Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos ystäväsi olisi luonasi viikon ja töissä ollessasi hän olisi oma-aloitteisesti

Vierailija
24.01.2013 |

Tehnyt ruokaa teille molemmille, tiskannut, imuroinut ja pyyhkinyt pölyt?

Loukkaantuisitko, ettei ystäväsi arvosta sinun siisteystasoasi vai olisitko kiitollinen siitä, että on auttanut kotitöissä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaapit saa siivota kans, ja vessan ja saunan ja varaston ja parvekkeen ja ...

Vierailija
42/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä ainkaan ei asiat ole enää tiptop, eli koti kaipaa taaas siivousta. Eteinen ja keittö pitää imuroida useammin kun kerran viikossa. Ja putsata pintoja yms, ainakin keittiössä päivittäin. Mä käyn töissä, samoin mies, niin en mä kerkeä niitä joka päivä putsata. Iloinen olisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tutki enkä pengo kylässä koskaan paikkoja. Hoidin 7 vuotta lapsia perheissä, enkä silloinkaan kurkistanut koskaan mihinkään, mitä en tarvinnut. Ruuat oli näytetty ja oleelliset astiakaapit sekä lasten vaatteiden ja vaippojen sijainti, muualle en katsellut koskaan. Kirjahyllyjen sisältöä toki silmiäilin ja lasten nukkuessa saatoin jotain lukeakin.

Nyt toivoisin, että oma kotini saisi myös olla vastaavanlaisessa rauhassa. Eli ottaisin siivousavun mieluummin vastaan silloin, kun voisin itse ojentaa ja ottaa esille siivousvälineet.

Vierailija
44/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö teillä kukaan asumassa viikkoa tms? siis siten, ettette itse ole aina paikalla. Tuntuu siltä, ettette kestäisi sitä muutenkaan?

Ja oletteko Länsi-Suomesta. Itäsuomalaiselle tää loukkaantuminen mokomasta kuulostaa niin oudolta...

Vierailija
45/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain täydellinen moukka ryhtyy huushollaamaan ilman lupaa toisen kodissa. Ystävät kysyvät, mitä sopii tehdä.

En pidä siitäkään, kun lasten kaverit inventoivat pakastinta. Taidan olla outo.

Vierailija
46/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain täydellinen moukka ryhtyy huushollaamaan ilman lupaa toisen kodissa. Ystävät kysyvät, mitä sopii tehdä.

En pidä siitäkään, kun lasten kaverit inventoivat pakastinta. Taidan olla outo.

minun luona, vaikka olisin pois, tekee samaa, vaikka olisin kotonakin ;) Ensimmäisen kerran kun oli imuroinut ollessani töissä, hämmästyin. Ja sanoin, että ei olisi tarvinnut. Mutta en kieltänytkään, sillä kivahan tuo oli. Jatkossa hän on imuroinut, tehnyt ruokaa, tiskannut ja siistinyt paikkoja, kantanut roskia ja kolannut. Kuuluu luonteeseen ja tapoihin. Ja minusta se on hieno juttu.

Kerran hän olisi alkanut pesemään ikkunoita luonani, mutta silloin totesin, että nyt taitaa olla tekemisen puutetta ja otin vapaapäivän ja lähdimme kaupungille humpsuttelemaan.

Sen sijaan en voisi kestää, että lasten kaverit inventoisivat pakastintani. Normaalivälipalaa saa ottaa. Mutta herkut on mun.

Vierailija
47/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö teillä kukaan asumassa viikkoa tms? siis siten, ettette itse ole aina paikalla. Tuntuu siltä, ettette kestäisi sitä muutenkaan? Ja oletteko Länsi-Suomesta. Itäsuomalaiselle tää loukkaantuminen mokomasta kuulostaa niin oudolta...

siellä saa toki siivota ja laittaa ruokaa, mutta päätalon puolelle ei ole asiaa.

Vierailija
48/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että ystäväni on halunnut olla huomaavainen ja ilahtuisin tästä eleestä. Tapana on vieraille sanoa, että olkaa kuin kotonanne eikä meillä sen puoleen ole mitään salaisuuksia, joita siivouskaapeista tai keittiönkomeroista löytyisi.

Vähän ihmettelen, että joku ottaisi tällaisenkin asian negatiivisena. On aivan eri asia, jos siivousintoileva anoppi menisi järjestemään kaapit uuteen uskoon ja heittäisi pois tavaroita kysymättä lupaa. Kukaan ystävistäni ei sellaista tekisi, tosin ei tee anoppikaan tai oma äitini.

Vierailija
49/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siivoojani loukkaantuisi. Hänestä ei varmaan olisi kivaa, jos toinen kulkisi rätti kädessä perässä.

Oma siivojaa on sen verran ammatti-ihminen, ettei hänelle ole väliä onko joku siivonnut siinä välissä kun hänen on käynyt. Tekee hommansa eikä pohdi yhdentekeviä. ;)

Vierailija
50/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt ruokaa teille molemmille, tiskannut, imuroinut ja pyyhkinyt pölyt?

Loukkaantuisitko, ettei ystäväsi arvosta sinun siisteystasoasi vai olisitko kiitollinen siitä, että on auttanut kotitöissä?

paljon mukavampia ovat täysihoitolaiset, jotka kutsuvat itsenä kylään 2-3vkoksi, mutta tyytyvät lähinnä seurustelemaan ja leikkimään turistia. Kotitöitähän heillä ei lomalla ole, kun "ystävien" luona voi yöpyä kuin hotellissa.

Ap, en ikinä loukkaantuisi siitä, että joku on kokannut minulle ja siistinyt kotia. Ei se tarkoita mitään liinavaatekaappien järjestelyä tai alusvaatteiden silittämistä. Ottaisin ehdottomasti positiivisena eleenä vastaan ja nauttisin.

Vierailija
51/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on tervetullut meille, kun olen kotona. Miksi hän tulisi meille, kun olen päivisin töissä ja iltaisin väsynyt enkä jaksa kunnolla seurustella?

Ei meilläkään luurankoja kaapeissa ole, mutta en silti halua, että joku könttää kaappeja ja laatikoita, joissa on työpapereita, dildoja, rikkinäisiä alushousuja, arvokkaita harrastusvälineitä, päiväkirja tms. henkilökohtaista ja intiimiä, johon ei muilla ole asiaa.

Tietysti on luonnollista, että käymme yhdessä kaupassa ja teemme yhdessä ruokaa. Ystävä saa avustaa siinä ihan varmasti. Ihan samoin odotan hänen siivoavan omat ja lastensa sotkut.

Kuitenkin jos minä olen emäntä, minä hoidan pääsääntöisesti emännän velvollisuudet. Niihin kuuluu siivous ja pyykkäys, myös päävastuu aterioista. Minä en kutsu vieraita tekemään meille kotitöitä poissaollessani. Ja kyllä vain, olen länsisuomalainen. Siitähän joku kyseli. Ilmeisesti siellä Itä-Suomessa pyydetään ystäviä kylään kotiorjiksi.

Vierailija
52/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole niin likaista,että sen minään vinkkinä ottaisi..

Vierailija
53/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olinkin, kun ystävä näin mulle teki. Yleensä vähintään tiskasi, välillä siivosi ja jopa pesi ikkunatkin töissä ollessani, vaikka oli vain pari yötä kylässä.

Jos joku majailisi mun luona viikon (niin ettei hänellä edes töissä ollessani olisi mitään tekemistä), olisin kyllä ehkä vähän loukkaantunut siitä, jos hän ei tekisi siellä yhtään mitään (siis edes tiskaisi omia astioitaan).

Oon itse ollut elämäntilanteessa jossa asuin paljon kavereilla ja kyllä mäkin siellä aina kotitöitä tein heidän poissaollessaan ja muutenkin, se oli ihan itsestäänselvyys että teen. Ihminen, joka kokee tällaisen yksityisyytensä loukkauksena, varmaan harvoin majoittaa ketään viikoksi muutenkaan.

Vierailija
54/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olinkin, kun ystävä näin mulle teki. Yleensä vähintään tiskasi, välillä siivosi ja jopa pesi ikkunatkin töissä ollessani, vaikka oli vain pari yötä kylässä.

Jos joku majailisi mun luona viikon (niin ettei hänellä edes töissä ollessani olisi mitään tekemistä), olisin kyllä ehkä vähän loukkaantunut siitä, jos hän ei tekisi siellä yhtään mitään (siis edes tiskaisi omia astioitaan).

Oon itse ollut elämäntilanteessa jossa asuin paljon kavereilla ja kyllä mäkin siellä aina kotitöitä tein heidän poissaollessaan ja muutenkin, se oli ihan itsestäänselvyys että teen. Ihminen, joka kokee tällaisen yksityisyytensä loukkauksena, varmaan harvoin majoittaa ketään viikoksi muutenkaan.

Niin ja olen itäsuomesta.

Muistan jo lapsuudestani et kun vierailtiin yhdessä (myöskin itäsuomalaisessa) tuttavaperheessä, äiti otti siellä aina ekana imurin käteen eikä sitä kukaan mitenkään pahalla ottanut :D

Semmoinen edustushenkinen pönötyskyläilykulttuuri taas on mulle aika vierasta ja koen sen vähän epämiellyttäväksikin.

Vierailija
55/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiittäisin ystävääni. Suomalaist on jotenkin outoja, mitä noloa siinä on??!! Ei meillä ainakaan ole mitään niin salaista,että haittaisi jos ystävä näkisi.

No, ei taida olla siitä tällä foorumilla kyse. Lähinnä siitä, että av-mammojen PITÄÄ löytää valitettavaa, negatiivista, haukuttavaa ja järkyttävää _aivan kaikesta_.

Terkuin: ei av-mamma, vaan satunnainen vierailija

Vierailija
56/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

majailee joku ystävä viikon putkeen, vaikka itse olet päivät töissä? Niinpä niin.

Vain täydellinen moukka ryhtyy huushollaamaan ilman lupaa toisen kodissa. Ystävät kysyvät, mitä sopii tehdä. En pidä siitäkään, kun lasten kaverit inventoivat pakastinta. Taidan olla outo.

Vierailija
57/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään luurankoja kaapeissa ole, mutta en silti halua, että joku könttää kaappeja ja laatikoita, joissa on työpapereita, dildoja, rikkinäisiä alushousuja, arvokkaita harrastusvälineitä, päiväkirja tms. henkilökohtaista ja intiimiä, johon ei muilla ole asiaa.

imurointi ja pölyjen pyyhkiminen tai keittiö siistiminen ruuanlaiton jälkeen tarkoita sitä, että joku tutkisi laatikot ja kassakaapit ym.

Luulin olevani pahakin tiukkis, mutta kun ystävät tulevat yleensä pitkän matkan takaa, niin ymmärrän hyvin että voidaan olla puolin ja toisin toistemme luona vaikka viikon verran. Eikä aina ne vierailut osu loma-aikoihin.

Varmasti itsekin siistisin paikkoja ja lasten jäljet sillä aikaa kun isäntäväki on töissä. Tarkoittaa siis imurointia, ruokapöydän ja keittiötasojen pyyhkimistä. Samoin toki pitäisin vierashuoneen ja sen kylppärin siistinä. Kävisin ostamassa herkkuja illaksi tai varaisin pöydän kivasta ravintolasta.

Kun itsekin kunnioitan ystävieni yksityisyyttä, ei ensimmäinen ajatus ole, että he kotiini jäädessään tonkisivat meillä paikkoja. Vaikka yleensä sanonkin, ettei täällä mitään salaisuuksia ole. Etsi, jos et jotain tarvitsemaasi löydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme