla? Oikeasti jotkut vanhemmat selvästi ajattelevat niin...ikään kuin se vähäinen ikä oikeuttaisi tekemään tuollaista. Toki 3v on pieni eikä osaa välttämättä itse arvioida tilanteita oikein mutta juuri sen takia niiden vanhempien pitää siellä koko ajan vahtia lapsen tekemisiä!

Vierailija
47/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäämäessä varoa muita ja tietää että alas tullaan vasta sitten kun toinen on ehtinyt kokonaan alta pois. Tämä opetetetaan lapselle heti kun itse osaa mäestä laskea ja mikäli ei tottele niin mennään heti pois.

Vierailija
48/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki 3v on pieni eikä osaa välttämättä itse arvioida tilanteita oikein mutta juuri sen takia niiden vanhempien pitää siellä koko ajan vahtia lapsen tekemisiä!

Vierailija
49/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma? Mummo? Mamu?

Vierailija
50/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien tehtävä olisi valvoa lastensa touhua, neuvoa säännöt, opastaa, katsoa ettei lähdetä toisen perään heti ja vastaavasti ettei jäädä esim. liukumäessä sinne alas seisomaan. Sama tilanne jossain pallomeressä, missä aina joku tevana jäpittää liukumäen alaosassa ja ylhäällä toiset lapset odottaa, että se pieni siirtyisi. Sitten kun menet sanomaan, lapsi ei tajua mitään, ei ragoi, on niin pieni tai ulkomaalainen tai sitten ei vaan ole tottnut ottamaan puhetta tai mitään vastaan aikuisilta.. . Vanhempia en näy missään.

Mutta tulipa mieleen ja tapahtui Flamingossa joskus viime vuoden loppupuolella. Olin 5 v lapsen kanssa siinä lasten altaalla, missä on liukumäki.

Joku pieni touhusi vedessä aivan liian lähellä liukumäen alastulon kohdalla, isänsä oli vieressä eikä tehnyt mitään, näki kyllä missä oma tenava on, mutta ei siirtänyt lastaan pois.

Lapsia laski liukumäestä, tämä yksi vaan oli edelleen siinä aivan liian lähellä, isänsä vieressä.

ja kun tuli sitten minun lapseni vuoro laskea, tämä toinen lapsi oli ennättänyt siirtyä aivan liukumäen alastulon eteen. Lopputulos, että minun lapseni laski tämän toisen lapsen päälle. Lapsi kaatui veteen. Isänsä nosti pois. he lähtivät pois paikalta.

en muista lapsen ikää, ei mikään vaippapylly vauva kuitenkaan.

Minun lapsi tuli hämmentyneenä minun luo. ei osannut edes sanoa mitään. Sanoin omalleni, ettei vika ollut hänen. Liukumäen alaosan edessä ei saa olla, lapsen isin olisi pitänyt ottaa oma lapsi pois.

Ja tätä mieltä minä olin. se lapsi leikki aivan liian lähellä liukumäen alastuloa, ja lapsia oli siinä laskemassa koko ajan. Ja juuri kun tuli minun lapseni vuoro, lapsi oli siirtynyt niin lähelle, että oman lapseni jalat osuivat, pukkasi kumoon toisen.

Ja isä istuu vieressä koko ajan, katsoo lastaan, ei ota pois, ei sano mitään. Antaa olla.

Miksi en mennyt väliin huutamaan omalleni, että älä tule nyt.. no siksi, että niitä lapsia oli jonossa laskemassa, ja omani vuoro oli siellä välissä, ennätti varmaan parikin kertaa laskea kunnes tapahtui se, että toinen lapsi oli siirtynyt juuri sopvailla hetkellä vielä pykälän lähemmäksi.

Ja siksi, että isänsä näki koko ajan missä oma lapsi on, eikä tehnyt mitään. Altaalla oli kyllä tilaa muuallakin. Vika ei ollut minun tenavan, vika ei ollut sen toisen tenevan. Vika oli sen isän.

Jos lapsen isää ei olisi näkynyt missään, olisin sanonut, vaan kun vieressä istui.

Vierailija
51/51 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään meidän kolmevuotiaamme ja koululaisen kanssa jäämäessä, jossa muut lapset olivat koululaisia. Kaikille osapuolille oli selvää, että kolmevuotiaalta ei voi odottaa koululaisen käytöstä, vaan nämä isommat osasivat tarvittaessa väistää. Ihan nätisti kolmevuotiaskin kyllä yleensä odotti vuoroaan, mutta jos joku vieras ihminen olisi hänelle jotain turvaväleistä höpöttänyt, niin se puhe olisi mennyt kyllä korkealta ja kovaa.

Jos ajattelee elämää yleensä, niin omista oikeuksista ei tarvitse aina pitää kiinni, vaan taito väistää ja antaa toiselle tilaa on tärkeä taito sekin.