Miten saan miehen huomioimaan vauvani
Mulla oli satunnaisesti seksiä yhden tutun miehen kanssa. Ok, hän oli naimisissa, mutta joku tarvehan hänet ajoi mun luo. Noita seksikertoja ei ollut montaa, mutta yhdestä tulin raskaaksi. Ei ollut yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmia, joten päätös vauvan pitämisestä jäi mulle. Olen sen ikäinen, 40+ että ei ole montaa vuotta aikaa hankkia aviomiestä ja ydinperhettä, joten halusin juuri tämän vauvan. Enkä ole katunut. Olen aina halunnut lapsia. Mies ei aikonut erota, eikä vaimokaan vaikka sai kuulla tilanteen. Nyt kun vauva on kohta puoli vuotta ei mies ole vieläkään käynyt katsomassa. Ei halua nähdäkään meitä saati hoitaa vauvaa. Isyyden tunnustus on hoidettu ja elarit tulee, mutta mitään muuta ei. Edes ristiäisiin ei tullut. Mitä teen? Miten saan miehen kantamaan vastuunsa ja osallistumaan vauvan hoitoon? En halua miestä, siitä ei ole kyse, mutta tarvitsen apua vauvanhoitoon. Joskus olisi kiva päästä vaikka jumpalle, että saisi raskauskilot pois. Tai viikonloppuna käymään jossain ulkona. Ymmärrän, että tää on yllätys miehelle, mutta osallinen hänkin on tähän. Mitä voisin tehdä?
Kommentit (10)
Hoitoapua saa myös lastensuojelusta.
opetuksena kaikille, ettei niihin varattuihin miehiin kannata sotkeutua. Tai ainakaan hankkiutua niille varatuille miehille raskaaksi.
hyväksy tilanne. Sinä itse olet halunnut lapsen, vaikka ei ole miestä. Nyt sinulla on isätön lapsi ja ruikutat.
En sinänsä paheksu asiaa, itsekin 38-vuotiaana hankin lapsen vaikka tiesin ettei mies isäksi ala, mutta minä en myöskään yritä sitä miestä saada isää leikkimään vaan hyväksyn sen ettei hän ole kuvioissa. Itsehän niin valitsin.
itsellesi,olet aikuinen nainen. Vauvasi on sinun rakkain pieni nuppu:) Rakastit ja päätit synnyttää. Kyllä se kasvaa ja kehittyy normaalisti. Usko minua.
hyväksy tilanne. Sinä itse olet halunnut lapsen, vaikka ei ole miestä. Nyt sinulla on isätön lapsi ja ruikutat.
En sinänsä paheksu asiaa, itsekin 38-vuotiaana hankin lapsen vaikka tiesin ettei mies isäksi ala, mutta minä en myöskään yritä sitä miestä saada isää leikkimään vaan hyväksyn sen ettei hän ole kuvioissa. Itsehän niin valitsin.
Joskin itse sain lapsen 21v. eli nuorena mutta abortti ei ollut minulle vaihtoehto.
Isää lapsi ei kiinnosta. Lapsi ei ole koskaan edes häntä nähnyt enkä ole koskaan edes vaatinut mitään tapaamisia. Toista ei voi pakottaa, se on hyväksyttävä. Sinun pitää järjestää hoitaja vaikkapa MLL:n kautta jotta pääset liikkumaan jne.
ettei mies halua olla isä lapselleen.
Varmasti tämä on vaimon ratkaisu osaltaan, on voinut uhata erolla jos on yhteydessä lapseen.
Tulee mieleen Kari Tapio ja au-poika.
ei haittaa:) Hän on lapsesi isä ap:) Ole kärsivällinen.Höpsö olet:)
Pieni rakas kullannuppusi:) Sinä kannoit vauvasi 9kk sydämen alla:) Se on pieni pala rakastamaasi miestä. Mikäli haluat sen miehen,rakastat:) Ja jos rakastat,kunnioitat yksityisyyttä. Se mies on antanut sinulle suurenmoisen lahjan ap:)
-