Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun kukaan ei tajua antaa paikkaa bussissa tai ratikassa raskaana olevalle!

Vierailija
12.06.2008 |

SIinä ne istua tönöttävät ja minä seison ja ihmiset tönivät. Tänään ärähdin yhdelle mummolle, joka ensin laukulla tökkäsi lastani, joka on rattaissa päähän ja sen jälkeen tönäisi mua niin, että olin kaatua!

Samperi!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole äitien omaa keksintöä että vaunut nostetaan bussiin aisa edellä, vaan lukee mm. YTV:n ohjeissa.

Vierailija
22/70 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se äiti olsi halunnut itse mennä kuinin helmoin ensin sisälle, nostaa sitten mukavasti aisasta ja antaa mun kyykkiä kurassa. Sanoin ettei käy niin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessani minulle tarjottiin aina istumapaikkaa Pariisin metrossa. Paikkojaan tarjosivat miehet ja naiset, nuoret ja vanhat. Välillä ihan nolotti moinen ystävällisyys. Samoin olisin halutessani päässyt jonon ohi kaupoissa, postissa jne.

Kylläpä jaksaa joskus ihmetyttää suomalaisten käytöstavat tai niiden puute!

Vierailija
24/70 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän on muuttanut Helsinkiin ja yksi asia mihin hänen on vaikea tottua, on se, että ihmiset ovat ynseitä ja epäkohteliaita täällä. Täällä voidaan tönäistä muita ruuhkassa ja ei edes pyydetä anteeksi.

Briteillä on kuulemma aina hyvät käytöstavat ja he ovat kohteliaita. Myös asiakspalvelu on paljon laadukkaampaa.

Suomi on likainen ja roskainen maa, jossa ihmiset ovat töykeitä ja täysin vailla käytöstapoja.

Vierailija
25/70 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ollut edes viimeisilläni. rv 29+ jotakin.

Kun mentiin kerran ruuhkabussiin niin heti oli jo 2 eri ihmistä tarjoamassa paikkaa. en kehdannut heti mennä. ajattelin että kyllä jaksan seistä vielä. vähän ajan päästä taas yksi mies antoi paikan ja en enää kehdannut kieltäytyä.

siellä ihmiset on ystävällisempiä ja huomaavaisempia kuin suomessa jossa näytetään vaan hapanta naama vastaantulijoille...

Vierailija
26/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhettakaan, että joku olisi tarjoutunut.

Vierailija
27/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en ollut viimeisilläänkään. Yleensä iäkkäät herrasmiehet tuputtivat omaa paikkaansa ja täytyihän se paikka ottaa vastaan VANHUKSELTA..

Vierailija
28/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauneimmissa joululauluissa, kun koko kirkko oli täpötäynnä ja jouduin seisomaan koko tilaisuuden ajan, olisi istumapaikan tarjoaminen tuntunut ihan kivalle. Koska silloin siellä kuumassa täpötaydessä tilassa seisominen otti voimille. Raskausviikkoja oli n. 30 silloin.

Vierailija
29/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaalta naiselta, että pääsisinkö hänen paikalleen istumaan kun alkoi supistella ja selkää särkeä jo se seisominen. Nainen katsoi happamasti päästä varpaisiin ja sanoi että tommonen nuori typykkä ja kehtaa valittaa kun joutuu seisomaan. Sanoin että tässä ollaan viimeisillään raskaana johon nainen että ei raskaus ole ennenkään sairaus ollut. Sen jälkeen istui ylimielisen ja tyytyväisen näköisenä paikoillaan ja jupisi vieruskaverilleen että kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin....

Sen jälkeen en pyytänyt paikkaa vaan seisoin suosiolla vaikka kuinka supisti ja kivisti.

Vierailija
30/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes silloin kun olin ihan viimeisilläni. Ja liikuin päivittäin ratikalla!

Nyt kun lapseni on jo 1v. on tullut matkustaessa uudenlaisia ongelmia: jotkut matkustajat hermostuvat jos lapsi pitää mitään ääntä, esim. tavallinen iloinen jokeltelu on joidenkin mielestä aivan sietämätöntä. "Pidä se pentu hiljaisena" ja "käske sen pitää turpa kiinni" tyylisiä kommentteja kuulee usein. Ihmetyttää, sillä lapseni käyttäytyy matkustaessaan aina tosi nätisti, tykkää hirveästi olla bussissa ja junassa. Yhtä hymyä koko lapsi, mutta siltikin saamme osaksemme vihaista mulkoilua ja ikäviä tokaisuja.

Matkustajat valittavat myös siitä, että rattaat ovat bussissa tiellä, vaikka ne ovat rattaiden kuljetukseen varatussa tilassa. "Kaikki nuo pummit lapsineen sais painua helvettiin" sanoi eräskin mies eilen...

Vierailija
31/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lähteny kotiin.

Vierailija
32/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit 5 menny ajoissa sinne kirkkoon, niin ei olis tarvinnu seistä.

Tai lähteny kotiin.

Ja AP:n ei pitäisi kulkea bussilla tai ratikalla. Ja mitäs hankkiutuivat ylipäänsä raskaiksi. Empatia kunniassaan?

Vierailija
33/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No bussilla ja ratikalla on kai pakkokin kulkea, ja siellä on kohteliasta tarjota paikkaa vanhemmalle tai raskaana olevalle, mutta kirkkoon voi ihan oikeasti mennä ajoissa, jolloin pääsee istumaan. Itse menen yleisötapahtumiin juuri siksi ajoissa, eikä tulisi mieleenkään tarjota paikkaani jollekin myöhemmin tulleelle.

Vierailija
34/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan pakko mennä myöhässä töröttämään jonnekin minne ei mahdu ja missä ei jaksa olla, niin pitäisikö sitten ajoissa tulleiden sen vuoksi uhrautua? Mulla ei kävisi mielessäkään. Joululauluissa ei ole kenenkään pakko olla jos ei jaksa, mutta bussilla tai ratikalla on monen pakko kulkea jos meinaa työssä käydä tai hoitaa asioitaan.

Vierailija
35/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen ettei paljon kukaan!

Vierailija
36/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni pojan kanssa vedet joskus aamu 07 lähdin taksilla Kättärille josta käskettiin mennä kotiin lepäämään ja viimestään takasin illalla takasin. Lähdi nkaupungille ostoksille ja kun lähdin kotiin menin osan matkaa täpötäydellä ratikalla. Kukaan ei antanut istumapaikkaa ja pysytin kyllä seisomaan vaikka vettä tihku jatkuvasti. Mietin kyllä miten ihmiset reagois jos ilmottsin suureen ääneen että mulla valuu jatkuvasti lapsivettä siteeseeen et päästäskö joku istumaan....

Vierailija
37/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin, että vopisko joku muu nostaa minun lisäksi bussiin tulevat lastenvaunut (olin neuvolasta tulossa esikoisen kanssa). No eipä voinut. Nostin sitten ne hiton painavat rattat ja samantien alkoi supistukset (niitä oli ollut aiemminkin). Mutta sinä iltana jouduin sairaalaan ja sain keskoseni

Vierailija
38/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ottanut kertaakaan vastaa, jaksoin mainiosti seistä. ensimmäisellä kerralla hämmennyiin ihan sanattomaksi ja kesti jonkin aikaa ennen kuin tajusin MIKSI minulle tarjottiin paikkaa. mut mulla sattuikin olemaan helppo raskaus...

Vierailija
39/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää oletteko te itse antanut paikkanne joskus raskaana olevalle?

Epäilen ettei paljon kukaan!

Vierailija
40/70 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntakyky olematon. joku hermo oli raskauden takia puristuksessa. joo ei vapaata paikkaa löytynyt.

myöskin 4v. lapseni joutuu seisomaan bussissa. joutui jo silloin, kun oli 3v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme