Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos ystäväsi olisi luonasi viikon ja töissä ollessasi hän olisi oma-aloitteisesti

Vierailija
24.01.2013 |

Tehnyt ruokaa teille molemmille, tiskannut, imuroinut ja pyyhkinyt pölyt?

Loukkaantuisitko, ettei ystäväsi arvosta sinun siisteystasoasi vai olisitko kiitollinen siitä, että on auttanut kotitöissä?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ystäväni ei lähtisi siivoamaan minulta mitään kysymättä, joten siihen osaan en osaa ottaa kantaa.

Luulen, että tuossa kaikessa on takana hyvä tarkoitus, joten loukkaantuminen olisi typerää. Kaikki huomio ei ole verhottua kritiikkiä.

Vierailija
22/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että niin moni tässä ketjussa ei voi ymmärtää, että ystävä majailee toisen luona viikon. Asuvatko kaikki teidän ystävänne samassa kaupungissa?

Minulla on ainakin ystäviä eri puolilta Suomea ja ulkomailta myös ja minusta on täysin luonnollista (ja tosi kivaa) saada heitä kylään. Kun harvemmin näkee,on ihanaa, jos aika ei heti lopu kesken. Ja vuoroin vieraissa käydään. Välillä yksin, välillä koko perheenkin kera.

Itsekin olen käynyt ruokakaupassa ja tehnyt ruokaa sekä imuroinut kyläpaikassa. Tuleehan sitä viikon aikana syötyä ja sotkettuakin, vaikka siivosti yrittäkin olla kylässä. Ja ilahatuisin itsekin. Tietenkään toisten kaapeille ei saa mennä (paitsi keittiössä ruoka- ja astiakaapeille). Mutta oikeiden ystävien kanssa sellaisesta ei tarvitse kantaa huolta.

Relatkaa ihmiset, ja nauttikaa elämästä ja iloitkaa mukavista ihmisistä elämässänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisin sille seuraavana päivänä skumppapullon ja leivoksen.

Vierailija
24/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi koskenut levällään oleviin papereihin tai tutkinut kaappeja.

Vierailija
25/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan jonkun luokseni viikoksi asumaan ja jätän vielä yksin päiviksi, niin oletan ilman muuta että hän saa olla kuin kotonaan.

Kaappien järjestäminen olisi toinen juttu.

Vierailija
26/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en luottaisi ketään ihmistä kotiini ilman, että minä olen paikalla. En voi sietää toisen tavaroiden tutkimista.

Vierailija
27/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi yhtään. Olisi iloinen yllätys.

Vierailija
28/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä kaapeissa ole luurankoja :)

Vierailija
29/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle tulisi kaveri viikoksi kylään, minä tietysti siivoiaisin kaikki paikat putipuhtaiksi sitä ennen. Jos ystävä sitten imuroisi puhtaita lattioita ja pyyhkisi olemattomia pölyjä, olisin ällistynyt. Negatiivisesti. Minun kaappejani ei tarvitse mennä koluamaan. Lisäksi eri lattiamateriaaleille on eri pesuaineet, ja jos ystävä olisi mennyt moppaamaan laminaatin jollain yleispesuaineella, olisin kärtsä.

Ruokaa sopii kyllä tehdä, kunhan asiasta sovitaan etukäteen.

Minun luokseni ei kyllä kukaan ystävä olisi tervetullut viikoksi majailemaan niin, että itse olisin päivät poissa kotona. Eihän siinä olisi edes mitään ideaa. Lomalla voi vierailla useammankin päivän.

Vierailija
30/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle tulisi kaveri viikoksi kylään, minä tietysti siivoiaisin kaikki paikat putipuhtaiksi sitä ennen. Jos ystävä sitten imuroisi puhtaita lattioita ja pyyhkisi olemattomia pölyjä, olisin ällistynyt. Negatiivisesti. Minun kaappejani ei tarvitse mennä koluamaan. Lisäksi eri lattiamateriaaleille on eri pesuaineet, ja jos ystävä olisi mennyt moppaamaan laminaatin jollain yleispesuaineella, olisin kärtsä.

Oletpa tosi negatiivisen kuuloinen ihminen, ei kukaan varmaan haluaisi viikoksi edes luoksesi tulla... Sori vaan.

Minun luokseni ei kyllä kukaan ystävä olisi tervetullut viikoksi majailemaan niin, että itse olisin päivät poissa kotona. Eihän siinä olisi edes mitään ideaa. Lomalla voi vierailla useammankin päivän.

Vierailija
31/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa tosi negatiivisen kuuloinen ihminen, ei kukaan varmaan haluaisi viikoksi edes luoksesi tulla... Sori vaan.

Hups, omat kommenttini kirjoitin vahingossa lainauksen sisään.

Vierailija
32/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ystäväni tietävät, mitä meillä sopii tehdä ja mitä ei. Tuollainen henkilö ei olisi ystäväni.

Vierailija
33/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin loukkaantuisin jos ei siivoaisi tai tekisi ruokaa kertaakaan.

Vierailija
34/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä ei varmaan olisi kivaa, jos toinen kulkisi rätti kädessä perässä.

Vierailija
35/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä, mitä teillä ihmisillä on piilotettuna, jos pelkäätte paikkojen tutkimista tms? Ja onko teillä tapana itsellä tutkia kylässä paikkoja?

Meillä ei ole mitään niin salaista, että täytyisi pelätä muiden tutkivan paikkoja. En tietenkään toivo kenenkään tutkivan raha-asioitamme, muttei meillä juuri sellaisiakaan tietoa saatavilla ole. Varsinkaan keittiössä ja siivousvälineissä ole mitään salattavaa. Meille on tervetulleita kuka vaan siivoamaan.

Vierailija
36/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannutteko te oikeasti? Loukkaannutteko te töissäkin, jos joku pesee teidän kahvikupin, jonka vain laitatte tiskipöydälle? Mä tunnun olevan ainoa, joka töissä astioita pesee, ja kukaan ei ole ilmaissut loukkaantumistaan.

Mulat kyllä menis hermo, jos joku olisi meillä viikon, ja se ei siivoaisi, laittais ruokaa yms.

Vierailija
37/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaehtoisesti tehdä mitä sattuu.

Normaalisti ystävät osaavat kysyä, että sopiiko, että siivoan. En pitäisi ystäväni sellaista, joka omin päin tekisi kodissani "avustavia töitä".

Tosin en ymmärrä, miksi kukaan menee toisen luokse viikoksi eikä poistu sieltä asunnosta oikeastaan lainkaan vaan siivoaa, laittaa ruokaa ja tiskaa.

Vierailija
38/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannutteko te oikeasti? Loukkaannutteko te töissäkin, jos joku pesee teidän kahvikupin, jonka vain laitatte tiskipöydälle? Mä tunnun olevan ainoa, joka töissä astioita pesee, ja kukaan ei ole ilmaissut loukkaantumistaan. Mulat kyllä menis hermo, jos joku olisi meillä viikon, ja se ei siivoaisi, laittais ruokaa yms.

jopa siitä, jos joku töissä tiskaa kahvikuppini. Minä kun pesen sen ihan itse ja laitan sitten omalle paikalleen hyllyssä. En ymmärrä, miksi jonkun pitäisi se siitä käsiinsä napata.

Aikuinen ihminen ei jätä kuppeja lojumaan tiskialtaaseen.

Vierailija
39/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puhdistaisi jalkalistat pienellä spiraaliharjalla. Lisäksi hän voisi joutessaan pestä roska-astiat pihasta, siivota saunan jokaisen kolosen, korjata lauteet (aina niissä jotain korjattavaa on), maalata pari kattoa ja hioa olohuoeen lattian.

Vierailija
40/57 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää jopa loukkaantumiselta.

Ja ei mulla varsinaisesti ole mitään salattavaa, mutta kaappeja penkomalla yms. paljastuisi se, kuinka epäjärjestelmällinen ja huono siisteyden ylläpitäjä olen.

Lattiat ja näkyvät pinnat olis kuitenkin vierasta varten pyritty saamaan tip top.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan