Menin sanattomaksi
olen pitkällä sairaslomalla mt-ongelmien vuoksi.
Viihdyn yksin, enkä haluaisi nähdä ketään.. takana on pitkä psykoosijakso.
Tänään entinen työkaverini ihmetteli miten kehtaan asua vielä tällä paikkakunnalla? Hän olisi kuulema tilanteessani vaihtanut paikkakuntaa jo ajat sitten.
Pitääkö minun siis hävetä tätä sairastumistani vai mitä?
Kommentit (23)
Miksi ihmeessä olet kertonut hänelle sairauksistasi? Eiväthän ne hänelle kuulu.
iltalehtiä. Mikä on ammattisi,mitä olet opiskellut? Oletko päälle 40v? Ja sinulla on vain yksi yliopistotutkinto? Ei hyvältä kuulostaa ap.
jos sairastuvat. Esim. saavat sydänkohtauksen tai diabteteksen. Enemmän nämä kaksi edellistä ryhmää voivat vointiinsa vaikuttaa.
iltalehtiä. Mikä on ammattisi,mitä olet opiskellut? Oletko päälle 40v? Ja sinulla on vain yksi yliopistotutkinto? Ei hyvältä kuulostaa ap.
osastolla töissä, kun olin siellä.. siksi hän tiesi taustani.
Niin todellakin täällä kaikki tietää että sekosin.
Hoitoalan töitä en tule koskaan enää tekemään, uudelleen koulutusta olen miettinyt, mutta sen aika on vasta joskus myöhemmin, ei vielä.
Nyt olisi mahdollisuus lähteä vuodeksi ulkomaille miehen työn mukana; tämän taidan tehdäkin koska en jaksa enää tätä tuskaa.
Lähteminen ulkomaille tietää kuntoutustukien ym katkoa, mutta kai tuo hinta on maksettava, että saa päänsä kuntoon.
ap
Ja itsekin olet työskennellyt psyk.osastolla? Ihmeellistä käytöstä kyllä, ei ammattimaista lähellekään!
itse olin somaattisella puolella (siis tuo työkaveri oli ennen samassa paikassa töissä kuin minä)
Hän kertoi ihan suoraan miten ihmiset puhuvat minusta ja ihmetteli sitä, miten kehtaan olla täällä vielä. Hän olisi muuttanut ja ottanut lapset mukaansa.
ap
En kyllä usko,että sinusta ouhutaan pahaa kovinkaan laajasti. Tod.näk. muutama ikävä ihminen pyörittää tota juttua, koska a) oma elämä tuntuu paremmalle, kun löytyy joku ns. itseään heikompi
b) omaavat huonon itsetunnon
c) pelkäävät mt-ongelmaisia
d) haluavat pönkittää itseään ja korostaa sitä miten heillä EI ole eikä tule olemaan mt- ongelmia
e) ovat yksinkertaisesti tyhmiä
Olisin minäkin varmasti mennyt sanattomaksi, ei mitään noin typerää ja tökeröä osaisi odottaa. Olen pahoillani puolestasi ja toivon sinulle kaikkea hyvää.
Tuollaisiako juntti-urpoja sitä on psykiatrisella töissä? Uskomaton kommentti tuolta tutultasi.
Kuinkahan paljon paremmin ihmiset kuntoutuisivat, jos henkilökunta suhtautuisi heihin kuin ihmisiin? Joo tiedän että moni suhtautuu, ei sillä. Mutta aina välillä kun kuulee millaista porukkaa on psykiatrisella töissä niin alkaa tosissaan ahdistaa.
Mäkään en usko, että mikään laaja porukka päivittelee asiaasi tuolla tapaa, ellei se sitten ole joku Suomen Tyhmimmät ja Junteimmat ry jossa näitä asioita puidaan. Ehkä tämä urpo tuttusi päivittelee näitä asioita ja kokee muidenkin päivittelevän hänen kanssaan, vaikka todellisuudessa muut kuuntelevat vaivaantuneina.
psykoottinen masennus ja bipo II, sekä muutamat persoonallisuushäiriöt päälle.
Joo, aika ikävältä kuulostavia diagnooseja, mutta en mä tunne itseäni noin hulluksi =)
ap
Ja itsekin olet työskennellyt psyk.osastolla? Ihmeellistä käytöstä kyllä, ei ammattimaista lähellekään!
tämän kirjoittajan pitää tietää ap.
Tuollaisiako juntti-urpoja sitä on psykiatrisella töissä? Uskomaton kommentti tuolta tutultasi.
Kuinkahan paljon paremmin ihmiset kuntoutuisivat, jos henkilökunta suhtautuisi heihin kuin ihmisiin? Joo tiedän että moni suhtautuu, ei sillä. Mutta aina välillä kun kuulee millaista porukkaa on psykiatrisella töissä niin alkaa tosissaan ahdistaa.
Mäkään en usko, että mikään laaja porukka päivittelee asiaasi tuolla tapaa, ellei se sitten ole joku Suomen Tyhmimmät ja Junteimmat ry jossa näitä asioita puidaan. Ehkä tämä urpo tuttusi päivittelee näitä asioita ja kokee muidenkin päivittelevän hänen kanssaan, vaikka todellisuudessa muut kuuntelevat vaivaantuneina.
osastoilla työskentelevät kaikkein huumorintajuisimmat (mustaa)ihmiset!
pitäisi tietää ap? Kirjoitin tekstin, en tunne ap:stä enkä ole ap. En ymmärrä logiikkaasi. Kaikki mitä kirjoitin on pääteltävissä ap: n tekstistä.
tämän kirjoittajan pitää tietää ap.
Kannattais varmaan lukea viestit ennen kuin alkaa leikkiä Sherlockia.
Tiedätkö mitä masennus on? Ja mitä se on tehnyt kehollesi. Se on vaurioitunut hermosolut päässäsi. Ne solut,joka vastaa koko kehosi terveydestä. Muista että hermot ovat parantumattomat. Ihan rehellisesti.Minä en halua nyt iltaa vasten todista mitään. Masennus toimi vakavampien sairauksien merkkinä. Ethän halua syöpä tai vastava? Ainoa mitä voit tehdä,pysyä mahdollisimman rauhallisena. Jos mahdollista,matkusta meren aren. Se auttaa. Mikäli kirjoitit tänne,olet ainakin vielä hyvin adekvaattinen ihminen. Minun neuvo - etsi itsellesi todella todella hyvää lääkäri ulkomaailta! Ranska,Sveitsi,Itävalta..Terveyttä!
Ap kertoo sairastavansa mt-ongelimia ja ollut hoidossa osastolla missä työkaveri on töissä. Tästä päättelin, että myös ap on ollut töissä samalla psyk.osastolla minne joutui hoitoonkin (olisi kyllä erittäin epäammatillista tällainen) mutta olivatkin olleet yhtäaikaa töissä somaattisella puolella mistä tää toinen hoitaja oli siirtynyt psyk.puolelle töihin.
itse olin somaattisella puolella (siis tuo työkaveri oli ennen samassa paikassa töissä kuin minä)
Hän kertoi ihan suoraan miten ihmiset puhuvat minusta ja ihmetteli sitä, miten kehtaan olla täällä vielä. Hän olisi muuttanut ja ottanut lapset mukaansa.
ap
ihminen työhönsä. Sä vaikutat olevat sinut realiteettien kanssa, onneksi olkoon- ei varmaankaan helppo tie! Mutta tuo entinen työkaverisi- hänellä ei ole kaikki kotona. Hirveä ihminen. Mitähän mahtaa puhua potilaista... Kuka vain voi mennä päästään sekaisin ja siitähän voi tosiaan toipua.
tyhmyydestä ei voi, oletko mietinyt sitä.