Miksi täällä palstalla pyörii lapsia..?
Tarkoitan siis sellaisia -90-luvulla syntyneitä... Eikö heille ole omat palstansa?
Luultavasti tää trollaaminen ja provoaminen vähentyisi huomattavasti, jos palstan ikäraja nostettaisiin vaikka 25 vuoteen.
Kommentit (35)
' Kun ei tunnu muutakaan sisältöä olevan '
hyi vittu oikeasti sinun kanssasi........
Olen lapseton, vuonna 1990 syntynyt, 23 vuotias nainen.
Että kuule ole hiljaa, lapsi olet vielä.
Olen aina luullut että vauva.fi -palsta on lapsiperheen äideille?
Mutta Aihe vapaa on kenelle tahansa, joka tänne tavalla tai toisella päätyy – ikään, sukupuoleen, rotuun jne. katsomatta.
Enemmänhän te "vanhemmat" aloitatte näitä provokirjoituksia. Vai miltähän tämä sinusta kuulostaa?
Taitaa ap:llä olla vähän vääristynyt käsitys LAPSESTA, ja minkä ikäiseksi lapsi mielletään. Vai oletko juuri näitä palstamammoja, jotka ikäkriisin sattuessa pyörivät täällä haukkumassa nuoret äidit, samalla kun itse et ole napanuoraa katkaissut vielä omaan lapseesi vaikka olisi jo täysi-ikäinen. Tuollainen mamma se vasta huvittava onkin, ja voisit ystävällisesti poistua vauvaperheille tarkoitetulta sivustolta.
ovat juurikin nuo 35+ - iässä esikoisensa saaneet mammat, joille lapsi on yksi projekti muiden joukossa. Nämä naiset ovat niin tottuneet hallitsemaan elämäänsä, että heille tulee suurena järkytyksenä se, ettei raskautta, synnytystä ja sitten sitä vauvaa pystykään ohjelmoimaan oman mielen ja aikataulun mukaan.
Ollaan jo valmiiksi mietitty hirveän tiukat kasvatuslinjat ja sitten kun ne eivät toimikaan oman lapsen kohdalla, niin niistä ei silti osata yhtään joustaa.
Nämä mammat ovat myös todella ehdottomia ja mustavalkoisia, ja jos toinen äippä toimiikin vähän eri tavalla, on tämä automaattisesti epäkelpo vanhempi.
Nuoremmat äidit ovat rennompia ja joustavampia, etenevät tilanteen vaatimalla tavalla, ja ovat sopivan nöyriä myös oman vanhemmuutensa suhteen. He eivät myöskään arvostele muita äitejä niin herkästi.
Siksi väitän, että pahimmat provoilijat täällä ovat kolme- nelikymppisiä. Ehkä pitäisi asettaa palstalle yläikäraja niin saataisiin palsta siistittyä?
lapsi pullolla, jotta äippä pääsee vähän baariin tuulettumaan ja etsimään uutta isukkia vaaville.
Sen näki aika suoraan noitten teiniäitien vastauksista. Kukaan ei tietenkään saa kritisoida heitä, vaikka aiheitta olisi.
On ihan tilastotietoa, etä wt-piireissä lapsia hankitaan nuorina ja enemmän kuin paremmin koulutettujen ja vakaampaa elämää viettävien piirissä.
Voihan sitä tietysti joku pitää meriittinä että esim. lapsen isovanhemmat on alkoholisteja/lusimassa, minä en.
Täällä nämä "pidä ämmä suu kiinni"-kommentit kertovat enemmän vastaajan henkisestä tasosta, kuin konkreettisesta iästä. Itse olen kanssa "teiniäiti", esikoinen saatu 22 vuotiaana, mutta muutin pois kotoa 15 vuotiaana ja miehenikin kanssa ehdittiin tuntea nelisen vuotta toisemme joista yksi naimisissa. Minusta on sairasta, että toiset saman ikäiset asuvat vielä kotona vanhempiensa elätettävänä ja ovat "lapsia" vaikka ikänsä puolesta voisivat jo hyvin olla mukana työelämässä tai korkeakoulututkintoa suorittamassa. Mutta toiset kasvavat aikuisuutta kohti nopeammin kuin toiset. Toiset päättävät yrittää lasta aiemmin kuin toiset.
Lapsen saaminen teininä ei tee aikuista.
Olen aina luullut että vauva.fi -palsta on lapsiperheen äideille?
t. -91, nyt puolivuotiaan äiti
Ehkä ei, mutta äidin se tekee. Ja äidithän tällä palstalla käy.
Voi kuule, mä olen vaihtanut vuosimallia -93 olevan pentukatraan vaippoja :) Että kuule ole hiljaa, lapsi olet vielä.
yläikäraja myös, tekisi ihan hyvää ;)
Voi kuule, mä olen vaihtanut vuosimallia -93 olevan pentukatraan vaippoja :) Että kuule ole hiljaa, lapsi olet vielä.
Mut jossain vaiheessa on huomattava, että 90-luvun alussa syntyneet ei ole enää vaipanvaihtoiässä.
Moni tosin pitää lasten hankintaa eräänlaisena suorituksena joka suunnitellaan tarkasti, kuten kaikki asiat yhteiskunnassa.
Osa ihmisistä ei suunnittele asioita vaan elää luonnollisesti kädestä suuhun, kuten on aina eletty.
Luonnotonta hankkia lapsia yli kolmekymppisenä niin se vain on. Minä itse olin 59v, kun tulin ensikertaa isäksi. Paremmin nuorena jaksaa vaikka ei tietoa tai taitoa olisikaan, kuten vanhana.
Lasten kanssa tarvitaan jaksamista ja nuorilla sitä on. Vanhana ei jaksa valvoa öitäkään.
T: 11cm mies
Lapsi päätettiin hankkia ihan omasta tahdostamme miehen kanssa, se oli toivottu juttu.
Ja mä olen ollut kunnossa jo 4v. kohta ja elämä onnellista, kiitos vaan "huolenpidosta" :))