Peukutetaan: mitkä asiat ovat sinulle asunnossa tärkeitä?
Selailen tässä Oikotiellä mitä hienoimpia kämppiä.
Aloitan: hyvät näköalat
Kommentit (28)
Keittiö erillisessä tilassa, ei avokeittiö. En halua että näiden ns. tupakeittiöiden krääsä ja paska näkyy olohuoneen sohvalle.
Vierailija kirjoitti:
Keittiö erillisessä tilassa, ei avokeittiö. En halua että näiden ns. tupakeittiöiden krääsä ja paska näkyy olohuoneen sohvalle.
Paskaatko keittiössä vai miksi kirjoitat, että paska näkyy olohuoneen sohvalle?
Etkö osaa pitää kotiasi siistinä muutenkaan? Mikä siinä on niin vaikeaa, jopa mahdotonta?
Erillinen eteinen.
Olen nähnyt asuntoja, jossa kun avaa ulko-oven niin se on heti tyyliin keittiössä tai olkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Pidän keittiön aina siistinä ja järjestyksessä, mutta silti haluan sen olevan erillinen huone. Muutenkin tykkään, kun asunnossa on erillisiä tiloja eikä kaikki ole avonaista.
OKT, tontti, piha, sijainti, ympäristö, laatu, ilmansuunnat, yksityisyys, lämmitysmuoto, koko/pohja, materiaalit.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti tämä, ei niinkään siisteyssyistä vaan sillä en halua ruoan hajujen leviävän ympäri kämppää. Erillisessä keittiöhuoneessa ne on helpompi hallita.
Hyvin moni asia, listani olisi todella pitkä.
Olen kuitenkin asunut unelmakodissani jo 20 vuotta. Suunnittelimme sen yhdessä arkkitehdin ja muiden alan ammattilaisten kanssa viimeistä piirtoa myöten ja se on isolla kauniilla tontilla. Tässä on meidän perhe elänyt onnellisena ja elää tästä eteenpäinkin.
Sijainti ja valon määrä (mielellään ikkunoita useampiin ilmansuuntiin jotta mahdollisimman paljon valoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaatko keittiössä vai miksi kirjoitat, että paska näkyy olohuoneen sohvalle?
Etkö osaa pitää kotiasi siistinä muutenkaan? Mikä siinä on niin vaikeaa, jopa mahdotonta?
Olen eri mutta kyllä minäkin haluan erillisen keittiön vaikka pidän keittiön siistinä. Vihaan näitä nykyajan "keittiö on vain rivi seinällä"-asuntoja. Ei kiitos.
Tarpeeksi isot makuuhuoneet. Varsinkin uudisasuntojen pohjissa näkee mitä omituisempia komeron kokoisia kopperoita.
Lattioiden materiaali ja laatu. Mieluiten parkettia, joihinkin tiloihin toimii myös vinyylilankku.
Kohtuullinen hinta ja ettei asunnosta joudu yhtäkkiä muuttamaan. Paitsi jos itse haluaa muuttaa. Lenkkireitit, hiekkatiet, ranta.
Parveke tai piha