mun lukion tokaa käyvä tytär lintsaa
tenttiviikko loppui eilen ja menivät ulos juhlmiaan. tänään ei päässyt kouluun.
minkähän pirullisen sanktion sitä keksis? erottaiskohan ne sen koulusta, jos en suostuis selvittämään koululle poissaoloa? sanoisin vaan, että se lintsas.
Kommentit (29)
4, toi sun sanktio on nuoremmille
lukion tokaluokkalaiselle, että läppäri ja känny menee kotona jäähylle. Tietokonetta saa käyttää vain, jos tekee koulutehtäviä, ja ne tehdään silloin aikuisen läsnäollessa.
4
lukion tokaluokkalaiselle, että läppäri ja känny menee kotona jäähylle. Tietokonetta saa käyttää vain, jos tekee koulutehtäviä, ja ne tehdään silloin aikuisen läsnäollessa.4
ei rangaista, kun oikeen mikään ei ole kiellettyä. kotiin saa tulla vaikka kuinka myöhään, kunhan tulee.
nyt olis hyvä paikka olla "kunnollinen" vanhempi t. ap
lukion tokaluokkalaiselle, että läppäri ja känny menee kotona jäähylle. Tietokonetta saa käyttää vain, jos tekee koulutehtäviä, ja ne tehdään silloin aikuisen läsnäollessa.4
Lukiolainen on jo niin vanha, että hänen on ymmärrettävä, että jos ei hoida velvollisuuksiaan, ei ole oikeuksiakaan. Hänen ensisijainen velvollisuutensa on hoitaa koulunsa, ja jos hän on sieltä pois ilman syytä, se osuu niihin oikeuksiin, joita hän pitää tärkeimpänä.
Teillä varmaan silitetään päähän ja sanotaan, että "Oothan kiltti ja pysyt huomenna koulussa"
minkähän pirullisen sanktion sitä keksis? erottaiskohan ne sen koulusta, jos en suostuis selvittämään koululle poissaoloa? sanoisin vaan, että se lintsas.
Kun mun poissaolojen perään ei kukaan katsonut sitten yläasteen...Monihan asuu tuolloin jo omillaan ja kaikki täyttää tuon lukion tokan aikana 18 vuotta. Eli aikuisia ovat.
ei rangaista, kun oikeen mikään ei ole kiellettyä. kotiin saa tulla vaikka kuinka myöhään, kunhan tulee.
nyt olis hyvä paikka olla "kunnollinen" vanhempi t. ap
tenttiviikko loppui eilen ja menivät ulos juhlmiaan. tänään ei päässyt kouluun. minkähän pirullisen sanktion sitä keksis? erottaiskohan ne sen koulusta, jos en suostuis selvittämään koululle poissaoloa? sanoisin vaan, että se lintsas.
Kun mun poissaolojen perään ei kukaan katsonut sitten yläasteen...Monihan asuu tuolloin jo omillaan ja kaikki täyttää tuon lukion tokan aikana 18 vuotta. Eli aikuisia ovat.
täytä lukion tokan aikana 18v, joten kaikki siis eivät ole aikusia.
muuten kuin laittamalla Wilmaan luvattoman poissaolon. Mutta eihän muutaman luvattoman poissaolon vuoksi koulusta eroteta, kurssista ei tosin pääse läpi, jos on liikaa poissaoloja (oli ne sitten luvattomia tai ei).
minkähän pirullisen sanktion sitä keksis? erottaiskohan ne sen koulusta, jos en suostuis selvittämään koululle poissaoloa? sanoisin vaan, että se lintsas.Kun mun poissaolojen perään ei kukaan katsonut sitten yläasteen...Monihan asuu tuolloin jo omillaan ja kaikki täyttää tuon lukion tokan aikana 18 vuotta. Eli aikuisia ovat.
18, se ei ainakaan meillä tarkoita, että voisi makoilla kotona ja käydä koulussa, kun huvittaa, ja silti saada kotoa täyden asumis- ja ruokailupalvelun, tietokoneet, puhelimet ja muut tilpehöörit.
kelvollinen, taidan katsoa sormien läpi tällä kertaa
t. ap
yhdestä sellaisesta ei ole tytölle haittaa, mutta siitä se näkee, että joutuu itse vastaamaan kouluun lintauksistaan, sinä et suostu valehtelemaan hänen puolestaan.
Yhdestä luvattomasta poissaolosta siis ei todellakaan ole tytölle haittaa, sitä on turha pelätä, mutta se on tärkeä viesti tytölle!
kelvollinen, taidan katsoa sormien läpi tällä kertaa
t. ap
että valehtelet tyttäresi lintsauksen luvalliseksi poissaoloksi?
Yhdellä lukiopäivällä siis. Itse lintsaisin tuon tuostakin, millon milläkin syyllä. Ja tohtorinväitökseni on edessä syksyllä.
Nuori oppii itsekin, ei tuossa vaiheessa enää kannata mitään sanktioita jaella. Lukeepahan sitten asiat kirjasta, no big deal. Ole onnellinen, että on lukiossa, eikä heittelehdi kaduilla pitkin öitä säännöllisesti.
Ja jos on lukiokavereiden kanssa ollut viihteellä, niin ei siellä ole kukaan muukaan tänään koulussa ollu ;).
jessus. Mä lintsasin useasti lukiossa, eikä kotoa tullut mitään sanktioita. Kirjoitin kuitenkin kuusi ällää niin eipä tuo lintsaaminen paljon haitannut.
Melkein joka kurssilta olin poissa ne sallitut tuntimäärät - ja niin oli kuulkaa liki kaikki muutkin. Sen oppi aika nopsaan, että jos olet liikaa poissa, joudut käymään koko kurssin uudestaan. Toiset opettajat oli tiukempia ja vaati aina sairastodistuksen vanhemmilta. Senkin oppi, ei sitten niiden opettajien tunneilta lintsannut. Joskus jonkun kurssin läpipääsemiseksi sitten tuli tehtyä lisäesseitä tms. Kukaan ei poissaolojani sillälailla tarkkaillut enää lukiossa, enkä tiedä olisiko ollut syytä. IHan hyvillä papereilla (pari eetä, yksi ällä ja liuta muita alhaisempia) kirjoitin ja akateemiseksi rupesin jälkeenpäin.
Ehkä sen voisi terottaa, että itse vastaat näistä asioista, ja jos itse mokailet koulusi niin itse sen sitten korjaatkin.
jos just oli ollut tenttiviikko, niin eihän koulu ala kunnolla heti seuraavana päivänä. On jotain huuhaata vaan koulussa. Tyyliin koristele käytävä
jos just oli ollut tenttiviikko, niin eihän koulu ala kunnolla heti seuraavana päivänä.
uusi jakso saman tien, viimeinen tentti torstaina ja uusi jakso perjantaina.
Mutta nyt ei ole tenttiviikko, eivätkös ne aika samoihin aikoihin ole eri lukioissa. Seuraavat koeviikot alkavat ensi viikolla.
jos just oli ollut tenttiviikko, niin eihän koulu ala kunnolla heti seuraavana päivänä. On jotain huuhaata vaan koulussa. Tyyliin koristele käytävä
tenttiviikkoa seuraava päivä on vain palloilua. Mitä sitten vaikka olisi ollut poissa.
JOTAIN järkeä teidänkin kommnetteihin
eli provoooo. Kuten sanoin aikaisemminkin jo. Kuka nyt kyttäisi melkein aikuista lasta YHDEN poissaolon takia. ei kukaan järkevä
selvityksen, mutta jättäisin sen luvattomaksi. Siis jos Wilmaa käytät, klikkaisin siitä sen "luvaton, mutta selvitetty." Sitten kotona tiukka puhuttelu ja viikko tietokonekieltoa tms. mikä nyt onkin teillä sellainen, joka puree. Miettii seuraavan kerran tarkemmin, lintsaako.