Mikä koira 14-vuotiaalle?
Mä olen nyt vakavasti harkinnut koiran ottoa ja päättänyt ostaa "lapsille koiran. Ihan pieniä lapsia ei ole, kaikki ovat koulussa.
Haluaisin pienen, ei miniä tai keskikokoista ja sellainen minkä 14 vuotiaskin osaa kouluttaa. Meillä on ollut isoja koiria, jotka vaativat älyttömästi koulutusta eikä lapset senkään jälkeen voi ulkoilla niiden kanssa. Nyt olis siis hakusessa perhekoira mikä oppii tottelemaan myös lapsia. Hyvänä plussana olis vähähaukkuinen ja sellainen, joka pysyisi pihassa muiden perheen jäsenten kanssa eikä karkailisi aina kun silmä välttää.
Rotuehdotuksia?
Kommentit (5)
14-vuotias poika. Hyvin tulevat juttuun. Ranskis on ihanan seurallinen ja lapsirakas koira. Jnkv itsepäinen kyllä ja tietysti jonkun mielestä aivan kamalan sairas ja pilallejalostettu rotu.
Meillä on kumminkin ainakin tähän saakka ihan terve yksilö.
Ranskis ei juurikaan hauku.
tai sheltti?
Paimenkoiria, helposti koulutettavia, sosiaalisia ns. helppoja koiria.
taitaa olla liian pieni teille, mutta kerron, että helposti koulutettava on, suorastaan nauttii, kun oppii uutta ja saa tehdä, miten pyydetään. Pihalta ei ole ikinä karannut, viihtyy niin kovin kait omiensä parissa? Haukkuu oikeastaan vain, jos säikähtää, eli erittäin harvoin.
Turkinhoito vaatii vähän duunia, mutta meillä teini suorastaan tykkää hoitaa sitä, eli pesujen lisäksi nykyään trimmailee sitä itse, teini on nyt 15v.
Myös meidän nuoremmat lapset tykkää tästä "sirkuskoirasta". Rakastaa leikkiä, rakastaa ihmisiä... Mitään negaa en voi sanoa.
Cavalier on ainakin mukava perhekoira, mutta tarkka pitää olla suvuista ettei ihan sairasta tule.
Sitten lunnikoira, mutta sekin on harmillisen sairas rotu.
Villakoiraa en ottaisi, niistä löytyy liikaa äkäisiä yksilöitä, mutta esimerkiksi bicon tai cottoni voisi olla mukava, jos turkista tykkää.