Nyt lähti Saunalahden liittymä vaihtoon!
Perhana - tuli reilu 200 euron dataroaminglasku Thaimaan reissulta. :(
Oma unohdus tietysti, kun en ollut kääntänyt päälle Saunalahden omilta sivuilta sitä verkkovierailut estetty -asetusta.
Internetissä en tosin koko reissun aikana käynyt ja paikkatietojen päivityskin on aina ollut poissa päältä. En sitten tiedä, mihin datayhteyttä on tarvittu. Laskuerittelun mukaan se on ollut päällä keskimäärin yli 11 tuntia päivittäin :(
Jos Saunalahti olisi omassa verkossa, ongelmaa ei olisi. Nyt kun Saunalahti toimii Elisan verkossa, se vierailee siellä koko ajan eli roaming on käytössä. Jos siis aion käyttää Internetiä Suomessa, asetuksen tulee olla sallittu-asennossa. Enkä sitten tällä kertaa muistanut kääntää sitä pois.
Ei sit muuta, ottaa lievästi päähän. Olisihan sen rahan voinut paremminkin käyttää.
Kommentit (17)
Miksi liittymä menee vaihtoon,jos sinä mokasit.. Minulla ainakin on esto, ettei ulkomailla voi edes käyttää. Eipä tule ylläreitä ;)
Välillähän kuulee näitä 20 000 euron laskujakin.
Mulla on kyllä estot päällä ja hyvin toimii Suomessa. Oon ollu tosi tyytyväinen saunalahteen. Ymmärrän kyllä, että harmittaa.
totta saunalahden vikahan se on, kun sä mokaat!
Mä olen saunalahden tyytyväinen käyttäjä ollut sen 12 vuotta. Enkä ihan heti vaihda, koska sen simppelimpää ei taida olla. Netissä voit kaikki asiat hoitaa itse ja todella iisisti.
Itse asiassa kirjoitin äsken virheellisesti. Riittää, että vaihdon tekee puhelimessa.
Koska Saunalahti on koko ajan verkkovierailulla myös kotimaassa, minun pitää aina sallia vierailut myös Suomessa ollessani. Joskus tuon täpän unohtaa laittaa pois päältä kun lähtee ulkomaille. Nyt kävi näin. Jos olisin esim. Soneran verkossa, täppä voisi olla aina ihan vapaasti "verkkovierailut kielletty" asennossa eikä koko asiaa tarvitsisi ajatella.
mutta jos sä olisit siellä netissä klikannut sen vaihtoehdon ettei nettiä saa käyttää ulkomailla, niin tätä koko ongelmaa ei olisi? Suomessa se varmaan sitten vierailisi mutta ulkomailla ei. Näin mä tämän ymmärtäisin.
mutta jos sä olisit siellä netissä klikannut sen vaihtoehdon ettei nettiä saa käyttää ulkomailla, niin tätä koko ongelmaa ei olisi? Suomessa se varmaan sitten vierailisi mutta ulkomailla ei. Näin mä tämän ymmärtäisin.
... sitä kun ainakin minä tosiaan liittymän hankkiessani klikkasin tuon. Ei tullut tippaakaan ylimääräistä laskua kun olin ulkomailla. Ja Suomessa netti toimii.
Eipä tarvinnut moisista huolehtia. Kun jäin pois töistä opiskelemaan, otin oman liittymän ja heti alkoivat murheet. Siirtymä siirtyi automaattisesti Elisalta Saunalahdelle, samaa firmaa kun ovat.
Olen ollut alusta asti todella tyytymätön, mm. mainosvietejä ja henkilötietojen luvutusta ei saa estettyä, vaikka lain mukaan tämä pitäisi olla ihan jokaisen oikeus. S-lahti väittää, että tällainen rajoitus kuuluu liittymään, mutta missään sopimuksissa tai tilausvahvistuksissa ei ole mainittu asiasta mitään. Tämä on ollut ensimmäinen iso tyytymättömyyden aihe.
Itse olin Soneraan ihan supertyytyväinen ja vaihdan sinne takaisin. Tämä taisi olla vain se viimeinen niitti.
Mutta olen käyttänyt puhelimessa olevaa asetusta - yleensä. Minä taidan olla ainoa täällä, jonka mmielestä Saunalahden verkkopalvelussa eri palvelut, estot ja asetukset on hankalasti löydettävissä, siitä syystä olen käyttänyt tuota puhelimen täppää.
Tämä on ensimmäinen kerta ikinä kun näin on käynyt, mitä ihmettelen kovasti. Aiemmilla lomilla ja aiemmissa liittymissä ei koskaan ole tullut mitään yllätyslaskuja. Puhelintyyppikin on ollut sama. Ihan samat varotoimet kuin ennenkin (paitsi tuota roaming-estoruksia), ja nyt jopa paikkatietojen päivitys puhelimesta poissa päältä.
Eipä tarvinnut moisista huolehtia. Kun jäin pois töistä opiskelemaan, otin oman liittymän ja heti alkoivat murheet. Siirtymä siirtyi automaattisesti Elisalta Saunalahdelle, samaa firmaa kun ovat.
Olen ollut alusta asti todella tyytymätön, mm. mainosvietejä ja henkilötietojen luvutusta ei saa estettyä, vaikka lain mukaan tämä pitäisi olla ihan jokaisen oikeus. S-lahti väittää, että tällainen rajoitus kuuluu liittymään, mutta missään sopimuksissa tai tilausvahvistuksissa ei ole mainittu asiasta mitään. Tämä on ollut ensimmäinen iso tyytymättömyyden aihe.
Itse olin Soneraan ihan supertyytyväinen ja vaihdan sinne takaisin. Tämä taisi olla vain se viimeinen niitti.
Minä en ole ikinä saanut yhtään mainosviestiä ja netissäkin maininta että tiedot salaiset. Et ole osannut kyseisiä kohtia oikein täyttää. Olen ollut kyseisen lafkan asiakas vuosikaudet eikä pahaa sanottavaa. Sonera on todella kallis operaattori enkä ottaisi mistään hinnasta enää,kokeiltu joskus sitäkin.
Noissa kyseisissä liittymissä. Kun ostin liittymää, asiakaspalvelija erikseen kysyi, laitetaanko mainosviestien esto ym. päälle. Siksi olenkin ollut erityisen kiukkuinen asiasta.
Ensinnäkin voit netistä (tai soittamalla) asettaa liittymääsi eston, että se ei mene ulkomailla nettiin.
Toiseksi, siellä on myös asetus, jossa maksimilasku tuollaisesta on 60 euroa, ja sen jälkeen tulee asiasta muistutus. Eli automaattisesti puhelin ei voi itse tuollaista laskua tehdä.
Kolmanneksi, jos ähdet ulkomaille, niin yleensä ihmiset muistavat tarkistaa tuollaiset asiat viimeistään puhelimestaan, elleivät ole kahta ensimmäistä asiaa sitä ennen hoitaneet.
Itselläni Saunalahti ollut jo 10 vuotta ja aina olen ollut tyytyväinen. Mainostekstiviestejä tulee, mutta vain noin kerran kuukaudessa, eivätkä ne siis pahemmin häiritse elämääni.
Edellisuus tulee siis mainoksista niin kuin missä tahansa muuallakin. Mutta muut kuin Saunalahden kautta tulevat mainokset kai sentään voi estää. Mulla oli tuollainen liittymä, mutta vaihdoin, kun tarvitsin datapaketin - johon täppäsin käyttö estetty ulkomailla. Se kun saattaisi muuten vaikka rajan läheisyydessä hypätä ulkomaan verkkoon.
Mainoksista kerrotaan sopimuksessa. Ja mullakin on saunalahden liittymä ja netti toimii ihan normaalisti Suomessa vaikkei olekaan data roaming sallittuna.
itse olen pitkään ollut saunalahden asiakas. Kytkykaupoista ei saa kirjallista vahvistusta jossa näkyy hinnat, kaikki muut asiat kyllä näkyvät. Ajan kanssa käy niinkuin sampopankissa (jossa en ole enää asiakas) eli päivättävät hinnat joita joutuu korjauttamaan itse sitten ottamalla yhteyttä ja väkisin vääntää ja kääntää (kaiken maailman virkailioille jotka väittävät asiakkaan olevan aina väärässä). Dnalla selkeät laskut eikä laskutusmaksuakaan heillä käytössä.
saunalahti on yks turhimmista asioista mitä maa päällään kantaa. ei toiminu ikää kunnolla nettihin ei päässy silloonku olis pitäny päästä. nykyään sonera ja ei ole mitään vikaa muuten kuin esaunalahti aina välillä estää tämän liittymän käyttöä eikä millää anna periksi siinä asias jotta orellakin on saunalaharen. eivät eres anteeksi lupaa pyyttää sitä pelleilyä mitä tekevät.
Mä olin Saunalahden asiakas enkä ollut tyytyväinen. Nyt DNA ja kaikki loistavasti. Soneraa en ottais ikinä!
Mä ainakin mielestäni laitoin liittymän tilatessani sen "käyttö ulkomailla kielletty" -vaihtoehdon. Netti toimii Suomessa ihan normaalisti.