Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laskettu aika mennyt - vauva ei vaan tule...

Vierailija
22.01.2013 |

En tiedä mitä tässä enää tekisi. Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa. Pah, laskettu aika meni viikko sitten - vauva antaa vain odotuttaa itseään...

Viikon päästä käynnistykseen, jos ei ennen sitä synny.

Mitään limatulppaa, tms. ei ole näkynyt; eilen särki selkää, that´s it.

Olen siivonnut, sanunonut, sekstannut miehen kanssa, rentounut, lenkkeillyt, kaikki mahdollinen on mielestäni edesauttaakseen tilannetta tehty.

Onko vielä jotain poppaskonstia tähän? En millään haluaisi käynnistykseen, kun olen kuullut että usein menevät 3 pvn kärvistelyksi sektioon päättyen...

LA:na viikko sitten lääkärissä kohdunkaulaa 3 cm jäljellä ja paikat kiinni.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käynnistettiin synnytys pallongilla, eli kohdunsuulle asetettavalla "pallolla", joka sisältää kait vettä ja venyttää ja stimuloi kohdunsuuta. Tosin minulla oli paikat jo muutamia senttejä auki, en tiedä voiko tuota laittaa jos paikat on kiinni. Synnytys oli nopea, vain 2,5 h ja oli kyllä tosi kivulias mutta ainakin nopea. Ja minulla käynnistettiin raskaushepatoosin takia, ei yliaikaisuuden.

Usein ne vauvat onneksi tuntuu "säikähtävän" käynnistyspäivää ja tulevat ennen sitä. :)

Vierailija
22/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka lapsi syntyi rv 37+2 käynnistyksellä. Mulla oli ollut verenpaineet koholla jo useamman viikon ja rv 37 neuvolassa oli sitten muita raskausmyrkytyksen oireita. Menin suoraan osastolle, jossa vuorokauden käynnistelyn jälkeen alkoi supistukset ja poika syntyi sujuvasti.

Toinen raskaus sujui sitten kuin oppikirjoista, ei vaivan vaivaa. Laskettu aika tuli, eikä mitään oireita synnytyksestä. Ajattelin, että noh, ihan parin päivän päästä sen on pakko syntyä. Vaan ehei, raskautta kesti kokonaiset 42 viikkoa. Äitipolille lähdin kassin kanssa, olin varma käynnistyksestä. Vauva kuitenkin voi kohdussa oikein hyvin ja lääkärin mukaan paikat oli jo hyvin kyspyneet, eli sanoi minun synnyttävän luomusti pian, turha käynnistellä. Tuosta lääkärin sanoista meni tasan 3vrk, kun lapsivedet hulahtivat kesken puuronkeiton keittiön lattialla ja siitä vajaa 3t niin poika oli maailmassa. Syntyi siis rv 42+3!!

Kolmas lapsi syntyi rv 39+6 ja neljäs 39+5. Molemmat syntyivät itsekseen ilman käynnistelyjä.

Kyllä ne siis syntyy, ennemmin tai myöhemmin. Ja mulla ei kyllä se eka, käynnistetty synnytys niin kamala ollut. Olin minä aika kipeä, mutta se sujui hirmu nopeasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettuna päivänä (pe) oli ultra ja vauva olikin kasvanut viimeisten viikkojen aikana paljon ja painoarvio oli 4200g. Lääkäri teki sitten vähän ronskimman sisätutkimuksen ja sanoi, että jos ei tästä ala supistella niin käynnistys on seuraavana maanantaina.

Menin päiväkodin talkoisiin ja haravoin kunnolla ja niin ne supparit alkoi illalla ja seuraavana aamuna (la) oli vauva (4kg) kainalossa.