Miksi täällä palstalla pyörii lapsia..?
Tarkoitan siis sellaisia -90-luvulla syntyneitä... Eikö heille ole omat palstansa?
Luultavasti tää trollaaminen ja provoaminen vähentyisi huomattavasti, jos palstan ikäraja nostettaisiin vaikka 25 vuoteen.
Kommentit (35)
en usko. Mä luulen, että täällä on helkutin vanhaa porukkaa, keski-ikäisiä kuten minäkin, ja jotka provoilevat, ja muistavat myöskin jotain 10 v vanhoja provoja täältä.
VITU MÄKIN SAAN OLLA TÄÄL VAIK OO VAA 18VUOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hauskaa sinänsä.
t. tänä vuonna 22v täyttävä -91.
ps. oon palstaillut täällä kyllä jo kuutisen vuotta, voi sori.
Miksi täällä palstalla pyörii lapsia..? Tarkoitan siis sellaisia -90-luvulla syntyneitä... Eikö heille ole omat palstansa?
Luultavasti tää trollaaminen ja provoaminen vähentyisi huomattavasti, jos palstan ikäraja nostettaisiin vaikka 25 vuoteen.
Ennenmminkin usko, että noi riekkuja on vanhempia ihmisiä, joille tää on paikka irrotella, kun elävässä elämässä ollaan niin täti-ihmisiä, niin täti-ihmisiä.
-93 olen syntynyt ja 20-vuotta tulee tänä vuonna mittariin. En kyllä koe enää itseäni lapseksi, pikemminkin nuoreksi aikuiseksi. =)
Olen aina luullut että vauva.fi -palsta on lapsiperheen äideille?
t. -91, nyt puolivuotiaan äiti
Lapsen saaminen teininä ei tee aikuista.
Vai mikä sun mielestäs on teinin määritelmä
-ohis-
-ohis-
Parikymppinen on ihan pentu vielä.
-ohis-
Mä kyllä uskallan olla asiasta eri mieltä. Riippuu luonteesta, eikä iästä.
" Parikymppinen on ihan pentu vielä. "
Pidä akka turpas kii, eikö mulla ole 23-vuotiaana oikeutta tulla äidiksi?
20-vuotias toki nuori, mutta näyttävät usein olevan paljon maalaisjärkisempiä, jämäkämpiä vanhempia, joiden elämään myös niin sanotusta mahtuu lapsia eli eivät ole niin urautuneet työhönsä, harrastuksiinsa jne. etteivät kykenisi tinkimään vähän omasta mukavuudestaan. Jaksavatkin paremmin kun kuntoa vielä riittää.
Yleistää ei voi. Siinä, missä nelikymppiset on tarpeeksi vanhoja ollakseen mummoja, on parikymppiset tarpeeksi vanhoja ollakseen äitejä.
Ja tietty päinvastaisia esimerkkejä nuorista äideistä, joilla jäi nuoruus elämättä ja biletetään vauvan kustannuksella jne. löytyy myös pilvin pimein. Mutta jotenkin tuntuu, että nykypäivänä on lisääntymässä nuoret naiset, jotka saavat/hankkivat lapsia tarkoituksena ennen kuin ikääntymisen riskit kasautuvat ja näissä perheissä lapset tuntuvat voivat paremmin kuin sellaisten vanhempien perheissä, joissa ajatus on ollut "ensin ura ja elän omaa elämääni, sitten lapsia, kun eivät häiritse kehittymistäni".
Vanhemmuuden suola on nimenomaan se, että kasvaa itse lasten kanssa. Jos pääsee aikuistumaan omasta mielestään ihan aikuiseksi asti. Niin "aikuiseksi", että kokee tarvetta nimitellä tietyllä vuosikymmenellä syntyneitä lapsiksi (vain, koska he sattuivat olemaan lapsia silloin, kun itse oli vielä onnellisesti nuori aikuinen ja nyt on alkanut ikävästi ikä painaa). nin, jos on kasvanut yksin, ilman lapsia "aikuiseksi", on usein päässyt kasvamaan semmoiseksi aikuiseksi, jonka on hyvin vaikea tulla hyväksi _vanhemmaksi_.
Sitten täytyy saada meriittinsä jostain muusta kuin omasta kypsyydestä vanhempana ja ihmisenä, vaikka siitä, että sattui syntymään pari-kolmekymmentä vuotta aikaisemmin kuin nykyhetken nuoret aikuiset. Voi, voi.
Oletetaan että hiuksista saa repiä ja naamaa saa kynsiä. Sylkeä saa ja potkia korkkareilla kintuille.
Niin kuka on pentu ja kuka on nainen, joka määrää?
T: 11cm mies
ihan sen numeron perusteella. Ei ole elämänkokemusta, jolla pitkälti se lasten kasvatus onnistuu. Eli edes muutama vuosi lisää niin alkaa ehkä olla jotain eväitä.
Monesti nuorilla on epärealistisimmat odotukset lapsiperhe-elämästä.
Minä olen 22v, siis 90-luvulla syntynyt ja kolmikuisen vauvan äiti. En provoile juuri koskaan.
ihan sen numeron perusteella. Ei ole elämänkokemusta, jolla pitkälti se lasten kasvatus onnistuu. Eli edes muutama vuosi lisää niin alkaa ehkä olla jotain eväitä.
Monesti nuorilla on epärealistisimmat odotukset lapsiperhe-elämästä.
Ei tarvitse mennä kovinkaan monta vuosikymmentä taaksepäin, kun lapset tehtiin pääsääntöisesti ikävuosina 20-30. Omat isovanhempanikin tulivat ensi kerran vanhemmiksi vähän päälle 20-vuotiaina. Mummoni oli 30-vuotiaana neljän lapsen äiti.
Miten se auttaa lasten kasvatuksessa, että on ehtinyt esim. opiskella kauan, seurustella mahdollisesti monta kertaa, mennyt naimisiin, ehtinyt matkustella tai muuta vastaavaa? Eiköhän siihen kasvatukseen auta vaikka ihan lukutaito, yleissivistys, rakkaus ja pitkä pinna.
En tue teiniäitiyttä, mutta kyllä "parikymppinen" voi olla aivan kelpo vanhempi. Kaikilla ei se teini-ikä veny kolmeenkymppiin...
Minä olen se tänä vuonna 23-vuotta täyttävä nainen ja ensimmäistä kertaa äidiksi tuleva, minä olen tähän ikään kokenut:
- 18 vuotta perhehelvettiä, alkoholisti isä ja vankilassa oleva äiti
- koulukiusaamista
- olen nähnyt kuolleen ihmisen 6-vuotiaana
- kaverini teki itsemurhan 2v. sitten
- yksi järkyttävä parisuhde jossa poikaystävä hakkasi ja uhkasi tappaa ja se oli jatkuvaa on/offia vuoden ajan ennen kun pääsin siitä ihmisestä irti
Nuo kaikki kokemukset ovat kasvattaneet todella paljon.
Minä olen se tänä vuonna 23-vuotta täyttävä nainen ja ensimmäistä kertaa äidiksi tuleva, minä olen tähän ikään kokenut:
- 18 vuotta perhehelvettiä, alkoholisti isä ja vankilassa oleva äiti
- koulukiusaamista
- olen nähnyt kuolleen ihmisen 6-vuotiaana
- kaverini teki itsemurhan 2v. sitten
- yksi järkyttävä parisuhde jossa poikaystävä hakkasi ja uhkasi tappaa ja se oli jatkuvaa on/offia vuoden ajan ennen kun pääsin siitä ihmisestä irti
Nuo kaikki kokemukset ovat kasvattaneet todella paljon.
miksi lastenhankintaa kannattaisi lykätä. Tuollaisista jutuista selviämiseen kannattaisi käyttää aikaa ihan oman pään kanssa.
Toisaalta luettelit myös juuri sellaisen elämän piirteitä, minkä parissa tupataan hankkimaan lapset nuorina kun ei muutakaan sisältöä tunnu olevan.