Loukkantuisitteko, jos työhaastattelussa kysyttäisiin
parisuhdestatuksesta tai lasten hoidosta hakemisen jakamisesta pariskunnan osapuolien kesken?
Haastattelen ihmisiä ammatikseni ja alallamme on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että työpäivä voi venähtää 15 min - 1h viimeisen asiakkaan tarpeiden mukaan. Tällöin työnhakija, jolla on joustamaton päivärytmi (esim. lapset pitää hakea aina ennen klo 17 eikä toinen osapuoli voi sitä tehdä) ei yksinkertaisesti sovellut työhön.
Samat kysymykset siis mies- ja naishakijoille.
Kommentit (67)
Vai uskooko joku, että ihminen joka hoitaa leväperäisesti omat raha-asiansa skarppaa sitten toisten (firman omistajat) rahoilla pelatessaan?
BS!
Jos on erityistä vastuuta vaativa työ tai sellainen, jossa pelataan käteisen kanssa, niin mielestäni on ihan järkevää kysyä/tarkistaa hakijan luottotiedot. Jokainen voi sitten itse kertoa mistä merkinnät ovat tulleet.
Meillä on kaikilla firman takaamat luottokortit käytösssä, työn kannalta pakko. Palkkasin uuden ihmisen enkä ymmärtänyt pyytää näitä tietoja. Meni pari kuukautta ja Luottokunnalya soitto, mitä tehdään lähes 10tonnin maksamattomille korttilaskuille? Selvisi että mies oli peliriippuvainen ja rahoittanut firman kortilla riippuvuutta.
Palkkasin lapselle hoitajaa, yhden kandidaatin taustalta paljastui rattijuopumus.
Tottakai näillä tiedoilla voi olla suurinkin merkitys työhoitamiseen ja on olleellista että se selviää.
meillä kanssa työ jossa ihmisten koteihin avaimet. Ei paloa asiakkaita naurattaisi jos selviäisi että jollain työntekijällä hirveet uhkapelivelat. Ja olisi tuo rattijupumuskin kyllä syy jättää palkkaamatta, vaikka ei nyt ihan lapsia kuskata.
Luottotiedoton voi olla vaikka jouduttuaan onnettomuuteen, sairastuttuaan ym eikä ole pystynyt maksamaan laskujaan. Ei se tarkoita epärehellisyyttä eikä ole verrattavissa rattijuopumukseen!
Luottotiedottomat ketä tiedän 4 kpl on kaikilla kyse aviokriisin, avioeron, sairauden tai burnoutin ja näistä eri syistä johtuvan masennuksen takia jääneet laskut maksamatta. Joko siksi että rahaa ei ole ollut, sitä on ollut niin vähän muuttuneen tilanteen johdosta ettei ole pystynyt veloista selviämään.
Miettikää omalle kohdallenne, jos vaikka mies jättää ja itse sairastut työkyvyttömäksi pystytkö hoitamaan velkasi ja asumiskulusi? Jos et niin oletko vain ollut leväperäinen raha-asioidesi hoidossa kun menit sairastumaan ja mies lähti toisen naisen matkaan? Ja tästä ansaitset epärehellisen rikollisen leiman jolloin et saa työtä saadaksesi parannuttuasi syövästä asiasi kuntoon?
Aika moni tälläkin palstalla elää varautumatta pahimpaan mahdolliseen, isojen asunto- ja autolainojen ja muiden kulutusluottojen kanssa. Koska minulle ei tapahdu mitään, se on aina ne muut.
Meillä on kaikilla firman takaamat luottokortit käytösssä, työn kannalta pakko. Palkkasin uuden ihmisen enkä ymmärtänyt pyytää näitä tietoja. Meni pari kuukautta ja Luottokunnalya soitto, mitä tehdään lähes 10tonnin maksamattomille korttilaskuille? Selvisi että mies oli peliriippuvainen ja rahoittanut firman kortilla riippuvuutta.
Palkkasin lapselle hoitajaa, yhden kandidaatin taustalta paljastui rattijuopumus.
Tottakai näillä tiedoilla voi olla suurinkin merkitys työhoitamiseen ja on olleellista että se selviää.
Kuten moni täällä kirjoitti, ei maksuhäiriömerkinnät tai luottotietojen puuttuminen ihmisestä automaattisesti tee rikollista. Mutta työnantajalla ei ole oikein mitään laillista keinoa selvitää jokaisen kohdalla että mistäs nämä sun velat oikein johtuvat. Siksi ymmärrän, mikset palkaa persaukista pankkiin töihin.
Luottotiedoton voi olla vaikka jouduttuaan onnettomuuteen, sairastuttuaan ym eikä ole pystynyt maksamaan laskujaan. Ei se tarkoita epärehellisyyttä eikä ole verrattavissa rattijuopumukseen!Luottotiedottomat ketä tiedän 4 kpl on kaikilla kyse aviokriisin, avioeron, sairauden tai burnoutin ja näistä eri syistä johtuvan masennuksen takia jääneet laskut maksamatta. Joko siksi että rahaa ei ole ollut, sitä on ollut niin vähän muuttuneen tilanteen johdosta ettei ole pystynyt veloista selviämään.
Miettikää omalle kohdallenne, jos vaikka mies jättää ja itse sairastut työkyvyttömäksi pystytkö hoitamaan velkasi ja asumiskulusi? Jos et niin oletko vain ollut leväperäinen raha-asioidesi hoidossa kun menit sairastumaan ja mies lähti toisen naisen matkaan? Ja tästä ansaitset epärehellisen rikollisen leiman jolloin et saa työtä saadaksesi parannuttuasi syövästä asiasi kuntoon?
Aika moni tälläkin palstalla elää varautumatta pahimpaan mahdolliseen, isojen asunto- ja autolainojen ja muiden kulutusluottojen kanssa. Koska minulle ei tapahdu mitään, se on aina ne muut.
Enkä usko olevani minkään yläpuolella. Mutta nythän oli kysymys saako kysyä. Jos multa olisi luottotiedot mennyt niin kertoisin itse syyn jotta se olisi selvä peli mikäli mun pitäisi ottaa firman kortti tai käsitellä rahaa.
Samoin rikosrekisteri, jos sieltä jotain löytyy niin parempi itse kertoa kuin olla hiljaa mikäli on odotettavissa että sillä on merkitystä työn kannalta.
On lapsellista olettaa ettei asioilla olisi merkitystä tai kaikkien luottotiedot on mennyt sairastamisesta tai onnettetomuudessa. Jos näin todella on niin eihän siinä kertomisessa sitten mitään ihmeellistä olisi?
tuo duuninkuva on varmaanin intiimihieronnan tarjoamista, liukkarina 2,3,7,8-tetraklooridibentso-p-dioksiini. Venyvät työajat johtunee siitä, että suurin osa asiakkaista on liian kännissä tullakseen. Liksa maksetaan Habbo Hotelin pikelihuonekaluina ja rupioina, jos maksetaan.