Ärsyttää, kun kukaan ei tajua antaa paikkaa bussissa tai ratikassa raskaana olevalle!
SIinä ne istua tönöttävät ja minä seison ja ihmiset tönivät. Tänään ärähdin yhdelle mummolle, joka ensin laukulla tökkäsi lastani, joka on rattaissa päähän ja sen jälkeen tönäisi mua niin, että olin kaatua!
Samperi!
Kommentit (70)
Kävi myös pari aika outoa tapausta: kerran keski-ikäinen nainen oikein pinkaisi ottamaan juoksuaskelia ratikassa kun huomasi, että lähestyimme molemmat viimeistä vapaata penkkiä. Minä jäin sitten seisomaan... Toisen kerran täyteen ratikkaan tuli todella vanha mies, joka käveli oikein vapisevasti ym. Katsoin, että kai joku antaa paikan. No ei tietenkään antanut, ja minä nousin sitten ja tarjosin oman paikkani ja jäin käytävälle seisomaan rv 41 pallomahani kanssa... Eipä silti, minulla ei ollut mitään supisteluja tms,. että jaksoin kyllä seistäkin raskaana ollessani, ennemmin olisin kaivannut paikkaa synnytyksen jälkeen, kipuja oli aika pitkään.
Tässä raskaudessa vielä on ikäviä supisteluita ja maha on kyllä jo valtava, eikä siis voi jäädä huomaamatta.
No, ainahan voi jäädä kotiin, mutta toisaalta ei aina vaan voi.
ap
Asutaan kovien arvojen Suomessa, jos et ole jo huomannut-
odotapa, kun liikut julksessa liikenteessä lastenvaunujen/-rattaiden kanssa...
Ei niistä ns. invapaikoista juurikaan ole raskaana oleville hyötyä, sillä tosiaankin vanhukset usein istuvat niissä ja ne ovat täynnä. Enkä oikein raskaana olevana kehtaisi pyytää istumapaikkaa vanhukselta, joka on todennäköisesti ihan oikeasti sairas.
Ja ero on kyllä huomattava kun matkustaa ulkomaille, siellä paikka löytyy ihan salamana jostain, monesti on melkein nolottanut kun joka puolelta ihmiset alkaa tarjoamaan paikkaa. Vaan Suomessa ei perse nouse penkistä, ei.
kassista päähän ja kun älähdin siitä, niin sain vaan huutoja osakseni :(
ap
jospa äidit itse tarkistaisivat omaa asennettaan. Itsekin voi tehdä paljon oman mukavuutensa eteen. Itse olen törmännyt esim. tällaiseen: aletaan sättiä, kun en nostanut vaunuja (käsi oli otettu kipsistä edellisenä päivänä), enkä mielestäni ole mitenkään selitysvelvollinen, miksi en juuri nyt pysty nostamaan. Toinen juttu: bussiin oli ahtautunut kolmet isot vaunut. Edessä ei enää ollut istumapaikkoja, takana sitäkin runsaammin. Kysyin, että mites tästä pääsee ohi. Ei kuulemma mitenkään (vittumaisella äänellä). Ja kolmas: älkää kuljettako vaunujanne rullaportaissa. Ihan turha huudella perään, että onko kiire ja varo vähän vaunuja, kun teitä varten on hissit keksitty metroasemille.
Sitten, kun opitte yksinkertaisia käytöstapoja, niin voin antaa istumapaikan. Muuten saatte sitä, mitä tilaatte.
tai 2v lapseni asenteesta joka sai laukusta päähänsä.
ap
Kuski auttaa kyllä, jollei matkustajilta apua löydy! omaa tyhmyyttähän se on, että rehkii liikaa.
ne vaan ovat lähes aina vanhusten täyttämät ja silloin raskaana oleva joutuu seisomaan.
Hassua on myös se, kun olen huomannut, että ilmeisesti toisten ihmisten mielestä raskaana ei saisi ratikassa matkustaa, sen verran pahasti yleensä katsotaan ja varmasti tönitään mahaa jollain kassilla tai kyynerpäällä.
ap